Alla kategorier Trafikskola Dalarna Borlänge Borlänge Trafikskola AB

Allfarvägen 61A, 784 42 Borlänge — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Borlänge Trafikskola AB

• Simon A
    Simon A skrev om Borlänge Trafikskola AB
    Jag rekommenderar inte denna körskola för dig som kan tänkas behöva extra stöd för inlärning. jag som har ADHD har väldigt svårt att lära mig teoretiskt och lär mig bäst genom att få en situation uppritad och förklarad muntligt. Denna körskola erbjuder ingen muntlig teori (Om Bilen, vägen, lagar och regler etc) mer än riskutbildningen (Som handlar om vilka risker du kan utsättas för i trafiken (alkohol och droger etc))

för er som väljer att skriva in er här så boka inte upp er på för många körningar på samma vecka, det är du som bestämmer i vilken takt du vill köra i, boka istället in 2-4 gånger i veckan, öva hemma och boka nya lektioner när du har kläm på det som du övade med körskolan. så kommer du undan billigare.

Du som läser detta och har svårigheter för inlärning (ADHD, ADD, Dyslexi eller annan bokstavskombination) har rätt att utföra ett muntligt teoriprov. Men eftersom denna trafikskola inte erbjuder Muntlig teori eller lär ut faser muntlig så bör du ringa runt lite med andra trafikskolor som gör detta.

Det muntliga Teoriprovet ansöker/bokar du i Falun och inte i Borlänge. Observera att intyg från din läkare måste skickas med ansökan.

Tack för mig.
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Borlänge Trafikskola AB
    Riktigt trevliga till en början . Gick inte mer än 2 lektioner sen fick jag höra att jag behövde minst 10 lektioner till .
    Micke som har hand om Mc utbildningen talade i telefon 70 % av lektionerna och var ointresserad. Han ville bara att man skulle ta mer lektioner för att håva in mer pengar. Nej säger jag till denna körskola. Ta körkort i någon grannkommun istället.
  • Anders
    Anders skrev om Borlänge Trafikskola AB
    Bra bemötande till en början men sen går det utför.
    Fick t.e.x själv höra på uppkörningsdagen att jag skulle kugga och troligtvis krascha en mc och förstöra för dom andra som skulle nyttja mc'n eftersom jag bara kört ca 18 lektioner (ska tilläggas att jag kört privat vilket inte räknades).
    Ska du ta mc-kort föreslår jag att du vänder dej till någon grannkommun för utbildning, eftersom de inte finns mer än 1 i borlänge.

Allfarvägen 61A, 784 42 Borlänge