Bröderna Näslund Byggare AB

1.0 i betyg av av 6 omdömen

Läs vad 6 kunder tycker om Bröderna Näslund Byggare AB

• 2020-02-18

ELIN S skrev om Bröderna Näslund Byggare AB
    Katastrof. Anlitades för att hjälpa till med en fuktskada i mitt badrum. Tog 4 månader när det skulle ta 2. Försökte få tag i min projektledare under 3 veckor då jag märkt att ingen arbetade i min lgh utan svar för att sen efter antal arga mail/sms blev återkopplad att han vart på semester i Thailand. När badrummet var "klart" ser jag att hela mitt kök som ligger vägg i vägg förstörts då ALLA skruvar från badrummet gått igenom väggen ut i köket. Dom kom tillbaka 4 ggr och försökte "ordna detta" men förstörde denna vägg mer så skivan sprack. Sjuk dyr räkning efter utan några avdrag för all skit som hänt. Läs mer
  • Sponsor
    Sjöströms Entreprenad
    4.8 / 5 i betyg — 35 omdömen
    Badge2015
    "Mycket nöjd med altanbygget. Snabbt och väldigt proffsigt utfört. Trevligt bemötande."
  • Dan F

2018-12-19

Dan F skrev om Bröderna Näslund Byggare AB
    Absolut sämsta renoveringsfirman.
    Hade fuktskador i min bostadsrätt och bnb skulle garanterat fixa det på max 3 månader. Det tog 12 helvetes månader innan jag kunde flytta hem och jag är fruktansvärt missnöjd. Badrummet bnb renoverade 2 gånger är inte ok. Golvvärmen funkar ej och vattnet rinner inte undan. I hall har dom ej bredspacklat före tapetsering det ser för jävligt ut. Köksgolv som jag själv köpt som bnb skulle lägga dit är det stora märken på mm mm.
    Jag borde anmäla det hela.
    Allmänna reklamationsnämnden kan kanske hjälpa mig med att få det hela ok och få tillbaka 12 månadsavgifter som jag betalat då det ej gick att bo i bostadsrätten på 12 månader.
    Bodde i en sommarstuga som kostade 13 tusen i månaden.
    Ni är så sämst Bnb. Läs mer
  • Ernesto P

2018-09-04

Ernesto P skrev om Bröderna Näslund Byggare AB
    En etta är egentligen för högt betyg. Det absolut sämsta företag jag någonsin varit i kontakt med alla kategorier. Oerhört långsamma. Tar inget som helst ansvar och dyra. Skyller bara ifrån sig hela tiden. Vår brf anlitade dem för fuktskador i huset och dum som man var lät man dem ta resten av skadorna också. Stort misstag. Läs mer
  • Reco tipsar!
    VNP Bygg
    4.9 / 5 i betyg — 70 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Noggrannhet och punktlighet utmärker den här byggfirman. Att man också kan bolla sina idéer med byggledaren och att denne är sakkunnig och i"
  • Jennifer N

2018-07-03

Jennifer N skrev om Bröderna Näslund Byggare AB
    Riktigt uselt är bara förnamnet. Mardrömmen började i januari då jag fick en vattenläcka från våningen ovanför. Bostadsrättsföreningen valde att anlita Bröderna Näslund som blev till nästa fasa. Fick information om att arbetet skulle ta en vecka då man endast skulle behöva skrapa bort färg, låta det torka och sen målas om.

Hade varit bortrest och kom hem till blodstänk på dörr och väggar. Inget hade då informerat mig om att man tappat en borr som då förstört duschkabin, toalett och kakel bakom toaletten. Detta fick jag påtala själv till dem.

I slutet av april lovade de att åtgärda det som blivit förstört. Tre veckor senare kom jag hem och lägenheten var i fullständigt kaos. Inte hade någon informerat mig om att det dragit ut på tiden ytterligare.

Än idag 3 juli är arbetet inte klart. Går inte att få tag på, de lovar att återkomma men inget händer. Undvik detta företag som pesten. Så oseriöst. Läs mer
  • 2017-11-19

Magnus D skrev om Bröderna Näslund Byggare AB
    Varning för denna skandalöst dåliga firma. En fuktskada i vårt badrum tog 8 månader att åtgärda trots att ingen torktid behövdes. Lägenheten var en byggarbetsplats och helt obeboelig under tiden. Dom verkade inte ha några egna anställda. Alla som var här var inhyrda från olika firmor. Den som utförde den så viktiga fuktspärren gjorde ett uselt arbeta med över 40 luftblåsor och fick komma tillbaka flera gånger för att åtgärda felen.
    Dom satt på flera stolar. Först var dom besiktningsmän och budgeterade skadan och sedan utförde dom arbetet. Firman verkade vara i maskopi med försäkringsbolaget. Jag fick aldrig chans att välja byggfirma. Läs mer
  • Sponsor
    EnskedeByggarna AB
    4.7 / 5 i betyg — 24 omdömen
    Badge2018
    "Jag hörde av mig med kort varsel och en väldigt otydlig version av vad jag ville ha gjort i min lägenhet. Det var inget som helst problem f"
  • 2017-08-08

John Henrik Fredrik F skrev om Bröderna Näslund Byggare AB
    Fruktansvärd firma på gränsen till rena skojare. Det tog dem tre månader att fixa en fuktskada i hallen i lägenheten (utan att torkning behövdes.) Under tiden bodde vi i en byggarbetsplats där det ibland drällde in någon kille en stund utan förvarning. I fyra veckor var vi bortresta och BNB hade nycklar och lovade återställa lägenheten. När vi kom tillbaka hade nästan ingenting gjorts. De skickade snickare som cirkelsågade plank utan att täcka för elektronik, tygsoffa, kläder, gardiner och prydnader så att allt täcktes med trädamm. De vägrade erkänna något fel och bad aldrig om ursäkt för någonting. Undvik som pesten! Läs mer
    Dan F, Peter P gillar detta

Bästa snickarna i Södertälje:

Ingegerd T Ingegerd T tycker:
“Jag anlitade Almviks gårds han...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte