Daniel Nyberg denna skojare lovar mig att han kan och ska byta min liner på poolen och se till att det blir klart 23 maj -25.
Det börjar med att han beställer fel mått på linern och vi väntar och väntar, jag frågar om han behöver hjälp med något, men icke. Lite aggressiv ton att du kan inte hjälpa mig!
Ok, linern dyker upp 5v efter det datum han säger att allt ska vara klart……
Daniel och hans ”anställda” (svartjobbare) hänger upp linern och han tar gladeligen BETALT SNABBT på plats med sin kortläsare (20k).
Det ser... bra ut till en början, alla hemma är glada, äntligen kan vi bada.
Sen tar det 2 dagar så släpper linern på 8-10 olika ställen och ena lampan i poolen lossnar, känns läskigt med vatten och el….
Jag berättar det här för Daniel och han bara ok jag fixar det. Vi dividerar lite om hur det ska lösas och textar fram och tillbaka, han vill inte ta något på telefon för att människor idag går inte att lita på och är heeeelt dumma i huvudet.
Ok. Så sommaren går, midsommar susar förbi sen är det semester på annan ort och tiden går och går, jag hör av mig med jämna mellanrum.
De 2 senaste meddelandet jag skickade var 18e juli tror jag och 12 augusti och utan svar.
Jag skickar ett meddelande 12 november och uppdaterar han att han inte har svarat på mitt sms som jag skickade för 3 månader sen, där jag frågar om det inte är dags att stänga poolen och göra klart jobbet.
Jag får ett sms tillbaka 13nov : nu först har jag sett ditt sms från augusti……..
Mitt sms:
Hej!
Nu har det gått 3 månader sedan jag hörde av mig till dig.
Jag kan uppleva att slutet av säsongen är långt förbi.
Jag tänkte på det vi textade om sist tex att linern ska hängas upp ordentligt eftersom den lossnade från väggarna och att lampan i poolen ska sättas tillbaka korrekt, den lossnade ju också när ni hade satt upp linern och också ev stängning av poolen?
Återkom så jag vet hur planen ser ut.
Vh// MM
Svar1:
Hej,
Ser nu att jag missade ditt sms den 12 augusti! Vi kan byta linern till våren.
Jag kan stänga poolen idag, kostar 2500kr betalas med kort.
Mvh Daniel
Svar2:
Linern är redan bytt. Vi kan hänga om den. Behöver tömma poolen på din gräsmatta/buskar eller via dagvatten systemet. Träsargen behöver bytas samtidigt, räknar fast pris för material och timmar.
Mitt svar:
Daniel,
Seriöst såg du idag att jag textade dig för 3 månader sen?
Jag kan inte förstå att du är så likgiltig i att du lovade att allt med poolen skulle vara klart 23 maj -25.
Det enda jag vill nu är att du ordnar till ditt misstag och ditt mediokra utförda jobb med linern som har släppt på flera ställen och ena lampan som lossnade i poolen efter att du och dina ”anställda” var här.
Annars kan jag ta hit någon annan som städar upp efter dig och så kan jag skicka fakturan vidare till dig eller till ditt företag om det passar dig bättre? // MM
Alltså killen är trevlig och så men ingen att lita på alls, akta er för att anställa honom till något inom bygg och montage.