Alla kategorier Resebyrå Stockholms län Stockholm Östermalm Ef Education AB

Strandvägen 13B, 114 56 Stockholm — Visa karta

Stora Gatan 38, 72212, VÄSTERÅS
Kenzan Tours
Anette S:
Har haft bra kontakt hela tiden, både före efter och under resan. KLM flygbolaget hade bra service. Min sambo har svårt att gå, vi fick myc...

Resebyråer nära Ef Education AB:

Västmannagatan 15, STOCKHOLM
Välkomna! Läs mer ›
Magnus A:
Bra och snabb service gjorde arrangerande smidigt och kul!

Läs vad 4 kunder tycker om Ef Education AB

• Pia H
    Pia H skrev om Ef Education AB
  • Pia H
    Pia H skrev om Ef Education AB
  • Anita W
    Anita W skrev om Ef Education AB
    Rekommenderar inte detta företag. Särskilt när det gäller att sända iväg en utbytesstuddent. Kolla kontraktet mycket noga - innan ni skriver under. Barnet och du som förälder är helt rättslösa om något händeroch ni är helt utlämnade åt EF. Utlovade garantier om trygghet gäller inte om barnet behöver hjälp. De agerar inte för barnets bästa om något händer och barnet kan därför råka mycket illa ut. Mitt barn trakasserades av personal på plats och från huvudkontoret när hon fick problem. Allt skylldes på henne + att man försökte få henne att skriva under att avtal som la hela skulden på henne. Tänk också på att USA inte har skrivit under barnkonventionen.....
  • Therese J
    Therese J skrev om Ef Education AB
    Ett svenskt världsledande företag i språkresedjungeln. Själv åkte jag med dem till Nice på den franska rivieran för ett sk "studieår utomlands" hösten 2007 - våren 2008. Útifrån min erfarenhet så kan jag väl säga att det fanns både för och nackdelar med att välja Ef.

Till nackdelarna, i alla fall om man är pluggis som jag, hör att kurserna var väldigt slappa detta till följd av de låganärvaroprocenten. Ef har visseligen en policy som säger att en elev som inte närvarat vid minnst 80% av kurserna inte får något studerande intyg. Men i alla fall på min skola var det få studenter som brydde sig. Nice är en party stad och de flesta visste mer om nattlivet än om franskgramatik efter avslutade studier. Dessutom hade de dålig koll på värdfamilljerna som inte alltid (bla i mitt fall) levde upp till acceptabel standard. Till råga på allt är utbildningen mycket dyr och studenterna i stort sett isolerade ifrån de inhämska ungdommarna, och därmed en stor del av kulturen.

Till fördelarna däremot hör att de är väldigt stora utomlands så internationella kompisar är en garanti. Just på min skola kom de flesta studenterna ifrån Sydamerika, Asien eller Belgien.Lärarna var också högst kompetenta och blev närmast som kompisar till eleverna.

Vill bara tilläga att kvalliteten på utbildningen skilljer sig mycket mellan de olika skolorna och kursorterna. Har tex hört ifrån flertalet kompisar att skolan i Malaga i Spanien ska vara myvket bättre än den i Nice.

Strandvägen 13B, 114 56 Stockholm