Elkontakten i Falköping AB
3.0 i betyg av av
2 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag2 omdömen om Elkontakten i Falköping AB
-
skrev om Elkontakten i Falköping AB
Nästan omöjliga att få kontakt med. Kommer och sätter igång men sen är de som bortblåsta. Dyker upp helt plötsligt men sen borta igen. Vi fick anlita an ny firma som gjorde färdigt för denna firma bara försvann. Drygt 2 år efter att de varit där kommer en faktura som är omöjlig att kontrollera om den stämmer eller ej. Otroligt oseriös firma som inte hade nån koll på hur de jobbade. Urkass!!!!
Får be om ursäkt om inte allt varit till belåtenhet, men vi har utfört arbetet
Elkontakten i Falköping AB
löpande och vi har anpassat oss efter när arbetet ska utföras eftersom
renoveringen har pågått över lång tid och jag klargjorde innan att vi hade fullt
upp , men ställde upp även fast vi var fullbokade , vilket inte andra hantverkare
gjorde.
All kommunikation från kund när vi ska utföra arbeten har förmedlats via sms
från kund som vi har svarat på och senaste sms-et skickades 201204 som jag
svarade på att vi kommer slutet nästa vecka och kopplar in värmestyrningen
som rörmokaren levererat.
Vi var hos kunden 201211 och färdigställde anläggningen, kund var hemma
med skadat knä och gipsad och var nöjd med utförda arbeten.
Det jag inte fick av kund var uppgifterna till rot-avdrag , så innan jag skulle
skicka fakturan ,så var jag förbi bostaden men då bodde det några andra i
detta hus som de hyrde , så började vi ringa men kund svarade inte på
företagets mobilnummer utan vi fick tag i honom via en anställds privata
mobilnummer där han skulle återkomma med faktureringsadress och rot-
uppgifter vilket han aldrig gjorde och han svarade inte på det privata
mobilnumret senare när vi sökte honom.
Jag fick söka efter kundens bostadsadress dit han flyttat samt söka efter rot-
uppgifter på annat håll, vilket innebar mycket telefontid med myndigheter
eftersom dessa uppgifter är skyddade enligt GDPR vilket medförde att det drog
ut på tiden.
Jag hade kunnat skickat fakturan tidigare men då hade inte kunden fått
tillgodogöra sig skattereduktionen på 10440 kronor, jag har enbart väntat med
att skicka fakturan för att få med alla uppgifter på fakturan, eftersom man kan
inte söka rotavdrag i efterhand , utan det har enbart varit för att vara
omtänksam mot kund.
All arbetstid och använt material finns specificerat på fakturan och kund har
betalt fakturan, utan nu väntar vi enbart med att få skattereduktionen ska
beviljas av skatteverket .
Har man synpunkter på arbeten så kommer man med det när arbetet utförs
och inte när man får en faktura, som kommer sent men i detta fall finns det
anledningar till att fakturan är sent skickad.
Det är kund som ska ge företagen uppgifterna om de ska ha rotavdrag på
utförda arbeten, i annat fall får man fakturera utan rotavdrag och då är det
kunden som får betala hela beloppet, utan vi har enbart gjort detta till att vara
kunden tillaggs men det var kanske fel i detta fall/Med vänlig hälsning Tommy
Elkontakten i Falköping AB -
skrev om Elkontakten i Falköping AB
Suveräna,trevliga, proffsiga och korrekta fakturor. Förtroendeingivande och alltid nöjd som kund