EV Solution AB

Välkommen till EV Solution AB!

Att ladda sin elbil ska inte vara krångligt. Vi på EV Solution AB vill göra det enkelt för dig med elbil att kunna ladda den oavsett om det gäller att ladda din elbil hemma, i flerbostadshus eller på jobbet.

Vi hjälper dig hela vägen från planering till installation och färdig laddstation. Vi på EV Solution AB är medvetna om hur mycket det är du behöver ta ställning till för att få en fungerande och säker laddningsanläggning för din elbil. Det fina är att du endast behöver ta beslutet, resten sköter vi. Vi arbetar med väl utvalda leverantörer och installatörer som håller de krav och regler som gäller på marknaden.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor angående vår verksamhet.

Läs vad 68 kunder tycker om EV Solution AB 2

2022-01-17
    Har köpt flera zappi boxar som elinstallatör som har gått riktigt smidigt vid beställning och när något har strulat har support-EV Solution varit best ever. REKOMMENDERAS!!
    Hej Mira,
    Tack för ditt fina omdöme och för ett gott samarbete. Vi gör allt för att kunna ge våra kunder och partners topp service.
    2022-01-17
    Ett seriöst företag, med stort utbud och snabb service.
    De är även otroligt vänliga och hjälpsamma.
    Rekommenderas varmt!!
    Hej Thomas,
    Tack för ditt fina omdöme och för att du valde oss som leverantör, det var bara roligt att få hjälpa dig med din anläggning.
  • 2022-01-16
    Jag beställde och betalade en laddkabel för 3 tusen men det kom ingen kabel skickade flera meddelande men inget svar fick till slut en kabel efter ca 6 veckor men det var en trasig kabel o definitivt använd ett bra tag den var mycket repig mm troligen en returernad kabel som de skickar ut som en ny har mailat ett antal gånger på mailadress, kontakt@laddkabel.com men aldrig något svar.
    Vill ni köpa trasiga begagnade kablar till fullt pris och av ett företag som aldrig svarar på ett Mail kan jag rekommendera företaget.
  • MATS S
    2022-01-09
    Laddkabel.com är enligt hemsidan en dal av EV Solution AB. Laddkabel verkar vara ett skämt när det gäller kundservice.Jag köpte en laddkabel sommaren 2021 och den slutade att fungera i höstas. Jag kontaktade Laddkabel i september och reklamerade och de lovade att skicka en fraktsedel så jag kunde skicka in den för lagning eller utbyte. Trots flera påminnelser per mail och samtal så kom denna fraktsedel först ca 10 november. Jag postade kabeln någon dag senare och nu i början av januari så har jag inte hört någonting och givetvis inte fått någon kabel i retur. På deras hemsida står mailadress, kontakt@laddkabel.com inte heller verkar fungera. Ett skamligt företag som man gärna vill slippa i framtiden.
    Hej Mats,
    Ojdå så tråkigt att du upplever oss på det viset.
    Vi har dessvärre inte kunnat påskynda ditt ärende pga halvledare problematiken som påverkat oss alla runt om i världen. Detta har gjort att det dröjt väldigt länge att få in kablar m.m och vi har tyvärr inte kunnat skicka dig någon ny kabel så snabbt som vi hade tänkt, detta har vi även informerat dig om på telefon.
    Vi väntar fortfarande på inleverans av den typen av kabel som du har från fabriken.
    2022-01-06
    Hej jag blev vänligt bemött och fick hjälp av en lugn och proffsig tekniker. Vi löste problemet via telefonen så bara plus i kanten tack.
    Tack Mats för ditt omdöme. Roligt att få hjälpa dig med din anläggning:) EV Solution AB
  • 2022-01-03
    Beställde en laddkabel men inget hände på en vecka. Fick mejla 2 ggr innan jag 12 dagar efter beställning fick svar att kabeln var slut (fortfarande "i lager" på hemsidan...) och skulle komma in under mellandagarna och då skickas vilket naturligtvis inte skedde. Stolpskott!
    Hej Martin,
    Ledsen att det har dröjt med leveransen, detta pga halvledare problematiken tyvärr. Gällande lager status så låter det lustigt då det per automatik står på vår hemsida ifall någon produkt ej finns i lager, men det kan ha uppstått något tekniskt fel då för tillfället.
    2021-12-20
    Mycket bra service, lösnings orienterade, snabb leverans och återkoppling.
    Rekommenderas!
  • 2021-12-20
    Beställde laddbox, allt frid och fröjd. Tog semester dagen installatören skulle montera den, ingen installatör dök upp, dom hade dubbelbokat så fick ta semester dagen efter också.. installationen gick okej…. Fick fråga efter fakturan i april för den dök inte upp…

Nu i December 8 månader senare dök fakturan upp helt plötslig, i fakturan har dom utöver de 10meter elkabel som ingår vid installation lagt till 7meter extrakabel för 1000kr trots jag inte ens har 10 meter till laddboxen från elcentralen.

Ringde i tisdags och sa att jag vill ha kompensation för min förlorade semesterdag + att dom får fixa till de 7 meter elkabel som inte stämmer i fakturan..

Sa dessutom till att jag vill ha snabba svar då fakturan ska va betald 26 dec.. idag är det söndag och fortfarande ingen som återkopplat hur vi ska göra med faktura…

Så nee kan inte rekommendera detta till någon.
    Hej Jack,
    Vi har hårt tryck på kundtjänst just nu innan jul och vi svarar i turordning och återkommer till dig imorgon med svar på dina funderingar. Vi har fakturerat det material som vår elektriker har rapporterat men vi inväntar svar på din invändning från vår elektriker och återkommer till dig. I slutändan är vårt mål att du ska bli nöjd med vår hantering.
  • TOBIAS S
    2021-12-16
    Om ni skulle ha någon möjlighet att beställa från något annat ställe så gör det!
    Beställde lastkännare till zappi den 18 November och det skulle vara tre till sju dagars leveranstid enligt sidan. Det är idag den 16 December och jag har försökt att nå EV solution via telefon ett antal gånger utan svar, det enda svar man får är att man har plats nummer ett i kön. Jag skickade ett mail till deras kundtjänst för fyra dagar sedan och har fortfarande inte fått något svar. Men pengarna var dom väldigt snabba med att dra från kontot.
    Hej Tobias S,
    Ledsen för detta men vi kan tyvärr inte påverka fabrikatens leverans tider på dessa tillbehör.
    Detta pga komponentbrist som drabbat all elektronik runt om i världen.
    Vi ser att du har ringt in till oss 1gång den 13e december kl 17:58 där vår kundtjänst-telefonsvarare säger att vi nås bäst på chatten, detta pga att all personal då var på APT fram till 20:00, sen om man frivilligt väljer att sitta kvar i telefonkön är en annan femma.
    Kundtjänst har försökt nå dig igen den14e december kl 08:28, idag den 16e kl 14:12 och 14:41 utan någon resultat.
    När kunden själv väljer direktbetalning med kort är inget vi kan rå för, pengarna dras direkt när man väljer att betala med kort, detta gäller ju överallt.
    Skulle du vilja att vi makulerar din order och får pengarna tillbaka så ordnar vi det utan några som helst problem, hör bara av dig.
    Har du andra synpunkter är du välkommen att höra av dig.
    2021-12-13
    De var vänliga, hjälpte snabbt via chatten och ringde upp en senare. Personen som hjälpte mig med att konfigurera laddboxen var väldigt kunnig och visste precis hur man förklara allt steg för steg. Helt fantastisk!
    Hej Patrick,
    Tusen tack för ditt fina omdöme. Det är en självklarhet för oss att vara expert inom sitt område och att erbjuda våra kunder den bästa servicen. Vi finns här om du skulle behöva ytterligare hjälp, tack för att du valde oss som din leverantör.
    2021-12-06
    Väldigt seriöst företag med stort utbud av produkter och snabb service!

Rekommenderas!!
    Hej Oskar,

Va roligt att du gillar vår utbud, det gör oss stolt att du rekommenderar oss och stort tack för ditt fina omdöme.
    2021-12-02
    När telefonsupporten väl svarade hjälpte de mig direkt med det jag önskade hjälp med.
    Hej David,
    Tack för ditt omdöme, roligt att du är nöjd med vår support.
    2021-11-30
    Incredibly knowledgeable about all products / electric cars so I could get good advice and even learnt a lot at the same time !

Customer services is best I have received in many many years ! Always a friendly helpful voice on the other side and answer / reply very quickly!

Engineer / Electrician incredibly skilled / friendly.

In all I have the right box for my needs it is installed tidy and correctly.

The box itself provides me with all the functions I need.

I highly recommend EV Solutions to anyone who is looking for high service; value and installation!!
    Hi Jodie,
    Thank you very much for your nice judgment. We are here if you need help again. Thank you for choosing us as your supplier.
    2021-11-29
    Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande. Stor kunskap och vi fick jättebra svar på våra frågor och bra tips. Lätt att nå företaget när vi hade frågor. Vi är mycket nöjda med bemötande och produkter.
    Hej Yvonne,
    Stort tack till er brf för förtroende att välja oss som leverantör, det har varit så kul att få hjälpa er med att installera laddstationer. Tveka inte att höra av er om det skulle vara något mer ni funderar över.
    2021-11-29
    Blivit bemött med topp service av EV Solution AB.
    De levde upp till alla våra förväntningar, så himla hjälpsamma på alla sätt o vis.
    Väldigt serviceminded personal, har bara postiva känslor.
    Inga jobbiga säljaren som på något sätt försökte sälja på oss massa saker som många andra företag gör.
    WOW! Vilka fantastiska ord, tusen tack för ditt fina omdöme och stort tack för att du valde oss som leverantör. EV Solution AB
    2021-11-28
    Dåligt service. Är omöjligt att få kontakt med. Ringer en söndag under telefontid utan framgång. Först i kön , lägger på efter 40 minuter !! Får inget svar på mitt mail heller .
    Hej,
    Vi har tyvärr haft svårt att svara i telefon under några timmar då vi tyvärr varit under bemannade idag! (Söndag).
    Men vi finns alltid på chatten eller på mail. Vi bruka alltid ringa upp så fort vi kan.
    Tacksam för förståelse.
    2021-11-19
    Hittills har jag bara upplevt positiva känslor kring EV Solution!
    Hej Ferhat,
    Tack för ditt fina omdöme, hör av dig om det skulle vara något så hjälper vi dig direkt.
    Tack till dig och din Brf för förtroendet till att välja oss som leverantör.
  • 2021-11-13
    Jag beställde en laddkabel i somras. Då jag efter en vecka såg att beloppet var belastat mitt kreditkort och jag ingenting hört om leverans kontaktade jag företaget. Svaret var att kabeltypen var slut i lager och väntades in om 2 veckor. När dessa två veckor passerat och jag ingenting hört kontaktade jag företaget igen. Beskedet då var att det skulle dröja ytterligare 3 veckor innan jag skulle få min leverans. Jag skrev då till företaget att jag önskade att de skulle kreditera beloppet som var belastat mitt kreditkort, då jag inte ville betala för en vara som inte levererats. Jag fick inget svar och ingen kreditering skedde. Två veckor senare (dagen efter att jag betalt min kreditkortsräkning) får jag ett mejl att varan ska levereras och så sker också. Dessvärre fungerar laddkabeln mycket dåligt och efter fyra veckor reklamerar jag mitt köp via mejl. Det var nu 6 veckor sedan och jag har inte hört ett ljud från bolaget. Jag kan inte annat än varna andra för detta företag.
    Hej Veronica,

Dessvärre så har vi inte kunnat påverka komponentbristen som har påverkat alla runt om i världen och detta har gjort att leveranserna dröjt en del. Ledsen att krediteringen har missats, vi finner tyvärr inget mail om att kabeln är trasig. Ring eller maila in till oss om detta så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt.
    2021-11-03
    Mycket trevligt bemötande och väldigt serviceminded personal. Rekommenderar varmt EV Solution
    Tusen tack bästa Robert, så roligt att du är så nöjd.
    Det det gör oss väldigt stolt.

• ÅSA H
    2021-10-25
    Bra service och snabb återkoppling MEN lång leverans(1 vecka)!
    2021-10-05
    Jag fick ett trevligt bemötande och en lösnings orienterad säljare. Jag hade beställt fel laddbox men den stoppades innan leverans och man skickade den rätta till mig. Mycket bra service
    Tack Ronald för ditt fina omdöme, vad roligt att du är så nöjd. EV Solution AB
    2021-09-14
    Jättenöjda! Vi fick leverans hela vägen fram till dörren, väldigt serviceinriktade :) Vi är jättenöjda!
    Tack för fint omdöme och vad roligt att ni är nöjda:) EV Solution AB
    2021-09-03
    Jag köpte en Zappi v2.
    Jag får säga att personalen är väldigt kunniga och serviceinriktade. Med stort kundfokus. Vid installationen så hjälpe de min elektriker att ställa in och fixa inställningarna i maskinen. De tar sig tid med en också när man ringer och ställer frågor. Man får snabba svar även på mejlen. Så jättenöjd.
    2021-08-27
    Snabb leverans
    Allt var enligt beskrivningen
    2021-08-13
    Jag har både ris och ros till EV Solution. Jag la en order den 21 juni som fastnade i deras system och aldrig levererades. Då det var i semestertider trodde jag att jag inte lagt någon order så ja la en ny och den levererades omgående och jag är väldigt nöjd med produkten. När jag sedan kontaktade EV Solution angående min första order blev jag väldigt bra bemött av David som annullerade min första order.
    Hej Peo,
    Tack för ditt utförliga och ärliga omdöme.
  • 2021-06-04
    Bra produkter och trevligt bemötande. Tyvärr mycket svårt att hålla eller ange tider som stämmer. Kan till viss del säkert förklarades av en snabb tillväxt på marknaden. Men inte till 100%
  • 2021-05-27
    Beställde en laddkabel. Hörde ingenting på en vecka trots lovad snabb leverans. Fick själv maila och se vad som hände.

Nu har produkten slutat fungera och har efter ett telefonsamtal blivit lovad skyndsam hjälp. Har dock inte hört något på 1 vecka.

Fick dåliga vibbar redan vid beställningen och de har definitivt bekräftats vid reklamationen.

Stor varningsflagg!
  • 2021-04-14
    Var i akut behov av en laddkabel och fick den hemkörd samma dag. Bättre service kan man inte få!
    Tack Jennifer för ditt omdöme och tack för att vi fick hjälpa er:) EV Solution AB
    2021-04-12
    Tydlig hemsida. Bra support efter leverans.
  • Jonas B
    2021-04-12
    Toppkvalitet och bra utbud, riktiga proffs på elbilsladdning!
    Tack Jonas för ditt fina omdöme🤗 EV Solution AB
  • 2021-04-08
    Ur dålig support när inte laddaren fungera, de svarar inte på mail heller.

Timo
    Hej Timo,
    Ledsen att det tagit tid med ditt ärende. Det är ett nytt fenomen du råkat ut för och svårlöst case som vi och tillverkaren fastnat lite i men vi ska se till att ditt problem löser sig snarast.
    2021-03-18
    Snabb leverans bra artikel helt enligt önskemål
    2021-03-16
    Beställde en laddbox med installation den 1/3 och fick en bekräftelse direkt där det stod att produkten var restnoterad. Då skrev jag direkt i chatten och fick som svar att de skulle få in laddboxen på lager inom kort. Sen hörde jag inget mer på flera dagar och skickade då ett mail och frågade vad som händer. Fick snabbt svar att den skulle komma in inom några dagar. Sen dess inte hört något. Vet inte vad man generellt kan förvänta sig men jag är inte nöjd med detta.
    Hej Adam,
    Ledsen för att det dragit ut på tiden. Vi har haft förseningar på inleveranser av din laddbox pga Corona men vi har nu fått bekräftat att vi kommer få dessa till oss imorgon och kommer inom kort återkomma till dig med mer info och förslag på en installationsdag.
    2021-03-03
    Jag köpte en laddkabel på nätet som levererades snabbt och smidigt. Hitills nöjd med produkten.
    Tack för ditt omdöme Janne, kul att du är nöjd med produkten.
    2021-03-02
    Köpt elbilsladdare av dem, har fått ett riktigt
    proffsigt bemötande.Mycket nöjd det blir mera
    beställningar av dem.
    Så roligt att höra Håkan, tack så mycket för de fina omdömet och välkommen åter.
    2021-01-20
    2 Stycken Zappi laddare
    Proffsigt och goda råd.
    Jag kommer med all säkerhet att handla av EV solution i framtiden
    Tack Kjell för dina fina ord, det glädjer oss att höra.
    Du är alltid välkommen, vi finns här för dig <3

2021-01-19
    Zappi wallbox sold - friendly and flexible.
  • 2021-01-15
    Beställde sommaren 2020 en 1-fasladdare 16A till vår Volvo V60. Det skulle vad det senaste finesserna på den och leverans skedde snabbt och smidigt. Under hösten har det dock allt oftare blivit laddningsavbrott med felkod i displayen på laddarens elektronikbox, även en viss lukt av överansträngd elektronik kan kännas i själva laddhandsken. Dessa laddningsavbrott sker ungefär var femte gång som laddning sker. Den 23 december kontaktades EV Solution i ärendet via e-mail till den säljare som svarade inom en dag när jag var intresserad av att köpa en artikel. Då jag idag den 15 januari inte hört ett pip provade jag att ringa. Fick till svar att dom ska ringa tillbaka. Få se när det blir och hur dom hanterar denna reklamation. Hittills har det inte varit övertygande.
    Hej,
    Tråkigt att höra att du inte fått svar.
    Kan du skicka oss ett mail igen med ditt ordernummer så tittar vi på ditt ärende direkt?
    2021-01-15
    Jag har köpt en Zappi laddbox. Den levererades snabbt och monterades av en mycket kompetent elektriker. Så jag är väldigt nöjd med den här affären och kan varmt rekommendera EV Solutions.
    Tack så mycket Lennart för att du valde oss som leverantör, roligt att du är så nöjd. Du är alltid välkommen att återkomma om det skulle vara något du undrar över, vi finns här för dig.

Med Vänliga Hälsningar
    2021-01-14
    Som elinstallatör har köpt flertalet Zappi laddboxar från EVSolution.
    Riktigt smidigt vid beställning.
    Leveranserna funkar jättebra och supporten har varit världsklass när något strulat.
    Jag kan verkligen rekommendera EVSolution!
    Tack Conny, bästa partner, för dina fina ord och ett gott samarbete:) EV Solution AB
    2021-01-14
    Kunnig och mycket bra support!
    Tack Martin för ditt fina omdöme:) EV Solution AB
  • 2021-01-12
    Snabbt och smidigt! Rekommenderas
  • 2020-11-27
    Jag har ringt 3 gånger och möts av telefonsvarare som säger att de registrerat telefonnumret och kommer att kontakt mig. Det är över två veckor sedan jag ringde första gången.
    /Marianne
    Hej,

Tyvärr verkar vi missat att ringa upp dig. En kombination av lite sjukdomar och högt tryck på telefonlinjen har gjort att vi ibland den senaste veckan fått registrera inkomna nummer och ringa upp. Ledsen att vi verkar ha missat att ringa upp dig. Vi har dock besvarat ditt mail du skickade till oss idag:)
    2020-11-04
    Fick det jag ville ha, en smart laddbox för bil, på 2 dagar. Bra jobbat!
    Tack Björn, roligt att du är nöjd =) EV Solution AB
  • Lucas H
    2020-10-15
    Supersnabb leverans med smidig hemsida. Prisvärt och okomplicerat
    Tack Lucas för ditt omdöme och ha en fin helg.
    Mvh / EV Solution
    2020-10-14
    Inte ännu använt produkten

Med vänlig hälsning,
    Ulf
    2020-10-13
    Jag köpte först en Zappi V 2 med fast kabel och ångrade mig. Jag lämnade tillbaka den och tog en Zappi V2 utan fast kabel i stället. Ingenting har varit omöjligt eller problem för den fantastiska personalen i supporten Som ny elbilsägare har jag nog haft en del dumma frågor, men de har alltid hjälpt mig på ett bra sätt. För övrigt fungerar Zappi V2 alldeles utmärkt. Jag är otroligt nöjd med allt. Bästa supporten ever?😁
    Tack Henry för fint omdöme och dina fina ord:) EV Solution AB
    2020-09-08
    3fas laddkabel med jordfelsbrytare typ B. Bra återkoppling och omgående leverans. Mycket bra!
  • Janne B
    2020-08-12
    Riktigt bra och driftsäkra grejer! Köpte en Zappi V2 med fast kabel, Harvi lastbalansering för att synka med våra solpaneler, och en Hub för att enkel göra programuppdateringar. Jättebra appar som vi dagligen har glädje av. Har en VW Passat GTE -20, och laddningen funkar klockrent. EV Solution tycker vi också har en föredömlig respons både vad gäller leverans som support. Tror inte det kan bli mycket bättre.
    / Ann & Janne, Halmstad
  • Martin H
    2020-07-31
    Excellente Kommunikation und offen für Anregungen, die auch gleich umgesetzt wurden. Das hat mein Vertrauen, bei anfänglicher Skepsis gestärkt und ich habe die Zappibox und den Hub per Rechnung bestellt. Beides kam heute - viel früher als erwartet - an. Danke! Ich bin begeistert und habe sofort überwiesen!