EV Solution AB

Välkommen till EV Solution AB!

Att ladda sin elbil ska inte vara krångligt. Vi på EV Solution AB vill göra det enkelt för dig med elbil att kunna ladda den oavsett om det gäller att ladda din elbil hemma, i flerbostadshus eller på jobbet.

Vi hjälper dig hela vägen från planering till installation och färdig laddstation. Vi på EV Solution AB är medvetna om hur mycket det är du behöver ta ställning till för att få en fungerande och säker laddningsanläggning för din elbil. Det fina är att du endast behöver ta beslutet, resten sköter vi. Vi arbetar med väl utvalda leverantörer och installatörer som håller de krav och regler som gäller på marknaden.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor angående vår verksamhet.

111 omdömen om EV Solution AB

Sedan starten hos Reco 2020
    2023-01-13 Insamlad av företaget
    De svarade snabbt och tydligt i chatten. Beställningen av laddbox med tillbehör kom fram smidigt och snabbare än jag trodde.
    2023-01-11 Insamlad av företaget
    Svarade snabbt på frågor via chatten, kändes väldigt smidigt! Ska strax lägga min första beställning.
    Tack bäst Jesper för ditt omdöme och välkommen till oss som åf-försäljare. EV Solution AB
  • 2022-12-07 Insamlad av företaget
    Bra support, ville göra ändringar i min beställning och det löste sig smidigt. Nu väntar jag bara på leverans
    2022-12-05 Insamlad av företaget
    Vår upplevelse av EV Solutions är väldigt positivt, bra lösningar, bra pris och med genom hela processen. Svarar snabbt på frågor och återkopplar. Vi är grymt nöjda!

Brf Gulmåran
    Bästa Igor,
    Tack för ert fina omdöme, det har varit fantastiskt roligt att få hjälpa er hela vägen. Jätte tack till er som valde oss som er leverantör och installatör. Har ni frågor och funderingar vet ni precis vart ni skall vända er =)
    2022-11-13 Insamlad av företaget
    Installatören hade ej programmerat korrekt så huvudsäkring gick titt som tätt, men det löstes genom ett kvällssamtal med EV Solution.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Omdöme redan inskickat gnm. sms
    Vänligen
    Ragnar Sandström
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Bemött på bästa möjliga sätt. Er
    Consult lotsade mig föredömligt och
    lungt genom processen att få min
    Zappi med tillbehör att fungera bra
    igen.
    Vänligen
    Ragnar Sandström
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Väldigt proffsiga, Köpt solcellsanläggning och är mer än nöjd.
    Tack Mustafa för ditt fina omdöme, roligt att få hjälpa er =) EV Solution AB
    2022-11-06 Insamlad av företaget
    Köpte fel adapter som tyvärr inte passade min bil. Kontaktade kundtjänst chatt vid 21 tiden och tänkte att jag skulle få prata med en chatt robot, men icke fick prata direkt med en person som mailade över returformulär på studs med instruktioner hur jag gjorde. Helt fantastisk kundservice 10/10!

Förslag till förbättring vid returer är dock att Ev Solution skickar över retursedel också, inga problem om köparen betalar retur, men eftersom de enbart accepterar företagsreturer och inte har returfraktsedlar skapar det krångel för privata kunder att söka upp och boka företagsfrakter dörr till dörr via t.ex. DHL/UPS etc.

//Axel
  • 2022-11-06 Spontant omdöme
    Vill varna för detta oseriösa företag.

Beställde en laddkabel för en månad sen och efter flera påminnelser utan återkoppling så gav jag upp!
    Hej,

Ledsen att det dröjt med leveransen.

Som det står på hemsidan och på denna produkt så är det ca 3 veckors leveranstid på dessa speciallängder och du beställde den 11/10.

Vi har makulerat din order. Tyvärr är det långa leveranstider på vissa kablar, speciellt speciallängder som vi tillverkar efter beställning just nu med aktuellt världsläge. De flesta av våra standardkablar har vi dock på lager:)
  • 2022-10-11 Insamlad av företaget
    Väldigt bra kundbemötande, hoppas bara att min laddsladd blir bra.
    2022-10-03 Insamlad av företaget
    Kanon 👍 bra och snabb leverans. Bra kundbemötande.
    Tack Johan för ditt omdöme och för att du valde oss som din leverantör =) EV Solution AB
    2022-10-01 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra 😅 bemötande först hon i växeln kanon sen kom en mycket bra och förklarade väldigt bra 👍 betyg blir 10 av10 mvh Bosse
    Tack för ditt fina omdöme och tack för att du kontaktade oss😊 EV Solution AB
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Bra service, snabb leverans 10 bollar!
    Tack bästa Lars för att du tog dig tid att skriva ditt omdöme =) EV Solution AB
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Hej,
    Jag kollade på er chatt om min laddkabel fanns på lager och fick positivt svar. När jag direkt efter beställde kabeln visade det sig att den var restnoterad, så nu får jag vänta!!!! Dåligt!!
    Hej Lars,
    Detta måste ha blivit ett missförstånd. Ditt paket har legat hos ditt ombud och har inte blivit uthämtad. Ni gjorde beställningen 2022-09-24 och ni fick leverans 2022-09-27 =)
    2022-09-21 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemött av kundtjänst. Väldigt hjälpsam.
    Tack för ditt omdöme. Kul att vi kunde hjälpa dig:) EV Solution AB
    2022-09-19 Insamlad av företaget
    Hade problem med min vara som aldrig fungerat sedan installation men efter att jag fick tag i rätt person som var inte bara var trevlig och guidade mig rätt utan hjälpte mig med svårigheten med digitala problem för en 78 årig "gubbe". Tack.
    Hej Kaj,
    Va bra att du kontaktade oss så att vi kunde guida dig rätt och att ditt problem löste sig =)
    2022-09-19 Insamlad av företaget
    Snabbt och kunnigt bemötande av säljsupport.
    Tack Morten för ditt fina omdöme =) EV Solution AB
    2022-09-19 Insamlad av företaget
    Mycket snabbt service och kunnig
    Hej Lars,
    Tusen tack för ditt fina omdöme =)
  • 2022-09-19 Insamlad av företaget
    Dom svarade snabbt och korrekt o vänligt, ävenså jag ringde sent ca kl 23!
    Hej Sten-Magnus,
    Tusen tack för ditt omdöme, tack vare vår fantastiska chatt kan vi ge våra kunder den servicen.
    2022-09-17 Insamlad av företaget
    Snabb leverans av laddboxen. Bra support vid programmering av laddboxen. Elektrikern som skulle installera laddboxen hörde aldrig av sig trots flera påminnelser. Till slut fick jag namnet på elfirman. Efter etablerad kontakt med elfirman tog det bara tre dagar att få laddboxen installerad.
    Nu fungerar laddboxen perfekt med mina krav att endast ladda när timpriset på el är som lägst.
    2022-09-15 Spontant omdöme
    Väldigt svåra att få tag på. Enda sättet att få svar på är via deras chatt, men de slutar svara så fort det är krångel. Min hub som installerades i början på april har inte fungerat som det ska. Påtalat felet många gånger och har även följt instruktioner för att starta om osv, därefter lovades fraktsedel så jag skulle kunna skicka tillbaka för att de skulle undersöka vad som är felet, men ingen fraktsedel skickades på flera månader.

Fick tjata till mig fraktsedel i flera månader. Skickade paketet i augusti och det har nu gått nästan en hel månad sedan jag skickade tillbaka hub:en. Har inte fått någon slags information och får heller inte svar i chatten. Väldigt oseriöst.

I början var de snabba på att svara när man beställde. Installation gick smidigt och snabbt, men därefter har det gått utför med service. Om jag vetat att det skulle bli så här skulle jag aldrig beställt från det här företaget. Rekommenderar inte!
    Hej Sara,
    Tråkigt att du upplever vår service på det viset när vi har gjort allt för att hjälpa dig, skickat dig fraktsedel, tagit in HUB:en för fel sökning, skickat dig en ny HUB samt fått teknisk support både på telefon och via vår chatt.
    Vi har undersökt er HUB och det finns inga fel på den. Som vi nämnde direkt när ni först anmälde problemet så beror problemet på att ni inte har den ansluten till rätt port i er router så ni behöver hitta en port i den som har en dubbelriktad signal annars prata med er routerleverantör.
    Ibland är det långa väntetider på telefon och därför hänvisar vi till mejl eller vår chatt, detta för att undvika långa telefonköer och har uppskattas bland våra kunder väldigt mycket.
    En ny tid är inbokat för ytterligare teknisk support/guidning och vi hoppas på att det löser sig denna gången =)
    2022-09-07 Insamlad av företaget
    Mycketvtrevlig tjej som löste mitt problem snabbt o lätt.
    Tack Monika för ditt fina omdöme =) Vi gör allt för att lösa våra kunders problem <3 EV Solution AB
    2022-08-12 Insamlad av företaget
    Mycket snabb och bra support även om det var på kvällstid
    Tack Niclas för ditt omdöme, det är tack vare vår chatt som vi kan ge sådan bra service även på kvällstid =) EV Solution AB
    2022-08-08 Insamlad av företaget
    Bra leveranstid, bra pris.

Mvh Mats D.
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande. Sätter kunden i fokus och gör det lilla extra.
    Tack snälla Snezana för ditt fina omdöme =) EV Solution AB
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Toppen med snabb service vid akut behov
    Tack snälla Martin för ditt fina omdöme =) hör av dig bara om det skulle vara något mer. EV Solution AB
  • Alex R
    skrev om EV Solution AB
    2022-06-29 Verifierad kundrelation
    Skulle faktiskt verkligen inte rekommendera detta företag. Finns massa andra som gör de mycket bättre.

Vi beställde en Zappi laddbox förra året, då EV erbjöd snabb leverans och installation. Samt att Zappi var en av få med lastbalansering som funkade med vårt elsystem. De utlovades leverans och installation inom ca 3 veckor. Efter beställning levererades laddboxen först till fel adress. Vi lyckades ändå hämta ut den. Men elektriker hörde aldrig av sig. Det gick ca 4 veckor innan VI fick kontakta EV och fråga vad som pågick och då bokades en annan elektriker.

Efter ytterligare 3-4 veckor kom han kom och installerade laddboxen, men verkade inte kunna så mycket. Laddboxen var inget han installerat innan. Så det slutade med att vi fick konfigurera Hub etc för laddboxen. När fakturan sen kom, ville EV ha betalt för flertalet saker dem elektrikern INTE installerat/satt upp. Efter ytterligare massa kontakt och flertalet löften från EV om att de skulle återkomma, vilket dem aldrig gjorde. Fick vi återigen kontakta dem, för att få fakturan korrigerad. Detta tog 2-3 veckor. Efter detta mottog vi även dubbla fakturor. Så ytterligare kontakt var nödvändig.

Kompensation? Nej, de var inte något dem tyckte behövdes. Trots att vi fått vänta mer än 5 veckor utöver dem 3 dem lovade att den skulle vara installerad inom. Och ytterligare flertalet veckor etc innan vi fick rätt på fakturor etc. Hela detta från beställning till att allt var klart med fakturor tog säkert 4-5 månader.

I takt med att laddboxen faktiskt var på plats, efter sisådär 2 månader hade alternativ till laddbox som hade funkat för vårt elsystem kommit ut, dessutom billigare sådana hos andra företag.

Skulle inte rekommendera EV solution till någon. Dem brister i helt nödvändiga grejer. Man utlovar inte leverans och installation inom en tid om man inte kan hålla det, företaget är ansvarigt för att kontakta kunden om leverans/installation inte kan ske inom utlovad tid, dessutom lovar man inte att återkomma till kunden om man inte gör det. Och att inte ens som företag erbjuda kompensation när man ligger så många månader efter, och så många löften man brutit är fruktansvärt dåligt.

Totalt värdelöst företag. Normalt har man kunden i fokus, men de har inte EV solution. Inte för 5 öre. Handla någon annanstans.
  • 2022-05-24 Spontant omdöme
    Support kan det jobbas rejält på.

Beställde produkter den, 29/3.
    Stod på hemsidan och att allt var i lager, får varorna med en notis om att resterande är restnoterat.

Kontaktar företaget 8e april och ber dem att ta bort det som är restat, inget svar.
    Skickar ytterligare ett Mail den 21a, får svar den 5e maj med ett ”okej, vi löser det”
    Kontaktar chattsupport i samma veva och får okej därifrån med.

Fakturan kommer den 24e maj, då står det: ” Kvar att fakturera som är RESTAD”, känns som kommunikationsmiss?

Laddboxen i fråga kom som den skulle, och fungerade bra.
    Hej Joakim Elbesök i Sverige ab,
    Ledsen att du fått vänta på chatten. Vi svarar inom 15 sek på vår chattsupport och detta är väldigt uppskattat hos alla våra kunder så det måste ha varit en speciell belastning just då.
    Fakturan som ni hade fått var ENBART på de som hade levererats till er och inte för restade produkter vilket står klart och tydligt med på fakturan =) synd att ni hade missat att läsa detta. Men tack för god kommunikation på telefon. Ärendet är nu löst :)
    2022-05-23 Insamlad av företaget
    Enkla att ha att göra med. Snabb leverans.
    Tack Pierre för ditt omdöme och tack för att du valde oss som leverantör =) EV Solution AB
  • 2022-05-04 Insamlad av företaget
    Köpte en Easee laddbox med installation.
    Personlig kontakt, svarande snabbt på mina frågor. Skickade paketet samma dag och kunde hämta ut det dagen efter på närbutiken.
    Superbra service och snabb leverans.

Väldigt nöjd!
    Tack för att du valde oss och för ditt förtroende:) EV Solution AB
    2022-04-22 Insamlad av företaget
    Snabb och bra service. Via chatten slipper man långa telefonköer och kan enkelt skriva vad man vill ha hjälp med så löser dom det åt en.
    Tack Dennis för ditt omdöme =), Ja vår chattsupport är väldigt uppskattad bland våra kunder. Detta dels då det inte är någon ''robot''' som man chattar med och mindre risk för långa telefonköer. EV Solution AB
    2022-04-15 Spontant omdöme
    Ett skojarföretag, köpte en laddbox för 1 år sedan med två års garanti. När jag kontaktar dem meddelar de att det endast är ett års garanti varpå jag svarar direkt med underlag som bevisar att garanti gäller. Har inte sedan dess fått något svar förutom, ”vi kommer höra av oss på måndag”. Spelar ingen roll att de anger garanti på produkterna på hemsidan, de svarar ju inte ens, jag avser att anmäla till ARN.
    Vi håller på med ditt ärende och kommer återkomma. Den som har hand om ditt ärende hos oss har tyvärr varit sjuk i lite över en vecka och nu kom påsken men du kommer få återkoppling direkt i nästa vecka. Beklagar att det tagit tid. EV Solution AB
    2022-03-15 Spontant omdöme
    Jag rekommenderar Ev Solution AB som leverantör för laddkablar. Väldigt bra service, Hjälpsamma och vänligt bemötande, bra priser.
    Super tack för ditt fina omdöme Dennis och välkommen åter =) EV Solution AB
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, snabb leverans dock kom paketet till DHL istället för företagets mottagning.

Beställd produkt elbilsladdare.
    Tack bästa Lars för ditt omdöme.
    Ojdå lagret måste ha råkat skicka paketet som ombudspaket, vi ber om ursäkta för detta. Better luck next time =)
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Mycket snabb och bra support!
    Tack Tomas:) Alltid roligt att hjälpa till. EV Solution AB
    2022-02-15 Insamlad av företaget
    Jag köpte en laddbox. Fick mycket proffsig hjälp av samtliga inblandande och ett mycket vänligt bemötande. De kunde sin sak. Hörde av sig och vi hade en mycket bra kommunikation. Detta företag kan jag varmt rekommendera samt JS elservice.
    Tack för ditt fina omdöme kära Kenth:) Vi tackar för att vi fick ditt förtroende att hjälpa dig med din laddningsanläggning från början till slut. EV Solution AB
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Utmärkt kundservice som är kompetenta och tillgängliga. Löst otaliga problem som samarbetspartner och levererar alltid med hög kvalité
    Tack bästa Marcus för ditt fina omdöme, vi finns i princip tillgängliga dygnet runt så det är bara att höra av sig när ni behöver oss =)
    Vi göra allt för att ge våra kunder och våra samarbetspartners topp service.
    2022-02-09 Insamlad av företaget
    blev bemött med stor service o känsla trots att första kontakten var ca 21:30

glatt överraskad att jag fick personlig service trots sena timmen utav david

lite luddigt bland alla kontakter o kablar då jag inte är van men vi redde ut det hoppas jag (får se om det passar)
    Tack Johan för ditt omdöme, vi gör allt för att kunna ge våra kunder topp service. Det var roligt att få hjälpa dig. EV Solution AB
    2022-02-08 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande och blev väldigt nöjd med resultatet
    Tack Peter för ditt omdöme och för att du tog dig tid att svara:) Roligt att höra att Zappi:n gör ett bra jobb för din BMW:) EV Solution AB
    2022-01-29 Insamlad av företaget
    Bra chat och fin service via telefon när jag behövde teiniksupport. Rekommenderas!
    Tack snälla Urban för ditt omdöme, roligt att få hjälpa dig. Tack för att du valde oss som leverantör. EV Solution AB
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Jag beställde en Zappi laddbox med installation.

Det var lite leveranstid men vem har inte det i dessa dagar.
    Medan jag väntade hörde jag av mig några gånger för att kolla status. Använde chat-funktionen på deras sajt. Varje gång fick jag snabbt svar och trevligt bemötande, t o m när jag hörde av mig kl. 22(!).

När boxen väl kom gick installationen snabbt och smidigt genom deras genomtrevlige och mycket proffsiga elektriker.

Kan definitivt rekommendera det här företaget.
    2022-01-23 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och utförlig information vid beställning av den tilltänkta produkten.
    Visserligen blev installationen fördröjd, men det berodde på
    leveransproblem från huvudtillverkaren.
    När väl produkten fanns tillgänglig utfördes installationen snabbt
    och professionellt.
    Jag köpte en laddbox "Zappi V2, 22kW" som finns i olika utföranden, vilket jag verkligen rekommenderar, särskilt för er som har egna solceller och elbil, då man kan reglera, så att då solcellsöverskott finns tillgängligt leds överskottet per automatik direkt för att ladda elbilen, vilket medför att man slipper betala både nätöverföringsavgift, strömkostnad samt skatt och moms på laddningselen.
    Supernöjd!
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Vår familj köpte en laddbox, Zappi, för vi hade fått rådet att ta en laddbox som var smart när det gällde laddning med hjälp av våra solpaneler. Det strulade när vi (jag) skulle installera sakerna på appen så efter några dagar gav jag upp och kontaktade EV. Solution. Jag, som har tummen mitt i handen när det gäller tekniska saker, blev mycket väl bemött när jag ringde. Personen hjälpte mig och var mycket tydlig och pedagogisk så till och med jag förstod hur jag skulle göra och varför. Nu fungerar allt som det ska och vi ångrar inte att vi köpte denna laddbox av dem.
    Hejsan Camilla,
    Wow tack för ditt fina omdöme så roligt att du är så nöjd. Vi gör allt för att kunna ge våra kunder en toppservice. Hör bara av dig om det skulle vara något mer du funderar över. Trevlig helg på dig =)
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Samira har varit väldigt tillmötesgående och lösningsfokuserad. Trevligt och vänligt bemötande.
    Hej Maria,
    Tack så mycket för ditt fina omdöme, vi gör allt för att kunna ge våra kunder och partners toppservice. Trevlig helg =)
  • 2022-01-16 Spontant omdöme
    Jag beställde och betalade en laddkabel för 3 tusen men det kom ingen kabel skickade flera meddelande men inget svar fick till slut en kabel efter ca 6 veckor men det var en trasig kabel o definitivt använd ett bra tag den var mycket repig mm troligen en returernad kabel som de skickar ut som en ny har mailat ett antal gånger på mailadress, kontakt@laddkabel.com men aldrig något svar.
    Vill ni köpa trasiga begagnade kablar till fullt pris och av ett företag som aldrig svarar på ett Mail kan jag rekommendera företaget.

221226 fortfarande har de inte hört av sig en returnerad trasig kabel som de sedan säljer som ny till mig för 3 tusen.
  • MATS S
    skrev om EV Solution AB
    2022-01-09 Spontant omdöme
    Laddkabel.com är enligt hemsidan en dal av EV Solution AB. Laddkabel verkar vara ett skämt när det gäller kundservice.Jag köpte en laddkabel sommaren 2021 och den slutade att fungera i höstas. Jag kontaktade Laddkabel i september och reklamerade och de lovade att skicka en fraktsedel så jag kunde skicka in den för lagning eller utbyte. Trots flera påminnelser per mail och samtal så kom denna fraktsedel först ca 10 november. Jag postade kabeln någon dag senare och nu i början av januari så har jag inte hört någonting och givetvis inte fått någon kabel i retur. På deras hemsida står mailadress, kontakt@laddkabel.com inte heller verkar fungera. Ett skamligt företag som man gärna vill slippa i framtiden.
    Hej Mats,
    Ojdå så tråkigt att du upplever oss på det viset.
    Vi har dessvärre inte kunnat påskynda ditt ärende pga halvledare problematiken som påverkat oss alla runt om i världen. Detta har gjort att det dröjt väldigt länge att få in kablar m.m och vi har tyvärr inte kunnat skicka dig någon ny kabel så snabbt som vi hade tänkt, detta har vi även informerat dig om på telefon.
    Vi väntar fortfarande på inleverans av den typen av kabel som du har från fabriken.
    2022-01-06 Insamlad av företaget
    Hej jag blev vänligt bemött och fick hjälp av en lugn och proffsig tekniker. Vi löste problemet via telefonen så bara plus i kanten tack.
    Tack Mats för ditt omdöme. Roligt att få hjälpa dig med din anläggning:) EV Solution AB
  • 2022-01-03 Spontant omdöme
    Beställde en laddkabel men inget hände på en vecka. Fick mejla 2 ggr innan jag 12 dagar efter beställning fick svar att kabeln var slut (fortfarande "i lager" på hemsidan...) och skulle komma in under mellandagarna och då skickas vilket naturligtvis inte skedde. Stolpskott!
    Hej Martin,
    Ledsen att det har dröjt med leveransen, detta pga halvledare problematiken tyvärr. Gällande lager status så låter det lustigt då det per automatik står på vår hemsida ifall någon produkt ej finns i lager, men det kan ha uppstått något tekniskt fel då för tillfället.
    2021-12-20 Insamlad av företaget
    Mycket bra service, lösnings orienterade, snabb leverans och återkoppling.
    Rekommenderas!