Eva Rytterlund Leg. Naprapat

Varmt välkommen till Eva Rytterlund Leg. Naprapat!

Jag behandlar patienter med både akut och kronisk smärta i kroppens
muskler & leder och då är rygg & nackbesvär vanligast förekommande
men jag tar även emot personer med idrottsskador.

Vid ett nybesök får jag först en bakgrundshistorik och efter det undersöker jag med diverse tester
& fortsätter sedan med behandling både i mjukdelar och kotor/leder.
Jag ger även tips om hemövningar, ergonomi samt träning som ibland måste ses över
och justeras för att få ut det bästa av behandlingen.

Jag har arbetat i många år och är försäkrad via Svenska Naprapatförbundet.

Ni finner mig centralt på Wadmansgatan 9 i Göteborg, mellan Heden & Korsvägen.
Finns frågor och funderingar så lägg gärna ett email till mig på
info@evarytterlund.se

Läs vad 68 kunder tycker om Eva Rytterlund Leg. Naprapat 2

2022-08-31 Verifierad kund
    Blev väldigt bemött.
    Eva Rytterlund är väldig trevlig o säkert mycket kunnig
    Hej Eva, Jag blir väldigt glad över ditt fina omdöme.
    Varmt välkommen åter.
    2022-08-29 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande. Lyhörd och kunnig. Har fått hjälp med ryggskott, stel nacke och frozen shoulder.
    Jag hitta till Eva genom att en kollega rekommenderade henne.
    Hej & super Tack Arja för dina ord, värmer gott i hjärtat.
    Välkommen åter.
    2022-08-24 Verifierad kund
    Mkt Kompetent, gott bemötande och hög service
    Jätte tack Monika för det fina omdömet:)
    Varmt välkommen åter.
    2022-08-19 Verifierad kund
    Väl mottagen vid ankomst. Eva höll tiden. Jag hade inte träffat henne innan men jag upplevde att hon snabbt förstod mitt problem. Hennes arbete var metodiskt och hon förklarade vad och varför hon gjorde det. Hon var perfekt hård i ”nyporna” vilket gjorde att mitt ryggproblem slutade. Jag är jättenöjd med behandlingen.
    Hej & Tack för ditt goda & fina omdöme Mats:)
    Jag blir alltid såå glad över alla er som är nöjda med bemötande & behandling
    & det värmer gott!
    Mats du är varmt välkommen tillbaka när du behöver.
    2022-08-04 Verifierad kund
    Absolutely Brilliant! Professional and effective! recommend strongly!
    Hi Ogargar!
    I am very grateful for your nice review, thanks a lot:)
    Book a new appointment for a treatment when it suits you.
    Take care, Eva:)
  • Steve F
    2022-07-21 Verifierad kund
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Förväntningarna, eller snarare förhoppningarna, om ökad rörlighet och minskad smärta ser ut att infrias. Ryggen fungerar betydligt bättre redan efter några få behandlingar, nu kan jag gå någorlunda normalt igen!

Men det gjorde ordentligt ont första gången, nu är det bättre och med ytterligare några behandlingar blir det nog jättebra?
    Tack Steve för ditt fina omdöme:)
    Kämpa nu på med hemövningarna så ses vi om några veckor igen.
    2022-07-13 Verifierad kund
    Hon har givit bra behandling så att det onda i nacken nästan har släppt, samt bra övningar
    Hej & Stort Tack Bengt!
    Alltid så glad över nöjda patienter, värmer gott i hjärtat.
    Hoppas att du får en fin & härlig semester.
    Vi ses igen efter sommaren.
    2022-07-06 Verifierad kund
    Bra och proffsigt bemött. Fick bra hjälp och övningar och tips som jag ska träna på.
    Maria, va glad jag blir för din recension, träna på & ha en mysig
    sommar, ta hand om dig.
    2022-07-06 Verifierad kund
    Mycket trevlig och professionell. Skulle inte klara mig utan henne
    Tack snälla fina Caroline för ditt omdöme.
    Ha en go sommar & semester
    2022-07-01 Verifierad kund
    Mycket enkelt att boka tid.
    Väldigt proffetionellt bemötande och effektiv behandling. Både mina axelbesvär och ljumsksmärtor blev bättre.Jag ser fram emot att boka en ny tid för uppföljning.
    Tack Ulf för din recension, såå roligt att höra att du är nöjd.
    Varmt välkommen tillbaka.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Jag blev bemött på ett professionellt och kunnigt sätt. E.R tagit mina besvär på allvar och gett mig bra behandlingar o goda råd. Jag har känt mig respekterad och trygg med henne vad gäller mina höft/ryggbesvär.
    Tack fina Gudrun för dina ord, värmer gott i hjärtat.
    Ha en toppen sommar & resa.
    Proffsigt, kunnig, bra bemötande
    Tusen TACK kära Jennifer, va glad jag blir.
    Ha en bra sommar & välkommen åter
    Trevlig, informativ och närvarande
    Tusen Tack Karl för såå gott omdöme!
    Ha en riktigt Go sommar så ses vi i augusti
    2022-06-26 Verifierad kund
    Eva är en otroligt duktig naprapat som har hjälpt mig många gånger med min rygg. Har problem med stel ländrygg bl a och har haft ryggskott. Känner mig alltid trygg hos henne , hon lyssnar alltid om man är orolig och gör inget som man inte vill. Vill ge henne högsta betyg!
    Kära Camilla, såå glad jag blir för din fina recension, det värmer gott i hjärtat.
    Ha en toppen fin sommar.
    2022-06-26 Verifierad kund
    Vänligt bemötande. Bra hjälp för mina besvär. Trevliga och givande samtal. Jag har under åren anlitat kiropraktor och sjukgymnaster och Eva har absolut hjäpt mig bäst.
    Superstort TACK goa Ulla för dina fina ord, ger energi.
    Ha en bra & mysig sommar.
    2022-06-25 Verifierad kund
    Ett mycket trevligt o vänligt bemötande, Eva gjorde så jag blev fri ffrån mina nack o huvudvärk, verkligen högsta klass, har rekomenderat Eva för mina arbetskoleger mycket bra jobbat.
    Jag blir såå glad för alla fina omdömen så jag tackar & bugar även till
    dig kära Roland.
    Ha en fin sommar & semester & välkommen åter
    om du behöver när du är tillbaka i stan.
    2022-06-25 Verifierad kund
    Utmärkt och hon lyckas fixa min rygg varje gång
    Stort TACK Fredrik, blir superglad & stolt
    Lycka till med golfen och ha en go sommar & semester.
    2022-06-25 Verifierad kund
    Jag tycker Eva är oerhört professionell. Hon är väldigt bra på att snabbt förstå problematiken i sin helhet och masserar och tänjer och korrigerar hela under hela behandlingstiden, vilket inte alla naprapater gör. Hon har gjort skillnad för mig !!
    Tack Fina Carina såå stolt & glad för din fantastiska recension.
    Jag önskar dig Carina en toppen mysig sommar & välkommen åter
    om du behöver, Eva:)
    2022-06-25 Verifierad kund
    Sökte för smärta och nedsatt rörlighet i arm/axel efter att ha haft några veckors kontakt med fysioterapeut på Närhälsan.
    Eva är vänlig, komptent och personlig i sitt bemötande. Kunnig och seriös, rekommenderade annan behandling dvs läkarkontakt när det behövdes. Rekommenderar henne gärna.
    Jätte TACK Marita för fint omdöme. Lycka till med din axel, behöver du mig mer
    så vet du vart jag finns. Tack även för din info. gällande din läkarkontakt.
    Önskar dig en fin sommar, Eva:)
    2022-06-25 Verifierad kund
    Eva är den bästa naprapat jag besökt, hon har hjälpt mig att bli av med både ryggsmärtor och nacksmärtor, både akut och på lång sikt genom råd att göra särskilda övningar.
    Hej Mia, jag blir såå glad & stolt över dina fina omdömen, TACK!
    Ha en toppen sommar & semester Mia.
    2022-06-25 Verifierad kund
    Mycket proffsigt, allmän genomgång, innan behandling för ont i korsrygg och lår, råd på vad jag göra för övningar hemma.
    Stort TACK Claes för din fina recension, värmer gott i hjärtat!
    Jag önskar dig Claes en riktigt Go & Mysig sommar, Eva:)
    2022-06-23 Spontant omdöme
    Professionell, medmänsklig och pedagogisk. Rekommenderas starkt.
    Tack snälla Minna, vilken härlig början på en Midsommarafton.
    Jag önskar dig en go Midsommar.
    Allt gott Eva!
    2022-05-17 Verifierad kund
    Alltid ett varmt välkomnande och en miljö man känner sig bekväm i. Löser alltid de fysiska besvären och ser till att man får hjälp och verktyg till att hålla sig frisk också. Rekommenderar Eva till alla!
    Tack Kära Johanna för ditt fina omdöme, det värmer Gott i hjärtat.
    Ha en solig & bra onsdag.
    2022-05-15 Verifierad kund
    Jag fick förtroende för Eva, blev mycket trevligt bemött. Hon känns mycket kunnig.
    Tack kära Christina för fint omdöme.
    Allt Gott Eva
    2022-05-15 Verifierad kund
    Professionell, omtänksam, lyhörd och otroligt erfaren. Guld värd!!
    Såå glad jag blir Åsa att höra ditt omdöme, det värmer gott i hjärtat
    Tusen Tack igen, Eva
    Proffsig, duktig lyssnande.
    Gav bra behandling fortsätter gärna efter läkarutlåtande.
    Tack kära Kerstin för fint & värmande omdöme.
    Du är varmt välkommen tillbaka efter läkarbedömning.
    Ha en bra måndag Kerstin, Allt Gott Eva
    2021-11-02 Insamlad av företaget
    Kan verkligen rekommendera henne. Har fått tillbaka mitt liv efter många ryggskott.
    2021-06-01 Insamlad av företaget
    Jag har gått hos Eva i omgångar sedan min whiplashskada för ca 9 år sedan och är väldigt nöjd! Eva är en proffsig naprapat och en väldigt trevlig person. Hon har hjälpt med med allt från akut smärta till övningar för att stärka svaga muskler och stretcha spända. Stort tack Eva!
    2021-03-25 Insamlad av företaget
    Alltid lika skönt att gå på en behandling! Hjälper verkligen och väldigt bra bemötande.
    2021-01-13 Insamlad av företaget
    Eva har flera gånger hjälpt mig med låsta kotor i bröstryggen och spända muskler i nacken. Hennes skickliga handlag och varma bemötande gör att jag alltid känner mig helt trygg.
    Utöver behandling någon gång i månaden har jag också fått ett träningsprogram som jag följer hemma. Eva är mycket professionell och jag kan varmt rekommendera henne. Sällan har uttrycket ”i goda händer” känts så passande.
    2020-11-03 Insamlad av företaget
    Eva är en fantastiskt skicklig naprapat, professionell och trevlig. Jag känner mig trygg under behandlingen, och säker på att Eva gör rätt bedömning av mig och ger mig lämplig behandling. Jag har gått hos flertalet andra naprapater och tycker Eva är den absolut bästa! Senast hade jag en besvärlig nackspärr som hon fick bukt med.

Kan varmt rekommendera Eva!
    2020-06-30 Insamlad av företaget
    Jag blev rekommenderad att gå till Eva i samband med ryggproblem. Hon undersökte noga innan behandling, och efter några behandlingar var jag bra. Jag har gått till Eva i förebyggande syfte under flera år med gott resultat. Efter ett uppehåll på 3 år fick jag återkomma med akut nackspärr, som hon också rättade till. Eva är trevlig, oerhört kunnig och det är enkelt att boka tid på nätet. Jag kan varmt rekommendera henne.
  • Therese A
    2020-03-20 Insamlad av företaget
    Besökte Eva för mitt ryggskott aldrig varit hos en naprapat innan. Blev väldigt positivt överraskad över vilket proffsigt bemötande jag fick. Eva är lugn och sakkunniga kände mig trygg på alla mina besök.
    Kan verkligen rekommendera ett besök hos Eva.
    2020-03-11 Insamlad av företaget
    Jag har gått hos Eva i flera år vid behov och är alltid lika nöjd. Känner ett stort förtroende för Eva pga. att hon alltid försöker reda ut vad åkomman beror på samt tipsar om vad jag själv kan göra. Har rekommenderat Eva till flera vänner som är lika nöjda som jag. Tusen tack Eva!
  • Mikael B
    2020-03-10 Insamlad av företaget
    Naprapatbehandling av stelhet och låsningar i ryggen.
    Här gått till Ewa Rytterlund i många år. Förutom att hon är suverän på sitt jobb så är hon trevlig och social. Dessutom försöker hon aldrig s.a.s lura på en fler behandlingar än man beh. Man får känna efter hur det känns och ev återkomma för ny behandling. Går jag till henne så vet jag att jag blir hjälpt på ett proffsigt sött.
    2020-02-25 Insamlad av företaget
    Fick ett väldigt glatt och vänligt bemötande på mitt återbesök,kommer definitivt att fortsätta att gå regelbundet hos Eva.
    2019-11-02 Insamlad av företaget
    Fick stor hjälp med smärta i rygg och rumpa samt stretchövningar att göra hemma. Eva är trevlig och kunnig!
    2019-10-23 Insamlad av företaget
    Eva är en suverän naprapat som jag har gått till under många år. Helt underbart att känna att spänningar och låsningar släpper!
    2019-10-15 Insamlad av företaget
    Eva har hjälpt mig med mina rygg och nacksmärtor. Nu mår jag mycket bättre tack vare hennes behandlingar! Kan varmt rekommendera Eva.
    2019-10-04 Insamlad av företaget
    Fick problem med rygg och axlar pga barn och felbelastning. Resulterade i smärta inte bara lokalt utan även i huvud och ansikte. Fått superbra behandling av Eva, och pepp att kom igång med träning igen. Enorm skillnad efter några besök! Tack!
    2019-10-01 Insamlad av företaget
    Eva tar på ett föredömligt sätt hand om mig från start till färdig behandling. Hon vill verkligen lyhörd och kunnig. Hon vill förstå hur man mår, och hittar därefter vägar fram att göra vad som behövs behandlingsmässigt. Sedan är det skönt att få rekommendationer på t ex lämpliga strech-övningar och andra tips.

Jag är mer än nöjd!
  • Göran S
    2019-09-03 Insamlad av företaget
    Fick akut ont i ryggen och Eva hjälpte mig. Efter första besöket blev jag betydligt bättre och efter andra besöket kändes ryggen i stort sett bra igen. Upplevde Eva som mycket kunnig.
    2019-08-19 Insamlad av företaget
    Eva har, återkommande, under många år behandlat min rygg och nacke på det mest proffsiga sätt. Jag känner mig väldigt trygg med hennes behandlingar.
    2019-08-18 Insamlad av företaget
    Proffsig, kunnig lyhörd.
    Har alltid blivet bra bemött.
    Har hjälp mig så många gånger under åren.
  • Kajsa Johanna Elisabeth B
    2019-07-07 Spontant omdöme
    Jättenöjd efter mitt första besök hos Eva. Kunnig, trevlig, engagerad och fixade mina triggerpunkter och låsningar på et superbra sätt. Kan verkligen rekommendera Eva. Ligger centralt och bra.
    2019-06-23 Insamlad av företaget
    Eva är fantastiskt duktig och trevlig.
    Man känner sig verkligen trygg i hennes händer.
    Rekommenderar alla som har besvär att gå till henne.
    2019-06-18 Spontant omdöme
    Jag sökte upp Eva då jag plötsligt fick väldigt ont i ena axeln och armen.
    Eva lyckades lokalisera var smärtan kom ifrån och med hennes behandling, övningar och förhållningssätt hemma, läktes värken snabbt. 2 tillfällen hos Eva behövdes i mitt fall. Jag är så Glad och Tacksam över att jag hittade henne. Kan starkt rekommendera henne och får jag värk igen kommer jag att kontakta henne!
    2019-05-19 Insamlad av företaget
    Naprapatbehandling. Mycket professionellt och trevligt bemötande. Får alltid en ärlig bedömning och en behandling som passar det rådande behovet.
    2019-05-17 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra omhändertagen av Eva jag har ett diskbråck som måste opereras men jag har vägrat under 5 år jag går hos Eva och känner mig väldigt bra i ryggen hon är ett mirakel jag rekommenderar till alla som har stora problem med ryggen att kontakta henne hon kan sitt yrke och det värt varannan krona man betala till henne
    2019-03-18 Insamlad av företaget
    Har gått hos Eva I flera år och hon är fantastisk duktig! Tar hela bilden med I beräkning innan hon påbörjar behandling. Hon ser också till att alltid lämna med övningar och tips på hur man enkelt kan jobba vidare hemma. Hon är öppen med hur många behandlingar som behövs för ett bra resultat. Man blir alltid väldigt bra välkomnad och bemött! Känns mycket tryggt att gå till Eva och jag vet att jag är I goda händer. Skulle absolut rekommendera henne!