Alla kategorier Resebyrå Stockholms län Stockholm Östermalm Expedia Sweden AB

Ingmar Bergmans Gata 4, 114 34 Stockholm — Visa karta

Stora Gatan 38, 72212, VÄSTERÅS
Kenzan Tours
Ingegerd S:
Vi hade en fantastisk foto-safari i Tanzania. Reseplaneringen fungerade perfekt och det är härligt att bo i tält ute i Serengeti, mitt i vil...

Resebyråer nära Expedia Sweden AB:

Västmannagatan 15, STOCKHOLM
Välkomna! Läs mer ›
Magnus A:
Bra och snabb service gjorde arrangerande smidigt och kul!

Läs vad 4 kunder tycker om Expedia Sweden AB

• Johan E
    Johan E skrev om Expedia Sweden AB
    Boka inte med Expedia. Det är flera fel på deras hemsida som de inte tar ansvar för. Vi har bokat en resa till Dubai med flyg och hotell. När vi valde hotell valde vi ett där det stod att det ingick halvpension och wifi. Vi klickade på ett rum som kostade mer än det första alternativet som det står 0 kr på i tillägg. Uppgraderingen lades på priset. Vi bokar, men när vi sedan får bekräftelsen är det ett annat rum än det vi valt, dock var prisökningen pålagd. Dessutom fanns nu inte halvpensionen och wifi med. Vi har filmat hur det ser ut när man bokar där det tydligt framgår att det är fel på deras hemsida. De vägrar dock att uppgradera eller betala tillbaka det vi får lägga ut för det vi faktiskt bokat. Det är omöjligt att få kontakt med någon ansvarig på företaget. När jag frågade supporten fick jag till svar att de vet inte ens var de ansvariga cheferna finns. Supporten gjorde vad de kunde, men fick inte ta några beslut utan var tvungna att vänta på någon "högre upp" som tog besluten. När vi bad om kontaktuppgift kunde de inte lämna vare sig adress eller namn. Vi kommer att kontakta advokat ang detta
  • Sandra N
    Sandra N skrev om Expedia Sweden AB
    Boka inte med Expedia!
    Fick vårt transferflyg från Chicago till Las Vegas inställt och ombokat först till en avgångstid innan vi ens landat med första flighten. Denna ändring görs utan någon som helst info till oss. När jag upptäcker och ringer och påpekar detta flyttas vår transferflight till 5h senare än den tid vi bokat från början, vilket ställer till det för det vi hade planerat under kvällen när vi kommer fram.

Tar kontakt med SAS som säger att det går flytta vårt utresedatum till dagen innan, utan kostnad, för att vi ska komma fram och hinna med våra planer, men SAS säger att Expedia måste göra denna ändring. Vid kontakt med Expedias kundtjänst får jag infon att de inte kan göra något utan att SAS måste göra denna ändring. Ringer SAS igen som hänvisar till Expedia, att det är upp till resebyrån att göra ombokningen - men att de antagligen inte gör det för att det blir en extra kostnad för dem... Och Expedia fortsätter hävda att de inte kan göra något.
    Jag kollar på Konsumentverkets hemsida och enligt dem så ska "din resa bokas om till ett annat tillfälle som passar dig". Vilket jag påpekar kundservice på Expedia och får som svar "men det stämmer inte, så funkar det inte". Känns ju bra att Expedia anser att Konsumentverkets regler inte stämmer. Expedia fortsätter hävda att de inte kan göra något och beklagar. Trist Expedia
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Expedia Sweden AB
    3:e september gör jag en bokning via hotels.com
    Får direkt en bekräftelse via e-post "Bokningen är klar. Betalningen debiteras av hotellet".
    2 veckor senare, 17:e september, får jag ett mail:
    "Tack för att du väljer Expedia.
    Vi har kontaktats av Hotel Roma gällande din bokning 10/8/2013.
    Hotellet har meddelat oss att kreditkortet du använde för att garantera din bokning nekades av din bank eftersom kreditkortsuppgifterna var ogiltiga. Din bokning har därför annullerats.
    Om du önskar hjälp med en ny bokning, kan du kontakta vår kundsupport på tfn. 08-517 613 78.
    Vänliga hälsningar,
    Expedia Partner Support Services "
    Jag ringer numret, bokningen går inte att hitta. Till slut frågar de om jag har bokat med hotels.com? Ja, då får de koppla mig. Kommer till Rebecka. Hon ska kontakta hotellet, ber mig vänta. Efter 15 minuter lägger jag på och ringer upp igen (jag gissar att Rebecka inte orkade med mig och hoppas på att jag skulle lägga på?) Ringer igen till numret jag fick i mailet. Nu kan de inte koppa mig (!?) utan jag får ett nummer så att jag får ringa själv. Ringer, blir kopplad, de ber att få återkomma. Blir uppringd, klagar, de ska kontakta hotellet och göra om bokningen. Vi kontrollerar kreditkortet, inget fel på det. Lägger på, blir uppringd igen. Hotellet är fullbokat. Finns inget annat hotell i närheten (det är mässa, därför bokar jag hotell och flyg samtidigt). Så ny står jag utan hotell. Men med väldigt dyra flygbiljetter. Tack hotels.com Wake up happy? Javisst, i min egen säng. Tyvärr!
  • Jon
    Jon skrev om Expedia Sweden AB
    Urkassa!
    Försökte i december boka en resa till Island via Expedias hemsida. Bokningen gick inte igenom men pengar reserverades på mitt konto. Efter kontakt per telefon med Expedia och min bank släpptes pengarna. Förökte återigen boka samma resa, det gick inte igenom men pengar reserverades på mitt konto återigen. Ny kontakt med Expedia och banken och pengarna släpptes. Försökte då boka resan per telefon, det gick heller inte på grund av att de hade något fel på sitt bokningssystem. Att få prata med någon ansvarig på Expedia var helt omöjligt eftersom cheferna inte hade kundkontakt enligt säljarna. Jag skickade även en hel del mail som de enligt sin sida lovar att de ska svara på inom 24 timmar. Antingen tog det betydligt längre tid eller så svarade de inte alls och någon resa gick inte att boka. Till slut bokade jag resan genom Mr.jet istället. Något lite dyrare men jag slapp massa strul.

Ingmar Bergmans Gata 4, 114 34 Stockholm