Fastighetsbyrån Danderyd

Golfvägen 2, 182 12 Danderyd — Visa karta

Här i Danderyd hittar du mäklare som är specialister på området. Vi är verksamma i Danderyd, Enebyberg, Stocksund och Djursholm, och vi har lång erfarenhet både av bostadsmarknaden här och av mäklaryrket.

Vill du flytta någonstans här i området? Då är det oss du ska kontakta. Vi lovar att du får engagemang, kvalitet och hög affärsmässighet när du anlitar oss för din affär. Vi är med dig under hela processen, bistår med goda råd och garanterar en lyckad affär, vare sig du vill köpa eller sälja. Varmt välkommen!

Läs vad 216 kunder tycker om Fastighetsbyrån Danderyd

• 2020-03-30

Anna A skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Vi har sålt en villa i enebyberg. Mäklaren har visat stort intresse, varit mycket konstruktiv och innovativ i samband med försäljningen. Försäljningen gick bra och levde upp till våra förväntningar vad gällde slutpriset. Vi är mycket nöjda med mäklarens arbete. Läs mer
  • 2020-03-21

Emelie N skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag är nöjd med Victor som mäklare! Trevlig, tydlig och lyhörd och höll mig hela tiden uppdaterad om hur det gick med allt. Läs mer
  • 2020-03-20

Edvin S skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Väl informerad om området och föreningen, smidig affär som blev till stor nytta för båda oss som köpare samt säljaren.
    Personlig med ett proffsigt bemötande Läs mer
  • 2020-03-18

Christer F skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Med ett proffesionellt och erfaret intryck gav mäklaren oss ett förtroende om att lyfta fram bor lägenhet på bästa sett. Vi rekommenderar denna mäklare även för andra säljare och som är i samma region. Läs mer
  • 2020-03-18

Helena S skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Köpt en 3a i danderyd i Mörbyleden.
    Jag och min sambo tycker hon hade ett personligt samt proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2020-03-03

Ulrika Marie M skrev om Anna Havborg en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag köpte en lägenhet av Anna och hon skötte allt otroligt proffsigt. Köpet kändes därför tryggt och säkert. Läs mer
  • 2020-02-19

Naomi D skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Magdalena har sålt min bostad i Charlottenberg med framgång. Superlätt att kommunicera med och mycket trevligt bemötande :) Läs mer
  • 2020-02-18

Jaya W skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Mycket engagerad, kunnig och duktig på sitt område, toppen! Läs mer
  • 2020-02-17

Emil Patrik Paul B skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Tydlig, professionell, snabba svar. Mycket nöjd med den hjälp vi fått. Läs mer
  • 2020-02-06

Monika Å skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag har sålt en bostadsrätt på 100 kvm på vån 9 med sjöutsikt.
    Mäklaren var både professionell och trevlig.
    Jag tyckte att han valde ett något lågt utgångspris. Resultatet blev dock fantastiskt.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-02-03

Cecilia A skrev om Anna Havborg en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Försäljning av lägenhet Anna

Anna var mycket professionell, lyhörd och hade bra råd Läs mer
  • 2020-01-31

Jonas L skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Köp av lägenhet ,,snabb o hjälpsam service Läs mer
  • 2020-01-31

Gunilla B skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Magdalena är drivande och ett bra stöd i sådana här processer.
    Positiv och proffsig. Läs mer
  • 2020-01-26

Mikael M skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Super bra hjälp både med försäljning och efter försäljningen! Läs mer
  • 2019-12-20

Mattias L skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    10 av 10. Väldigt nöjd. Trevligt bemötande och kunnig Läs mer
  • 2019-12-18

Erika L skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Köpt bostadsrätt, 3a.
    Trevligt bemött, jordnära, rakt på sak, trovärdig, förtroendeingivande och trygg.
    Mött både trevliga och inte så trevliga mäklare, hade inte så tydliga förväntningar men är väldigt nöjd med hur vårt köp har hanterats, vi har fått svar på det vi undrat, fått hjälp och känner att vi inte var tvingade till nåt köp eller hetsade att buda mer. Upplever att alla korten var på bordet och vi fick det som redovisats. Läs mer
  • Alexandru C

2019-12-16

Alexandru C skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag hade möjlighet att köpa en lägenhet där fastighetsmäklaren var Victor Ydrauw från Fastighetsbyrån Järfälla. Under köpprocessen jag blev informerad och guidad till hög kvalitet. Viktor Ydrauw är en allvarlig person som håller situationen väl under kontroll.
    Det var en mycket trevlig upplevelse med mäklaren Victor Ydrauw Läs mer
  • 2019-12-10

Anna M skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Köpt en lägenhet av Victor. Otroligt bra uppföljning, information och bemötande. Plus att han ringer och inte bara sms:ar vilket jag upplevt att många mäklare gör. Mycket kunnig och tillmötesgående. Service minded. Både jag som köpare och säljaren var nöjda vid avslut. Jag ger honom högsta betyg och rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2019-12-10

Jessica E skrev om Anna Havborg en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag sålde min lägenhet, och tycker att Anna gjorde ett bra jobb då hon hela tiden kämpade för att få det så bra som möjligt! Informerade mig bra. Överlag nöjd! Läs mer
  • 2019-12-09

Sven D skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Har solgt en bostadsrätt.
    Blev bemött på ett bra, trevligt och kunnigt set.
    Förväntningen var att få solgt lägenheten snabbt och mäklaren levde upp till detta.
    Min upplevelse var att det var en smidig affär och mycket bra återkoppling från mäklaren. Läs mer
  • Rodrigo P

2019-12-09

Rodrigo P skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Har köpt en etta med hiss som är viktigt för mig som rullstol bunden. Läs mer
  • 2019-12-06

Daniel L skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    väldigt snälla jag rekommenderar det Läs mer
  • 2019-12-04

Pantea Z skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag har köpt hus i Enebyberg. Magdalena har alltid varit tillgänglig med ett trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-12-03

Margareta D skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Snabba beslut, o kunnig. Initiativrik , alltid tillgänglig.Bra jobbat. Läs mer
  • 2019-11-20

Mikael M skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Hej,
    Magdalena visade stor professionalism och snabb återkoppling vid frågor och funderingar. Skulle inte tveka på att rekommendera henne för andra.

Med vänlig hälsning,
    Mikael Mure Läs mer
  • Rebeka G

2019-11-17

Rebeka G skrev om Anna Havborg en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Köpt en trea i Danderyd där Anna var mäklare. Hennes bemötande var professionellt och ärligt under hela processen vid bostadsaffären samt att all information som behövdes gavs vid rätt tillfälle vilket uppskattades och underlättade köpet. Utifrån alla mäklare vi har träffat i Sthlm (och det är många!) är Anna den absolut mest genuina mäklare! Läs mer
  • 2019-11-15

Gholamreza R skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Victor är en mäklare som tar hand om både säljaren och köparen. Han är med under hela processen och är en problemlösare. Det absolut bästa med Victor är kommunikationen. Han är tillgängligt nästa dygnet runt! :-)
    Ringer man kl 22 på kvällen så svarar han direkt och man blir väl bemött. Han är en mäklare som vill att alla de inblandade i affären ska känna sig trygga och nöjda och för att förverkliga det gör han sitt bästa. Jag tackar för försäljningen av vårt hus och rekommenderar honom. Läs mer
  • 2019-11-06

Johanna T skrev om Anna Havborg en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Köpt en bostadsrätt av henne. Bra och seriöst bemötande. Var närvarande under hela processen och även efteråt för att försäkra sig om att allt var bra. Läs mer
  • Åsa P

2019-11-05

Åsa P skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Har sålt en 3a i Kallhäll.

Victor visade intresse, gav snabb och relevant återkoppling. Skapade realistiska förväntningar. Gav tips och stöd bla till att hänvisa till den fantastiska stylingfirman Scandinavian Homes. Läs mer
  • 2019-11-04

Christer E skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Magdalena är trovärdig och gör ett seriöst arbete samt tänker på både säljare och köpare i bostadsprocessen, kan rekommendera henne som mäklare i Danderyd där hon har lång erfarenhet. Läs mer
  • Mårten B

2019-10-15

Mårten B skrev om Anna Havborg en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Mycket trevlig mäklare som verkligen gått in med full kraft och service till oss. Anna gjorde det lilla extra vilket uppskattades väldigt mycket av oss. Sålde vår lägenhet och allt har flutit på smidigt. En ärlig kontakt och genuin känsla för den lokala marknaden. Läs mer
  • 2019-10-11

Emma F skrev om Anna Havborg en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    När jag skulle sälja lägenhet för första gången, och dessutom inte kunde befinna mig på plats i Stockholm, så var Anna den bästa mäklare jag kunnat önska mig. Hon förklarade hela processen på ett tydligt sätt, höll mig löpande uppdaterad på såväl min bostad som trender i området, och det kändes som att hon verkligen ville få till en bra försäljning för mig. Kan absolut rekommendera henne! Läs mer
    2019-10-15 Anna H svarar Emma F
    Tack Emma för dessa ord, va roligt att du var nöjd! Anna
  • 2019-10-10

Max R skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Positiv, tillförlitlig och driven. Bra kombo hos en mäklare. Läs mer
  • 2019-10-07

Marcus B skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Köpt hus i Stocksund via Magdalena. Proffsig och lättillgänglig, vänlig samt verkar för båda parter. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-09-26

Karl Göran Herbert H skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Han har uppfyllt våra krav på ett alldeles utmärkt sätt. Läs mer
  • 2019-09-19

Sara B skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Victor var engagerad och lättillgänglig, och höll mig uppdaterad under hela processen.
    Han lyckades leverera ett pris jag var nöjd med, och jag är överlag väldigt nöjd med hans insats! Läs mer
  • 2019-09-17

Sara B skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Victor sålde min etta i Jakobsberg.

Han har varit lättillgänglig och hållt mig uppdaterad genom hela säljprocessen, och har levererat ett försäljningspris som mött mina förhoppningar.
    Victor är väldigt tillmötesgående och duktig på sitt arbete, och jag kan varmt rekommendera honom till alla som vill ha en engagerad och ambitiös mäklare som får jobbet gjort. Läs mer
  • 2019-09-09

Eva D skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Hon var tydlig och informativ samt tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-09-09

Kent E skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Magdalena fick vårt uppdrag att sälja vår lägenhet på Skogsslingan 12. Magdalena har genom hela säljprocessen agerat på ett mycket proffsigt, seriöst och trevligt sätt och lyckades överträffa våra förväntningar.
    Jag vill därför ge henne de bästa rekommendationerna för nya försäljningsuppdrag.
    / Kent Eriksson Läs mer
  • 2019-09-05

Patrik K skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Utmärkt mäklare.

Alltid tillgänglig och lätt att ha och göra med.

Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-08-31

Susanne G skrev om Anna Havborg en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Mkt smidig hjälp med köpebrev och slutförande av köp .
    Köparen fanns redan .
    Tacksam för denna hjälp och trevligt , proffesionellt bemötande .
    Med vänlig hälsning,
    Susanne Läs mer
  • 2019-08-26

Björn P skrev om Fastighetsbyrån Danderyd
    Sålt bostadsrätt. Kunnig mäklare med god lokalkännedom. Enkel och smidig kontakt med bra återkoppling. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-08-23

Hanna S skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag köpte min första bostadsrätts lägenhet av Viktor och jag hade ingen aning om hur allt gick till men han var jätte trevlig och tog sig tid att svara och förklara allt jag behövde veta! Läs mer
  • Bo Adam E

2019-08-19

Bo Adam E skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Har använt mig av flera olika mäklare genom åren men det var inte förens jag mötte Victor Ydrauw på fastighetsbyrån som jag förstod vad som menas med en bra mäklare. Proffsig, inlyssnande och kunnig är bara några få av de kunskaper Victor besitter. Victor var oerhört tydlig under hela processen vilket gjorde att jag som säljare kunde luta mig tillbaka och få min lägenhet såld, och dessutom till ett pris över mina förväntningar. Nämnde jag också att han låg bäst till i pris när jag jämförde offerter från andra mäklare? Så gör er själva en tjänst och anlita Victor vid er nästa bostadsförsäljning, det vet jag att jag kommer göra. Läs mer
    Victor Ydrauw gillar detta
  • Ala N

2019-08-18

Ala N skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag är väldigt missnöjd med denna mäklare. Upplever att jag har blivit lurad då mäklaren inte följde överenskommelsen då han ej skulle debitera full arvode om vi själva hittade en spekulant vilket vi gjorde men i sistaminuten bli vi meddelande om att han ska dra full arvode pga ett telefonsamtal men köparen. Väldigt oprofessionellt och ansvarslöst. Avråder alla från att anlita er starkt Läs mer
  • Nora N

2019-08-17

Nora N skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Jag anlitade denna mäklare inför ett bostadsrättsförsäljning. Inga spekulanter hittades efter 3 visningar, vi fick även gå ner i pris. Jag fick lägga upp egna annonser på blocket och facebook, ha privat visningar, det kostade mig väldigt mycket tid. Efter ett överenskommelse bestämde.vi att mäklaren skulle gå ner 10tkr i arvode om vi skulle hitta en spekulant på egenhand vilket vi gjorde men samma dag som när handpenningen skulle överföras till kontot meddela han oss att han ej kan gå ner i arvode då han har behövt ha ett samtal med spekulanten angående föreningens ekonomi och därmed debiterade full arvode utan vår samtycke. Jag har varoit i kontakt med kontorschefen men ingen vill ta ansvar och ignorerar mig. Jag upplevde detta väldigt oprofessionellt, ansvarslöst och rent sagt bedrägeri. Kommer aldrig mer välja denna fastighetsbyrå. Läs mer
    2019-08-17 Victor Ydrauw svarar Nora N
    Hej igen Nora,

Tack för att du delar med dig av dina synpunkter så vi får tillfälle att reda ut frågetecken men även eventuellt ta lärdom till framtida affärer.

Som både jag och min kontorschef förklarat för dig över telefon så gäller följande med arvode och uppdragsavtal. När man anlitar en mäklare är det lag på att det ska finnas ett uppdragsavtal. Det visar tydligt bland annat om arvode och när mäklaren har rätt till det. De flesta mäklare använder ett ensamrättsavtal, detta för att undvika liknande situationer som du beskriver. Då är det tydligt reglerat vad som gäller. Lagstiftningen är densamma i hela landet och vi utgår ifrån denna även i detta fall. Köparen tog kontakt med mig, precis som du säger, med ett antal frågor och funderingar inför att köpa lägenheten vilket jag hjälpte honom med och vi fick affären att gå i lås.

Som du framför hade vi flera visningar och vi nådde ut riktigt bra i marknadsföring med bland annat 950 träffar på Fastighetsbyråns hemsida samt 1217 på Hemnet. Vi marknadsförde även på sociala medier genom Facebook och Instagram. Idag är snitt-tiden från annonsering till kontrakt på bostadsförsäljningar i Järfälla kommun 47 dagar. Lägenhet blev såld efter 42 dagar.

Lägenheten är nu såld vilket vi hade som målsättning och ni kan tillträda ert nya hus. Det är olyckligt att du känner dig förbisedd, jag hoppas att det här svaret gav dig lite mera klarhet annars är du välkommen att höra av dig till mig igen eller min kontorschef.
  • 2019-08-15

Hans B skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Kunnig, professionell och vänlig Läs mer
  • 2019-08-12

Lars R skrev om Fastighetsbyrån Danderyd
    Ordentlig, trevlig och vi är genomgående nöjda. Läs mer
  • 2019-07-19

Sten-olof O skrev om Magdalena Örtegren en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Vi har erfarenheter av Magdalena vid såväl köp som sälj av bostadsrätt i Danderyd.
    Magdalena är snabb och effektiv, tar tag i processen med entusiasm och seriositet och skapar förtroend hos såväl köpare som säljare!

Vi kan varmt rekommendera Magdalena! Läs mer
  • 2019-07-12

Anton H skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Mäklaren var bra men dyrt pris med tanke på att vi fixade köparna och höll i visningen själv. Läs mer
    Victor Ydrauw gillar detta

Golfvägen 2, 182 12 Danderyd