Peter Järvelid

Peter Järvelid

Peter Järvelid är mäklare på Fastighetsbyrån Kävlinge

Peter Järvelid har varit registrerad mäklare sedan 2018-10. Peter Järvelid har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-01 och har fått 106 omdömen med ett betyg på 4.9. Peter Järvelid har haft 22 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 91% av sina kunder efter omdömen.

106 omdömen om Peter Järvelid

Sedan starten hos Reco 2019
Johanna L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
Kävlinge Tätort

Vi som köpare fick ett jättebra första intryck av Peter och lägenheten på första visningen, vilket också fortsatte genom hela processen, Vi är helt nya i det här med att köpa lägenhet men Peter har väglett oss på bästa sett genom allt, Alltid tillgänglig och gav oss alltid informationen snabbt så vi kände och trygga i allt som skulle hända! En mäklare vi verkligen rekommenderar!

Rebecca L
Sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
Kävlinge Tätort

Att sälja lägenheten var en fröjd tack vare Peter. Allt gick smidigt och utan problem trots att det blev lite tidspress på slutet. Har alltid fått svar på de frågor vi haft och blivit bemötta på att väldigt bra sätt. Hade rekommenderat alla jag känner att sälja sin bostad med Peter!

Vendela L
Kävlinge Tätort

Peter är en fantastisk mäklare, väldigt sympatisk och väl bemötande. Tar hänsyn till vilken situation man sitter i den mån att han formulerar sig väldigt väl. Väldigt stöttande genom hela processen. Han håller en informerad och lämnar inga frågetecken. Man känner sig involverad och 100% delaktig i allt som händer genom försäljningen.

Svar från Peter Järvelid

Hej Vendela! Tack snälla för ditt jättefina omdöme ❤️! Jag blev jätteglad när jag läste det. Det har varit jättekul att få göra affär med dig, du är en härlig tjej. Ser så mycket fram emot att hjälpa dig med deklarationen nästa år för att få höra hur dina stora planer gick. Du är så cool som följer din dröm! All lycka! Mvh Peter

Joanna J
Löddeköpinge

Väldigt bra mäklare! Trevlig, kunnig och otroligt hjälpsam under hela processen.

Svar från Peter Järvelid

Hej Joanna! Tack snälla för ditt fina omdöme om mig! :) Du är en mycket färgstark och härlig person att jobba med. Har varit superroligt! Det var en skoj resa vi gjorde, vi lärde oss nog mycket av varandra. Hoppas att du kommer trivas jättefint! Ha det gott! Mvh/Peter

Angelica E
Löddeköpinge

Genuint trevlig! Förtroendeingivande, påläst och lättillgänglig. Upplevs som opartisk, ger en känsla av att han värnar om både köpare och säljare. Hade hört mycket gott om Peter sedan tidigare och det ryktet stämde! /Angelica

Svar från Peter Järvelid

Hej Angelica! Tack snälla för ditt jättefina omdöme om mig! Jag blir alltid extra glad när jag hör från kunden att de har hört gott om mig. Har flyttat 17 gånger som privatperson (alltid egenägda), min utgångspunkt är att ge den service som jag själv hade velat ha. Faktum är att mitt jobb till stor del också beror på de människor jag träffar, hur de är. Du och din säljare -hur härliga är inte ni?! ;) Jag blev jätteglad, stort tack! Hoppas att ni kommer att trivas toppen (det är jag säker på)! Ha det bäst! Mvh/Peter

Otto N
Kävlinge Tätort

Ett stort tack till Peter järvelid som med sitt stora engagemang hjälpte oss att sälja vår lägenhet! Vi kände oss trygga och säkra under hela processen då vi fick information löpande om vad som kommer ske efter varje moment. Det kändes också skönt med snabba uppdateringar om hur visningarna hade gått. Redan vid första mötet kände man att peter verkligen visade stort engagemang över att sälja vår lägenhet. En positiv och engagerad mäklare som vi absolut kommer att rekommendera!

Svar från Peter Järvelid

Hej Otto! Stort tack för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen! Även för det fina omdömet :) Minns när jag träffade dig och din fru första gången, att jag hade konkurrens från andra mäklare. Det kändes som ett hedersuppdrag att få hjälpa er. Är så glad för er skull, att ni hittade en så fin bostad. Är säker på att det blir toppen för er grabb :) Ha det gott! Mvh/Peter

Kerstin R
Dösjebro

Väldigt service minded, positiv o hjälpsam. Förklarade allt

Svar från Peter Järvelid

Hej Kerstin! Stort tack för ditt fina omdöme! Det var härligt att träffa, och göra affär, med dig :) Du var så sprudlande för lägenheten (vilket är lätt att förstå)! Förstår att du verkligen ser fram emot flytten ;) Ha det gott! Mvh/Peter

Daniel R
Köpte sitt hus med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
Kävlinge Tätort

Vi som köpare fick ett jättebra första intryck av Peter på visningen, vilket också fortsatte genom hela processen med vårt husköp. Peter är en mäklare med känsla för att skapa trygghet och intresse för oss som köpare, samtidigt som han var påläst och bra på att måla upp bilden om objektet vi tittade på. Han upplevdes tillgänglig och kunde framföra våra önskemål till säljarna vilket bidrog till att köpet blev smidigt för båda parter.

Svar från Peter Järvelid

Hej Daniel! Tack snälla för ditt fina omdöme! En häftigt resa vi gjorde tillsammans, den var superkul! Är så glad att allt känns bra för er :) Ha det gott! MVH Peter

Philip M
Sålde sitt hus med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
Kävlinge Tätort

En riktigt bra mäklare i mina ögon. Från första träffen vid diskussion om en försäljning, till att objektet var sålt, har det varit bra och nära kontakt. Alltid nåbar, och löser det som behövs att lösas. En mäklare som helt enkelt vill både köpare och säljare väl, och använder sin kompetens på absolut rätta sätt. Mycket bra, så helt klart en 5/5!

Svar från Peter Järvelid

Hej Philip! Ett så fint meddelande <3! Stort tack! Det har varit jättekul att jobba med er! En konstant positivism och härlig energi! Ni har varit tålmodiga och härliga på alla vis. Stort lycka till med renoveringen och verkligen hatten av för ert snygga jobb! Ha det gott, vi ses snart! Mvh/Peter

Sven Anders N
Kävlinge Tätort

Peter ger ett professionellt intryck och känns seriös. Bra påläst och kan svara på dom flesta frågor. En mäklare man kan rekommendera.

Svar från Peter Järvelid

Hej Anders och Britt-Marie! Tack snälla för ett jättetrevligt samarbete! Redan när ni kom på första visningen så gjorde ni ett jättehärligt avtryck. Så kul att få förmånen att verkligen jobba tillsammans med er. Snart bär det av, det blir spännande att höra om er nya tillvaro i lägenheten :) Ha det riktigt gott! Mvh/Peter