Sofia Qvillby
Registrerad mäklare sedan 2012
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-08 - 2019-01
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det jag älskar mest med att vara mäklare är kundkontakten och att ingen dag är den andra lik!

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Många av mina kunder beskriver mig som erfaren, lättillgänglig och engagerad. Jag har ett stort kontaktnät, god lokalkännedom och många nöjda kunder. Utöver detta är jag en mycket lyhörd och närvarande mäklare.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig umgås jag helst med vänner och familj, reser eller tränar. Läs mer

Läs vad 118 kunder tycker om Sofia Qvillby

• Sara Kllefjord E sålde sitt hus med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2019-02-14

5:a
    141m²
    Odelsberg
    Snabb och smidig försäljning av vårt hus, precis som vi önskade :) Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2019-02-08

2:a
    66m²
    Tången
    Sofia Qvillby har varit tydlig, kunnig och pålitlig genom hela processen, från prissättning till försäljning. Allt har förlöpt väl, och Sofia har hela vägen hållit mig underrättad om vad som skett, som antal besökare på sajten och budgivare m.m. Vi kom överens om att lägga ett ingångspris på 1 995 000 på min jättefina lgh, högst upp i huset på Tångenvägen 14, Strömstad. Det var under inköpspriset på 2 150 000, men alla försäljningspriser hade ju gått ned, så det vara bara att följa med. Efter cirka två månader var det två budgivare, som höjde utgångspriset. Det stannade vid 2 050 000. Och det är jag väldigt nöjd med. Trodde knappast att det skulle gå, med tanke på marknaden. Sofia har levererat utmärkt. Är jättenöjd. Dessutom är hon ett utmärkt stöd genom hela försäljningsprocessen, som jag känner mig säker på att vi ska lyckas med dvs, att lägenheten är överlåten och betald den 8 mars. Idag är alla papper påskrivna och köparen verkar helt nöjd. Handpenningen ska vara betald senast den 13 februari. Hälsningar! Kristina Ivri Haugen Läs mer
  • Niclas R köpte sitt hus med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2019-02-04

4:a
    113m²
    Odelsberg
    Kunnig och saklig person som ger ett mycket bra intryck. Läs mer
  • Alexander N sålde sin bostad med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2018-12-17

Alltid trevlig och professionell. Duktig sälgare Läs mer
  • Tor L köpte sin bostad med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2018-12-12

Har kjøpt en leilighet på Nötholmen av Sofia. På visningsdagen ble vi møtt av en blid og hyggelig megler. Hun har en behagelig væremåte og det var lett å prate med henne. Hun hadde også veldig god greie på det hun jobbet med.
    På de møter vi hadde senere med Sofia så var hun veldig godt forberedt og hun hadde gode svar på våre spørsmål.

Sofia er anbefalt på det sterkeste. Läs mer
  • Lillian Merethe G köpte sin bostad med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2018-12-11

Nötholmen - kjøpt feriebolig. Hyggelig og imøtekommende megler. Läs mer
  • Robin L köpte sin bostad med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2018-12-03

Köpte en bostadsrätt en 2:a på Norra Kyrkogatan 15A Strömstad.

Från första samtalet fram till tillträdelsedagen har bemötandet från mäklaren varit suveränt positivt och bra hela vägen.

Jag hade inga större förhoppningar att budgivningen skulle gå min väg. Så blev väldigt chockad och glad när beskedet kom där mäklaren absolut har levt upp till hela vägen.

Slutligen hela kardimumman av tårtan så känner jag att detta köp blev ett kanon köp och mycket goda samtal och svar mina ärenden gällde med mäklaren Sofia Qvillby!!!👍🤗 Läs mer
  • Claes Göran Å köpte sin bostad med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2018-12-03

Vänlig, trevlig alltid tillgänglig. En enastående mäklare för oss som förstagångsköpare. Läs mer
  • Anders B sålde sin bostad med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2018-11-25

Sålde en lgh, 1:a på 32,6kvm för permanentboende uppe i området Tången i Strömstad.
    Mäklaren hade ett väldigt bra bemötande och tog till sig de kommentarer och önskemål som vi som säljer hade.
    Trots en mer skakig marknad under hösten 2018, lyckades mäklaren efter några månaders arbete finna en köpare samt få denne att inse värdet i lägenheten och därefter kunna rättfärdiga ett tillräckligt högt bud.
    Generellt väldigt positivt. Drivande och engagerad mäklare som alltid stod tillgänglig vid frågor och gav snabb respons på dessa. Läs mer
  • Ulf B sålde sin bostad med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad

2018-11-16

Försäjlning av lgh Tangenv 87. Köpte av Sofia till min son en liten lgh vid en snabb affär för 4 år sedan och var då nöjd.Vände mig åter till henne vi försäljning igen.Till skillbad från många mäklare i storstaden Stockholm med kranskommuner där jag även gjort affärer är Sofia så gott som alltid nåbar oavsett veckodag och tid på dygnet. Mycket bra. Som helhet nöjkd och att ha kunnat göra affären på distans, från Täby. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Strömstad

Sofia Qvillby