Fastighetsbyrån Strömstad

Karlsgatan 2, 452 31 Strömstad — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån och Strömstad! Här på kontoret på Karlsgatan 2 förmedlar vi allt från lägenheter till villor, och vi har koll på hela området runt norra Bohuslän. Vad du än har för frågor kan vi hjälpa till. Vi förmedlar ungefär 300 bostäder per år, så kunskapen finns!

När du anlitar oss för affären får du noggrann marknadsföring, genomtänkta beslut och självklart en flexibel affär. Vi anpassar oss efter våra kunders önskemål och gör det alltid enkelt att byta bostad. Varmt välkommen!

Läs vad 305 kunder tycker om Fastighetsbyrån Strömstad

• 2020-05-26

Jessica L skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vårt hus

Artig, lättsam och väldigt professionell.
    Tog stor hänsyn till oss som småbarnsfamilj vad det gäller möten och visningar.
    Vi hade mycket kontakt via Mail vilket vi uppskattat! Då kunde vi sitta ner och formulera oss tillsammans och vi båda två kunde läsa svaren från Steven, väldigt enkelt!
    Lätt att få tag på, svarade snabbt!
    Rekommenderar verkligen Steven!! :) Läs mer
  • 2020-05-20

Hans Jørgen D skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Solgt villa.
    Meget forekommende og servicevennlig. Meget god rådgivning.
    Våre forventninger ble overoppfylt mht orientering og veiledning. Läs mer
  • 2020-05-19

Gösta Lars-göran S skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    hus med småstugor mäklaren skötte sig bra Läs mer
  • 2020-05-15

Arlette L skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Min mäklare Sofia Qvillby har varit mycket bra! Jag har känt mig trygg med henne och har upplevt henne som mycket professionell samtidigt som hon varit sympatisk och mänsklig! Jag har bara goda erfarenheter av henne! Jag är väldigt nöjd med henne som mäklare för försäljningen av min lägenhet! Kunde inte ha önskat bättre!!! Hon är toppen! Svarar alltid snabbt och är hjälpsam på alla sätt!! Hon är dessutom väldigt trevlig och gullig!!!!! Jag gillar henne jättemycket!!! Skulle absolut rekommendera henne till alla jag känner!!!! Läs mer
  • 2020-05-09

Vigdis Elisabeth L skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sofia er den beste megleren vi har vært borte i. Vi har kjøpt og solgt eiendom i nesten 60 år. Hun holder selgeren informert hele tiden, gir gode råd og er i det hele tatt en dannet og søt person. Vi har ikke truffet henne personlig, men bare via mail og telefon. Läs mer
  • Jan Roger K

2020-05-08

Jan Roger K skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Solgte mitt hus har fått veldig god opp følging Läs mer
  • 2020-05-06

Halvor E skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har kjøpt fritidsbolig i Strömstad.

Har opplevd Andreas som en hyggelig og imøtekommende megler! Svært rask med å følge opp henvendelser fra oss.

Riktignok har han/vi hatt utfordringer med avklaringer rundt koronakrisen (vi kunne f.eks. ikke selv møte på overtakelsen), her kunne vi gjerne fått klarere informasjon/tilbakemelding - men mye av dette skyldes nok at Andreas selv har vært avhengig av beskjed fra deres jurister.

Et tips: den informasjon megler gir på visningen bør følges opp i kontrakten (f.eks. muligheten til forbehold om finansiering i Sverige i motsetning til i Norge) eller avklares med selger (f.eks. inventar som skal følge med fritidsboligen).

Men alt i alt er godt vi godt fornøyd med Andreas som megler, han har ivaretatt oss som kjøpere på en god måte! Läs mer
  • Sara D

2020-04-30

Sara D skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag har sålt ett radhus i centrala Strömstad. Sofia har varit väldigt saklig, tydlig och information genom hela resan.

Det är ett stort steg att köpa ett hus - Lika så att sälja sitt hus och vara trygg i att man fattar rätt beslut.

Allt har gått smidigt och Sofia har varit väldigt lätt att få kontakt med. Alltid tillgänglig - Med stora som små frågor.

Min uppfattning av Sofia är att hon är fantastiskt engagerad och lättsam som mäklare. Läs mer
  • 2020-03-29

Cecilia N skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag köpte en 4:a på Ryttargången i Strömstad. Kände direkt vid första mötet på visningen att hon va en bra mäklare. Hon var supertrevlig och hälsade välkommen och berättade allt vi behövde veta om lägenheten. När vi hade nån fråga så svarade hon direkt och va jättekunnig om allt. Ett väldigt proffsigt bemötande. Vi hade väldigt bra kontakt under hela affären. Från anmälan till visningen tills jag flyttat in. Hon har svarat på mina frågor alla tider på dygnet och verkligen visat ett intresse för att jag ska få det så bra som möjligt. Skulle rekommendera Sofia till alla som behöver en mäklare. Läs mer
  • 2020-03-10

Sandra R skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köpte ett radhus.
    Mäklaren var jätte hjälpsam och trevlig. Bästa mäklaren vi kunde ha fått! Hon förklarade allt tydligt och var noggrann. Läs mer
  • 2020-03-09

Christian E skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    1. Jag köpte en villa i Strömstad där Sofia var mäklaren.
    2. Bemötandet var som vanligt väldigt bra, trevlig och hjälpsam under hela processen!
    3. Jag tycker att alla förväntningarna möttes, enkel och trevlig process med all information och hjälp man kan behöva!
    4. Jag har bara positiva saker att säga om processen och bemötandet av Sofia, jag skulle absolut rekommendera henne vidare till andra! Läs mer
  • 2020-03-04

Per H skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi köpte en villfastighet i Strömstad. Andreas har varit väldigt servicevänlig. Han ordnade en privatvisning på en helg och hade ett mycket trevligt bemötande. Andreas har också varit mycket lösningsorienterad och tillmötesgående med att ordna med kontraktsskrivning m.m. när vi bor 30 mil från Strömstad och inte haft möjlighet att komma till kontoret i Strömstad.
    Allt har fungerat till belåtenhet och vi är mycket nöjda med Andreas. Läs mer
  • 2020-03-01

Christian J skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har köpt ett hus som Sofia har förmedlat. Sofia är en engagerad person som vi uppfattat som ärlig och uppriktig. Hon är kunnig och samtidigt personlig och varm. Hon är snabb i sina svar och vi kände att hon var uppriktigt glad för vår skull. Vi rekommenderar Sofia!!! Läs mer
  • 2020-02-03

Anette A skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag kontaktade Sofia när jag sett annonsen, visning två dagar senare. Bestämde mej nästan omgående. Ensam som intresserad så ingen budgivning. Sofia är behaglig och trevlig, duktig, lätt att få tag i, lätt att prata med. Känner stort förtroende och önskar henne allt gott. Att gå från 35 kvm hyreslägenhet till 65 kvm bostadsrätt känns helt härligt. Läs mer
  • 2020-02-01

Lars-erik H skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Steven hjalp oss med å virkeliggjøre drømmen om hytte ved sjøen. Vi er veldig fornøyde! Hyggelig og blid Raske tilbakemeldinger og ryddig prosess. Läs mer
  • 2020-01-29

Birgitta H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi är mycket nöjda med Sofias bemötande och engagemang Läs mer
  • Linus A

2020-01-28

Linus A skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köpte en 2 rums lägenhet i centrala Strömstad. Innan köpet var jag på två visningar med Sofia där jag blev bemött med en trevlig attityd och under visningarna visade hon transparens samt ärlighet, vilket fick mig som spekulant att ha en bra magkänsla.

Under hela förloppet kände jag att man fick den information som krävdes och lite där till, då detta var mitt första köp medfördes en liten oro men stillades av Sofia och hennes medarbetare. Läs mer
  • 2020-01-18

Ramadan D skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag köpte ett hus av han Andreas!
    Alltid när jag frågade han så svarade han så fort han kunnde och jag fick svar alltid för var enda frågan eller situationen.
    Jag är jätte nöjd med hans jobb och han som mäklare.
    Han är hur bra som hälst jag har ingen kommentar..
    Mvh Ramdan Derguti. Läs mer
  • 2019-12-20

Maj K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sofia är väldigt lättsam att ha kontakt med! Jag har just sålt mitt radhus och har litat fullt ut på Sofia!Kan ju inte rutinerna själv, hur man gör, hur det går till! Hon sms ade mej om allt som hände! Läs mer
  • 2019-12-19

Emilie G skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi köpte hus av Sofia och är mycket nöjda med henne! Hon är proffsig och hon återkommer fort vid frågor. Vi rekommenderar henne. Läs mer
  • 2019-12-15

Martin K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålt bostad villa
    Bra och trevligt bemötande
    Hon trodde på snabb försäljning vilket det blev också Läs mer
  • 2019-12-13

Jenny K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålde vårt hus, kontakten med mäklare har varit suverän hela vägen. Vi visste hela tiden vad som skulle hända med allt.

Blev lite strul med vår kontrakt skrivning. Men Sofia va helt grym och vi kände oss trygga hela vägen. Läs mer
  • 2019-12-09

Lasse J skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Har köpt bostadsrätt och sålt mitt hus Jag blev mycket bra bemött av Andreas, han hjälper mig med det som behövs vid försäljningen och har ett trevligt bemötande. Han uppfyllde alla mina förväntningar.Jag kan rekommendera honom vid köp och försäljning. Läs mer
  • 2019-12-09

Robert K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålt lägenhet i Strömstad.
    Alltid ordning och reda med Sofia!
    Allt gick smidigt. Läs mer
  • 2019-12-01

Angelica F skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Snabb affär och svarar snabbt och alltid tillgänglig!:) Läs mer
  • 2019-11-26

Steven Z skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Försäljning fastighet för fritidsboende alternativt året-runtboende.
    Efter en något tveksam start, avslutade Steven med allt leverera fullt ut!
    Jag är mycket nöjd med hans insats. Läs mer
  • 2019-11-21

Madelaine N skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Mycket trevligt o proffsig.Hjälpsam och har ett fint bemötande
    mot kunden.Man känner sig trygg med henne.
    Madeleine N. Läs mer
  • 2019-11-08

Hillevi Ä skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Trevlig och kunnig . Rekommenderas Läs mer
  • 2019-11-08

Arben K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jeg anbefaler . Bra service
    Sofia er en megler man kan stole på det jeg opplevde mest under prosessen :) Läs mer
  • 2019-10-07

Giedrius S skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    High recommendation. Thank you again Läs mer
  • 2019-10-03

Jan Roger H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Flink grei hyggelig søt kan sine ting . Svarte fort på Mail og telefon Läs mer

Per S skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köpt fritidshustomt. Inget att direkt anmärka på, men tyckte kanske att han kunde varit mer aktiv. Budgivningsprocessen höll på i 2 månader. Det tog ibland flera dagar innan vi fick svar och även missades vi en gång att nytt bud inkommit. Läs mer

Roger H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har sålt en bostadsrätt (3:a), och köpt en bostadsrätt (4:a) nyproduktion. Sofia har skött våra affärer på ett mycket professionellt sätt. Hon har varit tydlig och informativ i sitt agerande och alltid ställt upp när vi haft frågor och funderingar. Att försäljningen sedan översteg vårat förväntade pris var ju också mycket positivt. Vi har bara gott att säga om Sofia.
    Sofia levde med råge upp till våra förväntningar! Läs mer

Eva-Britt H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Behövde sälja vår lilla fina 3:a på Tången och det naturliga valet var Fastighetsbyrån och Sofia som känner området väl.

Kände oss väl omhändertagna genom hela processen. Läs mer
  • 2019-09-30

Joakim H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köpt ett radhus, bra och proffsigt bemötande. Tydlig info. Läs mer
  • 2019-09-22

Gaute K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har kjøpt bolig av Sofia Qvillby. Hun tok godt imot oss på visning, og hun har fulgt opp under kjøpsprosessen. Hun har virkelig innfridd våre forventninger. Läs mer
  • 2019-09-21

Ellen Turid K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har kjøpt et fritidshus. Vi ble møtt av blid og hyggelig megler på visning og hun har vært behjelpelig med å finne svar på alle våre spørsmål. Hadde ingen spesielle forventinger, men hun var serviceminded og imøtekommet. Läs mer
  • 2019-09-16

Emily S skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sofia får helt klart högsta betyg. Hon såg till att det var en snabb och smidig affär, lyhörd och tillgänglig när vi behövde hjälp. Sätter högt pris på hennes engagemang, särskilt eftersom det var vårt första köp! Läs mer
  • 2019-09-16

Victor A skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Helt kanon Sofia får 10 av 10 getingar av mig! Läs mer
  • 2019-09-13

Tom C skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    kjøpte fritidshus på öddö, megler var oppdatert og proff, overholdt frister og det hele var en positiv opplevelse. Läs mer
  • 2019-09-11

Nils H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Enkel att förhålla sig till. Proffsig och seriös. Trevlig och känns lätt att lita på. Jag skulle inte välja en annan mäklare så länge som Sofia jobbar som mäklare. Toppbetyg! Läs mer
  • 2019-08-27

Erland F skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Saklig och kunnig. Tydlig i sin information om villkor och regler ang fastighetsköp.
    Snabb återkoppling vid frågor. Läs mer
  • 2019-08-19

Ingrid J skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köp av fritidshus i Strömstad. Snabb support och snabb affär. Bra bemötande och tillgänglighet. Tyvärr mitt i semestertider, så vi hade inte samma mäklare vid avslut, annars mycket bra. Läs mer
  • 2019-08-17

Barbro R skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Skicklig, tillmötesgående, levde upp till mina förväntningar av köp till lägenhet o hjälp med säljning av villan. Ock väldig trevlig. ❤️ Hälsning Barbro. Läs mer
  • 2019-08-14

Royne C skrev om Sven-Olof Jacobsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålt mitt lantställe
    Mycket bra bemötande Läs mer
  • Ingvor R

2019-08-13

Ingvor R skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köpt en stuga på landet !
    Försöker sälja vårt hus ,som varit sålt men köpet gick tillbaks pga vår köpare fick inte sålt sitt objekt . Mäklaren är mycket trevlig och förmedlar mellan oss köpare och säljare ! Läs mer
  • Elena H

2019-08-12

Elena H skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Kjøpt villa med verksted og garasje. Steven er en behagelig og seriøs megler. Anbefales fra oss begge Läs mer
  • 2019-08-08

Kenneth G skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jeg har kjøpt en fritidsbolig. Ble følgt opp på en veldig fin måte. Fikk også god forklaring på alle spørsmål og kontrakter. Läs mer
  • 2019-08-04

Jan Erik E skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Imøtekommende og hyggelig megler, og meget positivt at han snakker både norsk og svensk.
    Vi ba om hjelp til å selge vår stuga med en litt spesiell tomt. Han og de på kontoret gjorde en flott jobb. Läs mer
  • Iris P

2019-07-22

Iris P skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köpt en bostadsrätt. Mäklaren trevlig med ett proffsigt bemötande. Skickade sms snabbt med aktuell information.
    Mycket nöjd med att det var Sofia som var mäklare ved köpet.
    När alla dokument skulle signeras förklarade hon och det var inga frågetecken. En mycket trevlig mäklare som kan sitt jobb. Läs mer

Karlsgatan 2, 452 31 Strömstad