Fastighetsbyrån Strömstad

Karlsgatan 2, 452 31 Strömstad — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån och Strömstad! Här på kontoret på Karlsgatan 2 förmedlar vi allt från lägenheter till villor, och vi har koll på hela området runt norra Bohuslän. Vad du än har för frågor kan vi hjälpa till. Vi förmedlar ungefär 300 bostäder per år, så kunskapen finns!

När du anlitar oss för affären får du noggrann marknadsföring, genomtänkta beslut och självklart en flexibel affär. Vi anpassar oss efter våra kunders önskemål och gör det alltid enkelt att byta bostad. Varmt välkommen!

Läs vad 327 kunder tycker om Fastighetsbyrån Strömstad

• 2020-09-15

Per L skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålt lägenhet i Hällestrand.

Andreas är en bra mäklare som uppfyllde mina förväntningar.

Kan varmt rekommendera Andreas! Läs mer
  • 2020-09-11

Lars V skrev om Sven-Olof Jacobsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    God oppfølging gjennom hele kjøpet. Läs mer
  • Ove S

2020-09-09

Ove S skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Steven hjälpte oss att sälja ett enfamiljshus i centrala Strömstad. Eftersom det nu var i dessa tider som det är så tog det tyvärr lite längre tid att sälja än vad vi hade hoppats på. Men Steven var väldigt behjälplig med att komma med nya och olika idéer och inputs på vad för nya infallsvinklar vi skulle prova för att försöka och få det sålt. Så fort vi hade haft visningar och han hade fått återanknytningar från potentiella köpare så kom han med nya infallsvinklingar och ändringar i att förbättra våra annonser och dyl. inför nästa visning. Vi tycker att Steven gjorde ett jättebra jobb och han levde upp till de förväntningar som vi hade på honom. Läs mer
  • 2020-09-05

Anders William A skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Trevlig bemötande från start till mål. Kompetent och engagerad! Läs mer
  • 2020-09-03

Anders T skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Trevligt, korrekt, tryggt.
    Allt gick smidigt! Läs mer
  • 2020-09-02

Max H skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har köpt hus i flöghult, och redan från visningen på huset så var, Andreas väldigt proffitionell. Han är väldigt trevlig och är lättillgänglig.
    Vi är supernöjda med Andreas!

Mvh Max Läs mer
  • 2020-09-02

Sara H skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi fick svar på alla våra frågor inför vårt första husköp, all hjälp vi kunde tänka oss på vägen och förklarade på ett bra sätt. Läs mer
  • Amanda K

2020-08-30

Amanda K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Fantastisk och hängiven mäklare! Snabb på svar och alltid tillgänglig efter mina tider och speciella anpassningar under pandemi-tider! Läs mer
  • 2020-08-05

Rafał L skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag köpte en lägenhet.Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-08-05

Siv R skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Andreas har genom ett lättsamt och trevligt bemötande stöttat oss i vår försäljning av en sommarstuga. Läs mer
  • 2020-08-03

Ole-christian H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har nyligen både köpt och sålt bostadsrätt i Strömstad med Sofias hjälp. Det är andra gången vi arbetar med Sofia och vi är mycket nöjda med hennes engagemang och professionalism.
    Trots tidspress, corona och semestertider gjorde hon allt i sin makt för att vi skulle hitta en köpare till vår nuvarande bostad och därmed kunna slutföra köpet av den nya lägenheten.

Sofia är trevlig, varm och professionell, ärlig, snabb i kommunikationen och engagerad.

Vi jobbar gärna med henne igen och rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • 2020-08-03

Martin H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålde ett radhus.
    Min upplevelse är extremt bra.
    Sofia är verkligen en mycket erfaren och duktig mäklare som verkligen kan sitt område.
    Hon ställde till och med upp på sin semester! Läs mer
  • 2020-07-26

Breisy C skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Hon är bästa ! trevlig och service inriktad. Läs mer
  • 2020-07-10

Joan M skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Hei, jeg har kjøpt leilighet i Strømstad med Sofia som megler. Hun er utrolig dyktig og forståelsesfull. Hun prøver å hjelpe deg så godt hun kan. Läs mer
  • 2020-07-08

Elisabeth H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag gillar att hon har koll, såg till att jag var nöjd som kund.
    Känns som hon kan det hon gör.
    Mvh Läs mer
  • 2020-07-07

Raymond N skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Har kjøpt hytte. Andreas har fulgt opp på en fabelagtig god måte. Mine forventninger om en service er bra og kan ikke klage på noen ting. Läs mer
  • 2020-07-07

Claes-jörgen H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag har sålt ett radhus.
    Jag hade höga förväntningar och de motsvarade hon med bravur!
    Hon är tillgänglig, ger information och proffsig ut i fingerspetsarna.
    Jag kan varmt rekommendera Sofia som mäklare. Läs mer
  • 2020-07-01

Nina M skrev om Sven-Olof Jacobsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    En megler som anbefales for alle som søker bostad. Ærlig og profesjonell. Läs mer
  • 2020-06-24

Birger A skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    En intensiv resa med bra stöd av Andreas när jag sålde min fastighet i Strömstad. Läs mer
  • 2020-06-23

Torsten H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    köpt bostadsrätt Sa Bergsgata 3 A, Strömstad
    utmärkt bemötande och utfört på ett mycket bra sätt
    Tack
    Margareta och Torsten H Läs mer
  • 2020-06-18

Ida R skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har både köpt och sålt bostad med hjälp av Sofia och tycker hon är en jättebra mäklare som alltid finns till hands att svara på frågor och funderingar och är alltid lika snabb att återkoppla till sina kunder. Läs mer
  • 2020-06-14

Mikael R skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag har sålt en 2 rok lägenhet i Strömstad. Sofia har varit helt suverän genom hela försäljningsprocessen. Jag var tvungen att flytta med kort varsel men Sofia har hållit mig i loopen hela tiden genom alla steg. Väldigt bra kommunikation! På grund av avståndet dit jag flyttade och covid-19 så har försäljningen för min del skett på distans men det fixade Sofia utan problem och har ställt upp och fixat allt. Jag hade inte kunnat begära något mer, jag är supernöjd med valet av mäklare. Om du också väljer Sofia som mäklare tror jag också att du kommer att vara väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-05-26

Jessica L skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vårt hus

Artig, lättsam och väldigt professionell.
    Tog stor hänsyn till oss som småbarnsfamilj vad det gäller möten och visningar.
    Vi hade mycket kontakt via Mail vilket vi uppskattat! Då kunde vi sitta ner och formulera oss tillsammans och vi båda två kunde läsa svaren från Steven, väldigt enkelt!
    Lätt att få tag på, svarade snabbt!
    Rekommenderar verkligen Steven!! :) Läs mer
  • 2020-05-20

Hans Jørgen D skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Solgt villa.
    Meget forekommende og servicevennlig. Meget god rådgivning.
    Våre forventninger ble overoppfylt mht orientering og veiledning. Läs mer
  • 2020-05-19

Gösta Lars-göran S skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    hus med småstugor mäklaren skötte sig bra Läs mer
  • 2020-05-15

Arlette L skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Min mäklare Sofia Qvillby har varit mycket bra! Jag har känt mig trygg med henne och har upplevt henne som mycket professionell samtidigt som hon varit sympatisk och mänsklig! Jag har bara goda erfarenheter av henne! Jag är väldigt nöjd med henne som mäklare för försäljningen av min lägenhet! Kunde inte ha önskat bättre!!! Hon är toppen! Svarar alltid snabbt och är hjälpsam på alla sätt!! Hon är dessutom väldigt trevlig och gullig!!!!! Jag gillar henne jättemycket!!! Skulle absolut rekommendera henne till alla jag känner!!!! Läs mer
  • 2020-05-09

Vigdis Elisabeth L skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sofia er den beste megleren vi har vært borte i. Vi har kjøpt og solgt eiendom i nesten 60 år. Hun holder selgeren informert hele tiden, gir gode råd og er i det hele tatt en dannet og søt person. Vi har ikke truffet henne personlig, men bare via mail og telefon. Läs mer
  • Jan Roger K

2020-05-08

Jan Roger K skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Solgte mitt hus har fått veldig god opp følging Läs mer
  • 2020-05-06

Halvor E skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har kjøpt fritidsbolig i Strömstad.

Har opplevd Andreas som en hyggelig og imøtekommende megler! Svært rask med å følge opp henvendelser fra oss.

Riktignok har han/vi hatt utfordringer med avklaringer rundt koronakrisen (vi kunne f.eks. ikke selv møte på overtakelsen), her kunne vi gjerne fått klarere informasjon/tilbakemelding - men mye av dette skyldes nok at Andreas selv har vært avhengig av beskjed fra deres jurister.

Et tips: den informasjon megler gir på visningen bør følges opp i kontrakten (f.eks. muligheten til forbehold om finansiering i Sverige i motsetning til i Norge) eller avklares med selger (f.eks. inventar som skal følge med fritidsboligen).

Men alt i alt er godt vi godt fornøyd med Andreas som megler, han har ivaretatt oss som kjøpere på en god måte! Läs mer
  • Sara D

2020-04-30

Sara D skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag har sålt ett radhus i centrala Strömstad. Sofia har varit väldigt saklig, tydlig och information genom hela resan.

Det är ett stort steg att köpa ett hus - Lika så att sälja sitt hus och vara trygg i att man fattar rätt beslut.

Allt har gått smidigt och Sofia har varit väldigt lätt att få kontakt med. Alltid tillgänglig - Med stora som små frågor.

Min uppfattning av Sofia är att hon är fantastiskt engagerad och lättsam som mäklare. Läs mer
  • 2020-03-29

Cecilia N skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag köpte en 4:a på Ryttargången i Strömstad. Kände direkt vid första mötet på visningen att hon va en bra mäklare. Hon var supertrevlig och hälsade välkommen och berättade allt vi behövde veta om lägenheten. När vi hade nån fråga så svarade hon direkt och va jättekunnig om allt. Ett väldigt proffsigt bemötande. Vi hade väldigt bra kontakt under hela affären. Från anmälan till visningen tills jag flyttat in. Hon har svarat på mina frågor alla tider på dygnet och verkligen visat ett intresse för att jag ska få det så bra som möjligt. Skulle rekommendera Sofia till alla som behöver en mäklare. Läs mer
  • 2020-03-10

Sandra R skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köpte ett radhus.
    Mäklaren var jätte hjälpsam och trevlig. Bästa mäklaren vi kunde ha fått! Hon förklarade allt tydligt och var noggrann. Läs mer
  • 2020-03-09

Christian E skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    1. Jag köpte en villa i Strömstad där Sofia var mäklaren.
    2. Bemötandet var som vanligt väldigt bra, trevlig och hjälpsam under hela processen!
    3. Jag tycker att alla förväntningarna möttes, enkel och trevlig process med all information och hjälp man kan behöva!
    4. Jag har bara positiva saker att säga om processen och bemötandet av Sofia, jag skulle absolut rekommendera henne vidare till andra! Läs mer
  • 2020-03-04

Per H skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi köpte en villfastighet i Strömstad. Andreas har varit väldigt servicevänlig. Han ordnade en privatvisning på en helg och hade ett mycket trevligt bemötande. Andreas har också varit mycket lösningsorienterad och tillmötesgående med att ordna med kontraktsskrivning m.m. när vi bor 30 mil från Strömstad och inte haft möjlighet att komma till kontoret i Strömstad.
    Allt har fungerat till belåtenhet och vi är mycket nöjda med Andreas. Läs mer
  • 2020-03-01

Christian J skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi har köpt ett hus som Sofia har förmedlat. Sofia är en engagerad person som vi uppfattat som ärlig och uppriktig. Hon är kunnig och samtidigt personlig och varm. Hon är snabb i sina svar och vi kände att hon var uppriktigt glad för vår skull. Vi rekommenderar Sofia!!! Läs mer
  • 2020-02-03

Anette A skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag kontaktade Sofia när jag sett annonsen, visning två dagar senare. Bestämde mej nästan omgående. Ensam som intresserad så ingen budgivning. Sofia är behaglig och trevlig, duktig, lätt att få tag i, lätt att prata med. Känner stort förtroende och önskar henne allt gott. Att gå från 35 kvm hyreslägenhet till 65 kvm bostadsrätt känns helt härligt. Läs mer
  • 2020-02-01

Lars-erik H skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Steven hjalp oss med å virkeliggjøre drømmen om hytte ved sjøen. Vi er veldig fornøyde! Hyggelig og blid Raske tilbakemeldinger og ryddig prosess. Läs mer
  • 2020-01-29

Birgitta H skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi är mycket nöjda med Sofias bemötande och engagemang Läs mer
  • Linus A

2020-01-28

Linus A skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Köpte en 2 rums lägenhet i centrala Strömstad. Innan köpet var jag på två visningar med Sofia där jag blev bemött med en trevlig attityd och under visningarna visade hon transparens samt ärlighet, vilket fick mig som spekulant att ha en bra magkänsla.

Under hela förloppet kände jag att man fick den information som krävdes och lite där till, då detta var mitt första köp medfördes en liten oro men stillades av Sofia och hennes medarbetare. Läs mer
  • 2020-01-18

Ramadan D skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Jag köpte ett hus av han Andreas!
    Alltid när jag frågade han så svarade han så fort han kunnde och jag fick svar alltid för var enda frågan eller situationen.
    Jag är jätte nöjd med hans jobb och han som mäklare.
    Han är hur bra som hälst jag har ingen kommentar..
    Mvh Ramdan Derguti. Läs mer
  • 2019-12-20

Maj K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sofia är väldigt lättsam att ha kontakt med! Jag har just sålt mitt radhus och har litat fullt ut på Sofia!Kan ju inte rutinerna själv, hur man gör, hur det går till! Hon sms ade mej om allt som hände! Läs mer
  • 2019-12-19

Emilie G skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Vi köpte hus av Sofia och är mycket nöjda med henne! Hon är proffsig och hon återkommer fort vid frågor. Vi rekommenderar henne. Läs mer
  • 2019-12-15

Martin K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålt bostad villa
    Bra och trevligt bemötande
    Hon trodde på snabb försäljning vilket det blev också Läs mer
  • 2019-12-13

Jenny K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålde vårt hus, kontakten med mäklare har varit suverän hela vägen. Vi visste hela tiden vad som skulle hända med allt.

Blev lite strul med vår kontrakt skrivning. Men Sofia va helt grym och vi kände oss trygga hela vägen. Läs mer
  • 2019-12-09

Lasse J skrev om Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Har köpt bostadsrätt och sålt mitt hus Jag blev mycket bra bemött av Andreas, han hjälper mig med det som behövs vid försäljningen och har ett trevligt bemötande. Han uppfyllde alla mina förväntningar.Jag kan rekommendera honom vid köp och försäljning. Läs mer
  • 2019-12-09

Robert K skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Sålt lägenhet i Strömstad.
    Alltid ordning och reda med Sofia!
    Allt gick smidigt. Läs mer
  • 2019-12-01

Angelica F skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Snabb affär och svarar snabbt och alltid tillgänglig!:) Läs mer
  • 2019-11-26

Steven Z skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Försäljning fastighet för fritidsboende alternativt året-runtboende.
    Efter en något tveksam start, avslutade Steven med allt leverera fullt ut!
    Jag är mycket nöjd med hans insats. Läs mer
  • 2019-11-21

Madelaine N skrev om Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    Mycket trevligt o proffsig.Hjälpsam och har ett fint bemötande
    mot kunden.Man känner sig trygg med henne.
    Madeleine N. Läs mer
  • 2019-11-08