Fastighetsbyrån Strömstad

Fastighetsbyrån Strömstad

Välkommen till Fastighetsbyrån och Strömstad! Här på kontoret på Karlsgatan 2 förmedlar vi allt från lägenheter till villor, och vi har koll på hela området runt norra Bohuslän. Vad du än har för frågor kan vi hjälpa till. Vi förmedlar ungefär 300 bostäder per år, så kunskapen finns!

När du anlitar oss för affären får du noggrann marknadsföring, genomtänkta beslut och självklart en flexibel affär. Vi anpassar oss efter våra kunders önskemål och gör det alltid enkelt att byta bostad. Varmt välkommen!

Läs vad 400 kunder tycker om Fastighetsbyrån Strömstad 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-07-26
    Mycket bra
    Hon är insatt och kunnig vad gäller köp och försäljning av bostadsrätt. Stort kundregister och därför gick försäljningen snabbt och smidigt. Engagerad och trevlig!
  • skrev om Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-07-12
    Steven är en väldigt engagerad, lyhörd och professionell mäklare. Han var alltid tillgänglig och vi hade tät kontakt under hela försäljningsprocess. Med sitt professionella bemötande och sin stora kunskap om den lokala marknaden i Strömstad med omnejd kan jag varmt rekommendera Steven och fastighetsbyrån.
    2021-07-04
    Dette var den mest smertefrie handelen jeg har vært med på. Perfekt på alle måter. Kjempe bra hjelp
  • sålde sitt hus med hjälp av Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    • Seläter/Kebal
    2021-06-28
    Toppen bra bemötande, var även tillgänglig på helgen😁
    2021-06-28
    Veldig bra. Pågående, ambisiøs, arbeidsom, blid og imøtekommende. Lett å kommunisere med.
    • Tången
    2021-06-28
    Jag är väldigt nöjd med min försäljnig av bostadsrätt. Proffsig o kompetent mäklare.
    2021-06-28
    Vi är väldigt nöjda med vårat köp. Proffsig o kompetent mäklare.
    2021-06-28
    På bästa tänkbara sätt. Proffsionellt rakt igenom. Något att verkligen rekommendera.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-06-19
    Sofia Qvillby har varit en exceptionell mäklare i att hjälpa mig att köpa mitt hem. Hon har varit lätt att kommunicera med, professionell, tålmodig och snäll!
    2021-06-17
    Sofia är mycket trevlig och professionell.Litar på henne till 100%
    2021-06-15
    Sofia jobbar hårt och professionellt!. Har man några funderingar så finns hon där och ger bra svar. Jättenöjd med Sofia och rekommenderar henne starkt!.
  • Bente S
    2021-06-10
    Jeg anbefaler Sofia på det varmeste. Hun er alltid hyggelig og imøtekommende, jobber raskt og er lett å komme i kontakt med. Dessuten har hun en svært god oversikt over markedet i Strømstad.

Etter å ha forsøkt å selge en bolig i flere måneder (under pandemien), byttet jeg til Sofia og da gikk alt veldig raskt.
    2021-06-08
    Vi är så glada och tacksamma för all hjälp vi fått av Sofia Qvillby. Hon har har på ett enastående gott sätt lotsat oss genom kanske livets största affär. Idag bor vi i Habo! Strax norr om Jönköping men kommer tack vare Sofias hjälp att flytta till ett fantastiskt hus i Strömstad. Sofia har en sätt som är svårt att beskriva med exakta ord! Hon liksom bara har det... trygghet, enorm kunskap, och en värme som gjorde att fångade våra hjärtan. Varje fråga vi hade om affären, liten som stor besvarade hon på med största respekt. Vi rekommenderar Sofia på alla sätt... Sofia är verkligen vad en mäklare ska vara. Så står ni i valet över vem som ska lotsa er igenom nästa affär. Tveka inte!!! Sofia kommer garanterat göra även er mer än nöjda. Tack än en gång för all hjälp...
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-06-08
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Andreas har varit mycket hjälpsam.
    2021-06-07
    Sofia gav ett proffsigt, trevligt och personligt bemötande när vi köpte vår bostadsrätt i Strömstad.
    2021-06-07
    Vi är mycket nöjda med bemötandet vid köp av vår lägenhet!
  • köpte sitt hus med hjälp av Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    • Hällestrand
    2021-06-04
    En riktigt mäklare som har ordning på saker och ting.
    Första Klass.
  • köpte en tomt med hjälp av Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-06-04
    Har köpt fastighet. Mycket bra bemötande.
    2021-06-03
    Steven är genuin och kunnig. Han har varit bra och snabb i kommunikation. Gav tydlig information vid kontraktskrivning.
    Kan varmt rekomendera Steven som mäklare.
  • sålde en tomt med hjälp av Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-06-03
    Mycket duktig, engagerad och trevlig mäklare!
    Rekommenderas starkt 🌟🌟🌟🌟🌟
    2021-06-02
    Har solgt hus hvor Sofia var megler, hun er pålitelig, engasjert og veldig hyggelig.
    Hele prosessen var komfortabel og trygg med Sofia som megler, hun holdt oss oppdaterte gjennom hele prosessen.
    Meget godt fornøyd
  • Mats G
    sålde sitt hus med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-06-01
    Sofia har varit en utmarkt maklare I hennes uppdrag att salja min fasrighet I Stromstad. Hennes diligence till detaljer ar att beundra. Jag ger henne hogsta rekommendationer och ar tacksam for hennes hjalp.
  • köpte sitt hus med hjälp av Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    • Vatuland
    2021-05-31
    Vi kopte ett hus på Korpegatan och Steven var lyhord, inlyssnande och positiv.
    Han var snabb med respons, aven om det kom sena sms med frågor från varat håll. Det var problematik med att få visning av hela huset då befintliga hyresgaster inte ville visa sin lagenhet men Steven med sitt avvapnande satt loste den situationen galant och vi fick komma in på visning.
    Han visade stor respekt for saljaren vilket gor att vi kommer att anlita honom vid en framtida forsaljning.
    Vi hade varit i kontakt med andra maklare innan till andra objekt och blivit aningen besvikna då vi inte fick snabb återkoppling samt att det inte kandes som att dom var lyhorda till vara behov utan mest utgick fran sig sjalva så vi blev positivt overraskade.
    Vår upplevelse med Steven var fem av fem.
    2021-05-31
    Rask positiv profesjonell samarbeid
    Kunnskapsrik
    2021-05-12
    Köpt Bostadsrätt Allt har fungerat smärtfritt ,men det är Andreas Mattsson som har fixat allt.
    • Idefjorden
    2021-05-10
    KJØP AV SOMMERBOLIG.

STEVEN VAR EN HYGGELIG, OMGJENNGELIG OG DYKTIG SELGER.

HAN VAR PLIKTOPPFYLENDE OG GA ET SOLID INNTRYKK
    MEGET FORNØYD MED STEVEN.

VIL GI HAM.

MINE BESTE ANBEFALINGER.
  • Lars B
    2021-05-10
    Såld bostadsrätt för över utgångspris utan visning. Mycket nöjd.
  • Katarina H
    2021-05-08
    Jättenöjd. Hon sålde vår bostadsrätt för högre pris än vi förväntade. Hann inte ens komma ut på marknaden.
    2021-05-06
    Bra på alla sätt vis..........................................................
    • Flöghult
    2021-05-03
    Köpte bostad i Flöghult via Andreas.
    Han är väldigt duktig och professionell mäklare och var snabb med att svara och återkoppla vid frågor. Allting gick väldigt smidigt och det kändes tryggt. Om jag någon gång köper bostad i Strömstad i framtiden så hoppas jag att jag kan ha Andreas som min mäklare då också!
    • Flöghult
    2021-05-02
    Köpt ett fritidshus.

Söker du efter en professionell, engagerad och kompetent mäklare ska du anlita Andreas Mattson.

Han är dessutom personlig, förtroendeingivande samt lösningsorienterad.

Andreas fick oss som köpare att känna oss trygga i processen med ständig återkoppling om utvecklingen.

Kan varmt rekommendera Andreas Mattson.
  • Torborg W
    sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Mattsson en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-05-01
    Andreas har ett stort angagemang, är lyhörd och högst proffesionell
    2021-04-30
    Solgt hus.
    Meget bra og ryddig salgsprosess av megler. Fikk solgt til prosforlangende.
  • sålde sitt hus med hjälp av Steven Zettergren en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    • Näsinge
    2021-04-12
    Dyktig selger og god service. Super fornøyd!
    2021-04-03
    Lugn och mycket kunnig. Man känner sig väl omhändertagen.
    2021-03-25
    Sålt en bostadsrätt.
    Ett utmärkt proffsigt trevligt bemötande.
    Kände fullt förtroende för hennes yrkesskicklighet och hennes omdöme.
    Snabb att återkoppla till mig.
    • Röd
    2021-03-18
    Vi gick i tankar om när och hur sälja vår bostadsrätt, en titt på Hemnet indikerade att Sofia/Fastighetsbyrån var en stark kandidat att hjälpa oss.
    Vi tänkte att kontakta några mäklare och Sofia blev först ut.

Förstaintryck är ofta avgörande och vi kände efter vårt möte med Sofia att det blir nog inte bättre än så här så vi valde att inte kontakta fler mäklare och ge Sofia uppdraget.

Det är något vi inte kan ångra, redan 2,5 vecka efter vårt första möte satt vi som säljare och den nya ägaren supernöjda med ett påskrivet kontrakt,

Den korta tiden sköttes på ett utmärkt sätt av Sofia, hennes proffsiga arbetssätt och ödmjuka inställning till oss som säljare har verkligen imponerat på oss.

Att inte ge Sofia högsta betyg och rekommendation vore ett direkt tjänstefel av oss som säljare.

Anita och Christer
  • Anita G
    2021-03-06
    Sofia hjälpte mig att sälja min 5-rums lägenhet och jag kände redan vid första mötet ett mycket stort förtroende för henne. Sofias bemötande var mycket professionellt, vänligt, och engagerat. Detta fick mig som säljare att känna mig väldigt trygg. Sofia var tillgänglig under hela processen och delgav information, ställde frågor, diskuterade mina frågor/funderingar på ett ärligt och öppet sätt. Det märktes mycket tydligt att hon har en gedigen erfarenhet som mäklare, inte minst på den kunskap hon besitter inom alla olika områden för hennes yrke. Hennes rykte som den bästa mäklaren i Strömstad är absolut välförtjänt och jag instämmer helt i det! / Anita Gombor
    • Bogen, Medvik
    2021-03-03
    Vi köpte en tomt av Steven & valde att sälja vårt hus genom Steven, inte första gången vi anlitar Fastighetsbyrån & absolut inte sista!
    Levererar alltid på topp & har en bra kommunikation till kunden!
  • Sten I
    sålde sitt hus med hjälp av Sofia Qvillby en del av Fastighetsbyrån Strömstad
    • Röd
    2021-03-01
    Sofia är duktig, engagerad och svarar alltid snabbt på mina frågor och funderingar. Är mycket nöjd med försäljningen av vår villa.
    • Sannäs
    2021-03-01
    Allt gick kanon och Steven skötte jobbet exemplariskt!
    2021-02-16
    Köpt och sålt lägenhet av Sofia vid ett par tillfällen, alltid proffsig och duktig.
    2021-02-03
    Vi har kjøpt hytte i Strømstad. Veldig fornøyd med Andreas. En kjempeflink megler. Gir det lille ekstra av service.
    2021-02-03
    Vi valgte å kjøpe et sommerhus i Strømstad midt i koronatiden. Det blir mange utfordringer med dette, men det gikk veldig bra siden Andreas Mattsson håndterte situasjonen på en veldig god måte. Vi kan ikke annet gjøre enn å anbefale han på det sterkeste! Vi fikk topp service!
    2021-01-14
    Jag köpte ett radhus.
    Fick ett trevligt bemötande av Sofia, hon var mycket kunnig och hjälpsam.
    Sofia gjorde så att köpet gick smidigt och hade man frågor så fick man snabba svar. Mycket nöjd med Sofia.
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Strömstad
    2021-01-11
    Kjøpt fritidsbolig i Krokstrand.
    Vi har vært involvert i en rekke budrunder, visninger og lignende i Västra Götaland og Värmland det siste året.
    Jesper er uten tvil den beste vi har hatt med å gjøre.
    Service-minded, alltid tilgjengelig og virker å forstå hvor stor beslutning et fastighetskjøp er for begge aprter.
    Tålmodig, ryddig og strukturert. Vi følte Jesper hadde full kontroll på prosessen og følte aldri på at han stod mer på selgerens side. Da har man gjort en bra jobb.
    2021-01-04
    Vi har hatt et utmärkt samarbeid med Andreas gjennom en vanskelig periode. Han har opptrådt profesjonelt hele tiden og holdt godt tak i prosjektet. Ukentlig informasjon om status har vært beroligende. Vi kan anbefale ham på det beste til andre. Vi opplever at våre forventninger ble innfridd fullt ut.
    Hilsen
    Cato Svendsen
    2020-12-28
    Vi opplevde Andreas som en både dyktig, ryddig og sympatisk megler.
    2020-12-20
    Jag köpte en bostadsrätt i Strömstad på 66kvm.
    Sofia tog emot mig lugnt och sansat och visade mig runt bostaden. Mycket kunskap om bostaden, föreningen samt området. Jag valde att buda den och hela processen har hon skött galant!
    Rekommenderar Sofia till alla som vill ha en BRA mäklare!
    2020-12-15
    Vi solgte vårt hus til rett over takst. Til tross for en utfordrende tid å selge hus på gikk dette mye raskere enn vi hadde ventet. Steven har vært meget god på kommunikasjon, både når det gjelder forberedelser for fotografering, status på annonse underveis og forklaring av dokumenter. Vi fikk inntrykk av at han var opptatt av at både kjøper og selger skulle bli fornøyde. Steven er veldig hyggelig og lett å prate med, samt punktlig til avtaler og lett å kontakte via mail og mobil.