Alla kategorier Begagnade bilar Skåne Kristianstad Favorit Bilar i Kristianstad

Frans G Bengtssons Väg 78, 291 46 Kristianstad — Visa karta

Emblagatan 4, 26271, ÄNGELHOLM
Bilförmedlingen Ängelholm
Panu H:
Jag planerade att köpa en viss bil från Stockholm och ta den med mig till Finland. Bilen var inte 100% vad jag sökte. Jag tänkte att åka til...

Läs vad 1 kund tycker om Favorit Bilar i Kristianstad

• alex
    alex skrev om Favorit Bilar i Kristianstad
    Vill bara varna alla som har tänkt köpa bil där! Om ni inte har turen att få tag i en bil från dem som är problemfri från början (inte troligt) så kommer ni bara att få problem!

Min flickvän köpte en bil där som var på deras "topp verkstad" mera än vad hon kunde köra den under 3 månaders tid.
    Bilen köptes rostfri och problemfri med alla försäkringar och allt.
    Efter 3 månader var båda framskärmarna slut och igenomrostade och man såg tydligt hur den var fusklagad samt gäller även bagageluckan.

Säljaren påstog att bilen var rostfri när den lämnade gården och att det inte längre var hans problem och det var inget han kunde göra. detta var något man fick räkna med när man köpte en rostfri bil från 2001 som gått 17 000 mil.

hon påpekade några saker för dem som skulle åtgärdas utan några problem, redan då skulle vi ha sagt att vi inte skulle ha bilen tyvärr gjorde vi inte detta..

drivaxlarna fram, damaskerna var helt slut (obs bilen var nybesiktigad med detta vilket vi inte kan fatta att den har gått igenom) och vi påpekade att bromsarna bak hängde sig samt en inredningsdetalj i bagageluckan skulle fixas eller bytas ut.
    damaskerna byttes ut men bromsarna bak påstog säljaren att var fixade (men pga att en bult var runddragen redan när vi lämnade in bilen så visste vi att dom skulle ha problem med att få loss den och de märkte vi att dom hade haft. de hade aldrig lossat däcket utan bara runddragit bulten mera och skitit i vilket)
    inredningsdetaljen bak fixades inte samt startproblemet som vi fick sa dem att hade blivit åtgärdad pga de hade bytt 1 styck tempretaturgivare till kylarvätskan.
    vi fick lämna in bilen på en annan verkstad för att de skulle borra upp bulten vilket tog 3 timmar och bilen hade fortfarande både startproblem och bromsarna hängde sig fortfarande bak.

vi lämnade in den flera gånger fram och tillbaka med samma problem och för varje gång vi lämnade in den kom ett nytt problem.

de nybytta damaskerna till drivaxlarna fram var helt slut efter 50 mil vilket hade gjort att drivknutarna var slut och behövde bytas. när detta är en GARANTISAK att något annat har gått sönder pga deras mekaniker har gjort ett dåligt jobb ska dom ersätta men de ville använda begagnade saker att sätta in.
    de försökte åtgärda startproblemet genom att byta bensinpump hela 2 gånger (även om den luktade bensin ur avgasröret när den inte startade = inte problem med pumpen)
    vi försökte hela tiden få dem att byta tempgivaren till kylarvattnet eftersom en audi verkstad sa att detta var en trolig orsak till varför den inte startade.
    men de påstog hela tiden att dessa var bytta (3 stycken) men vi hade bevisat dem annat eftersom vi lämnade in den och bytte en av dem och den var inte alls bytt.
    efter massa fram och tillbaka och massa skit lämnade vi in den en sista gång och då lämnade de in den på en riktigt audi verkstad. vad gjorde dem där? jo de bytte de där 2 givarna och bilen gick.

när vi lämnade in bilen var den nystädad och nytvättad, när vi fick tillbaka den var den full av aska eftersom säljaren hade rökt i bilen och utvändigt såg det ut som han hade kört rally med den. den var rent ut sagt misshandlad!

Vi har bara haft problem med denna bilfirman och avråder ALLA! att köpa bil från dem. vi var inte ensamma utan det var flera som kom in med andra bilar när vi lämnade in bilen. flera som haft problem med allt från ac till bilnycklar som inte fungerade.

detta var ett köp som min tjej djupt ångrar och bilen behöver nu 2 nya framskärmar och en ny bagagelucka och förhoppningsvis slipper vi att komma tillbaka till dem! vi vill aldrig ha något med dem att göra igen.

obs, det var flera problem med bilen än vad som har nämnts här men får inte med allt så fick dra den korta historien.

och om ni skulle få för er att ändå köpa något från dem banda alla samtal så som vi har gjort och få allt på papper. varje liten sak för de kommer att påstå att allt är fixat även om det inte är det.

Frans G Bengtssons Väg 78, 291 46 Kristianstad