Finnholms Byggservice AB

Finnholms Byggservice AB

Välkommen till Finnholms Byggservice AB!

Är det dags att bygga altan? Eller har du ett kök eller badrum som behöver renoveras? Vi på Finnholms Byggservice AB har över 30 års erfarenhet inom branschen och vet vad nöjda kunder innebär.

Vi förstår att det kan vara viktigt för dig att ett projekt blir klar inom en viss tidsram, därför arbetar vi effektivt och kvalitet är något som vi aldrig tummar på.

Vi är idag 7 stycken medarbetare på plats för att hjälpa dig med det mesta inom bygg, måleri och anläggning. Hör gärna av dig till oss för att rådfråga inför ditt nästa byggprojekt.

Läs vad 40 kunder tycker om Finnholms Byggservice AB 2

2022-11-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande , ger bra tips å ideer, återkopplar alltid, man blir alltid nöjd , dom har byggt bänkar å skåp efter dom mått jag ville ha.
    2022-10-27 Verifierad kund
    Är helnöjd med utfört arbete inget att tillägga.Kan rekommendera denna firma.
    2022-10-09 Verifierad kund
    Supernöjd med tillbyggt sovrum i vardagsrummet. Snabbt och professionellt utfört! Rekommenderar verkligen Finnholms Byggservice!
  • Ville S
    2022-09-30 Verifierad kund
    Alla har vid kontakt varit väldigt trevliga och tagit sig tid att förklara vad man planerar och vad man utför. Vi gick igenom arbetet innan start och fick hjälp med att välja material och utrustning. Man har gjort det på ett sådant sätt att även en lekman förstår och kan sedan följa arbetet.
    Tidplanen gicks igenom innan påbörjat uppdrag och kunde sedan hållas tillfredsställande.
    Jobbet utfördes effektivt och vi som husägare stördes inte det minsta.
    Finnholms har bytt tak hos oss fullt ut och även bytt allt bihang samtidigt
    Slutresultatet blev riktigt snyggt och precis som vi hade hoppats på.
    Jag är tacksam att det var just Finnholms Bygg som jag blev rekommenderad.
    Nu vill jag i min tur starkt rekommendera de här killarna!
    2022-09-29 Verifierad kund
    Vi renoverade ett rum i källaren. Tog bort träväggar och putsade väggarna istället. Vi är jättenöjda.
  • SUSANNE M
    2022-09-23 Spontant omdöme
    Vi har precis fått klart vår källarrenovering av Finnholms Byggservice AB; totalrenovering av källarrum med allt vad det innebär (rivning väggar, nya fönster, elinstallationer, rörmokare, puts/murar jobb, nytt innertak, målning, snickerijobb) och samtliga yrkeskategorier har utfört allt jobb utmärkt. Alla kontakter med bolaget har varit smidiga och helt komplikationsfritt. Vi är otroligt nöjda. Rummet blev fantastiskt. Vi rekommenderar dem varmt och kommer använda dem igen.
    2022-09-03 Verifierad kund
    Super proffsiga, pålitliga och punktliga.
    Jobbet utfört över förväntan
    2022-06-14 Verifierad kund
    Vi har anlitat Finnholms Byggservice vid ett flertal tillfällen och har blivit lika nöjda varje gång! Snickarna är noggranna, stämmer av under byggets gång och är alltid måna om att vi som kunder ska vara nöjda med slutresultatet. Rekommenderas varmt!
    2022-06-10 Verifierad kund
    Byggnation Carport med ca. 10 m2 isolerat förråd. Rickard (ägare) hade under upphandlingen en rak och tydligt kommunikation vilket jag verkligen uppskattade. Vi hittade också en form för utförandet som var anpassad för mig där jag själv kunde utföra enklare arbeten själv som inte påverkade övriga snickerier. När väl bygget kom igång så upplevde jag att snickarna kommunicera på ett bra sätt och blandade in mig i precis lagom mycket detaljer och små val. Bygget flöt på väldigt bra och gick faktiskt snabbare och blev billigare än tänkt. En riktigt bra upplevelse helt enkelt!
    2022-05-31 Verifierad kund
    Vi anlitade Finnholms Byggservice för färdigställande av altan samt stenläggning.

Båda dessa arbeten utfördes på ett mycket tillfredsställande sätt. Utmärkande faktorer:
    * Lyhörda/kundfokuserade - Oklarheter reds ut direkt med kund. Genomtänkta lösningsförslag baserade på erfarenhet
    * Genomgående mycket hög kvalitet på utfört arbete
    * Effektiva - Arbete utfördes på utlovad tid eller tidigare

Utifrån ovan kan man inte ge något annat än högsta betyg samt mina varmaste rekommendationer!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Fick bra hjälp med att planera och bygga en altan. Resultatet blev riktigt snyggt. Bra flexibilitet gjorde att vi kunde anpassa planen.
    2022-04-07 Verifierad kund
    Hög kvalitet på arbetet och alltid ett bra bemötande.
    2022-01-12 Verifierad kund
    Rickard finnholm är effektiv och gör saker rätt. Toppenbra.
    2022-01-01 Verifierad kund
    Vi är mer än nöjda med Finnholms Byggservice. Bra kommunikation och rimlig prissättning på jobbet som skulle utföras. Fick även bra tips och återkoppling på det vi jobbet vi ville få utfört, vilket fick oss att tänka om. Allt flöt på enligt plan och det var smidigt under hela processen. Kan varmt rekommendera Finnholms Byggservice.
    2021-12-26 Spontant omdöme
    Utmärkt service, snabbhet, kommunikation och gör jobbet.

Jag vet att jag alltid kan lita på att få hjälp snabbt och att jobben blir bra utförda.

Alla husägare borde ha Finnholms som partner.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Anlitade Finnholms byggservice för renovering av badrum och tvättstuga samt uppfräschning av kök.
    Mycket trevliga och duktiga killar som engagerar sig och kommer med bra lösningar.

Jag är jättenöjd!
    2021-12-13 Verifierad kund
    Fasadbyte och utvändig målning av villa.
    Mycket trevligt bemötande och bra dialog med Rickard och snickare och målare.
    Duktiga hantverkare.
    Jag är helnöjd.
    2021-11-25 Verifierad kund
    Finnholms bygg är så proffsiga, lyhörda och duktiga! Vi är supernöjda med ombyggnationen av vår övervåning. Arbetet har gått snabbt, lätt och smidigt och kommunikationen har var varit tydlig. Tack Finnholms bygg! Kommer absolut anlita er fler gånger för framtida arbeten.
    2021-11-16 Verifierad kund
    Vi anlitade företaget för att lägga trägolv på vår terass. Jobbet utfördes imponerande snabbt och vi är jättenöjda med resultatet. Mest imponerande var deras smarta sätt att ta upp allt virke till 5 våningen utan hiss.
    Fungerade jättebra Trevligt bemötande
    2021-11-16 Verifierad kund
    Levererat den produkt som vi har efterfrågat.
    (1st garage)
    Vi är nöjda med detta resultat!
    2021-05-26 Verifierad kund
    Vi fick hjälp med stensättning i trädgården. Resultatet av arbetet blev mycket bra och allt gick smidigt.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Uppfräschning av kök (nya luckor, kakel, målning) samt målning av ett rum. Kostade vad de offererade och kändes pålitliga och var mycket trevliga när de var på plats. Kommunikationen på distans kunde varit bättre och finishen, framför allt på målningen, var lite halvdan.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Kanonservice med lösningar på allt!! Rekommenderas starkt!!
    *****
    2021-04-23 Verifierad kund
    Proffsiga som tar hand om helthetsbilden
    2020-12-08 Verifierad kund
    Slipning och lackning av kök och vardagsrum.
    Snabb respons, effektivt och bra arbete samt ett trevligt bemötande!
    2020-09-29 Spontant omdöme
    De har lagt nytt innertak och målat samt hjälpt till med kontakt till andra områden som golvslipning och rörläggning.
    De är mycket noggranna och effektiva.
    Rekommenderas!
  • Lenny D
    2020-08-18 Verifierad kund
    Bra kontakt från start till mål. Snickarna kom med egna goda förslag. Höll tidsplanen
    2020-08-06 Verifierad kund
    Toppen att ha och göra med! Kan varmt rekommenderas.
    2020-07-01 Verifierad kund
    Rickard hjälpte mig att totalrenovera en lägenhet. Ta ner tapeter spackla och måla väggar, jorda elen och slipa golvet. Det har gått snabbt och effektivt. Rickard har också snabbt kunnat fixa fram andra hantverkstjänster när jag behövs detta.
    Är mycket nöjd och kan rekommendera Rickards byggfirma till alla typer av renoveringsprojekt
    2020-06-05 Verifierad kund
    Det var byte av fönsterpartiet och bygge av altantak. Trevliga kilar, bra kommunikation, bra och snabb resultat. Just innan de skulle bygga taket har vi bestämmt att också måla fasaden. Vi tänkte att det var tveksamt att de kan ordna detta mitt i jobbet, men det ordnades utan problem. Trots mer jobb allt var färdig lite tidigare än vi planerade.

Det enda nackdel är kanske priset - inget konstigt, men det är inte den billigaste firma. Däremot kände vi att vi vet vad vi betalar för. Vi har erfarenhet av renovering förut med andra billigare firmor med mer eller mindre problem under renovering. Nu var vi bara nöjda. Det är en firma att rekommendera.
    2020-05-12 Verifierad kund
    Vi har anlitat Ricard Finnholm först via Got on bygg och nu Finnholms bygg. Vi är jättenöjda med bemötandet, infon, priser och såklart ett fint och välgjort arbete varje gång!
    Vi rekommenderar verkligen Finnholms bygg!

Johanna och Erik
    2020-05-12 Verifierad kund
    1. Ren tur att jag kom i kontakt med Finnholm Byggservice AB
    2. Jag blev bemött på mycket positiv sett
    3. Jag fick förstklassig service,punktliga, snabba, professionella...
    4. Varmt rekommenderar Finnholm Byggservice AB
    2020-05-07 Verifierad kund
    Vi har byggt ett nytt altandäck. Vi har bara gott att säga om detta företag. Altandäcket är vi jättenöjda med. Vi fick den byggd på ganska kort varsel. Bemötandet är bra. Vi kan verkligen rekommendera detta företag, känns verkligen seriöst.
    2020-03-12 Verifierad kund
    Punktlig.
  • MARIANN B
    2020-02-08 Spontant omdöme
    Så bra från offert till faktura! Trevliga, snabba och riktigt bra resultat. Sökte hjälp med en innervägg i vardagsrummet och på 2 dgr var det gjort helt enligt överenskommelse. Mina allra bästa rekommenationer!
    2019-12-21 Verifierad kund
    Målning av flera furutak och väggtapeter. Mycket bra målare som gjorde arbetet förträffligt!! Tidsplanen hölls.
    Allt till belåtenhet!
  • Alen Z
    2019-10-27 Verifierad kund
    Kanon killar att ha o göra med! Har både jobbat mot dom som kund och tagit in dom på våra jobb och det har aldrig varit några problem!
    Alen/ Alens Måleri
    2019-10-25 Spontant omdöme
    Nytt tak inkl. plåtarbeten, fågelskydd, vindskivor mm samt omfogning av fasad. Bra bemötande och toppenservice hela vägen med regelbunden uppdatering av arbetet. Höga förväntningar som företaget levde upp till! Rekommenderas!! *****
    2019-10-24 Verifierad kund
    Byggde en ny mellanvägg till ett sovrum, målade om en hel lägenhet och oljade parketten.
    Allt snabbt och bra ordnat på kort tid, då vi skulle flytta in och ville ha det klart innan.
    Bra kvalité på jobbet och trevligt bemötande. Det var en mycket tight tidsplan som vi önskade men dom löste det!