Alla kategorier Begravningsbyrå Västmanland Västerås Fonus Västerås

Biskopsgatan 1, 722 11 Västerås — Visa karta

Klarabergsgatan 35, 11121, Stockholm
Fenix Begravning
Anne-Marie S:
Att besöka en begravningsbyrå är ganska jobbigt. Men att komma till FENIX var raka motsatsen. Kände förtroende för Charlotte Ceder från för...

Läs vad 1 kund tycker om Fonus Västerås

• Peter J
    Peter J skrev om Fonus Västerås
    Vi har bara bra erfarenhet av Fonus i Västerås, MEN de rekommenderar sin egen juristbyrå, Familjens Jurist. Detta ledde till den sämsta hantering vi någonsin råkat ut för av ett företag.

Mina föräldrar avled båda inom en 2 månadersperiod 2012.
    Vi vände oss till Familjen Jurist i Västerås efter rek av Fonus och gav en deras jurister uppdraget att hantera bouppteckning, bodelning och arvskifte.

Det handlade om 4 bankkonton som skulle avslutas, en fond som skulle säljas och behållningen skulle fördelas på 2 syskon + 2 halvsyskon. Vi hade redan vid dödsdagarna tillsammans med god man avvecklat allt boende och lösöre, det var mao endast likvida medel som skulle fördelas. Juristen uppskattade handhavandetiden till 10 veckor, men det tog istället 25 veckor och kostade sammanlagt över 51.000:-.

vi har under denna långa tid fått pressa på och tjata för att över huvud taget få någon progress. Har man över huvud taget gjort någonting, så har man gjort det först efter påstötning och ofta felaktigt. Eftersom man debiterar ut allt så har vi delvis fått lägga egen tid med våra många påstötningar och sedan debiterats för för byråns respons, allt för att få komma till ett avslut.

Biskopsgatan 1, 722 11 Västerås