Alla kategorier Bilauktioner Stockholms län Sigtuna Fordonskammaren AB

Fordonskammaren AB

Pionjärvägen 2, 195 61 Arlandastad — Visa karta

Fordonskammaren startade 1983 och var då det första företag där fordon auktionerades ut. Numera sker våra auktioner både på plats i Stockholm och på hemsidan. På hemsidan kan bud läggas live eller innan auktionen drar igång.

Främst förmedlar vi bilar från leasingbolag och myndigheter som har fordonsparker, t.ex. Kronofogden. Köpare är oftast privatpersoner och vi erbjuder en helhetslösning för både köpare och säljare där tilläggstjänster som reparation, rekonditionering, finansieringslösningar eller garanti kan tillhandahållas.

Vårt huvudkontor ligger i Arlandastad utanför Stockholm, men tack vare våra samarbetspartners har vi även tillgång till verkstäder och bilhallar runt om i landet.
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 69 kunder tycker om Fordonskammaren AB

• Marico S
    Marico S skrev om Fordonskammaren AB
    Köpte en bil på liveauktionen till riktigt bra pris!
    Men när jag skulle betala o kvittera ut bilen så var det tydligen 4 andra som hade lagt samma bud och detta var ett vanligt problem fick man reda på. Köpt 3 bilar tidigare utan bekymmer, men det verkar vara nya knickedicks på kontoret👎 Läs mer
  • Mats G
    Mats G skrev om Fordonskammaren AB
    OK bemötande jag köpte en personbil Läs mer
  • Martin D
    Martin D skrev om Fordonskammaren AB
    Tycker att mitt köp gick bra, trevligt bemötande och bilen funkar Läs mer
  • Ralf Ö
    Ralf Ö skrev om Fordonskammaren AB
    Bra service. Bra hemsida. Bra auktionsförfarande Läs mer
  • Sadia H
    Sadia H skrev om Fordonskammaren AB
    Det vår jätte dåligt service. Ni har igen garanti på bilerna. Mycket mycket bättre KVD. Läs mer
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Fordonskammaren AB
    Tycker telefonkontakten varit otroligt trevlig och bra. Iordningställandet av underlag och pappersjobb var klart och det gick maximalt smidigt och lätt att kvittera ut fordonet. Ger fordonskammaren full pott på bemötande, leverans och tillgänglighet. Läs mer
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Fordonskammaren AB
    Köpte en bil på auktion 2015 och bemötandet och servicen var väl helt ok, varken mer eller mindre! Läs mer
  • Ramzan L
    Ramzan L skrev om Fordonskammaren AB
    Hej. Allt ser väldigt bra ut. Det ända negativt tycker jag att i rubriken skulle stå " rep,objekt" om det finns motor/växellåda problem. Man hittar inte direkt protokoll om bilens kondition och tester och i mitt fall jag köpte bilen hos er och missade att det fanns problem med automatväxellåda och fick problem. Kostnaden blev för detta 19.000 SEK att fixa. Och därför tycker jag att ni skulle nästa gång skriva i rubriken REP.OBJEKT om bilen har problem med motor eller växellåda.
    Allt annat var perfekt.
    Mvh Ramzan Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Fordonskammaren AB
    Smidig och väl med info gällande bilarna till salu :)
    Köpte nyss min första bil från Fordonskammaren Läs mer
  • Edvard L
    Edvard L skrev om Fordonskammaren AB
    Bra service, både på plats och över telefon. Läs mer
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Fordonskammaren AB
    Mycket bra och enkelt sätt att köpa bil om man inte behöver garanti. Mycket förmånlig prisbild :-) Läs mer
  • Babacar K
    Babacar K skrev om Fordonskammaren AB
    Fordonskammaren är väldigt bra, personalen bemöte mig väldigt bra och besvaradet alla frågor jag stälde. Läs mer
  • Frdrik V
    Frdrik V skrev om Fordonskammaren AB
    Korrekt information - bra testprotokoll samt snabb info efter köp. Läs mer
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Fordonskammaren AB
    I stora drag är jag nöjd,har köpt några bilar av FK,men blev inte kontaktad sist ,jag hade vinnande bud,tycker att man ska kontakta oavsett om res.pris är uppnått eller inte....
    -"vi kontaktar väl ibland,och beroende på om uppdragsgivaren vill det" fick jag nonchalant till svar när jag själv kontaktade FK... för att objektet var ute till försäljning igen!
    Där kan man bara bli bättre tycker jag,annars är det godtyckligt.
    //Joakim Andersson, Uppsala Läs mer
  • Waleed B
    Waleed B skrev om Fordonskammaren AB
    Väldigt fint bemötande snabb och enkelt bra service och snabb regera om priserna Läs mer
  • Anders K
    Anders K skrev om Fordonskammaren AB
    Köpte en vw transporter -11 3000 mil och testresultatet var uselt och stämde inte överrens överhuvudtaget. Depån i Skillingaryd som jag hämtade bilen och hade gjort testet var hur otrevliga som helst när jag påtalade felen som man hade missat bla. hade man glömt att titta på taket vars plåt var kraftigt intryckt men det tyckte man att det inte gjorde så mycket??????

Denna depå kan ni ta bort helt för jag vill inte träffa dessa personer igen framförallt inte chefen för firman

Hälsn Anders Läs mer
  • Rasim R
    Rasim R skrev om Fordonskammaren AB
    Tack för hjälpen. Bästa auktion företag i Sverige tycker jag Läs mer
  • Christer Å
    Christer Å skrev om Fordonskammaren AB
    Fungerar bra liknande KVD
    Hoppas på fortsatt många köp hos er
    Tack för att ni finns ! Läs mer
  • Calle L
    Calle L skrev om Fordonskammaren AB
    Jag köpte en personbil på auktion via hemsidan. Uppfattar att det gick mycket bra. Hade endast en kontakt innan och en efter. Men jag blev mycket nöjd och tycker att det var ett bra bemötande.
    Enda anmärkningen att jag kunde ha fått plastpåsar runt de däck som följde med. Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Fordonskammaren AB
    ALLT BRA _ VI ÄR NÖJDA MED RUBBET Läs mer
  • George D
    George D skrev om Fordonskammaren AB
    Utmärkt och tryggt affär jag rekommendera till 100%?? Läs mer
  • Marlene B
    Marlene B skrev om Fordonskammaren AB
    Bra service bra personal kommer att köpa där igen om jag behöver???? Läs mer
  • Christer A
    Christer A skrev om Fordonskammaren AB
    Hej,ett mycket trevligt 0 lätttsamt bemötande när jag hämtade bilen.mycket trevligare än vad jag upplever på KVD.kvd är bättre att mer noga att belysa anm.obj.Bilar på onsdags auktionen måste finnas upplagda o klara senast onsdag middag tycker jag. Läs mer
  • Allan H
    Allan H skrev om Fordonskammaren AB
    Köpet av en f.d. polismotorcykel var helt till belåtenhet. Bra service vid avhämtning. MC'n är än så länge till belåtenhet men ännu inte provkörd p.g.a. vinterväglag efter hemkomst.. Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Fordonskammaren AB
    Jag har handlat bil av fordonskammaren vid ett par tillfällen och har på det stora hela en positiv uppfattning. Jag skulle gärna handla av er igen. Jenny Läs mer
  • Andraes R
    Andraes R skrev om Fordonskammaren AB
    Min bil var överförväntan. Vid utlämningen av bilen kändes allt bra. Läs mer
  • Leif Q
    Leif Q skrev om Fordonskammaren AB
    Vi köpte en bil och det gick väldigt smidigt.Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • Jan F
    Jan F skrev om Fordonskammaren AB
    De affärer jag gjort med fordonskammaren har jag alltid varit nöjd, objekten har varit i de skick som utlovats i beskrivningen aldrig sämre än vad som utlovats, man vet helt enkelt att beskrivningen är varken sämre eller bättre än det som står.
    Allt har fungerat problemfritt och jag gör mer än gärna återkommande affärer om samma kvalité fortsätter att finnas. Läs mer
  • Olle E
    Olle E skrev om Fordonskammaren AB
    Som alltid, enkelt och professionellt.

Olle Ekwall
    Familjebil-Center AB Läs mer
  • Thomas O
    Thomas O skrev om Fordonskammaren AB
    Jag har köpt en motorcykel och det fungerade mycket bra. Både köpprocessen och bemötandet vid hämtning och betalning fungerade utmärkt .Jag har inget att klaga på. Motorcykeln var i det skick som beskrivits i fordonsuppgifterna och allt fungerade som det beskrivs i informationen. Allt gick väldigt smidigt.
    //Thomas Läs mer
  • Samir H
    Samir H skrev om Fordonskammaren AB
    Köpte bil, bra kundbemötande och trevlig personal. Beskrivningen av säljobjekten passade bra samt överensstämmer med produkt. Läs mer
  • Oscar E
    Oscar E skrev om Fordonskammaren AB
    Smidigt att betala och hämta . Bra dokumentation på brister samt fel Läs mer
  • Martin R
    Martin R skrev om Fordonskammaren AB
    Överlag blev jag nöjd.

+ Smidig kontakt vid vunnen auktion
    + Informativ hemsida
    + Bra kontakt vid utlämningsställe

- Bilder och beskrivning motsvarande inte helt bilens skick där inredningen var kraftigt nedsmutsad. Läs mer
  • joakim n
    joakim n skrev om Fordonskammaren AB
    de säljer bilar med dolda fel bara och dåligt bemötande Läs mer
  • Mats J
    Mats J skrev om Fordonskammaren AB
    Jag köpte tillbaka min förmånsbil. Eftersom jag bor i södra Sverige ville jag inte att bilen skulle transporteras till Göteborg eller Stockholm. Min arbetsgivare framförde att bilen med fördel kunde transporteras till Skillingaryd och inte till Göteborg eller Arlanda Stad. Fordonskammaren var lyhörd och bilen transporterades till Skillingaryd. Vid budgivningen blev jag högste budgivare. Därefter gick allt väldigt smidigt med såväl betalning av handpenning som betalning av slutlikvid. Fordonskammaren bekräftade omgående att pengarna kommit fram och jag fick detta bekräftat på mail. När jag hämtade bilen i Skillingaryd skedde även detta väldigt smidigt. Man förklarade att om jag hade svårt att komma och hämta bilen under ordinarie arbetstid gick det att lösa detta även utanför ordinarie arbetstid. Jag är mycket nöjd med Fordonskammaren. Det jag möjligen tycker är lite märkligt är att budgivningen görs i två steg. Läs mer
  • Naramsin O
    Naramsin O skrev om Fordonskammaren AB
    Rekommenderar Fordonskammaren starkt. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Fordonskammaren AB
    Fungerade bra med visning innan auktionen, samt att pappersarbeta och betalning var smidigt.Intressant att det fanns en veteranbil på Fordonskammaren,mer sådant. Läs mer
  • Kurt S
    Kurt S skrev om Fordonskammaren AB
    Hjälpsamma, fixa så att bilen starta och alla papper utan problem. Läs mer
  • Nejdeh G
    Nejdeh G skrev om Fordonskammaren AB
    Väldigt bra och smidigt. Jag är definitivt en återkommande kund. Läs mer
  • Erik E
    Erik E skrev om Fordonskammaren AB
    Jag Önskar generösare öppettider för hämtning av bil kvällstid och helg, som det är nu är det väldigt svårt att hinna med normalt jobb.
    Det skulle också vara bra om objektsbeskrivning och bilder kom ut direkt på nätet. Lägg ut alla objekt direkt efter föregående auktions avslut men gör det med kompletta beskrivningar direkt. Kanske kan ni bygga upp en bank av färdigtestade bilar så ni har ett antal inför resp auktion klara att lägga ut snarare att som nu jobba, som det verkar, med tester fram till auktionsdagen och därför har bilar inte komplett info ibland fram till dagen före auktion. Läs mer
  • Drasko K
    Drasko K skrev om Fordonskammaren AB
    Jag köpte en bil,
    jag är ganska nöjd med kundtjänst. Läs mer
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Fordonskammaren AB
    Lett att köpa bil, man får en bra information om objektet man är intresserad av?? Läs mer
  • Reza S
    Reza S skrev om Fordonskammaren AB
    Köpet gick bra men det var lite omständigt att få ut ett kvitto på köper då de hävdade att det var finnans bolagets uppgift att lämna ut kvitto Läs mer
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Fordonskammaren AB
    Det har varit sådär bilarna har varit lite för dåligt beskrivna men annars
    är jag nöjd. Läs mer
  • Johan Z
    Johan Z skrev om Fordonskammaren AB
    Bra och korrekta beskrivningar av bilarna som inte lämnar mycket kvar åt slumpen vid bilköpet. Har efter 5 bilköp här aldrig känt mig missnöjd, har varit bra bilaffärer. Men det är viktigt att läsa vad det faktiskt står i protokollen! Läs mer
  • US Center
    US Center skrev om Fordonskammaren AB
    halv bra med det mesta, skulle kunna vara mer detaljerad i objekt beskrivning, auktionstiderna är mitt under dagen då man inte hinner ofta.webbsidan är halv bra. Läs mer
  • Christian T
    Christian T skrev om Fordonskammaren AB
    Mycket bra service överlag, från kontakt till leverans. Överlag ett gott intryck. Läs mer
  • Olov O
    Olov O skrev om Fordonskammaren AB
    jag fick ett bra bemötande fungerade bra Läs mer
  • Nadim E
    Nadim E skrev om Fordonskammaren AB
    Hejsan!
    jag har köpt 3 bilar och jag har hittade massa fel som har inte skrivet på annonsen.
    jag tycker det är inte bra . Läs mer
  • Davood T
    Davood T skrev om Fordonskammaren AB
    -Bemötandet var ok och köpte jag en bil.
    -Ganska bra. Läs mer

Bästa bilauktionerna i Sigtuna: