Fordonskammaren AB

Fordonskammaren AB

Ring 08-655 09 00 www.fordonskammaren.se
3.9

Fordonskammaren startade 1983 och var då det första företag där fordon auktionerades ut. Numera sker våra auktioner både på plats i Stockholm och på hemsidan. På hemsidan kan bud läggas live eller innan auktionen drar igång. Främst förmedlar vi bilar från leasingbolag och myndigheter som har fordonsparker, t.ex. Kronofogden....

71 omdömen om Fordonskammaren AB

Frank S
Skrev om Fordonskammaren AB

Dåligt service! Otrevlig personal! Rekommenderas ej!

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Sollan H
Skrev om Fordonskammaren AB

Jag har inte köpt någon bil från fordonskammaren men varit intresserad och fordonskammaren är inget bättre än någon annan auktionssajt som säljer bilar. Tittade på en arbetsbil som enligt dem var värd 19000. Minns inte om det var en citroen jumpy men något liknande. Tog en carfax-rapport där det bl.a stod att den varit på verkstad en hel del. Tog kontakt med verkstaden som upplyste mig om att det senaste var att de gett ett prisförslag på nödvändiga reparationer för 22000 kr! Jag är så trött på att de som driver dessa sajter...

Marico S
Skrev om Fordonskammaren AB

Köpte en bil på liveauktionen till riktigt bra pris! Men när jag skulle betala o kvittera ut bilen så var det tydligen 4 andra som hade lagt samma bud och detta var ett vanligt problem fick man reda på. Köpt 3 bilar tidigare utan bekymmer, men det verkar vara nya knickedicks på kontoret👎

Mats G

OK bemötande jag köpte en personbil

Martin D

Tycker att mitt köp gick bra, trevligt bemötande och bilen funkar

Ralf Ö

Bra service. Bra hemsida. Bra auktionsförfarande

Sadia H

Det vår jätte dåligt service. Ni har igen garanti på bilerna. Mycket mycket bättre KVD.

Jörgen H

Tycker telefonkontakten varit otroligt trevlig och bra. Iordningställandet av underlag och pappersjobb var klart och det gick maximalt smidigt och lätt att kvittera ut fordonet. Ger fordonskammaren full pott på bemötande, leverans och tillgänglighet.

Fredrik P

Köpte en bil på auktion 2015 och bemötandet och servicen var väl helt ok, varken mer eller mindre!

Ramzan L

Hej. Allt ser väldigt bra ut. Det ända negativt tycker jag att i rubriken skulle stå " rep,objekt" om det finns motor/växellåda problem. Man hittar inte direkt protokoll om bilens kondition och tester och i mitt fall jag köpte bilen hos er och missade att det fanns problem med automatväxellåda och fick problem. Kostnaden blev för detta 19.000 SEK att fixa. Och därför tycker jag att ni skulle nästa gång skriva i rubriken REP.OBJEKT om bilen har problem med motor eller växellåda. Allt annat var perfekt. Mvh Ramzan

Daniel S

Smidig och väl med info gällande bilarna till salu :) Köpte nyss min första bil från Fordonskammaren

Edvard L

Bra service, både på plats och över telefon.

Jonas G

Mycket bra och enkelt sätt att köpa bil om man inte behöver garanti. Mycket förmånlig prisbild :-)

Babacar K

Fordonskammaren är väldigt bra, personalen bemöte mig väldigt bra och besvaradet alla frågor jag stälde.

Frdrik V

Korrekt information - bra testprotokoll samt snabb info efter köp.

Joakim A

I stora drag är jag nöjd,har köpt några bilar av FK,men blev inte kontaktad sist ,jag hade vinnande bud,tycker att man ska kontakta oavsett om res.pris är uppnått eller inte.... -"vi kontaktar väl ibland,och beroende på om uppdragsgivaren vill det" fick jag nonchalant till svar när jag själv kontaktade FK... för att objektet var ute till försäljning igen! Där kan man bara bli bättre tycker jag,annars är det godtyckligt. //Joakim Andersson, Uppsala

Waleed B

Väldigt fint bemötande snabb och enkelt bra service och snabb regera om priserna

Anders K

Köpte en vw transporter -11 3000 mil och testresultatet var uselt och stämde inte överrens överhuvudtaget. Depån i Skillingaryd som jag hämtade bilen och hade gjort testet var hur otrevliga som helst när jag påtalade felen som man hade missat bla. hade man glömt att titta på taket vars plåt var kraftigt intryckt men det tyckte man att det inte gjorde så mycket?????? Denna depå kan ni ta bort helt för jag vill inte träffa dessa personer igen framförallt inte chefen för firman Hälsn Anders

Rasim R

Tack för hjälpen. Bästa auktion företag i Sverige tycker jag

Christer Å

Fungerar bra liknande KVD Hoppas på fortsatt många köp hos er Tack för att ni finns !

Calle L

Jag köpte en personbil på auktion via hemsidan. Uppfattar att det gick mycket bra. Hade endast en kontakt innan och en efter. Men jag blev mycket nöjd och tycker att det var ett bra bemötande. Enda anmärkningen att jag kunde ha fått plastpåsar runt de däck som följde med.

Magnus S

ALLT BRA _ VI ÄR NÖJDA MED RUBBET

George D

Utmärkt och tryggt affär jag rekommendera till 100%??

Marlene B

Bra service bra personal kommer att köpa där igen om jag behöver????

Christer A

Hej,ett mycket trevligt 0 lätttsamt bemötande när jag hämtade bilen.mycket trevligare än vad jag upplever på KVD.kvd är bättre att mer noga att belysa anm.obj.Bilar på onsdags auktionen måste finnas upplagda o klara senast onsdag middag tycker jag.

Allan H

Köpet av en f.d. polismotorcykel var helt till belåtenhet. Bra service vid avhämtning. MC'n är än så länge till belåtenhet men ännu inte provkörd p.g.a. vinterväglag efter hemkomst..

Jenny L

Jag har handlat bil av fordonskammaren vid ett par tillfällen och har på det stora hela en positiv uppfattning. Jag skulle gärna handla av er igen. Jenny

Andraes R

Min bil var överförväntan. Vid utlämningen av bilen kändes allt bra.

Leif Q

Vi köpte en bil och det gick väldigt smidigt.Trevlig och hjälpsam personal.

Jan F

De affärer jag gjort med fordonskammaren har jag alltid varit nöjd, objekten har varit i de skick som utlovats i beskrivningen aldrig sämre än vad som utlovats, man vet helt enkelt att beskrivningen är varken sämre eller bättre än det som står. Allt har fungerat problemfritt och jag gör mer än gärna återkommande affärer om samma kvalité fortsätter att finnas.

Olle E

Som alltid, enkelt och professionellt. Mvh Olle Ekwall Familjebil-Center AB

Thomas O

Jag har köpt en motorcykel och det fungerade mycket bra. Både köpprocessen och bemötandet vid hämtning och betalning fungerade utmärkt .Jag har inget att klaga på. Motorcykeln var i det skick som beskrivits i fordonsuppgifterna och allt fungerade som det beskrivs i informationen. Allt gick väldigt smidigt. //Thomas

Samir H

Köpte bil, bra kundbemötande och trevlig personal. Beskrivningen av säljobjekten passade bra samt överensstämmer med produkt.

Oscar E

Smidigt att betala och hämta . Bra dokumentation på brister samt fel

Martin R

Överlag blev jag nöjd. + Smidig kontakt vid vunnen auktion + Informativ hemsida + Bra kontakt vid utlämningsställe - Bilder och beskrivning motsvarande inte helt bilens skick där inredningen var kraftigt nedsmutsad.

joakim n

de säljer bilar med dolda fel bara och dåligt bemötande

Mats J

Jag köpte tillbaka min förmånsbil. Eftersom jag bor i södra Sverige ville jag inte att bilen skulle transporteras till Göteborg eller Stockholm. Min arbetsgivare framförde att bilen med fördel kunde transporteras till Skillingaryd och inte till Göteborg eller Arlanda Stad. Fordonskammaren var lyhörd och bilen transporterades till Skillingaryd. Vid budgivningen blev jag högste budgivare. Därefter gick allt väldigt smidigt med såväl betalning av handpenning som betalning av slutlikvid. Fordonskammaren bekräftade omgående att...

Naramsin O

Rekommenderar Fordonskammaren starkt.

Anders L

Fungerade bra med visning innan auktionen, samt att pappersarbeta och betalning var smidigt.Intressant att det fanns en veteranbil på Fordonskammaren,mer sådant.

Kurt S

Hjälpsamma, fixa så att bilen starta och alla papper utan problem.

Nejdeh G

Väldigt bra och smidigt. Jag är definitivt en återkommande kund.

Erik E

Jag Önskar generösare öppettider för hämtning av bil kvällstid och helg, som det är nu är det väldigt svårt att hinna med normalt jobb. Det skulle också vara bra om objektsbeskrivning och bilder kom ut direkt på nätet. Lägg ut alla objekt direkt efter föregående auktions avslut men gör det med kompletta beskrivningar direkt. Kanske kan ni bygga upp en bank av färdigtestade bilar så ni har ett antal inför resp auktion klara att lägga ut snarare att som nu jobba, som det verkar, med tester fram till auktionsdagen och därför har bilar inte komplett info ibland fram till dagen före auktion.

Drasko K

Jag köpte en bil, jag är ganska nöjd med kundtjänst.

Mikael P

Lett att köpa bil, man får en bra information om objektet man är intresserad av??

Reza S

Köpet gick bra men det var lite omständigt att få ut ett kvitto på köper då de hävdade att det var finnans bolagets uppgift att lämna ut kvitto

Stefan L

Det har varit sådär bilarna har varit lite för dåligt beskrivna men annars är jag nöjd.

Johan Z

Bra och korrekta beskrivningar av bilarna som inte lämnar mycket kvar åt slumpen vid bilköpet. Har efter 5 bilköp här aldrig känt mig missnöjd, har varit bra bilaffärer. Men det är viktigt att läsa vad det faktiskt står i protokollen!

US Center

halv bra med det mesta, skulle kunna vara mer detaljerad i objekt beskrivning, auktionstiderna är mitt under dagen då man inte hinner ofta.webbsidan är halv bra.

Christian T

Mycket bra service överlag, från kontakt till leverans. Överlag ett gott intryck.

Olov O

jag fick ett bra bemötande fungerade bra