Frakka AB

Stagneliusvägen 47, 112 57 Stockholm — Visa karta

Frakka är ett konsultföretag som sysslat med stambyten och andra fastighetsentreprenader sedan 2001. Som oberoende konsulter med lång branscherfarenhet och fast arvode ser vi till att ni får de bästa avtalen med de bästa entreprenörerna.

Att hjälpa kunder med fastighetsentreprenader är något som vi brinner för och vi har som mål att alltid hålla högsta möjliga kvalitet, samt tillämpa miljövänliga och hälsosamma lösningar. På detta sätt försöker vi ta helhetsansvar för våra kunders behov och, där det är möjligt, bygga långsiktiga kundrelationer.

Våra kunder utgörs av bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och olika typer av företag.

Läs vad 9 kunder tycker om Frakka AB

• Leo T
    Leo T skrev om Frakka AB
    Vår bostadsrättsförening anlitade Frakka hösten 2015. Vi behövde hjälp med en utredning inför stambyte samt upphandling och projektledning under byggtiden.

Vi är mycket nöjda med både utredningsarbete, upphandling samt genomförande av projektet. Frakkas arbete med förfrågningsunderlag, kontraktsskrivning och val av möjliga entreprenörer var väldigt bra. De var mycket lätta att arbeta med och har alltid varit tillgängliga när vi har behövt hjälp under byggtiden. Rekommenderas varmt för alla typer av projektledning. Läs mer
    2017-08-13 Frakka AB svarar Leo T
    Hej Leo.

Och tack för din rekommendation. Vi är glada att vi kunnat hjälpa er med ert stambyte och att våra insatser varit till belåtenhet.

Med vänlig hälsning
    Rikard, Frakka
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Frakka AB
    Konsultation och projektledning vid upphandling samt genomförande av OVK, stambyte samt renovering av fasad, balkonger, tak och el.

Professionellt bemötande och genomförande. Vana att hantera större projekt och entreprenörer. Framförallt hade vi stor nytta av Frakka i förfrågningsunderlag och upphandling av entreprenad. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Frakka AB
    Konsult tjänst för stambyte och byte av el i fastighet Läs mer
  • Lotta A
    Lotta A skrev om Frakka AB
    Frakka ställde upp som kvalitetsansvarig vid vårt stambyte med mycket kort varsel och de gånger vi hade behov av att kalla in kvalitetsansvarig (en eller ett par gånger) kom man utan dröjsmål. Dokumentationen var till fyllest Läs mer
  • Ylva J
    Ylva J skrev om Frakka AB
    Upplever Frakka som ett bolag med mycket hög kompetens och kunnighet när det gäller projektledning i samband med stambyte i fastighet. Företaget har med stor noggrannhet och yrkeskunskap lotsat vår bostadsrättsförening igenom ett stort stambytesprojekt med omfattande förbättringar även inom elektricitet och ventilation. Det har under hela byggtiden varit lätt att få kontakt med företaget i sakfrågor och vi uppskattar den positiva inställningen till att lösa utmaningar som dykt upp längst. vägen. Läs mer
  • Roger E
    Roger E skrev om Frakka AB
    Frakka är seriösa, kunniga och mycket pålästa. Frakka användes av oss som konsult under ett stambyte, vi är mer än nöjda med deras arbete. Vi har också använt Frakka med ventilationsarbeten, samt tagit hjälp till besiktning för vår underhållsplan. BRF Hållsätra Läs mer
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Frakka AB
    Mycket bra med hög kompentens Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Frakka AB
    Frakka är ett mycket tillförlitligt företag, med kunnig personal, när det gäller att ge support och stöd i byggnadstekniska frågor. Jag har som ordf i min brf och på uppdrag av styrelsen haft samarbete med Frakka under flera år. Jag har bara gott att säga om Frakka Läs mer
  • Carin W
    Carin W skrev om Frakka AB
    Styrelsen i BRF Staren 2 i Vasastan , Stockholm har använt Ronnie Kilman och Frakka vid flertal tillfällen.

Det första uppdraget var att hålla i en upphandling av entreprenörer för lägenhetsbyggnad på vinden i huset.

Det andra han har hjälpt oss med är besiktningar av balkonger, säkerhetsdörrar och målning av trapphus.

Dessutom har vi fått hjälp med en energideklaration från Frakka.

Frakka har varit snabba med återkoppling, bra service och opartiskhet vid besiktningarna.

Eftersom vi har använt företaget vid flertal tillfällen har vi varit helt nöjda med arbetet. Läs mer

Stagneliusvägen 47, 112 57 Stockholm