Fresh Home

Fresh Home

Välkommen till Fresh Home!

Vi på Fresh Home är främst inriktade på hemstädning men genomför även flyttstädning och företagsstäd. Detta inom Stockholmsområdet. Vi har alltid dig som kund i fokus, detta har varit företagets motto sedan det startade 2007 och tack vare det är det har många som fått upp ögonen för oss.

Tjänster: Provstädning, hemstädning, storstädning, visningsstädning, flyttstädning, fönsterputsning, kontorsstädning, butiksstädning och trappstädning.

Vi ser ständigt till att utbilda vår personal inom städteknik. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 53 kunder tycker om Fresh Home 2

• 2021-08-05
    Relativt nybliven kund hos Fresh Home men har ändå hunnit med att vara beställare av ett par storstädningar, regelbunden hemstädning och även extra städtjänster. Fresh Home levererar städtjänster av mycket hög klass och tar sitt serviceuppdrag på största allvar. Personalen på kontoret är ytterst hörsamma och trevliga mot mig som kund och är alltid lätta att kommunicera med. Medarbetarna är kunniga, positiva och gör sitt absolut bästa för att fullfölja överenskommet uppdrag. Jag kan lämna de bästa rekommendationer.
  • 2021-08-02
    Fantastisk städning! Vi valde en storstädning av vår lägenhet på ca 100 kvadrat. Finns inte ett dammkorn kvar och väggar, golv, vitvaror etc är skinande rent. Använder gärna Fresh home igen!
    Hej William! Tack så mycket för dina ord, vi är sååå glada att ni är nöjda med städningen! 💚💚💚 Fresh Home
  • 2021-07-27
    Städning i toppklass. Jag är mycket nöjd.
    Trevlig personal som gör ett mycket bra och noggrant arbete.
    Rekommenderas verkligen!
    Hej Agnieszka, tack för dina fina ord!💚 Hoppas du får en trevlig dag! :) Fresh Home
  • 2021-07-27
    Trevlig kontakt med kundservice och seriöst utförd städning, varje gång.
    Tack Ylva för dina fina ord 💚💚💚 Fresh Home
  • 2021-07-24
    Alltid snabb och bra service när jag kontaktar dem. Har haft flera olika städerskor och de lyssnar alltid på feedback.
    Hej Madeleine, tack for dina fina ord! 💚 Fresh Home
  • 2021-07-24
    Hög kvalité på städning och bra priser. Rekommenderas!
    Tack så mycket för dina fina ord Patrik! 💚 Fresh Home
  • 2021-07-23
    Har varit nöjd alla gånger jag har haft flytt städning, storstädning.
    Nu har jag även veckostädning!
    Alltid rent och snyggt när Fresh Home har städat!
    Kan rekommendera Fresh Home om man vill bli nöjd efter städning.
    Hej Annika och tack för det, våra kunder är jätteviktiga för oss! 💚 💚 💚 Fresh Home
  • 2021-07-23
    Att välja Fresh home var det bästa jag gjort! Att komma hem till en välstädad lägenhet ger mig den energi jag behöver, dom gör det jag önskar o får mig som kund att känna mig så nöjd.
    Att det dessutom är bra pris gör saken ännu bättre🤗
    Tack Isabel, dina ord är såååå viktiga! 💚💚💚 Fresh Home
  • 2021-07-23
    Mycket bra städning, prisvärt och smidigt! Snabb och bra kommunikation via både sms och mail. Rekommenderas starkt!
    Tack Fanny! 💚💚💚 Vi önskar dig en superbra helg! Fresh Home
  • 2021-07-21
    Jag har högt ställda krav på dem som städar mitt hem, men Fresh Home lever upp till mina förväntningar. De är inte bara proffs när det gäller städning , de gör också det där lilla extra som ger ett mervärde.
    Men tack Birgitta, det är jätteviktigt för oss! 💚💚💚 Fresh Home
  • 2021-07-21
    Great service! I really recommend it.
    They leave my place super clean and are always ahead of my needs
    Thank you Juan for those words, they mean a loooot! 💚 Fresh Home
  • 2021-07-16
    Vi är så, så nöjda med den storstädning vi bokade i juni – noggrant, fint och prydligt gjort! Rekommenderar starkt!
    Tack Patricia, vi är såååå glada att höra det! 💚 ´vi ses´ i september hoppas jag! 💚 Fresh Home
  • 2021-07-16
    Efter att ha bytt städfirma x antal gånger har vi äntligen hitta en som levererar hög kvalitet! Jag kan verkligen rekommendera Fresh Home, dom utför jobbet på bästa sätt och ger det där lilla extra. Dom har snabb svarstid om man har frågor och man får till och med en sms-påminnelse några dagar innan städningen ska utföras! Dom gör mitt liv så mycket lättare! :)
    Tack Angelica för dina fina ord, det viktigaste för oss är att våra kunder är nöjda och stannar med oss så kvalitet är prioritet, vi vill också att de vet att de kan alltid kontakta oss så får de svar direkt! 💚vi finns för dig! :) Fresh Home
  • 2021-07-14
    Vi blev rekommenderade Fresh home och vi blev inte besvikna. Kanonbra städning, noggrant och bra.
    Tack för dina ord Pia, vi finns för dig! 💚 Fresh Home
  • 2021-06-08
    Vi anlitade företaget för att putsa våra fönster. En väldigt seriös tjej kom förbi och gjorde alla fönstren skinande rena.
    Tack Svante, du är alltid välkommen tillbaka 💚 Fresh Home
  • 2021-05-05
    Så oerhört nöjd, då jag jobbar heltid har jag inte många lediga dagar och behövde hitta en firma som kan leverera ett bra jobb med kort varsel och det gjorde Fresh Home. Två glada tjejer kom och utförde både fönsterputsning samt storstädning. Trevliga, satte igång direkt och skötte sitt medans jag gick ut och handlade en sväng samt jobbade i sovrummet. Lämnade efter sig ett skinande rent hem, blänkande fönster och la vikt vid detaljerna. Om jag hade några frågor var det bara att slänga iväg ett sms så fick jag svar på en gång, kommer absolut vilja ha Fresh Home hos mig igen!
    Hej Päria och tack så mycket för dina ord, det är super viktig till oss och vi är sååå glada att du är nöjd 💚 ha en superbra dag 💚 Fresh Home
  • 2021-04-30
    Jag har haft storstädning hos Fresh Home före påsken och jag var super nöjd med deras arbete! De är noggranna och trevliga. Rekommenderas!!
    Tackar, ni är välkomna tillbaka, det är bra att ha storstädning även två gånger per år 💚 Fresh Home
  • 2021-04-30
    Bästa företaget, har alldrig haft det så fint hemma!!
    Tackar tackar, det är super viktigt till oss💚 Fresh Home
  • 2021-04-30
    Har anlitat Fresh Home i några enstaka tillfällen. Alltid proffsiga, kommer i tid och håller underbar kvalitet!
    Jag älskar er!
    Rekommenderar varmt!!!
    Hej Anna, tack så jättemycket för detta! Vi älskar våra kunder med 💚 Fresh Home
    2021-04-26
    Har anlitat Fresh Home i 10 år. Bra städning, ordning och reda, bra kundservice. Rekommenderar!
    Tack för det! Vi uppskattar så jättemycket att du har varit med oss så länge! 💚 Fresh Home
    2021-04-25
    Städhjälp varannan vecka. Mycket nöjda. Bra och noggrann arbete dessutom trevlig städhjälp!
    Tackar tackar! Det är super viktig till os 💚 Fresh Home
    2021-04-23
    Vi är väldigt nöjda med Fresh Home. Proffsigt bemötande och duktig personal. Det är alltid lika rent och fräscht och noggrant städat.
    Men vad kul att höra! 💚 tackar! Fresh Home
    2021-04-23
    Vi har hemstädning varannan vecka. Dom har en bra process då man får påminnelse-SMS några dagar innan städdagen och tillfrågas vid ledigheter om man vill ha städning.

Tjänsten är så bra som den utövare man får. Tidigare hade vi en fantastiskt duktig tjej som verkligen gick in för att göra ett bra jobb. Tyvärr flyttade hon hem till Polen efter nåt år. Numera har vi en tjej som inte alls är lika ambitiös. Hon städer inte under vissa låga möbler trots att vår dammsugare kommer åt där och slarvas under sängarna också, det ligger kvar damm på ställen som tidigare var dammfria.
    Hej, Tack för din feedback. Eftersom dina ord och önskemål är jätte viktiga för oss, kommer vi kontakta dig inom kort, så vi kan tillsammans hitta en bra lösning. Ha en superbra helg!💚 Fresh Home
  • Helena L
    skrev om Fresh Home
    2021-04-23
    Har anlitat Fresh home en tid nu för städ varannan vecka, vilket jag är så nöjd med. Det är underbart att komma hem till en nystädad lägenhet. Jag har alltid samma person som kommer och städar hos oss vilket känns bra, kommer någon annan pga semester eller liknande blir jag alltid meddelad detta. Det är alltid mycket noggrant städat, hemmet skiner!!De är väldigt enkelt att ta kontakt med Fresh home om man undrar något eller behöver avboka. Är väldigt nöjd med Fresh Home.
    Hej Helena! Tack för dina ord, de är super viktiga till oss!💚 Fresh Home
    2021-04-23
    Flexibla, noggranna, prisvärda och schyssta villkor för anställda! Använt många innan FH men inga levererar på denna nivå.
    Tack Evelyn, vi är superglada att du är nöjd med oss! 💚 Fresh Home
  • 2021-04-14
    Jättenöjd! Trevlig personal, alert support, alltid samma städpersonal. Rekommenderar!
    Stort tack Anna! Vi är jätte glada! 💚 Fresh Home
  • 2021-04-09
    Har varit kund flera år och är mycket nöjd! Alltid trevligt bemötande och proffsig städning, kan varmt rekommenderas!
    Men tack! Vi är jätteglada att du är nöjd 💚 Fresh Home
  • 2021-04-08
    Tack så mycket, är supernöjd, är helt kär i mina fönster man ser knappt glaset, sitter och tittar ut 😊

Kommer definitivt rekommendera er för de som vill ha effektiv, ren, trevlig och problemfri service.

Kramar till er
    Tack för dina ord Yeliz, de är jätte viktiga till oss 💚 Fresh Home
    2021-03-01
    Hej, vi har köpt städhjälp via Fresh Home sedan flera år. Jag är mer än nöjd, mycket trevligt bemötande, trevlig städerska som gör en fantastiskt jobb varje gång hon kommer. Vid behov av kontakt med Fresh Home får vi alltid snabbt svar och trevligt bemötande. Sammanfattningsvis mycket nöjd!

Kati Kollberg
    Gamla stan, Stockholm
    Hej Kati och tack för dina ord, det är per viktigt till oss 💚 ha en fortsätt bra dag! Fresh Home
    2021-02-14
    Vi har använt oss av Fresh Home i flera år. De har städat vårt hem och det är alltid fantastiskt att komma hem den dagen de har varit där. Bra service också. Vi är mycket mycket nöjda.
    2021-02-12
    Städtjänster. Bra bemötande från kundtjänst, snabba och flexibla bokningar, bra utförd städning, duktig och professionell personal.
    2021-02-12
    Vettiga priser sen beror städningen på vem som utför den. Förra städerskan var superambitiös och jätteduktig. Hade nåt råkat hamna under sängen eller soffan så låg det alltid framme när vi kom hem. Den vi fått efter den förra är inte på samma nivå alls. Hon ids inte ens böja sig ned för att komma in med dammsugaren under en byrå där dammsugaren ändå kommer in. Har nåt hamnat under sängen eller soffan så ligger det definitivt kvar där efter städningen också.
    Städhjälp
    Bra kommunikation med tider och uppgifter.
    Lite slarvigt städat mellan varven.
    2021-02-12
    Vi har använt Freshhomes tjänster i +5 år till veckostäd och visnings-/flyttstäd vid 2 tillfällen. Det blir alltid skinande rent, personalen är jättetrevlig och väldigt noggranna. Jag rekommenderar starkt!
    2021-02-10
    Bra service, flexibla. Saknas möjlighet till e-faktura.
    2021-02-10
    Duktiga städare som gör ett noggrant arbete.
    2021-02-10
    Hemstädning varannan vecka. Bra städning med i stor utsträckning samma person. Enkelt att boka av
    2021-02-10
    Jag har städning varannan vecka och upplever Fresh home som oerhört prisvärda och lätta att ha att göra med. Dom är flexibla, lyhörda och proffsiga. Trevlig personal också.
    2021-02-10
    Bra i början sen slarvigt städat
    2021-02-10
    Vårt hem städas varje vecka av Hanna från Fresh Home. Vi är mycket nöjda med hennes arbete. Fresh Home har bra kundservice, man får svar snabbt och det är ordning och reda. Vi har anlitat Fresh Home i säkert 10 år nu och vi kan rekommendera dem varmt.
  • 2021-02-10
    Bokade flyttstädning.
    Trevligt bemötande,mycket gott utförande.
    Vi är supernöjda. 👍
    Varmt rekommenderar.
    2021-02-10
    Hemstädning vart annan vecka , det var bäst i börja, sen började dom byta städare lite då och då och efter det så vart städningen olika bra, alla städningar var helt OK men det kunde variera .
    Vi blev mycket bra bemöt av företaget .

Sammanfattningsvis så var vi nöjda med företaget och med städningen
    2021-02-10
    Fresh Home gör ett mycket bra jobb med samma personal i hela tiden vilket vi uppskattar jättemycket.
    De meddelar ev förändringar inför helger och ledigheter i god tid, bra kommunikation.
    Vi är mycket nöjda!
    Petra
    2021-02-10
    Framförallt nöjd med vår personliga städerska som är väldigt noggrann.
    2021-02-10
    Marknadsmässiga priser och flexibla vid byte av dag!
    2021-02-10
    Anlitade som städfirma för många år sen. Fattar inte varför jag får den här enkäten nu? De var iaf en usel städfirma, dök inte upp, mycket olika städare, städade slarvigt, var definitivt inte på plats de avtalade 4 timmarna och sen tappade de bort min husnyckel och då fick jag nog av dem.
  • 2021-02-06
    Jätte duktiga och noggranna tjejer, toppen service
    Rekommenderar starkt!
  • 2021-02-04
    Det är underbart att komma hem efter att tjejen från fresh home har varit där, allt är rent, städat och fräscht. Fresh Home har alltid haft en hög kvalité på sina tjänster.
  • 2020-04-20
    Jag anlitade dom för storstäd utav badrum och kök och är själv kräsen med städning. Då jag är höggravid så orkar jag inte på samma sett. Det kom 2 tjejer och båda rummen SKINER!!! Alltså så här rent och fint har det inte varit sen jag flyttade in! Så otroligt nöjd och kommer att anlita dom igen och rekommenderar dom mer än gärna!!!
  • 2019-04-10
    Anlitade nyligen Fresh Home till visningsstäd på en lördag, dvs. dagen innan visning. Blev via e-post lovad att två personer skulle städa mellan kl 9-13.
    Utan att meddela mig, kom stället kom bara en person vilket gjorde att städningen drog över rejält och städaren blev klar kl 17 på en lördag. Det gjorde att företaget som skulle stagea lägenheten inte kunde göra det i tid och det föranledde till en del extrautgifter. När jag påtalade att förseningen (som de inte meddelat mig om) skapade stora problem visade de ingen förståelse utan de sa att de "inte har så mycket bemanning på helgen". De kunde inte se värdet av att meddela mig om att den tjänst de utlovat skulle bli kraftigt försenad och de kunde inte se att det borde föranleda till någon slags kompensation kring prisbilden. Jag förstår att personal med kort varsel blir sjuk. Dock ser jag det som självklart att man som leverantör kompenserar kunden när den tjänst man utlovat blir kraftigt försenad.

Städerskan hade också ner en tavla. Hon ringde inte och meddelade mig utan försökte själv sätta upp tavlan igen genom att ta fram verktyg från min verktygslåda - obs, utan att kontakta eller fråga mig. Det resulterade i att väggen blev rejält skadad och tavlan lyckades hon ändå inte få upp. När jag kom hem kl 17 såg jag det stora jacket i väggen och att tavlan samt vägglist var skadad. Hann precis innan stängning köpa ny tavla - det är inte det man önskar sig dagen innan visning.

Det är helt okej att saker går sönder - MEN då får man också omgående kontakta kunden och berätta om vad som hänt. Svaret jag fick från Fresh Home var att den betongspik jag använt inte var stark nog för att hänga upp en tavla. Tavlan hade hängt där cirka ett år och betongspiken av den typen har fungerat utmärkt på andra ställen i lägenheten och tavlans vikt motsvarar viktkraven för betongspiken. Troligen råkade hon ha ner tavlan när hon dammsög eller dammtorkade, vilket som jag skrev ovan, är okej, sånt händer. Däremot är det sunt förnuft att man meddelar att något gått sönder - framförallt när kunden har visning dagen efter (vilket de visste).

Använd inte detta bolag, chansa inte. De är oprofessionella och rent ut sagt otrevliga när man påtalar brister i deras leverans.