Fridhemsplans Vårdcentral AB

2.2

9 omdömen om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Marie G
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Det finns inga bokningsbara tider. Samma situation nu som i höstas. Inga besked om när det kan dyka upp tider eller var jag kan vända mig istället. Bara att jag ska ringa varje vecka och fråga om tider. Läkaren vill träffas för uppföljning innan recept förnyas, vilket är bra. Men eftersom det inte finns några tider så blir situationen mycket problematisk. Jag har en bra läkare, men vårdcentralen är under all kritik. Det finns tider på lättakuten, men där får jag träffa en slumpmässig läkare och det görs ingen uppföljning...

Maria Kristina S
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Det går inte att boka tid på denna vårdcentral! Man rekommenderas att kasta sig över telefonen prick 8.00 för att ev få en akuttid, vilket inte är troligt att man får. Annars ska man kunna boka tid på deras lättakut, dock funkar sällan bokningen samt att dom helst inte vill ha en där. Vidare finns Noll kommunikation mellan lättakut och vårdcentral. Gått från bra till katastrof.

Peter N
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Bra personal som lyssnar och jag har alltid fått den vård jag efterfrågat.

Camilla Elisabet S
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Extremt dålig tillgänglighet. Struntar i återkoppling till patienter. Oacceptabelt långa väntetider. Avråder å det starkaste från att lista sig här.

JONAS N
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Helt otroligt dålig service! Trots att jag har gått där i flera år vill man inte förlänga en blodtrycksmedicin en vecka över midsommarhelgen och en påföljande vecka. De hänvisar till akutmottagningar. Helt obegripligt! Dessutom är den som svarar i telefon helt genomnegativ i öppningsfraserna. Lägg ned!

GUSTAF E
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Jag bytte från Axelsbergs vårdcentral för jag tyckte de var så svårnåbara, gjorde allt för att isolera läkaren från patienten. Är väldigt nöjd med Fridhemsplans vårdcentral. Alla besök har varit positiva, särskilt när jag fick erbjudande om vaccination mot säsonginfuensan när jag ändå var där. Allt är bra, från receptionen och vidare. Väntetiden är betydligt kortare än vad jag hade tidigare.

Suzanne O
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Jag är väldigt nöjd med min husläkare. Får största respekt när jag framför mina medicinska problem. Bra uppföljning med medicin, remiss och blodprover. God återkoppling i ärendet.Känner förtroende för de läkare jag träffat.

eva-marie d
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Varning för denna vårdcentral! De behandlar funktionshindrade personer inhumant och respektlöst.

Margareta H
Skrev om Fridhemsplans Vårdcentral AB

Det här är vårdcentralen från helvettet. Jag var akut sjuk och fick vänta i två veckor innan jag fick läkartid. Väl där blev jag varken undersökt eller tagen på allvar av läkaren. Han förlöjligade mig och sa att han inte kunde hjälpa mig ens med en rekommendation till någon annan läkare. Han tog bara emot arvodet och skickade ut mig.Jag sökte då till Sophiahemmet som genast tog emot och erbjöd vård. Jag blev frisk! Är dock sur över att jag såsat bort tid i tron om att de erbjöd seriös vård.