Funera

Sandbacksgatan 5, 116 21 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Funera

• Sofia L
    Sofia L skrev om Funera
    Jag sätter minusbetyg på Funera och avråder alla från att anlita Funera. De är otrevliga, oprofessionella, de har ingen kvalitetstänkande eller kvalitetssäkrande rutiner. De bryr sig inte om kunderna, utan vill bara få ut så mycket pengar som möjligt. Ett lurendrejeriföretag! När min fars fru skulle begravas i våras missade de att ordna den urna vi hade beställt. När vi kom för att hämta ut askan inför begravning på annan ort fanns ingen urna. Det var en fruktansvärd upplevelse för min far, hela begravningen blev förstörd och han går sällan till graven för att vill inte minnas dagen. I vår efterföljande kontakt med Funera blev vi hemskt bemötta och behandlade. Särskilt från den sk. "Sverigechefen" Kristin Börjesson. Läs mer
  • Christian W
    Christian W skrev om Funera
    Vi har haft en mycket dålig upplevelse av hur Funera arbetar. Allt dom har gjort har blivit fel, så mycket missförstånd från deras sida att det är pinsamt.

Det var fel på datum och namn i begravningsprogrammet. Det har gått 4 månader och vi har fortfarande ingen text på gravstenen som dom skickat till Stockholm från Göteborg. Dom tycker att de 4 sista i personnumret ska stå på gravstenen?! Och att hennes namn ska stå med stora bokstäver?!

Blommorna efter begravning ville vi anhöriga skulle läggas vid graven. Deras svar och förklaring till att blommorna var borta efter begravningen var att dom troligtvis var stulna (?!)

Kristin som har ansvarat för Funeras åtaganden har ett mycket omoget och uppkäftigt bemötande, speciellt så fort dom fått betalt - då hände inte mycket.

Vi vill gå ut med en stor varning för detta företag, dom arbetar inte seriöst.
    Välj annat alternativ.

Med vänlig hälsning, Christian Läs mer