Seriösa och professionella. Otroligt trevligt bemötande och snabb service. Har precis fått provsvar och ej påbörjat behandlingsplan så jag kan ej uttrycka mig om hur det har hjälpt min hälsa.
Funmed Stockholm
About company
Välkommen till Funmed Stockholm! Vi slog upp portarna 2019 och är Sveriges största klinik inom precisionshälsa på funktionsmedicinsk grund. Vår vision är att reversera och förebygga kroniska sjukdomar genom att erbjuda morgondagens förebyggande vårdmodell redan idag. Hos oss arbetar legitimerade läkare, hälsocoacher och sjuksköterskor...
149 omdömen om Funmed Stockholm
Sedan starten hos Reco 2024
För tidigt ge omdöme-precis börjat
Fint bemötande, kunniga. Men önskar att detta kunde ingå i vår skattefinansierade vanliga sjukvård. Annars blir det ofta dyrt och flera måste avstå detta, som behövs.
Bra samtal med läkaren. Kunde varit mer beläst angående klimakteriet. Fick hög värde på b-pEth när jag konsumerar lite alkohol. Har förstått att klimakteriet kan ger konstiga resultat. Jag kanske hade gått vidare med Funmed men är osäker om ni har ordentligt kunskap i allt som pågår i en kvinna i min ålder.
Jag visste vad jag på ett ungefär skulle få äta så tjuvstartade lite innan själva planen började. Uteslöt bl.a gluten och ökade på proteinet rejält. Har nu ätit enligt min kostplan/tillskott och vitaminer ett litet tag och känner redan hur jag blivit lite klarare mentalt och även fått lite mer ork fysiskt. Som att jag vaknat ur en dvala. Har blivit så proffsigt bemött av personalen. Äntligen några som är expert på näring! Och som förstår hur viktigt det är. Jag hade ganska stora näringsbrister och är så glad över att få...
Allt funkade som det skulle, hela vägen. Kommer att använda dem igen om 1 år.
1 års medlemskap med start okt-24. Trevlig och hjälpsam personal på mottagningen som hyfsat snabbt kunde svara på frågor rörande provtagningar mm. Lite besvärligare med läkarkontakter då allt ska gå via coachen. Efter läkarmötet, när man hunnit smälta informationen uppstår alltid lite frågor som man gärna vill kunna diskutera med läkaren och även ha möjlighet att ställa följdfrågor. För mig blev det inte så bra då man måste förlita sig på att coachen har uppfattat och kunnat förmedla mina tankar på ett bra sätt i kommunikationen...
FunMed has had a profound impact on my health journey. After more than 25 years of seeking answers without success, I finally feel that my concerns have been taken seriously. For decades, my symptoms were repeatedly dismissed, and I was consistently told that I was in perfect health, despite a gradual decline in my quality of life. At FunMed, this changed. My symptoms were thoroughly evaluated, my gut issues were clearly identified, and the results aligned with what I had long suspected. For the first time in many years,...
dyrt för den servis man får rekomanderar inte
Väldigt sakligt och svarar pedagogiskt så att man förstår sig på analysen på rätt sätt
Marknadsföringen rimmar inte med hur det är att vara patient hos Funmed.
Relativt lättnavigerad hemsida. Trevligt och seriöst bemötande.
Bra bemötande som motsvarade mina förväntningar. Mycket information att ta till sig men helt relevant och bra.
Ett läkarbesök som gav svar på det frågor jag önskade. Läkaren hade tid och kändes engagerad.
Inte vad jag hade hoppats på. Fick till svar att dom problem jag hade kunde jag inte få hjälp med hos Funmed. Dom hade ”smalnat” av som dom sa och riktade nästan bara in sig på mage och tarm problematik.
Jag är alldeles i början av min behandlingsperiod men tycker bemötandet och trovärdigheten i dialogen är mycket bra. Grundlig, tydlig och pedagogisk genomgång av resultaten. Lämplig och rätt nivå på stöd från hälsocoach.
Jag tycker Funmed är bra,trevliga,hjälpsamma och noggranna med alla prover som inte vanliga sjukvården gör.Bra läkare,sjuksköterskor,hälsocoach,hjälpsam och trevlig reception i Stockholm.Allt som allt bra bemötande och vill verkligen hjälpa men då du har speciella sjukdomar passar inte alltid paleokosten som helhet att bara använda.Men absolut bra kost men blev för mig att jag behövde kombinera med t.ex medelhavskost osv.Saknade dock mer stöd och tätare möten med läkare,sjuksköterska och hälsocoach.Inte 2-3 gånger om året...
Stor positiv skillnad mot den vanliga vården dvs mycket mer ingående och fokus på orsaker till sjukdom. Kan dock ge bättre omdöme när behandlingen kommit igång lite mera.
Jag är mycket nöjd med mitt vårdmöte med FunMed. Vården präglas av ett helhetsperspektiv där man ser till hela människan och söker grundorsakerna till ohälsa. Livsstil och individuella förutsättningar vägs in på ett genomtänkt sätt, och jag upplever att jag fått goda verktyg och vägledning för att främja min hälsa på lång sikt.
Fick ett mkt bra bemötande Och fick upplysningar på hur de arbetade samt förslag på vad som vore lämpligt för mig och varför .,hur man går tillväga med provtagning etc.Fick en positiv inställning till det hela Mvh Benny Frisk
Mycket bra bemötande. Professionellt och pedagogiskt. Mina förväntningar uppfylldes och det material som jag kan läsa i appen är välformulerat och grundar sig på vetenskap.
Jag köpte kvinna XXL. Fint bemötande, men kunde ha dimensionerat avstämningsmötet bättre. Gick över tiden och för ingående om provresultatet så att vi inte hann prata om vilka förändringar som behöver göras.
Efter år av läkarbesök inom den statliga, konventionella vården, där jag varken har känt mig sedd, hörd eller fått hjälp, hittade jag Funmed! Hos Funmed träffade jag en läkare som hörde mig och trodde på mig, tog mina symptom, besvär och sjukskrivning på allvar. Hos Funmed har jag fått genomgå en stor undersökning och får nu hjälp till att leva friskt, med min kropp och alla dess behov i balans. Det är värt varenda krona!
Fler och med kompletta tester än allmänna vården. Mer fokus på livsstilsförändringar än medicinering.
Jag är väldigt nöjd med den hjälp jag har fått från Funmed, där jag alltid känt att jag blivit väl bemött och fått så mycket stöd jag varit i behov av. Kan varmt rekommendera Funmed!
Proffsigt bemötande från all de tre medarbetare jag träffat. Det är en tröskel på sätt och vis att gå från ett vanligt svenskt kostliv till ett enligt Funmed-diet, där man på Funmed pratar om riktig mat medan den maten är extrem jämfört med omgivande samhälle. Jag har en dotter som är ideologisk vegetarian och Livsmedelsverket rekommenderar extremt lite kött tex. Jag känner mig även rättså ensam med hur övergången ska se ut, från att enbart lägga till medicinerna, till att lägga till ett tillskott i taget. Jag har ingen...
Hej Henrik! Stort tack för din respons och dina tankar. Det är bara att du hör av dig till din läkare eller hälsocoach så kommer du att få hjälp med både övergång och planering.
Trevligt bemötande av all! Bra provtagning och sen ett fint möte med läkaren.
Tack för ditt fina omdöme, Ingalill!
En seriös mottagning där du får professionell hjälp. Det enda som är negativt är att det är dyrt och att alla inte har möjlighet att få hjälp där.
Tack, Yvonne, så roligt att höra att du är nöjd. Vi delar din önskan om att fler ska kunna ta del av den här typen av vård och arbetar för att den i framtiden också ska omfattas av skattesubventioner.
Jättebra information och bemötande.
Tack för ditt fina omdöme, Ann-Sofi! Så gott att höra att du är nöjd.
Intressant del av personlig utveckling gällande olika väsentliga områden som tas upp hos läkaren och hälsocoachen.
Tack för din återkoppling, Mona! Vi är glada att du uppskattar innehållet i besöken hos läkare och hälsocoach.
Jag har inte varit i Stockholm utan i Malmö som numer inte finns tillgänglig. Ni borde ta bort orten från er hemsida för det är falsk marknadsföring. Att jag valde Malmö var att kunna komma dit fysiskt då jag är gravt hörselskadad. Med det sagt svårt att använda teams eller telefonsamtal.
Hej Anette, tack för att du delar med dig. Informationen om Malmö-kliniken finns kvar eftersom vi fortfarande har patienter i Malmö, men vi tar tyvärr inte emot nya patienter där. Vi beklagar att det skapat oreda för dig. Hör gärna av dig till info@funmed.se om du har frågor. Allt gott!
Bra bemötande och rådgivning inför beslutet att anlita Funmed. Därefter nöjd med de prover som tagits och beslut om behandling både med läkare och hälsocoach. Då jag är i början av min resa och behandling är jag mycket nöjd med uppstarten. Jag har köpt en 6-månaders medlemskap med provtagning, läkare och hälsocoach.
Tack för ditt fina omdöme, Karin! Så bra att prover och uppstart fungerat väl.
Äntligen läkare som går till botten med problemen och inte bara behandlar symptomen.
Tack Karin! Så roligt att höra att du uppskattar vårt sätt att arbeta med att hitta och behandla bakomliggande orsaker.
Mötet gjorde mig intresserad av att längre fram ta kontakt med Funmed. I mitt aktuella fall fanns inte snabb hjälp att få, men allt gick mycket korrekt till.
Tack Eva! Fint att höra att mötet kändes bra, även om vi inte kunde hjälpa dig just nu. Du är varmt välkommen längre fram.
Helt ok, ganska bra faktiskt. På minus-sidan vill jag dock peka på den moderna teknikens begränsningar: Min hjärna är tämligen gammeldags och inte anpassad til att knappa in text på mobiltelefoner. Jag har dessutom haft praktiska problem med att på Funmeds hemsida finna vad jag söker och tidigare svarat på. I mitt liv har jag vant mig vid att arbeta framför datorn, men inte att läsa på skärmar, utan att oftast skriva ut på papper det som jag vill läsa och begripa. Då ligger jag ock läser (och stryker för med en penna) för...
Tack för dina reflektioner, Harald. Vi förstår att det digitala formatet kan kännas begränsande när man är van vid att använda papper och penna.
Ingen riktig ordning när det gäller leverans, dålig koll på mailkontakt, inte helt riktiga anvisningar. Väldigt dyrt och dålig uppföljning av läkare jag trodde att jag skulle få mer hjälp och bättre svar av läkaren, efter alla provsvar så fick jag 30 min samtal med en läkare som tyckte att jag skulle vara med dom 6 månader då skulle han kunna komma med förslag till förbättring men då skulle det kosta ca 25,000kr extra det tycker jag inte är ok
Tack för att du delar din upplevelse, Sten. Vi beklagar att du upplevde brister i information och uppföljning och tar till oss dina synpunkter för att förbättra tydligheten när det gäller vad läkarsamtalet innefattar.
Väldigt bra. Var nyfiken på vad det var. Mötet var väldigt trevligt och avkopplande och jag fick svar på mitt Sibo-test. Men jag kände att det var för extremt för mig med kost och så, ingenting som jag känner att jag kan följa.
Tack Gunilla! Fint att höra att mötet upplevdes som trevligt och informativt, och vi har full förståelse för att det kan vara en utmaning med kost- och livsstilsförändringar.
Väldigt nöjd med att jag valde att satsa proaktivt med min hälsa via Funmed.
Tack Robin! Så roligt att höra att du valt att satsa proaktivt på din hälsa tillsammans med oss.
Jag har blivit bra bemött. Jag hade inte skyhöga förväntningar inför starten eftersom jag har ME. Jag såg det som en möjlighet att kanske må lite bättre men inte helt bra och så har det blivit. Jag hade nog kunnat må ännu lite bättre om jag hade gjort förändringarna lite långsammare. Jag rycks med och blir lite duktig flicka, slutar lyssna på min kropp och får bakslag. Min coach sa att personer med ME är rädda för att röra sig och det finns det ingen anledning till. Trots att jag har försökt träna mig frisk på olika sätt...
Tack för att du berättar om din upplevelse, Malin. Vi är glada att du upplever förbättringar trots utmaningar. Vi vet att alla reagerar olika, särskilt vid ME, och vårt mål är att fysisk aktivitet och återhämtning ska anpassas till varje individs behov.
Servicen är under min förväntan.
Tack för din återkoppling, Beate. Vi beklagar att servicen inte levde upp till dina förväntningar. Kontakta gärna din klinik om det är något du vill diskutera kring din fortsatta vårdplan.
Jag har bllivit jättebra bemött under hela processen med Funmed. Men jag står med samma symptom även efter hela resan på ett år.
Tack för att du delar din upplevelse, Lina. Vi är glada att du upplevt gott bemötande och hoppas att du får resultat med tiden.
Jag kontaktade Funmed för ett år sedan främst på grund av envisa hudutslag i ansiktet. Köpte det stora provpaketet och blev initialt mycket väl bemött - fick en dedikerad coach via appen och ett grundligt möte med läkare som förklarade SIBO och sambandet mellan mag-tarmhälsa och hudproblem. Behandlingen bestod av en strikt eliminationskost med främst kött (ca 600-800g protein/dag), ett gäng kosttillskott, samt en örtkur mot SIBO. Personalen var genomgående hjälpsam och trevlig, och jag uppskattade den individuella uppföljningen....
Tack för att du delar med dig så utförligt, Signe. Det gläder oss att du upplevt förbättringar på flera områden och vi tar med oss dina viktiga reflektioner i vårt fortsatta kvalitetsarbete.
Så kompetenta! Jag har äntligt lyckats läka från histaminintolerans som har spökat i flera år och byggt upp en mer resilient kropp och sinne. Funmed tar helheten på största allvar och behandlar grundorsakerna istället för enstaka symtom som kan komma tillbaka. Jag är mycket nöjd och tacksam!
Tack för ditt omdöme, Michaela. Vi blir verkligen glada över att höra att du upplever så stora förbättringar .
Jag har för nån vecka sen fått kontakt med företaget, har inte hela bilden än, men så länge allt bra och har stora förväntningar.
Tack Anna! Varmt lycka till med fortsättningen på din hälsoresa.
super proffsiga! Första gången på åratal jag känner tillit till en läkare då han verkligen ser helhetsperspektiv på kroppen och läkning.
Tack för ditt fina omdöme, Stina Josefine. Vi är glada att du uppskattar vårt arbetssätt.
the doctor was late and i never got a message about it, i panicked for the first 10 min trying to connect to funmed to understand what was happening. the information i got was not worth the 490sek that i need to pay for a doctor that came late to the meeting and in the end confirm that they can not help with my hormone problem, all what i got offered is to apply for the Kvinna XL test which i could not understand the difference of those tests and the usual ones that they do at the vardcentral. all in all vey dissapointing experince.
Hi Guadalupe, Thank you for sharing your experience. We are truly sorry for the communication issue regarding the delayed start of your consultation. We understand how stressful that must have been. We also regret that the meeting did not give you the clarity and value you expected. Our admin team will reach out to you directly to arrange a refund for the consultation fee.
Nej, jag känner att jag inte har lust att skriva något.
Tack Monika, vi uppskattar att du tog dig tid att lämna ett omdöme även om du inte vill skriva något mer just nu.
Året på Funmed har varit en strålande upplevelse. Väldigt fin kontakt med både min Läkare och Hälsocoach samt receptionen, sköterskorna och annan personal. Jag skulle vilja säga att medlemskapet jag har haft framförallt handlat om noggrann provtagning och kunskapbyggande samtal. De använder sig av en app som känns levande med ny kunskap i form av artiklar som dyker upp med jämna mellanrum. De är bra skrivna av dem själva baserade på ny forskning och statistik. Min hälsa registreras månadsvis med hjälp av ett formulär som...
Tack Maria för din utförliga beskrivning! Det gläder oss att du fått bra verktyg och insikter på vägen mot bättre hälsa.
Jag har fått ett mycket bra bemötande, där det är så värdefullt att mötas av samma läkare och hälsocoach under ett år. Mina förväntningar var att få hjälp med magproblem kopplat till bl.a. mikroskopisk kolit, vilket jag har fått. Jag kan varmt rekommendera Funmed Stockholm. Jag har fått ovärderlig hjälp med kostråd, behandling och annat stöd.
Hej Ann-Jeanett! Vi uppskattar verkligen dina fina ord och är så glada att du är nöjd.
Så trevligt och proffsigt bemötande! Kunnig personal!!
Tack för ditt omdöme, Elin! Så fint att höra att du är nöjd med bemötandet.