Garant Bygg & Bad

Garant Bygg & Bad

Vi är ett modernt företag som genom åren vuxit till det heltäckande byggföretag vi är idag. Med 50 anställda har vi bred kompetens i bolaget och vi utför gärna helentreprenad inklusive bl.a. elektriker, kakelsättare och byggledare.

Vi utför alltså det mesta inom bygg, men vi är riktiga specialister på kök, badrum och olika större renoverings- och ombyggnadsprojekt. Restauranger och kontor har vi renoverat många vilket gett oss specialistkunskaper även på det området.

Befinner du dig i Stockholms innerstad? Vi tycker det är utmanande och roligt att arbeta där andra kan få huvudvärk! Trånga gator och mycket trafik ser vi inte alls som problem.

Kontakta oss när du vill ha en snabbare, mer flexibel och ansvarstagande byggfirma!

Läs vad 146 kunder tycker om Garant Bygg & Bad 2

2021-07-03
    Väldigt bra pris och snabba på att jobba. Tyvärr var inte finishen toppen. En del sneda lister och konstiga skarvningar. Men för priset är jag nöjd.
    2021-07-01
    De sköter sig bra som ett företag ska göra, kommer i tid, gör sitt jobb och det blir bra resultat. MEN om något blir fel, då är de svåra att få tag i, det gäller att kämpa själv för att få rätt. När fakturan är betald vill de inte ens återkomma i ärenden som de lovat att göra. Dålig stil tycker jag. Men får ändå okej som betyg.
    2021-06-27
    Trevligt bemötande av kontaktperson och hantverkare. Bra idéer och noggrant hantverk.
    Lagom pris för utfört arbete.
    Arbetet som utfördes var byte av fönster, läggning av parkett, byggnation av pentry.
    Allt har löpt på bra och vi är mycket nöjda.
    2021-06-10
    Vi har under vintern/våren 2021 anlitat Garant för att färdigställa vår källare. Huset är ett 30-talshus och vi hade tidigare anlitat en annan firma för att gräva ut källaren för att höja takhöjden. När vi nu skulle färdigställa arbetet så åtog sig Garant arbetet på helentreprenad att
    - Bygga upp nya innerväggar
    - Dra el till hela källaren
    - Golvvärme i olika zoner i varje rum
    - Klinkra och kakla ett badrum
    - Klinkra en toalett
    - Putsa och måla samtliga väggar
    - Putsa och måla tak
    - Ersätta ett källarfönster och ersätta med två mindre
    - Gjuta betonggolv

Vi är mycket nöjda med hur Garant gjorde arbetet! Alla hantverkare som var hos oss var trevliga, tog ansvar, plockade undan efter sig när de gick hem och kom i tid.
    Det uppstod ett större problem med golvet i vårt badrum men även detta problem löste Garant på ett bra sätt och tog verkligen ansvar för slutresultatet och vi kan därför varmt rekommendera Garant.
    2021-05-18
    Trevliga och lösningsinriktade. Blev väldigt nöjd med både kök och badrum.
    2021-05-09
    Behövde byta golvbrunn och avloppsstam i tvättstugan vilket drog med sig hel renovering av samtliga våtutrymmen i vår 70 -tals källare. Bastu, badrum och tvättstuga. Supernöjda. Bra dialog med Garant från början till slut. Tidsåtgång och budget hölls. Bra lyhördhet från hantverkare på plats. Rekommenderas!
    2021-05-06
    Vi anlitade garant när vi skulle göra vårt badrum, vi är otroligt nöjda.
    Vi har rekommenderat Garant vidare till vänner och bekanta.

Väldigt bra service, allt gick nästan enligt tidplan.. gubbarna som var här var väldigt noga och trevliga!
    Det lyssnade till våra önskemål.

Badrummet är idag husets bästa plats!

Tack!

Vi hade dem att här januari - februari 2021
    2021-04-23
    Vi renoverade badrummet och blev otroligt nöjda för allt från första till sista kontakt. Serviceminded, punktliga, ärliga, skickliga och kom även med bra tips när vi skulle göra våra val. Rekommenderas verkligen!
    2021-04-12
    Vi renoverade vårt badrum, och är så nöjda med resultatet. Pålitliga, punktliga, trevliga, kunniga, trovärdiga, snabb återkoppling, ja listan kan göras lång.

Det viktigtigaste för oss var att få en bra prisbild samt en ungefärlig tidsram, och självklart ett bra utfört arbete.
    Garant levde upp till alla våra förväntningar och mer därtill.
    2021-03-24
    Vi anlitade garant när vi skulle göra vårt badrum, vi är otroligt nöjda.
    Vi har rekommenderat Garant vidare till vänner och bekanta.

Det lyssnade till våra önskemål.

Badrummet är idag husets bästa plats!

Tack!

Vi hade dem att här januari - februari 2021
    2021-02-23
    Vi renoverade vårt badrum med hjälp av Garant bygg och imponerades av deras kunskaper, kompetens, förmåga att hålla tidplan och höga service. Vi uppskattade särskilt att få tips om vad som är både tidsenligt och användbart i våra materialval.
    2021-01-22
    Kan varmt rekommendera Garant bygg. Mycket professionella och tar ansvar för att byggprojektet skall bli så bra som möjligt.
    2021-01-20
    Vi fick hjälp av Garant Bygg & Bad med fullständig renovering av 2 badrum. Jag fick ett bra bemötande av kundansvarig och de som var på plats och gjorde jobbet. Kvaliteten på jobbet är, såvitt jag kan bedöma hög, och arbetet är gjort med omsorg. Min varmaste rekommendationer.
    2021-01-20
    Det här får bli en preliminär recenssion eftersom arbetet inte är klart ännu men än så länge går det inte att ge mindre än 5/5 i betyg.

Vi gör en total renovering av en 3a och vi tog in anbud från nästan 10 firmor innan Garant dök upp. Det som utmärkte dom först var att dom till skillnad från många andra inte försökte leta fördyrande åtgärder överallt. Istället kändes dom pragmatiska och ärliga och erbjöd bra och smidiga lösningar som inte tummar på kvalitén. Priset kändes också väldigt rättvist.

Vi har väl kommit halvvägs i bygget nu och än så länge känns allt toppen. En STOR fördel är att dom inte använder sig av massa underentreprenörer - det är samma killar som jobbar varje dag och dom är tillmötesgående både mot oss och mot våra grannar.

En annan stor fördel är att dom säger till när man själv tänker helt fel och det går att ha bra diskussioner kring materialval, färg mm.

Så tack än så länge, särskilt till Johnny och Tomas och Bartek som har varit riktigt grymma på att diskutera bygget med.

Får uppdatera när det är klart!

//Johan
    2021-01-15
    Dålig kommunikation slarvigt arbete och fler misstag upptäcks varje dag. Va super nöjd till en början men sen när man börja titta närmare så såg man. Är inte alls nöjd med arbetet eller kontakten med bolaget. Väggar lister fönster allt är slarvigt arbete. Va så nöjd i början att hade planerat in två rekommendationer men nu i efterhand hr man inte den minsta lust och tipsa.
    2021-01-10
    Anpassade badrum för nytt ångbad. Lösningsorienterat företag som klarade en del utmaningar på vägen. Trevliga och lätta att jobba med.
    2020-12-17
    Renovering badrum.

Trevligt bemötande.

Levde upp till förväntningarna precis som nin kollega som tipsade om Garant.
    behöver dock uppdatera fuktvakt i badrum på nedre plan som installerades, Har stött på men ej svar ännu.

I övrigt helnöjd !

PA
    2020-12-03
    Blev supernöjd med badrummet dom gjorde i min lägenhet😎
    2020-12-02
    Köksrenovering.
    Otroligt bra hantverkare som var lösningsorienterade och trevliga. Allt sköttes enligt tidsplan och och köket blev väldigt snyggt mycket pga proffsighet och erfarenhet.
    Kan varmt rekommendera Garant Bygg & Bad!
    2020-09-28
    Hel lgh renovering. De har varit lyhörda, snabba o proffsiga. Svarat snabbt och åtgärdat snabbare än snabbt när en sak råkat bli fel. De har åkt o införskaffat allt material. De har frågat tills de förstått och skickat bilder för att hålla mig uppdaterad.

Lägenheten är u superfin!

Jag är mycket nöjd och kan med lätthet rekommendera dem till andra!
    2020-06-16
    Allt blev jättebra med helrenovering av badrummet. Mattias ordnade även snabbt prisuppgifter och hantverkare för annat vi behövde hjälp med, sänka tak, montera skåp mm.
    2020-06-01
    Seriöst företag som håller löften, tider m m. Helt enkelt gjort ett mycket bra jobb, både byggnadsmässigt, och projektmässigt!
    2020-04-21
    Proffsigt bemötande och allt gick snabbt och smidigt!
    2020-02-12
    De gjorde en badrumsrenovering, det blev väldigt bra. Det tog 4 veckor, de fixade till saker snabbt om något blev fel. Vi är väldigt nöjda.
    2020-02-11
    Jag återkommer här till tidigare korrespondens om hur Garant misskött uppdraget som jag lade på företaget 2019.
    Uppsättning handdukskrokar, mugghållare , toarullshållare - blev snett och vint
    Reparation och montering hyllor i tvättbänk - ingen åtgärd
    Montera hylla vid spegel - blev snett
    Lagning demonterat ventilationsrör - inte heller bra
    Återmontering duschväggar - utfördes inte alls.
    Hej Sven. Tråkigt att du inte är nöjd och självklart ska vi åtgärda om vi gjort fel. Du bad oss om hjälp att fixa lite saker som en annan firma inte gjort klart. Snickaren var hemma hos dig och utförde de saker du bad om medans du var där. Om du inte var nöjd hade du gärna kunnat säga till då istället för att vänta ett halvår. Du betalade för den tiden vi var där så om du vill ha mer saker utförda så får vi komma igen. Det vi inte utfört har vi inte heller tagit betalt för. Jag skickar en duktig snickare till dig som får korrigera det som sitter snett. Vänligen Mattias Bäccman Garant Bygg & Bad
    2020-01-12
    Badrumsrenovering. Mycket väl utfört arbete, flexibla i kommunikation och lätt att samarbeta med. Något försenade mot slutet så räkna in extra tid eller kom överens om ersättning vid eventuell försening.
    2019-11-21
    Bra första möte med garant. de skötte sig utmärkt under renoveringen, resultatet blev bra, jag rekommendera dom till andra
    2019-11-17
    Bra jobb! Ser snyggt ut. Jag är nöjd.
    2019-09-13
    Garant renoverade vårt badrum och toalettrum samt bytte avloppsrör. Vi är mycket nöjda med resultatet och arbetet gick smidigt. Dessutom var både projektledaren och hantverkarna mycket trevliga att ha att göra med. Möjligen skulle vi vilja haft lite mer hjälp vid val av inredning för att kunna välja det som funkar bäst med tanke på givna förutsättningar.
    2019-09-05
    Renovering av hall samt tillbyggnad av nytt rum med el o nätverk
    Toppen nöjd
  • Tony G
    2019-08-12
    Renoverade badrum och byggde ny tvättstuga.
    Trevliga och gör ett kanonjobb. Rekommenderas!
    2019-07-04
    Snabbt, effektivt och bra dialog
    2019-06-12
    Garant bygg och bad har funnits lång tid .
    Har jobbat ihop till och från .
    Och det är ett toppen gäng .

Mvh Philips rör AB .
    2019-05-14
    För att veta vilket företag vi skulle välja så granskade vi dem noga på webben. Garant till skillnad från många andra byggföretag visade sig ha ett flertal på riktigt anställda inte mindre än 28 st!! med alla nödvändiga kompetenser ”in house” som målare, röris, elektriker etc. Vi tog offerter från några företag och även där låg Garant lägst så valet blev lätt.
    De började med att skärma av byggområdet med plast och bar sedan den tunga tvättmaskinen uppför den mycket smala och branta trappan upp till duschrummet på tredje våningen för att vi skulle kunna tvätta under tiden arbetet pågick. Så hänsynsfulla och engagerade. I ett så omfattande arbete som de skulle utföra måste man räkna med att något blir lite galet men vi har knappt hunnit nämna det så är det straxt korrigerat. De har varit ytterst hjälpsamma och tillmötesgående och bl.a. flikat in med råd och smarta idéer när vi själva varit osäkra.
    Garant har nu förvandlat vår unkna källare till en gnistrande pärla. I stället för de slitna, sneda och krångliga utrymmena har vi nu ett stort lyxigt rum för tvagning, klädvård och klädförvaring med vattenburen uppvärmning i golvet till ett mycket rimligt pris. Blir det några fler renoveringar så är det till detta företag vi kommer vända oss till.
  • Annica S
    2019-05-12
    Anlitade Garant Bygg för att bygga om ett duschrum och vi blev mycket nöjda.
    2019-05-08
    Garant hjälpte oss med renovering och ombyggnad av två badrum. De jobbade snabbt och effektivt och vi är väldigt nöjda med resultatet. Träffsäker offert på båda badrummen, klart prisvärda!
    Lite strul på slutet på grund av mänskliga faktorn då en olyckshändelse gjorde att det drog ut på tiden me badrum 2.
    2019-05-06
    Vi har gjort en fullständig badrumsrenovering. Vi är väldigt nöjda med renoveringen som enligt oss har gjorts på ett mycket bra sätt. Personalens har haft ett trevlig bemötande, de hållit alla tider, utfört arbetet och ansträngt sig så att vi ska slippa olägenheter så långt som möjligt. De har väl levt upp till de förväntningar vi hade när vi inledde renoveringen. De kan rekommenderas för liknande arbeten.
    2019-05-03
    Totalrenovering av lägenhet. Bra bemötande. De löste allt enligt våra önskemål.
    2019-04-18
    Proffsbyggare, kan inte bli bättre.
    2019-03-19
    Garant Bygg var pålitlig, och levererade det som vi hade kommit överens om. Det var lite strul med rörmokaren vilket försenade färdigställandet, men helhetsintrycket är väldigt bra och vi har rekommenderat företaget till våra grannar.
    2019-03-10
    Totalrenovering av villa i Sollentuna som Garant Bygg & Bad AB utfört utmärkt. Totalrenoveringen har innefattar utbyggnad om 18kvm i tre plan, ny fasad på hela huset, nytt rak, alla våtutrymmen, nytt kök samt nya ytskick.

Bra genomgång innan byggstart samt bra uppföljning under bygget gång.
    Snabba och skickliga hantverkare.

Rekommenderar starkt Garant Bygg & Bad AB.
    2019-03-07
    Ändring av planlösning med nya väggar och öppningar. Nydragen el i dessa delar. Rivning av väggar m.m. för att bygga badrum i hjärtat av huset. Resultatet utmärkt! Rekommenderas varmt!
  • My D
    2019-01-21
    Väldigt nöjda med vårt nya badrum. prisvärt och lyhört. Blev klara en vecka innan utlovat och njuter för fullt
    2019-01-18
    Helt ok. Det blev ett fint badrum.
  • Erik T
    2018-12-08
    Nytt badrum kombinerat med tvättstuga. Professionellt bemötande, noggrant. Gillade särskilt att mindre anmärkningar vid slutbesiktning åtgärdades direkt och utan någon diskussion!
    2017-12-31
    Garant Bygg och Bad AB renoverade mitt kök och badrum. Tack vare deras kompetenta personal fick jag både ett exeptionellt stilrent och användbart badrum och ett dito kök. Jag har tummen mitt i handen och lämnade över allt ansvar till projektledaren att förverkliga min dröm. Han och hantverkarna visade sig vara både pålitliga och professionella och levererade ett resultat var långt bättre än det jag kunde drömma om. Kort: jag är supernöjd!
    2017-12-29
    Garant renoverade hela vår källare till ett toppenresultat. Drog ut lite på tiden men vi ändrade oss en hel del under resans gång. Duktig och lyhörd personal. Vi tog in flera offerter och Garant känndes tryggt och seriöst. Inte de billigaste men vi är nöjda att vi valde dom.
  • Andrea H
    2017-12-18
    Jag tog in olika offerter men beslutade mig till sist för Garant. Både tack varje ett bra pris men också för det professionella intryck de gav mig. Garant totalrenoverade mitt badrum och allt gick enligt tidsplan och budget. Dom kom med egna förslag och var alltid lätta att få tag på vilket jag uppskattade väldigt mycket. Kan absolut rekommendera :)
    2017-10-20
    Vi renoverade badrummet via Garant. Tidsplan och budget hölls! Resultatet blev supersnyggt! Trevligt, noggrant och proffesionellt bemötande.

En enorm fördel med Garant var att vi kunde förbeställa all inredning via dem och få det levererat, och till och med utbytt om det inte passade! Ofta billigare än om vi hade köpt själva! Helt fantastiskt! 🎉

Skulle definitivt anlita Garant igen. Stort tack till Fredrik, Milan, Valdemar och alla andra inblandade!
  • Maria M
    2017-06-09
    Garant helrenoverade vårt badrum. God kommunikation med arbetsledning och noggrant utförd renovering. Tidsplanen och offerten höll. Det enda som vi inte var nöjda med till viss del är projektledningen. Svårt att få kontakt och sen med återkoppling. På det stora hela är vi mycket nöjda och kan rekommendera Garant till andra som vill renovera sina badrum.
    Hej Maria, tack för ditt omdöme! Va roligt att höra att ni är nöjda med ert badrum och att ni rekommenderar oss! Vi är även tacksamma för den feedback du nämner rörande projektledningen. Vi jobbar varje dag med att förbättra och effektivisera kontakten mellan projektledning och beställare. Hoppas ni får många fina minnen i ert nya badrum! Vänliga hälsningar, Valdemar - Garant Bygg & Bad Garant Bygg & Bad