Alla kategorier Övrigt Dalarna Ludvika Gonäs EL

Snöklintsvägen 52, 771 94 Ludvika — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Gonäs EL

• Anita M
    Anita M skrev om Gonäs EL
    Jag har Gonäs el hemma hos oss just nu! Måste skriva då jag ser dessa varningssignaler! Jag ser i varningen att det står att bl.a Per-Magnus kör taxi, jägare mm. Kan inte se det som någon nackdel. För övrigt tycker vi bra om honom! Arbetar seriöst och är kunnig på sitt område. Nu har vi inte fått någon faktura ännu så det klagomålet kan jag ej bemöta. Ännu.
    Vi vill gärna ha honom kvar och vi hoppas att inget sådant här ska förstöra relationen! Jag menar med en skyhög faktura som ev är felaktig!
  • Johan B
    Johan B skrev om Gonäs EL
    VARNING! Gonäs El är ett oseriöst företag. Vi kom överens om en kostnad för material som sedan blev drygt 300% dyrare! När jag försöker att tala med ägaren har han naturligtvis glömt allt vi kom överens om och vägrar att anpassa fakturan. Jag har betalat det vi kom överens om men han skickar en ny faktura och ansökt om betalningsföreläggande hos kronofogden då jag ej vill betala mer än vad vi kommit överens om. Han hänvisar till att han använder kvalitetsmaterial. Exakt samma material (märke) kostar 1/3 i ett vanligt byggvaruhus.
    Han arbetar förövrigt som jaktmästare, fastighetsmäklare, taxichaufför och sedan elektriker. Ni får själva bedömma om det gör honom till en bra elektriker....

Som sagt varnar jag för denna person och rekommenderar inte Gonäs El till någon. Undvik Gonäs El om ni vill undvika kronofogden.
  • Per-Håkan M
    Per-Håkan M skrev om Gonäs EL
    Jag är Gonäs El och utförde eljobbet åt Joel och Elsa förra året. Eljobbets omfattning innebar en helombyggnad av köket och innebar en massa borrande i betong för klamning av kabel samt håltagning för kabel från hallen till köket. Vidare så krävde också arbetet i sig en del special lösningar vilket också bidrar till en något längre arbetstid. En arbetsåtgång på tre dagar var nödvändigt för genomförande av eljobbet. Vidare så tillhandahåller jag ett väl beprövat elmaterial från Elektroskandia som håller en högre kvalitet än hos billighetsvaruhusen. Det innebär högre säkerhet, längre livslängd, brand klassat elmaterial samt ett högre tänkande när det gäller hälsa och miljö. Det här sammantaget kan många gånger ge en högre materialkostnad, vilket också är nödvändigt i en investering som ska vara i många år. Mvh Per-Håkan Magnusson Gonäs EL
  • Per-Håkan M
    Per-Håkan M skrev om Gonäs EL
  • Elsa W
    Elsa W skrev om Gonäs EL
    Anlitade honom för enklare elinstallationer i vårt kök. Detta tog honom hela tre arbetsdagar, han hade även mage att fakturera dessa samt höga kostnader för material. Rekommenderas INTE!

Snöklintsvägen 52, 771 94 Ludvika