Guld Sol Byggen AB

Guld Sol Byggen AB

www.guldsolbyggen.se
  • Badge2024

GuldSol Byggen AB erbjuder solpaneler för en bred marknad! Genom att investera i en skräddarsydd solcellslösning från oss kan du effektivt minska dina elkostnader, oavsett om din fastighet är liten eller stor. Solenergi är en lönsam investering för alla, oavsett om det är en villa, ett fritidshus, en gård, ett lantbruk, olika...

27 omdömen om Guld Sol Byggen AB

Sedan starten hos Reco 2024

Marcus S
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Har installerat 25solsäller och batteri samt en elbilsladdare genom Guldsolbyggen. Allt gick bra från start till mål. De var även prisvärda. Kan varmt rekommendera. Mvh Marcus

Håkan W
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Installerade 31 x 440W solpaneler och en 10kW växelriktare. Anlitade GuldSol Byggen, som jag varmt kan rekommendera. Blev toppenbra och supernöjd med planeringen och installationen och efterjusteringarna efter besiktningen. Snabbt och effektivt, löste oförutsedda saker på ett mycket bra sätt och levererade exakt i tid och som utlovat.

Tony J
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Väldigt hjälpsamma och snabba. Monterat och klart på en dag trots 38 paneler och batteri.

Kristan-Brent B
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Personal som är service minded och kunniga. Alltid svarat snabbt när jag ställt frågor.Kommer tillfrågas nästa gång jag behöver!

Charles H
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Mycket trevlig personal! Kan absolut rekommendera dem!

Billy K
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Jag är nöjd med våran anläggning dom var snabba och hjälpsamma

Nebojsa O
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Otroligt proffsiga och kunniga hantverkare, snabb och kvalitativ installation samt ren och transparant kommunikation från början till slut , med 100 % hållning av leveranstiden. Vi är mycket nöjda med allt och glada att det finns fortfarande bolag i Sverige som kan leverera service och tänker på kvalitet istället för kvantitet.

Stephanie B
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Bra och effektiv installation. Från sälj till färdig installation och mätarbyte tog det allt som allt 9 dagar. Trevlig personal. Jag fick vara med och bestämma utvändigt kabelmontage vilket jag uppskattar samt önskad placering av komponenterna.

Anläggningen, Solceller, växelriktare, batteri, billaddare samt inkoppling är enl min bedömning av marknadens bästa produkter, otroligt nöjd att dom kunde tillhandahålla mig dessa önskade produkter.

Från att montaget var klart tills elektrikern kom och kopplade in tog det 2 dagar. Rekommenderar starkt GuldSol byggen😃

Ali Y
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Vi tog in flera olika offerter för att jämföra, det som stack ut från GuldSol byggen och att vi valde dom var att dom kom ut på ett platsbesök där vi gick igenom allt på plats och jag fick även komma med idéer och tankar därefter 2 veckor stod allt klart . Tack till mig säljare Björn för en super bemötande . Kan starkt rekommendera

Andrew-Philip B
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Otroligt nöjd med min skräddarsydda anläggning hela vägen från sälj till installationen gick smidigt. Kan verkligen rekommendera detta solcellsföretag.

Dany Youssef H
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Verkar vara riktigt kunniga och fick riktigt bra service. Rekommenderar //Dany

Karzan S
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Monteringen av panelen gick smidigt och snabbt, och det överensstämde perfekt med vad säljaren hade sagt när vi fick offerten. Datumet för monteringen hölls enligt vår överenskommelse. Efter arbetet var det väldigt välstädat och fint, man märkte knappt att hantverkarna hade varit där. Jag rekommenderar starkt Guld Sol Byggen AB

Marsel R
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Väldigt bra! Bra kommunikation, snabbt arbetat, proffsigt genomfört. Mycket nöjd!

Carin Z
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Snabba, tillmötesgående, håller avtal och gör ett snyggt jobb.

Nils Gustav Jon H
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Återkommande kund då texten längre ner är ursprungligt betyg. Nu 1 år (2024) senare slängde jag ut offerter till flera olika aktörer. Offerten gavs samma dag, till en nivå andra inte kunde tävla med. Kontinuerlig och trevlig kontakt. Installation inom rekordtid där man märker att man som företag fattat att nöjda kunder är ett framgångsrecept. Hade problem med appen men detta löstes efter kontorstid (helt oöverträffat). Denna gång var det mer flyt då jag redan hade fått godkänt för nätanslutning av nätägaren = efter installation...

Svar från Guld Sol Byggen AB

Hej Nils Tack för dina fina ord! Vi hoppas att du kommer få mycket och många många års glädje av din solcells anläggning. Som vi alltid säger minsta lilla så är vi ett samtal eller Mail bort tveka inte på att höra av dig med frågor eller funderingar. Ha det bäst så länge Nils. 🙏

Oskar M
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Bra och effektiv installation utförd av kunniga tekniker. Trevlig personal. Jag fick vara med och bestämma utvändigt kabelmontage vilket jag uppskattar.

Anläggningen (Ferroamp), Solceller, växelriktare, batteri och billaddare levererades i ett svep. Från att montaget var klart tills elektrikern kom och kopplade in tog det en dag. Vi kan inte vara annat än nöjda och kan varmt rekommendera Guldsolbyggen!

Nihad B
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Jättenöjd! Kan varmt rekommendera. Patrik är väldigt kunnig inom området och svarar otroligt snabbt och kunnigt på alla frågor. Allt gick väldigt smidigt och killarna från guldsol gjorde en grymt bra installation. Detta var min andra solcell installation och det var verkligen flera steg upp. Tack guldsol.

Svar från Guld Sol Byggen AB

Tack för dom värmande orden Nihad! Hoppas du kommer få många år av glädje och mer pengar i plånboken nu efter din solcells investering. Som jag tjatar om hela tiden minsta lilla så tveka inte bättre att du hör av dig en gång för mycket med frågor och funderingar än en gång för lite! Ta hand om dig nu Nihad så får vi hoppas på extra många soltimmar i sommar! Soliga hälsningar

Jan-Olov A
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Bemötande från Guld Sol Byggen AB var från början till färdig installation var mycket bra. Säljaren tog god tid att förklara hur anläggningen fungerar och förslag hur den skulle kunna bli mest ekonomiskt effektiv. Montörerna kom på utlovad dag. De var noga med att montera alla fall skydd innan arbetet började. Monteringen tog 1 dag, 26 paneler och städade bort allt skräp. Bra jobbat!! Dagen efter kom elektrikern och installerade elen och förklarade hur anläggningen fungerar. Mycket bra. Eon godkände anläggningen 2...

Mats N
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Kan varmt rekommendera Guldsol. Snabba, det tog bara 2 dagar från det jag lagt ordern till panelerna satt på taket och allt funkade. Priset och bemötandet är oxå värt att nämna. Klart bästa pris och då är det inga kinesiska paneler utan tyska. Guldsol har varit otroliga med service och bemötande, från säljare till montörer.

Teoharis D
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Letar du efter solpaneler av hög kvalité med snabb leverans, det är bara att gå in på guldsolbyggen.se och kontakt dem, jag trodde aldrig de skulle gå så snabbt och smidigt att fixa till detta. Otroligt bra service!

Patrik G och Teoharis D gillar detta
Henrik B
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Proffsigt bemötande från alla. Snabb och kvalitetssäker leverans. Fick anläggningen installerad inom en vecka från beställning(!)

Erica M
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Vi är fantastiskt nöjda med arbetet med att lägga solpaneler på vårt tak. Snyggt, snabbt och proffsigt utfört. Killarna som gjorde jobbet var mycket trevliga och kunniga. Vi uppskattar också att man verkligen inte tummar på säkerheten. Elanslutningen som gjordes av elektriker dagen därpå sköttes också smidigt och bra. Och efter bara några dagar kom bekräftelse från elnätsleverantören (Ellevio) att vår anläggning är godkänd och aktiverad. Vi kunde knappt tro att det skulle vara så enkelt för vår del. Vi kan bara lämna de bästa rekommendationer. Ett toppjobb!

Roland M
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Jag hade en ide om en carport med solpaneler som tak , som en atterfalkkomplementsbygge utan bygglov men krav på kommunens lov av att starta. Guldsolbyggen var postiva och hjälpte så att kommunens krav kunde uppfyllas och det hela gick igång med deras hjälp. Guldsolbyggens svar var snabba och alltid tillgängliga! Inga fördröjningar. Guldsolbyggen s solpaneler var av bra kvalitet för denna carport där andra firmor föreslog sämre och dyrare varianter. Trots snö och kyla byggdes carport på några dagar i dec 2023. . Troligenär...

Svar från Guld Sol Byggen AB

Hej Roland Tack för dom fina orden! Detta var ett väldigt roligt och verkligen intressant! Tack för att vi fick förtroendet och fick möjligheten att vara med.

Jan-Erik S
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Flexibla och måna om att hjälpa dig att få det som du vill och dessutom till ett bra pris. Bara positivt +++++

Svar från Guld Sol Byggen AB

Hej Jan-Erik Tack för dom fina orden, och vad roligt att du är så nöjd med vårat arbete. Det glädjer oss enormt skulle det vara minsta lilla så tveka inte på att höra av dig så hjälper vi dig direkt.

Ismail K
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Dom var väldigt informativa under hela processen från att jag signera min solcells offert med batteri. Montörerna var otroligt duktiga och lyssnade på alla idéer och tankar jag hade och förklarade så att jag också förstod vad och varför visa moment gjordes. Arbetsledaren Oskar var en riktig klippa! Rekommenderar dom varmt A +++++

Daniel R
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Fantastisk service och leverans! Från början till slut var dom väldigt informativa om hur processen skulle gå till, speciellt för en okunnig som mig. Dom var alltid tillgängliga vid eventuella frågor, på det så installerades allt utan komplikationer. Jag ska vara ärlig och säga att jag var lite skeptisk till en början men måste säga, det var absolut värt det! Har även bett dom om ursäkt i efterhand för det. Skulle varmt rekommendera Guld Sol

GUNILLA F
Skrev om Guld Sol Byggen AB

Anlitade Guldsol Byggen AB för montering av solpaneler på mitt villatak. Snabb första kontakt och offert. Har haft kontakt med Tommy, Patrik och Andrew, mycket bra och trevligt bemötande från start till slut, med andra ord ett seriöst företag. Arbetet påbörjades också snabbt, endast ett par dagar efter det att mitt bygglov beviljats. Monteringen av solpanelerna gick även det mycket snabbt, tog bara tre dagar. Skulle varit klart på två om det inte ösregnat en dag. Proffsiga och supertrevliga montörer som vet vad de gör,...