Daniel Berntsson
Registrerad mäklare sedan 2017-05-31
Aktiv på Reco.se sedan 2017-12-20
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Ett jobb med stor variation och flexibilitet. Man får chansen att träffa mycket olika människor i olika situationer i livet.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är väl medveten om att varje affär är unik och med tanke på detta är jag extremt lyhörd för allas intresse. Lägger alltid upp en noggrann och genomtänkt försäljningsplan för att nå höga slutpriser. Jag ser även människan bakom försäljningen.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en passionerad och driven fastighetsmäklare med ett genuint intresse för varje kund.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
När jag förmedlade en bostad ute i Göteborgs skärgård en sen sommarkväll efter 2 timmar annonsering på Hemnet. En kväll jag aldrig kommer glömma.

Vad gör du helst på fritiden?
Vänner, padel och matlagning.

Hur ser din drömbostad ut?
Har inte riktigt bestämt mig. Förmedlat flertalet extra ordinära hus, men inte bestämt drömmen ännu.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har ett stort intresse för ekonomi. När jag studerade valde jag en dubbelexamen, vilket gör att jag även kan titulera mig för civilekonom. Läs mer

Läs vad 30 Läs vad Daniel Berntsson

• Olof H köpte sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-08-02

Vi har köpt villa i Hästevk Torslanda. Daniel som var vår mäklare, kände vi ett enormt förtroende redan från början. Hans lugn ödmjukhet och snabba återkopplingar har varit helt fantastiskt. Tack Daniel. Läs mer
    2020-08-03 Daniel B svarar Olof H
    Hej Olof,
    Tack för fina ord. Riktigt kul när en så stor affär blir så lyckad. Hoppas verkligen ni kommer stortrivas i huset.
    Vänligen, Daniel
  • Susanna B sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-06-17

Torslanda Lilleby
    Sålde en bostadsrätt i Torslanda. Daniel var otroligt kompetent och bidrog med mycket tänkvärd input. Affären gick snabbt och smidigt och han gjorde allt det han utlovade i vårt första möte. Detta i kombination med ett stort lugn och en personlig kontakt gör att vi kan rekommendera honom med glädje.

Vi hoppas verkligen att vi får möjlighet att vi även får köpa vårt framtida hus med hjälp av Daniel, då vet vi att det blir en trygg affär. Läs mer
  • Johan K sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-05-19

Torslanda - Lilleby
    Har sålt bostadsrätt med hjälp utav Daniel , Är mycket nöjd med bemötandet samt engagemanget ifrån honom , lätttilgänglig samt återkopplade bra.

Rekomenderas stark ! Läs mer
    2020-05-20 Daniel B svarar Johan K
    Kul att höra att du är nöjd. Blev ju verkligen en riktigt bra försäljning. Hoppas du trivs i ditt nya!
    Daniel
  • Malin O köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-05-15

Torslanda - Lilleby
    Har köpt ett parhus, bostadsrätt.
    Mäklaren har varit mycket tillmötesgående och behjälplig även utanför den aktuella försäljningen. Läs mer
    2020-05-20 Daniel B svarar Malin O
    Tack för omdömet. Hoppas verkligen du trivs i din nya bostad.
    Daniel
  • Andreas N köpte sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-05-14

Torslanda - Kvisljungeby
    Daniel hjälpte mig och min sambo vid vårat första husköp. Vi känner båda två att vi fått ett otroligt bra bemötande och klarhet i alla frågetecken som dyker upp vid ett sådant köp.

Kan varmt rekommendera Daniel och Husman Hagberg Göteborg Torslanda. Läs mer
    2020-05-15 Daniel B svarar Andreas N
    Hej Andreas,
    Kul att höra att ni kände er väl omhändertagna. Jag vet att detta huset kommer passa er. Ni får alltid ringa om ni har några frågor.
  • NICKLAS R
    NICKLAS R skrev om Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-04-30

Att köpa villa är kanske den största affär man gör och då är det viktigt med en mäklare man får förtroende för. Daniel var enkel och tydlig att prata med och svarade alltid snabbt och utförligt på våra frågor.

För oss var det tydligt att Daniel gillar sitt jobb och gör allt han kan för att de affärer han förmedlar känns bra och trygga för bägge parter. Läs mer
    2020-05-15 Daniel B svarar NICKLAS R
    Hej Niklas,

Tack för fina ord. Hoppas verkligen ni kommer stortrivas i huset och önskar er lycka till med er försäljning.
    Daniel
  • Fredrik S sålde sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-03-30

Sålt villa i Nolvik. Blev en snabb och smidig försäljning. Daniel har levt upp till våra förväntningar. Ger ett lugnt och påläst intryck. Inte alls så "säljar-aktig" som många mäklare kan vara, vilket är positivt. Kan verkligen rekommendera Daniel. Läs mer
    2020-03-30 Daniel B svarar Fredrik S
    Kul att höra att ni gillade min tjänst. Nu skall vi lösa en trevlig nästa bostad till dig.
    Daniel
  • Eva Ulrika O sålde sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-03-30

Daniel har hjälpt oss sälja vårt hus i Coronatider. Han har varit hjälpsam & jobbat hårt för att få tag i potentiella köpare & vi fick ett bud vi var nöjda med.
    Vi rekommenderar Daniel Berntsson. Läs mer
    2020-03-30 Daniel B svarar Eva Ulrika O
    Tack för dina ord. Hoppas allt löser sig med nästa boende för er.
  • Bernhard F sålde sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-03-29

Torslanda - Kvisljungeby
    Köpt Nolhöjdsvägen 50.
    Proffsigt, snabb och bra återkoppling. Påläst och insatt. Förtroendeingivande. Tydlig och rak i kommunikationen. Läs mer
    2020-03-30 Daniel B svarar Bernhard F
    Tack för ditt omdöme, det värmer att höra din bild av mitt jobb. Känns som det huset passade er som handen i handsken.
    Daniel
  • Paulina L köpte sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-03-08

Köpt.
    Daniel var otroligt professionell under hela processen, från visning till signing.
    Han hade ett väldigt självsäkert men ändå ett ödmjukt intryck vilket gjorde att jag kände ett stort förtroende för honom. Läs mer
    2020-03-30 Daniel B svarar Paulina L
    Tack för fina ord. Hoppas verkligen ni trivs i nästa bostad.

Senaste försäljningarna

TORSLANDA