Daniel Berntsson

Daniel Berntsson

Daniel Berntsson är mäklare på HusmanHagberg Göteborg Torslanda

Daniel Berntsson har varit registrerad mäklare sedan 2017-05. Daniel Berntsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-12 och har fått 48 omdömen med ett betyg på 4.9. Daniel Berntsson har haft 23 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Ett jobb med stor variation och flexibilitet. Man får chansen att träffa mycket olika människor i olika situationer i livet.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är väl medveten om att varje affär är unik och med tanke på detta är jag extremt lyhörd för allas intresse. Lägger alltid upp en noggrann och genomtänkt försäljningsplan för att nå höga slutpriser. Jag ser även människan bakom försäljningen.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en passionerad och driven fastighetsmäklare med ett genuint intresse för varje kund.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
När jag förmedlade en bostad ute i Göteborgs skärgård en sen sommarkväll efter 2 timmar annonsering på Hemnet. En kväll jag aldrig kommer glömma.

Vad gör du helst på fritiden?
Vänner, padel och matlagning.

Hur ser din drömbostad ut?
Har inte riktigt bestämt mig. Förmedlat flertalet extra ordinära hus, men inte bestämt drömmen ännu.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har ett stort intresse för ekonomi. När jag studerade valde jag en dubbelexamen, vilket gör att jag även kan titulera mig för civilekonom.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 48 Läs vad Daniel Berntsson

• köpte sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
    • Torslanda - Låssby
    2021-09-01
    Både jag och min man upplevde Daniel som pålitligt, lugn och kunnig. Han tog sig tid och var noggrann både vid genomgång av huset och vid kontraktsskrivningen.
    Jag skulle rekommendera Daniel som mäklare alla dagar i veckan.
    • Torslanda - Sandvik
    2021-07-31
    Daniel is a very responsible broker, always available, even during vacation. Nice personalities and easy to talk and discuss with. Daniel has rich experience and knowledges, and always provides advices based on the customers' needs.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
    2021-07-19
    Presentationen av kontrakt tomt ekonomi etc mycket bra.
    Personligt lugnt och sansat bemötande.
    Daniel är lätt att kommunicera med
  • sålde en tomt med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
    2021-06-09
    Daniel är en duktig och ambitiös mäklare som är driven och angelägen om att göra ett bra jobb.
    Han har många kundkontakter vilket medförde en snabb och smidig försäljning.
    Jag är mycket nöjd med Daniel och rekommenderar verkligen honom till den som står inför sitt livs största affär. Upplevdes som mycket lugn och trygg i sin yrkesroll, från start till mål.
    • Torslanda - Centralt
    2021-06-01
    Köpt en 80-talsvilla via Daniel. Proffesionellt bemötande med rak och saklig information.
    Varit i kontakt tidigare ang flertal andra objekt som intressenter och alltid fått rak information kring prisbild och processens upplägg.
  • sålde sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
    • Torslanda - Centralt
    2021-05-25
    Vid försäljning av vårat hus så anlitade vi Daniel på HusmanHagberg. Våra förväntningar uppfylldes.
    Allt gick mycket snabbt och smidig,
    En lugn och trevlig mäklare.
    Rekommenderas varmt
    Björn & Lotta
    2021-05-18
    Daniel är en lugn och trygg person och tog tag i saker med en gång vilket jag uppskattar
    2021-03-19
    Som köpare upplevde jag/vi Daniel Berntsson som balanserad och kunnig där han värnade lika mycket om köparens intressen som säljarens. Skulle varmt rekommendera Daniel / HusmanHagberg i Torslanda för vänner som både är i sälj och köptankar.
    2021-03-19
    Som förstagångsköpare av hus var det en stor trygghet för oss att ha Daniel att sparra med. Vi fick ett väldigt proffsigt bemötande, tydlig kommunikation och hög servicegrad.
    Skulle gärna använda mig av Daniel när det en dag blir aktuellt för oss att sälja.
    Full pott!
    Daniel Berntsson hjälpte oss sälja vårt hus i Andalen och gjorde det med bravur.
    Mycket hängiven mäklare som var med på alla steg ink besiktning och fotografering vilket gjorde han väldigt insatt i vad han sålde.
    Kände alltid att det var lätt att få tag i Daniel dagtid som kvällstid.
    Ska ni sälja i Torslanda så välj HusmanHagberg!