Daniel Berntsson

Daniel Berntsson

Daniel Berntsson är mäklare på HusmanHagberg Göteborg Torslanda

Daniel Berntsson har varit registrerad mäklare sedan 2017-05. Daniel Berntsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-12 och har fått 109 omdömen med ett betyg på 4.8. Daniel Berntsson har haft 17 försäljningar sen 2023-02 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Ett jobb med stor variation och flexibilitet. Man får chansen att träffa mycket olika människor i olika situationer i livet.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är väl medveten om att varje affär är unik och med tanke på detta är jag extremt lyhörd för allas intresse. Lägger alltid upp en noggrann och genomtänkt försäljningsplan för att nå höga slutpriser. Jag ser även människan bakom försäljningen.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en passionerad och driven fastighetsmäklare med ett genuint intresse för varje kund.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
När jag förmedlade en bostad ute i Göteborgs skärgård en sen sommarkväll efter 2 timmar annonsering på Hemnet. En kväll jag aldrig kommer glömma.

Vad gör du helst på fritiden?
Vänner, padel och matlagning.

Hur ser din drömbostad ut?
Har inte riktigt bestämt mig. Förmedlat flertalet extra ordinära hus, men inte bestämt drömmen ännu.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har ett stort intresse för ekonomi. När jag studerade valde jag en dubbelexamen, vilket gör att jag även kan titulera mig för civilekonom.

Försäljningar

2023-02 - 2024-01

109 omdömen om Daniel Berntsson

Sedan starten hos Reco 2017
Ylva Linda Cecilia W
Sålde sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
Torslanda - Hjuvik

Vill ge Daniel de bästa rekommendationer. Kunnig, saklig och lugn och tar sig tid genom hela försäljningsprocessen. Ger mycket bra förtroende från början till slut.

Philip S
Sålde en tomt med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
Torslanda - Lilleby

Allt fungerade bra från start till slut. Engagerad och lyhörd

Karin R
Köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
Torslanda - Amhult

Daniel är lätt att kommunicera med och alltid lätt att nå. Trevligt bemötande mot både köpare och säljare.

Göran R
Torslanda - Amhult

Snabbt och rådigt med ett lugn som ingav förtroende.

Fredrik Merril B
Torslanda - Andalen

Daniel var otroligt snabb och professionell i sitt genomfölrande av alla steg och vi stängde affären på två veckor till ett tillräckligt bra pris på en vikande marknad. Risker och möjligheter var tydliga i kommunkatuionen och vi fick själva ta medvetna beslut om hur vi ville gå vidare. Vi hade an bra kemi och vi hittade en gemensam rytm i processen.

Anna Maria B
Torslanda - Andalen

När vi tagit beslutet att sälja vårt älskade hus föll valet på att låta Daniel ta hand om försäljningen. Vid första mötet gav han ett professionellt intryck och detta i kombination med det lugn och den respekt han visade oss, föll valet på att låta honom lotsa oss igenom säljprocessen. Daniel tog hand om många av de praktiska momenten inför försäljningen som gick över förväntan snabbt. Sammanfattningsvis rekommenderar vi gärna Daniel till vänner och bekanta.

Linda Christina P
Köpte sitt hus med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
Torslanda - Andalen

Vi vill starkt rekommendera Daniel Berntsson på HusmanHagberg Göteborg Torslanda som mäklare. Daniel gjorde ett utmärkt jobb vid vårt husköp. Han hjälpte oss hitta ett hus enligt vår specifikation och våra önskemål. Vi träffade Daniel vid en visning av ett hus som fanns på HusmanHagbergs hemsida, vilken vi anmält oss till. Vi kände genast förtroende för honom. Han var påläst och kunde förklara och svara på våra frågor. Just det huset var inte för oss men Daniel tog till sig av våra önskemål och krav och skannade sedan...

Petra H
Torslanda - Hjuvik

Hej, Det är första gången vi köper hus och vi är såååå tacksamma över att just Daniel blev vår kontakt. Daniel har varit och är mycket professionell. Under hela resan, från första visningen till kontraktskrivning så har Daniel ingett ett stort förtroende vilket uppskattas väldigt mycket då vi är helt nya som köpare. Vi har hela tiden under resans gång fått en mycket bra bild och upplevelse av Daniel. Igår när vi skrev på kontraktet blev det ännu tydligare vilken fantastisk mäklare Daniel är. Som helt ny köpare av hus...

Jim M
Sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Berntsson en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda
Säve

Superproffsig, tydlig och enkel att ha och göra med!

Beatrice W
Torslanda - Långholmen

Daniel besitter en exceptionellt god förmåga att skapa förtroende och det känns tryggt och ärligt att arbeta med honom. Daniel ör rak, tydlig och kommunikativ. Jag är oerhört nöjd med mitt val av mäklare genom hela fastighetsaffären. Jag kan varmt rekommendera Daniel Berntsson och Husman Hagberg.