Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Kungsholmen Innerstadsgynekologen

Innerstadsgynekologen

Polhemsgatan 29, 112 30 Stockholm — Visa karta

Box 6088, 17106, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Övriga företag nära Innerstadsgynekologen:

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 28 kunder tycker om Innerstadsgynekologen

• Alba S
    Alba S skrev om Innerstadsgynekologen
    Trots att det bara rörde sig om en liten infektion, tog gynekologen mina besvär på allvar.Hon gav tydlig information om behandling. SUPERBRA!
  • Sara B
    Sara B skrev om Innerstadsgynekologen
    Doktorn hjälpte mig på ett ansvarsfullt sätt och tog mina problem på allvar. Det märks att hon har lång erfarenhet. Jag blev rekommenderad av en vän som också var väldigt nöjd!
  • G
    G skrev om Innerstadsgynekologen
    Trist attityd, blir sur om man ifrågasätter, stökigt i rummet och på skrivbordet. Har varit hos henne ett par gånger men ALDRIG mer!
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Innerstadsgynekologen
    GÅ INTE TILL HENNES MOTTAGNING! Hennes bemötande var under all kritik. Besöket började med att hon hintade om vad tjejen innan mig hade varit där för, otroligt oproffesionellt. Hon var otrevlig på ett sådant vis som jag inte kan minnas sist någon var. När jag frågade hennes hur det kom sig att det fanns så många tider hos henne och är fullbokat i resten av Stockholm fick jag till svar "Att du har ju uppenbarligen så många egna problem, så du ska skita i mina" , efter ställde hon sig vid dörren och sa i arg och otrevlig ton "att det här besöket är över, jag har så mycket annat att göra så du kan gå nu" ... och då hade jag inte ens fått hjälp för vad jag var där för. När jag gick därifrån började jag gråta och kunde inte sluta upprepa orden, hon kan dra åt helvete i mitt huvud..
  • Alison
    Alison skrev om Innerstadsgynekologen
    Nu har många redan skrivit det här omdömet jag upplevt, och det blir upprepning för den som läser (inklusive mig) men det tåls att skrivas igen, för det här var verkligen ett skämt..
    Riktigt oproffsigt och opersonligt bemötande, inte ens ett "hej" eller handslag fick jag. Kanske irrelevant för somliga, speciellt om man bor i Stockholm, här känns det som att folk överlag inte kräver något större engagemang vid ett första bemötande. Hur som haver, första intrycket var väldigt "slappt" och likgiltigt. Inget större intresse av att egentligen undersöka en, utan snarare ett "påtvingat krav" vilket verkade vara väldigt jobbigt för henne, desto mer obekvämt för mig som patient. Det kändes mer som att man var till besvär.
    Jag hoppade upp i gynstolen, där man som de flesta kvinnor vet är i en "utsatt" och högst personlig sits, och utan förvarning tryckte hon in ett instrument. Nu gjorde inte detta ont på mig, men det var inte behagligt. Efter att det var klart lägger hon servetter på mig och går bara ifrån utan att säga något, sätter sig vid datorn och viftar med handen och säger "ja, du kan gå ner därifrån nu och klä på dig", och efter att jag gjort vad som står ovan fortsätter hon; "är det här en diagnos du verkligen vill ha eller..?".
    Hon ger mig sedan en remiss för att ta blodprov och säger att jag kan väl höra av mig om jag vill.

Ja, vad säger man? Jag slutar aldrig förvånas över hur folk beter sig. Till henne kommer jag inte höra av mig i alla fall.
  • Catarina N
    Catarina N skrev om Innerstadsgynekologen
    Har gått till henne sedan 2012 och tycker hon är alldeles utmärkt - informativ och professionell. Nöjd! Dessutom väldigt snabb på att avlägsna spiral vilket kan vara ont och rentav plågsamt om personen ifråga är klumpig och oerfaren.

Vet inte varför folk nedan gnäller om avsaknad av humor osv - hon är gynekolog inte standup komiker för guds skull!
  • maria h
    maria h skrev om Innerstadsgynekologen
    Doktor Carin Gillberg var otrevlig, påpekade mitt utseende negativt, hade svårt med ögonkontakt och talade mästrande till mig.

Hon gick ut och in ur besöksrummet flera gånger vilket gjorde mig obekväm.

När jag frågade om hon kunde förklara vad hon trodde var felet i mitt fall sa hon bara att nu är besökstiden slut och att hon remitterat mig till ett annat ställe.

Kan verkligen inte rekommendera denna gynekolog till någon!
  • Annelie C
    Annelie C skrev om Innerstadsgynekologen
    Rekommenderar henne verkligen om man har problem som man vill bli av med. Hon ställde rätt diagnos direkt, trots att symptomen var ganska diffusa.
    Hon är rak o effektiv så om man vill gå till en läkare för att småprata med bör man välja någon annan.
    Jag föredrar en kunnig läkare som kan sitt jobb.
  • Lola C
    Lola C skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag kan bara instämma i de negativa kommentarerna här nedan om Carin Gillbergs bemötande på Polhemsgatan. Tyvärr kollade jag inte upp något om den här mottagningen innan jag gick dit, utan ville snabbt hitta en tid när jag väl bestämt mig att gå till gyn och här fanns gott om tider. Jag kände först ett instinktivt förtroende eftersom Carin var äldre och rak och direkt i sitt sätt. Men allt eftersom hon började prata med mig började jag att känna mig dum och osäker, hon rättade mig konstant om sådant jag "borde veta" om min egen kropp, frågade om jag "bantade" var under "extrem stress" på ett mycket okänsligt och nästan raljant sätt. Som gör att man blir tillbakadragen och verkligen inte har förmåga att öppna upp och svara på några personliga frågor. Nu kanske hon är väldigt medicinskt kunnig, det är omöjligt för mig att bedöma. Hon remitterade mig för provtagning som hon egentligen inte tyckte var nödvändiga, och bad mig återkomma om problemet kvarstod. Men totalt okänslig iaf och jag rekommenderar ingen att gå dit!
  • AnnaKarin
    AnnaKarin skrev om Innerstadsgynekologen
    Mycket bra med en bra läkare som kan sitt jobb!
  • Kikki T
    Kikki T skrev om Innerstadsgynekologen
    Ok, det är möjligen inte något fel på hennes kunskaper MEN...hon känns kall, förvirrad (frågar samma sak flera gånger) och allmänt frånvarande. Funderar på om hon egentligen är helt frisk? (på fullt allvar). Hennes undersökningsrum ser ut somatt det inte städats/rensats sedan 70-talet och själva lokalen påminner mer Frankensteins verkstad än en gynekologmottagning...Ni vet, man kan ju göra det lite mysigt i väntrummet så känna det lite mindre obehagligt att besöka gyn men här är det mer att det kanske är hälsovådligt att gå in. Som sagt, möjligen inget fel på hennes kunskaper men lite kan man väl ändå kräva av situationen runtomkring som besökande patient, eller?
  • sofia a
    sofia a skrev om Innerstadsgynekologen
    GÅ INTE DIT!!!!!!! Jag blev först ombokad massa gånger, de var dessutom väldigt otrevliga. När jag väl var där sedan var det KATASTROF. Värsta besöket i mitt liv! Behövde gå till en annan gynekolog efter. Alltså besöket hos denna hemska "doktor" var bara pengar i sjön. Hade en konstig känsla med denna mottagningen från början men gick ändå eftersom det var lätt att få tid. Jag borde litat på min instinkt. Jag gick hem efteråt och bestämde mig för att gå till botten med detta. Vill inte att massa andra kvinnor ska gå till denna mottagning. På internet hittade jag jag mängder av kvinnor som har samma upplevelse av denna mottagning. Så nu sprider jag ordet som många andra gjort ex här. GÅ INTE HIT!!!!!!!!!
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Innerstadsgynekologen
    Väldigt bra! Hon verkar vara mycket kunnig inom det medicinska området.
  • maria s
    maria s skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag rekommenderar INTE "Dr. Carin".
    Ingen empati, ingen humor, otrevlig, verkligen inte snäll.
    Alltså allllttt var fel.
    Kortfattat en kall och oprofessionell Läkare .
    Nej tack.
    sofia a gillar detta
  • M
    M skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag har länge letat efter en kompetent och godhjärtad gynekolog. Hon tog mina besvär på allvar. Jag rekommenderar henne.
    Jättenöjd!
  • A
    A skrev om Innerstadsgynekologen
    Rekommenderar INTE Carin. Det värsta läkarbesöket någonsin. Rent av vidrigt, kallt och elakt bemötande. Dessutom kändes hela lokalen ohygienisk och stökig. Olika verktyg, lampor och datorer bara låg på golvet.
    Som svar på frågor får man fnysningar och suckar - ibland även närmast en utskällning då jag inte kunde ge ett exakt datum för när mina besvär började. Besöket slutar med att Carin säger att ingenting är fel på mig men med tanke på att jag har lite ont bör jag direkt påbörja flera antibiotikakurer. Hon skriver ut två olika och säger att vi ses om några månader?! NEJ TACK.
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag var hos Dr Carin och hon hjälpte mig på ett bra sätt och hade ett bra bemötande. Jag rekommenderar henne.
  • eva a
    eva a skrev om Innerstadsgynekologen
    Tack för all hjälp, du lyssnar på mig
  • anna l
    anna l skrev om Innerstadsgynekologen
    Om bemötande och engagemang är viktigt så avråder jag besök hos innerstadsgynekologen. Hon ger ett väldigt kallt och oengagerat intryck. Visste inte vad mitt problem berodde på och hade inga vidare förslag på vidare utredning. Finns betydligt bättre och mer engagerade gynekologer att boka tid hos! Dock är det enkelt att få en snabb tid.
  • Eva M
    Eva M skrev om Innerstadsgynekologen
    I flera år gick jag och blödde med min hormonspiral. På denna gynmottagning blev jag till sist hjälpt. Man konstaterade att jag hade en polyp, den togs bort och nu är jag blödningsfri.
  • M
    M skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag skulle inte rekomendera innerstadsgynekologen! Hela stället ger en dåliga vibbar. Inget varmt bemötande och inte speciellt trevlig.
  • T K
    T K skrev om Innerstadsgynekologen
    Kvinnan är mycket underlig, verkar förvirrad och delar ut medicin utan att hitta fel. Tyvärr kan jag inte rekommendera henne. Är hon verkligen doktor? Ger inget seriöst intryck? Sök annan läkare.
  • Louise
    Louise skrev om Innerstadsgynekologen
    Carin tar så väl hand om mig. Med ett sådant bemötande ger jag henne de bästa rekommendationer!
  • Elin L
    Elin L skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag avråder alla att gå till Dr Carin gillberg!!!
    Hemskt bemötande på alla sätt! oproffsig, otrevlig och rent av dum i huvudet..
    maria s gillar detta
  • Sanity S
    Sanity S skrev om Innerstadsgynekologen
    Äntligen en gynekolog som tar sig tid och är mån om att hjälpa mig med mina åkommor. I 2 år fick jag kämpa hos andra gynekologer att ta prover för sjukdomar jag misstänkte att jag hade som i ett senare skede visade sig vara sant. Carin valde att ta samtliga prover på eget initiativ utan att jag ens behövde be om det. Bara det var en enorm lättnad och jag blev tagen på allvar beträffande mina smärtor vilket varit en enorm problematik tidigare. Haft det otroligt jobbigt då jag konstant blivit slussad mellan akutmottagningar och vårdcentralerer som resulterat i att jag under en längre tid givit upp både hopp och sexliv. Vidare så verkar jag innehava urologiska besvär varav Carin ansåg att en remiss bör utfärdas till urolog. Jag har flertalet ggr försökt få vårdcentraleren att utfärda remiss t urolog vilket de ej ansåg var nödvändigt trots problematik med trängningar, svårt att hålla tätt samt extrema smärtor som jag personligen tror beror på bl a infektion i urinrör utifrån de efterforskningar jag gjort. Nu är jag på väg till jobbet och känner en otrolig lättnad i hoppet om att dessa smärtor kanske går att få ett svar på och förhoppningsvis göra någonting åt. Ett kanske är ett stort framsteg med tanke på den extrema smärta jag fått uppleva under de 3 år som fortlöpt.
    Alba S, Brittan H gillar detta
  • Paprika
    Paprika skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag har varit hos Carin Gillberg en gång och avråder alla att gå till henne. Hon är oempatisk, kall och otrevlig och hela besöket hos henne kändes mer som att man var till besvär än att jag som patient skulle få ett bra bemötande och en trygg behandling. Carin är ingen gynekolog jag någonsin kommer besöka igen.
  • Brittan H
    Brittan H skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag har också varit hos Carin ett par gånger men bara för lindriga besvär. Det har gått snabbt att få en tid och undersökning & bemötande har varit OK.
    maria s, Sanity S gillar detta
  • hej s
    hej s skrev om Innerstadsgynekologen
    Var på mitt första besök hos Carin idag och har aldrig varit hos en så okänslig doktor förut. Väldigt kall i sitt sätt att ta emot och under vårt samtal kring mina problem innan själva undersökningen började. Under detta samtal nämnde jag också att jag har haft problem med vestibulit (samlagsmärtor) tidigare. När undersökningen väl ska börja och jag sitter i gynstolen så börjar hon bara med att trycka in plastgrejen för att öppna upp, jag fick jätteont och skrek till av smärta och började gråta. Hon försökte direkt igen, jag skrek till igen och fortsatte gråta. Hon frågade om vi inte skulle göra undersökningen, jag sa ja men att hon behövde vara mer försiktig och inte trycka så, hon sade att hon var tvungen att göra så. Tillslut var grejen iaf inne. Hon fortsatte att ta prover och sedan frågade hon om jag gjort ett ultraljud förut, jag sa ja och trodde att hon menade det man gör på magen, plötsligt stack hon upp en ultraljudsgrej i mig utan förvarning. Obehagligt som alltid vid undersökningar när någon petar runt på ett så privat ställe, men framförallt kändes det som ett intrång på grund av den dåliga lyhördheten totala bristen på empati. Hela tiden grät jag. Efteråt så skrev hon remisser och lät mig betala. Frågade kort hur jag kände mig, jag kunde inte prata på grund av gråten men visade med händerna. Hon lät mig betala och sa hej då, utan att ta i hand, utan att be om ursäkt. På det stora hela ett mycket okänsligt bemötande och utan empati. Jag tycker att som gynekolog bör man vara medveten om problematiken kring vestibulit och att det kräver extra stor försiktighet vid undersökningar, men framförallt så borde hon ha förstått då jag vid hennes första försök skrek till började gråta och sa "sluta det gör ont". Jag rekommenderar verkligen inte denna gynekolog för de som vill och behöver ett mer känsligt bemötande, kan dock inte säga något om hennes kunskaper eller övriga färdigheter som läkare.
    sofia a, x gillar detta

Polhemsgatan 29, 112 30 Stockholm