Innerstadsgynekologen

• Selma M

2020-08-31

Selma M skrev om Innerstadsgynekologen
    GÅ INTE HIT!
    Var precis där med gråten i halsen. Genuint vet jag inte ifall hon har privata problem eller en diagnos, men detta var under all kritik.
    Inget utrymme för frågor, och när vi fortfarande hade 10 min kvar så ställde hon sig upp och i princip schasade iväg mig och sa att hon inte hade tid att ta ultraljud för att jag tydligen hade ”vägrat” (stämmer inte alls) och att ”det är bråttom” trots att jag hade rätt till mer tid.
    Hon va oprofessionell, berättade aldrig vad hon höll på med, hon bara stoppade in massa saker utan förvarning, och gjorde en extremt obekväm. Jag ska inte ens börja prata om hur det såg hemskt ut inne i den här så kallade ”mottagningen”. Såg mer ut som att hon hyrt en trea och försökt göra om den till en klinik. Stökigt och ingen belysning heller.
    Kan inte utrycka mer hur dåligt detta var, SNÄLLA gå inte hit! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Hör Stockholm
    4.9 / 5 i betyg — 34 omdömen
    Badge2020
    "Lyssnar, kreativa- kommer med förslag som passar patient, mer kunskap än tinnitus ”specialisterna” på Roslagstulls sjukhus! Inte bara duktig"
  • 2020-02-19

Ena O skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag hade läst recensionerna innan besöket och var väl förberedd för ”skräcken”.. Nu är jag bara irriterad över alla negativa recensioner och håller med Lina längre ner..
    Nä det är inte en toppmodern klinik, Men aldrig har jag blivit så väl undersökt på en toppmodern klinik som hos Carin! Hon tog mina besvär på allvar (fast allt såg bra ut) när andra inte gjort det och hon tog alla möjliga prover, vilket jag upplever många andra är ”snåla” med.
    Carin kanske inte är världens mjukaste med ett påklistrat leende 24/7 men hon gjorde sitt jobb väl! Man kan inte ge dåliga betyg hursom bara för att man inte kan ta en personlighetstyp.

Jag tyckte hon var trevlig och charmig i sitt sätt och kommer defintivt gå tillbaka! Läs mer
  • 2020-01-15

Maria-Theres Josephina N skrev om Innerstadsgynekologen
    Blir alldeles beklämd av att läsa det många beskriver har upplevt hos denna gynekolog!
    Jag håller med om att mottagningen inte ser så mysig ut och att den ger en känsla av... Ja, skräckfilm.
    Min upplevelse hos denna gynekolog är att hon vet vad hon gör, är lugn, trygg och saklig. Jag förstår att man vill bli bemött med värme hos en gynekolog, något som jag upplever att hon har när det finns anledning för det. Vill man ha en kompis som skrattar när hen rotar runt där nere kanske man ska välja en annan. Vill man ha en som kan sin sak och hjälper en, då kan man gå till Carin! Hon är den första gynekolog som jag träffat som tog sig tid, lyssnade och löste mitt problem.
    Fantastiskt intelligent kvinna! Läs mer
    Ena O gillar detta
  • 2019-12-19

Malin E skrev om Innerstadsgynekologen
    Verkligen otrevlig gynekolog- går aldrig tillbaka dit! Läs mer
  • 2019-12-09

Tanya B skrev om Innerstadsgynekologen
    GÅ INTE HIT! VARNING!
    Mycket otrevlig mottagning - mörkt, ovårdat, ser smutsigt ut. Dr Carin är väldigt otrevlig, kall, rent sagt oförskämd. Efter ett kortare samtal som var under all kritik sa jag att jag inte var bekväm med att bli undersökt av henne. Hon kastade då ut mig ur kontoret och jag sprang ut med hjärtklappning och ett stresspåslag. Läs mer
  • 2019-11-21

MARCO K skrev om Innerstadsgynekologen
    KOM ALDRIG HIT SNÄLLA DET ÄR INTE SÄKERT STÄLLE!!! SKRÄCKFILM! RIKTIGT PSYKOPAT! Kom verkligen aldrig hit! Jag menar verkligen det är en gammal lägenhet väldigt smutsigt ser exakt ut som det är tagen från en SKRÄCKFILM! och Carin sa inte ens Hej när jag kom in eller inte ens kollade mig i ögonen hon såg att jag va där men ignorera mig hon sprang in och ut då sa ursäkta jag tänkde fråga bara om jag hade kommit rätt då blev hon förbannad och så du kan gå härifrån har bättre saker för mig har andra kunder då sa jag men varför så otrevlig? Då skrek hon i ansiktet på mig GÅ TILL NÅGON ANNAN JAG VILL INTE HA DIG HÄR! då blev jag skräckslagen och sa men jag har väntat på denna tid jätte länge det är ganska akut, hon tog tag i sin kund som hon hade i andra rummet och i hennes väska och knuffade ut oss och skrek väldigt högt att hon ska försvinna nu och hon drar härifrån så sprang hon till ytterdörren då sa jag men jag kan gå då du behöver inte gå för hon knuffa oss jätte hårt sen så gick jag och hennes andra kund därifrån och fattade lixom inte vad som hade hänt precis så obehagligt! Asså jag har väntat på denna tid i flera veckor! Och så blev jag ombokad flera gånger av dom! När jag kom dit så blev jag och en annan kund utkastade för INGENTING HON BLEV FÖRBANNAD för ingenting så ovälkommande hon ville inte ha mig där! Finns ingen anledning jag bara frågade om jag hade kommit rätt för de min första besök! HON SA DU KAN GÅ HÄRIFRÅN OM DU INTE VILL VARA HÄR HON SPRANG IN OCH UT FRÅN RUMMEN KÄNSLAN DÄR VA VÄLDIGT HEMSK MAN KÄNNER SIG INLÅST BLEV RÄDD HON VAR VÄLDIGT STRESSAD OCH SÅG UT SOM ATT HON VA VÄLDIGT PÅVERKAD OCH SÅ TOG HON KUNDENS VÄSKA MED EN RIKTIG ILSKA OCH KNUFFADE OSS RIKTIGT HÅRT OCH KASTA UT OSS VI BLEV JÄTTE RÄDDA DET SÅG UT SOM HON VILLE OSS NÅGOT ILA HON SA FLERA GÅNGER OM ATT JAG SKA GÅ NÅGON ANNANSTANS UTAN ATT JAG SA NÅGOT HON ÄR EN RIKTIG PSYKOPAT!!!!!! ANMÄLD!! Läs mer
  • Philip N

2019-10-29

Philip N skrev om Innerstadsgynekologen
    Oseriöst. Gå aldrig hit. Din pojkvän och google kan göra ett bättre jobb än dessa amatörer. Läs mer
  • 2019-10-21

Marjan D skrev om Innerstadsgynekologen
    Efter ett år helvete fick jag veta att hon hade skrivit helt fel p-piller till min dotter med de anamnes som hon kände till.
    Ni får verkligen tänka ordentlig innan ni bokar tid hos henne.
    För oss blev en mardröm. Läs mer
  • 2019-02-13

Emma La skrev om Innerstadsgynekologen
    Som en scen ur en skräckfilm. Gå var som helst, men inte hit. Läs mer
  • 2019-01-22

Anna S skrev om Innerstadsgynekologen
    Enkelt få tid, snabba provsvar, effektiv vidare kontakt med specialist/operation. Jag är trygg och säker hos denna gynekolog. Läs mer
  • 2018-11-21

SOFIA S skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag har träffat Carin vid två tillfällen och blivit bra bemött. Mycket professionell person! Noga och hjälpsam. Jag rekommenderar Carin varmt. Läs mer
  • 2018-09-14

Lovisa R skrev om Innerstadsgynekologen
    STORT VARNINGSTECKEN HÄR!

Jag hade inte läst recensionerna innan ordentligt. Jag möts av en kal mottagning och ett kallt handslag. Jag menar, i dessa sammanhang vill man mötas med värme eftersom att det är sjukt privat. Jag berättar öppet om mina problem och berättar även om mina andra besök hos umo där mina problem viftats med en hand. Jag fyller i en blankett, som tar lite tid. Gynekologen kommer tillbaka och säger -’’seså, nu är du klar’’. Först ska vi talas vid säger hon. Jag berättar och får inga svar, mest suckar. Hennes svar på mitt största problem blir - ”ja vissa har ju problem med sånt”. Jag säger då att - ”ja sist sa de att det var stress, men det stämmer inte”. Inget svar. Hon frågar heller inget om mina relationer ser ut nu. Jag blir typ fösad till stolen. Frågar om jag vill göra alla tester. Hur ska jag veta? Men jag svarar -”ja tror det, eller”? Jag får påpekningar om att jag sitter fel 4 ggr. Hon börjar undersökningen och det gör ont. Hon säger då -”jaha gör det där ont”. Sedan, eftersom jag är spänd och tycker att det är obehagligt, så rycker jag, och då frågar hon -”Jaha ska vi ens göra den riktiga undersökningen”? (Typ som att ta och skärp dig, tänker inte göra den på dig om du ska mesa så). Jag säger -”ja, men det är väll klart”? Jaha säger hon. Det var ju därför jag var där? Jag blundar och pressar ihop ögonen. Det är obehagligt och jag får noll info om vad som händer. Jag trodde ultraljud gjordes på magen men utan information inkräktar hon på mig och det känns ärligt talat som ett övergrepp. Till sist får jag en servett slängd på magen och jag ligger där och tänker jaha vad händer nu? Sen kastar hon skräp över mig till papperskorgen som står bredvid stolen och går till datorn. Hon säger sedan efter långa sekunder i stolen -”ja du kan gå ner, vi ska talas vid”. Varför säger man inte att undersökningen är klar? Jag klär på mig, stressad och hon säger -”jaha vill du ha medicin för dina besvär eller vänta till svaren kommer?” -”Ja, jag antar, vänta” -”Och p piller ville du ha, vad heter dem?” -”Ja oj det har jag glömt men typ proo... -”ja tror du att du bara kan komma hit och tro att jag vet vad du har för p-piller?” (Normalt sett vet gynekologen etc namnen på de vanligaste). Då ler jag och skrattar till lite, situationen är så konstig. Då ställer hon sig upp och kollar på mig. -”Jaha är det här kul nu? Tycker du att dina problem är roliga nu?”Jag blir helt chockad och svarar med... -”nej det är inte alls kul”. ALLTSÅ! Vad är det för fel på denna läkare? Hon säger även att olja ska man använda, hon informerar inte utan hon läxar upp mig på ett otrevligt sätt. Jag blir ståendes där, noll info om hur jag får svar på prover. En till patient kommer och hon går ut dit och konstaterar att det är en dubbelbokning. Hon kommer tillbaka och säger att kortläsaren är trasig och jag frågar -”jaha och provsvaren?”. Sen står jag där, är det klart nu? Jag säger tack och går. Har jag just träffat den mest kallaste och otrevligaste läkaren i världen? Trycker ner handtaget och känner hur tårarna bränner innanför ögonlocken. Jag tänker på hon som ska in efter. Stackars henne. En fruktansvärt elak, sarkastiskt och ointresserad gynekolog. Att bli behandlad så här när det handlar om något så privat är det värsta jag varit med om. Jag går hulkandes till bilen och grät resten av den eftermiddagen.
    Den här gynekologen borde inte få arbeta med det här yrket. Jag känner mig otrolig förnedrad, utlämnad och ledsen. Jag gick därifrån med noll svar på allt jag ville ha hjälp med.

Jag har anmält detta till patientnämnden i hopp om att fler gör likadant.
    Efter besöket ringde jag Gyndoktorerna på Drottninggatan, rekommenderar starkt. Otroligt professionella, jag kände mig väldigt trygg och fick noga svar på mina frågor och problem. Gynekologen lyssnade och hörde mig. Hon utförde en undersökning som var tusen gånger bättre än mina tidigare upplevelser och mottagningen var fräsch och modern. Läs mer
    G gillar detta
  • 2018-09-05

Laura B skrev om Innerstadsgynekologen
    Varning!!!! Den mest ovälkomnande och fruktansvärda upplevelsen man kan tänka sig. GÅ INTE HIT!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2018-05-14

Sandra R skrev om Innerstadsgynekologen
    Om du förväntar dig en undersökning och ett informativt besök hos en kompetent läkare; GÅ NÅGON ANNASTANS.
    Att träffa denna människa var en surrealistisk upplevelse! Jag känner mig mer orolig efter besöket då hon uppgav att hon sett en avvikelse men svarade luddigt då jag ville veta vad hon såg och vad det kunde bero på.
    Då jag krävde ett svar var hon provocerande raljant och spydig.
    Utöver sitt inkorrekta bemötande var hon slarvig, stressad, ofokuserad och hade ett stökigt mottagningsrum. USCH! Läs mer
  • 2018-04-05

Verifierad kundrelation
    Monica S skrev om Innerstadsgynekologen
    Helt klart den sämsta läkaren jag någonsin träffat!
    Ville inte svara på vanliga "kvinnofrågor" som jag hade.
    Till en början hälsade hon inte ens, glöm ögonkontakt.

Mitt i en konversation och mitt i en fråga som jag höll på att ställa gick hon ut ur rummet.. Jag och min partner som var där tillsammans blev helt paff.
    Trots att det var vårt första besök av den aktuella anledningen så var hon jätteotrevlig när vi ställde lite frågor. Hon svarade väldigt sarkastiskt så vi kände oss ganska dumma som inte 'självklart' visste hur det gick till och vad nästa steg skulle vara och så vidare..
    Det var ingen annan efter oss i väntrummet så hon kunde inte varit stressad av det.

Hon skulle skicka remiss till en annan läkare men när jag frågade vilken det var så jag kunde skriva ner namnet på kliniken stängde hon in sig, utan att säga ett ord, på sitt rum och låste dörren!!
    Min partner hade tröttnat och ville gå men jag knackade på dörren och frågade om jag inte kunde få veta vart hon skulle skicka remissen, helt utan svar. Efter nån minut började jag bli riktigt sur och knackade på ordentligt och krävde att hon berättade vilken klinik det var. Efter flera minuter öppnade hon, gav mig ett papper utan att säga nåt och stängde dörren igen. Helt otroligt dålig service med tanken på att vi båda (min partner och jag själv) aldrig varit i denna situation tidigare och hade behövt all information vi kunnat få.

Jag ringde kliniken efteråt för att dubbelkolla om de fått remissen. Men de sa att de inte tar emot remisser utan bara telefonbokningar, så hennes "remiss" var dessutom helt osann. Helt otroligt att hon får fortsätta som läkare med egen praktik.

Skulle aldrig rekommendera någon hit. Tvärt om, gå någon annan stans, var som helst, bara inte hit. Läs mer
  • Lena T

2018-01-25

Lena T skrev om Innerstadsgynekologen
    This place receives my award for “Worst gyn experience ever”.
    I called to book a time, spoke Swedish first but then checked whether the person who answered the phone could speak English since I wasn’t sure my Swedish was enough to discuss medical stuff. I was replied with a “yes”, got the instructions on booking the time online in English so I got this as if my visit will be possibly supported in English if needed.
    When I got there we spoke Swedish first but I checked whether the doctor was the one that I spoke to on the phone when I checked whether we could speak English, she said that it wasn’t her and that she’s not sure that we’ll be able to do that. I thought that I’ll manage in Swedish then.
    So we spoke Swedish during my visit. Doctor seemed distant, cold, not so much interested and sometimes rude hurrying me up and saying that she has lots of other patients (am I not one of them? :D), showing irritation when I would ask on some terms that I didn’t understand in Swedish (saying “well I don’t speak Russian you know”. Well this lame sarcasm was very appropriate of course. Especially when I’ve been reasking in English when I’d miss those few terms. When I pointed out that no one expects any Russian she switched to English and explained everything she saw on the screen when doing the ultrasound in English without any struggling. Then she switched back to Swedish cause I continued speaking Swedish and said that I should’ve come with an interpreter (for those 3 words I didn’t understand, which were repeated by her in English when I asked to explain. She understood my Swedish perfectly.). It was also asked a couple of times whether they do traditional “chair” examinations in Russia (cause ‘there are such patients who are afraid and don’t want to undergo such and they can go home cause that’s how gyn visits work here’) - as well as whether ultrasound exists there, both times sounding sarcastic again. When an interpreter was mentioned for the second time I said that when I called I asked whether we could speak English and thought that it was the doctor who replied and she said that doctors don’t answer the phone in Sweden (NB: once I already booked an appointment by phone and that doctor had phone hours and replied herself). Even if there is a person who’s answering her phone and there’s someone calling and booking a time and asks whether English could be spoken - wouldn’t you mention that this doctor doesn’t (want to) speak English? It’s the first time I experienced such within healthcare in Stockholm (have been living and working here for 2 years). So, all in all, just a whole bunch of wtf was that with some cute attempts on adding the discrimination-sauce.
    The place in it of itself is dark and a bit depressing.
    Felt sorry for the doctor - she’s obviously not happy with what she’s doing in life as well as having some issues trying to sound offensive. Always wonder how do such people don’t think of the feedback they might get that can directly affect their work/life. Anyhow, luckily that’s not my problem. Wishing her all the best. And would never recommend anyone to go there :) Läs mer
  • Mimmi

2018-01-03

Mimmi skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag grät när jag gick därifrån, jag kommer nog aldrig våga besöka en gynekolog igen efter detta... Läs mer
  • Lena R

2017-08-17

Lena R skrev om Innerstadsgynekologen
    Har inte läst en enda omdömme innan jag gick dit, för mig var viktigt att få tid inom kort och nära där jag bor. Man kommer inte få WOW intrycket av miljön där, allting är rätt gammalt och min första tanke var att jag gjorde dåligt val. Men jag var redo att ge en chans. Och jag gjorde helt rätt. Jag gillare att Carin lyssade och försökte sammanställa en bild av min besvär. Jag började förstå att hon är en kompetent läkare. Jag fick inte höra en enda gång motsatt mot hennes föregångare att mina besvär är normala och kan gå över om jag använder receptfria medel. Hon har tagit prover och skrivit ut antibiotika, 2 sorter. Och äntligen jag är besvärfri på 2.5 år! Ska fortsätta gå dit. Läs mer
  • Darja I

2017-06-05

Darja I skrev om Innerstadsgynekologen
    Någon som kan ta ut och sätta i spiral på mindre än 10 min kan sina saker. Hos andra har det tagit minst 30... Hon är tydlig, rak, effektiv och helt enkelt fantastiskt kompetent. Rekommenderar varmt. <3 Läs mer
  • Juliana M

2017-04-19

Juliana M skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag var hos henne igår.
    Läste alla omdömen på denna sida innan jag gick dit och hade inga bra förväntningar alls. Men nu....
    Tycker jag att hon är GRYM!
    Är 21 år gammal och hon fick mig att känna mig trygg och bekväm, hon förklarade allt på ett bra sätt.
    Hon har mycket kunskap och hon var till stor hjälp.
    Jag kan förstå att vissa människor upplever henne som kall osv men hon har sin charm och är man känslig och vill ha någon som ska krama en så ska man inte gå till henne. 5 bullar från mig!!!! Love her !!! Läs mer
  • 2017-03-13

Y S skrev om Innerstadsgynekologen
    Är tudelad efter ett första besök. Carin är väldigt kylig, mottagningen är absolut inte mysig, allt känns gammalt, dålig belysning mm. Ärligt talat jag fick skräckfilmsvibbar. Men! Carin var samtidigt förtroendegivande och kunde svarade utförligt på frågor. Hon kanske inte gav ett helt sympatiskt intryck men som flera andra skrivit redan: till gynekologen går man för att få hjälp, inte för att skratta.

Upplevde att Carin var lösningsorienterad och noggrann, och skulle därför rekommendera henne. Läs mer
  • Rosen S

2017-02-23

Rosen S skrev om Innerstadsgynekologen
    Väldigt kompetent och skicklig gynekolog! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Christina S

2017-02-11

Christina S skrev om Innerstadsgynekologen
    Kan varmt rekommendera Carin Gillberg. Har fåt mycket hjälp av henne även med sånt som kanske inte är gynekologens områden, med remiss till bröstundersökning t.ex., är bröstopererad, Carin har tagit prover som stillat min oro och genom behanlig givit mig en bättre sömn. Läs mer
  • 2017-01-23

Lina F skrev om Innerstadsgynekologen
    Okej, lokalerna är inte NYA och det är ingen humorshow, hon kommer inte bli din mamma och servera dig nybakta bullar, men det är väl inte därför man går dit. Jag gick dit för jag hade besvär. Jag har haft mycket kontakt med läkare och även varit tillsammans med en i många år. Dr Carin är en av de bästa läkarna jag har träffat. Hon lyssnade och hon tog noggrant emot informationen som hon sedan reflekterade över. Hon var aldrig ifrågasättande eller nedlåtande "om jag verkligen haft ont" vilket jag tycker man kan avläsa ganska ofta hos många läkare som lägger in personliga värderingar i sina bedömningar. Vill ni ha Dr house som doktor, gå till Dr Carin. Vill ni bli klappad på fiffin och få beröm för er styling med glittret, gå till någon annan! Läs mer
    Ena O gillar detta
  • 2017-01-20

eva d skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag har i flera år gått till Carin och jag har fått hjälp och blivit tagen på allvar varje gång. Ett inledande samtal om varför man söker och sjukdomshistorik innan undersökningen. En gång var jag hos en gynekolog som ville att jag skulle ligga o spreta med särade ben i stolen, utan att hälsa först eller höra vad som var fel.

En liten cysta på ena äggstocken och hon fixade direkt en remiss till ultraljud. Carin är lite "torr" och inte världens muntergök nr 1, men jag går inte till en specialist för att skratta. Vill jag det så träffar jag mina kompisar eller dyl.

Väntrummet är lite trist, men där sitter man inte lång stund för Carin håller alltid tiderna. Jag tycker att det är väldigt många trista och elaka kommentarer här om henne. Själv har jag rekommenderat 3 st av mina väninnor som nu går hos henne och är mycket nöjda de också. Kanske beror det på att vi alla är över 50 år, vi är inte behov av en gynekolog/psykolog/underhållare... Läs mer
    Ena O, Lena R gillar detta
  • 2016-12-29

Birgitta L skrev om Innerstadsgynekologen
    Ja, vad säger man. Mycket märklig upplevelse att gå till denna speciella gynekolog. Jag kände mig som att jag var med i en surrealistisk film. Fick ingen kontakt och inget grepp om henne alls. Man är ju van att gynekologer är empatiska och måna om att skapa en trygg stämning. Jag tror inte att hon såg mig i ögonen en enda gång. Nu är jag över 50 och trygg i mig själv så jag blev nästan full i skratt av hela situationen. Skulle inte rekommendera någon ung människa som inte varit hos gynekolog att gå dit. För övrigt var hon korrekt. Kanske är hon utarbetad (hon såg väldigt sliten ut) eller så är hon trött på sitt jobb. Läs mer
  • 2016-12-02

Alba S skrev om Innerstadsgynekologen
    Trots att det bara rörde sig om en liten infektion, tog gynekologen mina besvär på allvar.Hon gav tydlig information om behandling. SUPERBRA! Läs mer
  • Sara B

2016-12-02

Sara B skrev om Innerstadsgynekologen
    Doktorn hjälpte mig på ett ansvarsfullt sätt och tog mina problem på allvar. Det märks att hon har lång erfarenhet. Jag blev rekommenderad av en vän som också var väldigt nöjd! Läs mer
  • 2016-11-26

G skrev om Innerstadsgynekologen
    Trist attityd, blir sur om man ifrågasätter, stökigt i rummet och på skrivbordet. Har varit hos henne ett par gånger men ALDRIG mer! Läs mer
  • Kajsa L

2016-11-01

Kajsa L skrev om Innerstadsgynekologen
    GÅ INTE TILL HENNES MOTTAGNING! Hennes bemötande var under all kritik. Besöket började med att hon hintade om vad tjejen innan mig hade varit där för, otroligt oproffesionellt. Hon var otrevlig på ett sådant vis som jag inte kan minnas sist någon var. När jag frågade hennes hur det kom sig att det fanns så många tider hos henne och är fullbokat i resten av Stockholm fick jag till svar "Att du har ju uppenbarligen så många egna problem, så du ska skita i mina" , efter ställde hon sig vid dörren och sa i arg och otrevlig ton "att det här besöket är över, jag har så mycket annat att göra så du kan gå nu" ... och då hade jag inte ens fått hjälp för vad jag var där för. När jag gick därifrån började jag gråta och kunde inte sluta upprepa orden, hon kan dra åt helvete i mitt huvud.. Läs mer
  • 2016-08-23

Alison skrev om Innerstadsgynekologen
    Nu har många redan skrivit det här omdömet jag upplevt, och det blir upprepning för den som läser (inklusive mig) men det tåls att skrivas igen, för det här var verkligen ett skämt..
    Riktigt oproffsigt och opersonligt bemötande, inte ens ett "hej" eller handslag fick jag. Kanske irrelevant för somliga, speciellt om man bor i Stockholm, här känns det som att folk överlag inte kräver något större engagemang vid ett första bemötande. Hur som haver, första intrycket var väldigt "slappt" och likgiltigt. Inget större intresse av att egentligen undersöka en, utan snarare ett "påtvingat krav" vilket verkade vara väldigt jobbigt för henne, desto mer obekvämt för mig som patient. Det kändes mer som att man var till besvär.
    Jag hoppade upp i gynstolen, där man som de flesta kvinnor vet är i en "utsatt" och högst personlig sits, och utan förvarning tryckte hon in ett instrument. Nu gjorde inte detta ont på mig, men det var inte behagligt. Efter att det var klart lägger hon servetter på mig och går bara ifrån utan att säga något, sätter sig vid datorn och viftar med handen och säger "ja, du kan gå ner därifrån nu och klä på dig", och efter att jag gjort vad som står ovan fortsätter hon; "är det här en diagnos du verkligen vill ha eller..?".
    Hon ger mig sedan en remiss för att ta blodprov och säger att jag kan väl höra av mig om jag vill.

Ja, vad säger man? Jag slutar aldrig förvånas över hur folk beter sig. Till henne kommer jag inte höra av mig i alla fall. Läs mer
  • Catarina N

2016-01-08

Catarina N skrev om Innerstadsgynekologen
    Har gått till henne sedan 2012 och tycker hon är alldeles utmärkt - informativ och professionell. Nöjd! Dessutom väldigt snabb på att avlägsna spiral vilket kan vara ont och rentav plågsamt om personen ifråga är klumpig och oerfaren.

Vet inte varför folk nedan gnäller om avsaknad av humor osv - hon är gynekolog inte standup komiker för guds skull! Läs mer
  • 2015-09-22

maria h skrev om Innerstadsgynekologen
    Doktor Carin Gillberg var otrevlig, påpekade mitt utseende negativt, hade svårt med ögonkontakt och talade mästrande till mig.

Hon gick ut och in ur besöksrummet flera gånger vilket gjorde mig obekväm.

När jag frågade om hon kunde förklara vad hon trodde var felet i mitt fall sa hon bara att nu är besökstiden slut och att hon remitterat mig till ett annat ställe.

Kan verkligen inte rekommendera denna gynekolog till någon! Läs mer
  • Annelie C

2015-08-31

Annelie C skrev om Innerstadsgynekologen
    Rekommenderar henne verkligen om man har problem som man vill bli av med. Hon ställde rätt diagnos direkt, trots att symptomen var ganska diffusa.
    Hon är rak o effektiv så om man vill gå till en läkare för att småprata med bör man välja någon annan.
    Jag föredrar en kunnig läkare som kan sitt jobb. Läs mer
  • 2015-07-08

Lola C skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag kan bara instämma i de negativa kommentarerna här nedan om Carin Gillbergs bemötande på Polhemsgatan. Tyvärr kollade jag inte upp något om den här mottagningen innan jag gick dit, utan ville snabbt hitta en tid när jag väl bestämt mig att gå till gyn och här fanns gott om tider. Jag kände först ett instinktivt förtroende eftersom Carin var äldre och rak och direkt i sitt sätt. Men allt eftersom hon började prata med mig började jag att känna mig dum och osäker, hon rättade mig konstant om sådant jag "borde veta" om min egen kropp, frågade om jag "bantade" var under "extrem stress" på ett mycket okänsligt och nästan raljant sätt. Som gör att man blir tillbakadragen och verkligen inte har förmåga att öppna upp och svara på några personliga frågor. Nu kanske hon är väldigt medicinskt kunnig, det är omöjligt för mig att bedöma. Hon remitterade mig för provtagning som hon egentligen inte tyckte var nödvändiga, och bad mig återkomma om problemet kvarstod. Men totalt okänslig iaf och jag rekommenderar ingen att gå dit! Läs mer
  • 2014-10-30

AnnaKarin skrev om Innerstadsgynekologen
    Mycket bra med en bra läkare som kan sitt jobb! Läs mer
  • 2014-10-16

Kikki T skrev om Innerstadsgynekologen
    Ok, det är möjligen inte något fel på hennes kunskaper MEN...hon känns kall, förvirrad (frågar samma sak flera gånger) och allmänt frånvarande. Funderar på om hon egentligen är helt frisk? (på fullt allvar). Hennes undersökningsrum ser ut somatt det inte städats/rensats sedan 70-talet och själva lokalen påminner mer Frankensteins verkstad än en gynekologmottagning...Ni vet, man kan ju göra det lite mysigt i väntrummet så känna det lite mindre obehagligt att besöka gyn men här är det mer att det kanske är hälsovådligt att gå in. Som sagt, möjligen inget fel på hennes kunskaper men lite kan man väl ändå kräva av situationen runtomkring som besökande patient, eller? Läs mer
  • 2014-10-15

sofia a skrev om Innerstadsgynekologen
    GÅ INTE DIT!!!!!!! Jag blev först ombokad massa gånger, de var dessutom väldigt otrevliga. När jag väl var där sedan var det KATASTROF. Värsta besöket i mitt liv! Behövde gå till en annan gynekolog efter. Alltså besöket hos denna hemska "doktor" var bara pengar i sjön. Hade en konstig känsla med denna mottagningen från början men gick ändå eftersom det var lätt att få tid. Jag borde litat på min instinkt. Jag gick hem efteråt och bestämde mig för att gå till botten med detta. Vill inte att massa andra kvinnor ska gå till denna mottagning. På internet hittade jag jag mängder av kvinnor som har samma upplevelse av denna mottagning. Så nu sprider jag ordet som många andra gjort ex här. GÅ INTE HIT!!!!!!!!! Läs mer
  • 2014-10-13

Lisa S skrev om Innerstadsgynekologen
    Väldigt bra! Hon verkar vara mycket kunnig inom det medicinska området. Läs mer
  • 2014-09-18

maria s skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag rekommenderar INTE "Dr. Carin".
    Ingen empati, ingen humor, otrevlig, verkligen inte snäll.
    Alltså allllttt var fel.
    Kortfattat en kall och oprofessionell Läkare .
    Nej tack. Läs mer
    sofia a gillar detta
  • 2014-08-17

Martina G skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag har länge letat efter en kompetent och godhjärtad gynekolog. Hon tog mina besvär på allvar. Jag rekommenderar henne.
    Jättenöjd! Läs mer
  • 2014-04-02

Anneli S skrev om Innerstadsgynekologen
    Rekommenderar INTE Carin. Det värsta läkarbesöket någonsin. Rent av vidrigt, kallt och elakt bemötande. Dessutom kändes hela lokalen ohygienisk och stökig. Olika verktyg, lampor och datorer bara låg på golvet.
    Som svar på frågor får man fnysningar och suckar - ibland även närmast en utskällning då jag inte kunde ge ett exakt datum för när mina besvär började. Besöket slutar med att Carin säger att ingenting är fel på mig men med tanke på att jag har lite ont bör jag direkt påbörja flera antibiotikakurer. Hon skriver ut två olika och säger att vi ses om några månader?! NEJ TACK. Läs mer
  • 2013-10-22

Lisa K skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag var hos Dr Carin och hon hjälpte mig på ett bra sätt och hade ett bra bemötande. Jag rekommenderar henne. Läs mer
  • 2013-10-15

eva a skrev om Innerstadsgynekologen
    Tack för all hjälp, du lyssnar på mig Läs mer
  • 2013-08-21

anna l skrev om Innerstadsgynekologen
    Om bemötande och engagemang är viktigt så avråder jag besök hos innerstadsgynekologen. Hon ger ett väldigt kallt och oengagerat intryck. Visste inte vad mitt problem berodde på och hade inga vidare förslag på vidare utredning. Finns betydligt bättre och mer engagerade gynekologer att boka tid hos! Dock är det enkelt att få en snabb tid. Läs mer
  • 2012-11-03

Eva M skrev om Innerstadsgynekologen
    I flera år gick jag och blödde med min hormonspiral. På denna gynmottagning blev jag till sist hjälpt. Man konstaterade att jag hade en polyp, den togs bort och nu är jag blödningsfri. Läs mer
  • Mikaela b

2012-09-14

Mikaela b skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag skulle inte rekomendera innerstadsgynekologen! Hela stället ger en dåliga vibbar. Inget varmt bemötande och inte speciellt trevlig. Läs mer
  • 2012-08-28

T K skrev om Innerstadsgynekologen
    Kvinnan är mycket underlig, verkar förvirrad och delar ut medicin utan att hitta fel. Tyvärr kan jag inte rekommendera henne. Är hon verkligen doktor? Ger inget seriöst intryck? Sök annan läkare. Läs mer
  • 2012-07-08

Louise skrev om Innerstadsgynekologen
    Carin tar så väl hand om mig. Med ett sådant bemötande ger jag henne de bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2012-06-28

Elin L skrev om Innerstadsgynekologen
    Jag avråder alla att gå till Dr Carin gillberg!!!
    Hemskt bemötande på alla sätt! oproffsig, otrevlig och rent av dum i huvudet.. Läs mer
    maria s gillar detta

Bästa Företagen inom hälsovård nära Innerstadsgynekologen: