Alla kategorier Blommor Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Interflora AB

Interflora AB

Gustavslundsvägen 151E, 167 51 Bromma — Visa karta

Interflora erbjuder Blommogram\® och blommor till hela världen och till alla tillfällen. På interflora.se hittar du blommor till alla tillfällen

Läs vad 1 kund tycker om Interflora AB

• stefan p
    stefan p skrev om Interflora AB
    Undertecknad skulle uppvakta en bekant på 35 årsdagens, gick in på
    www. Interflora.se. Beställde där månadens bukett och följde alla deras instruktioner samt betalade med kreditkort.
    Några minuter senare får jag en skriftlig bekräftelse via mail på min beställning, se bilaga.

Några timmar senare ringer en av de anslutna butikerna och säger:
    - Vi kan inte leverera så som du fått bekräftelse !
    - Dagens leverans har gått! (blommorna skulle vara framme 48 timmar senare enligt min beställning och deras bekräftelse)
    - Vill du ha blommorna så som du fått en skriftlig beställning på så kostar det 75 kr extra fram till orten.
    - Vill du ha blommorna fram till exakt den plats du fått bekräftelse på så kostar det ytterligare 160 kr med transport!
    - Du kan också vänta 4 dygn då kostar det bara 160 kr extra till din slutdestination!
    Här inser jag att denna person ej har möjlighet att säkerställa den leverans som Interflora bekräftat och fått betalt för.

Vänder mig till Interfloras kundtjänst, de föreslår:
    - Betala mer än det som anges på hemsidan och så kan du få din leverans
    - Avboka gärna ordern och få pengarna tillbaka

Vad säger sunt förnuft om detta?
    Vad säger konsumentköplagen? Får man utlova och skriftligen bekräfta en sak för att därefter kräva mer betalt för tjänsten?
    Får deras hemsida kommunicera en sak och deras eftermarknad en helt annan?
    Nikke L gillar detta

Gustavslundsvägen 151E, 167 51 Bromma