Intrex AB

Gamla Dalarövägen 43, 136 49 Vega — Visa karta

Blecktornsgränd 13, 11824, STOCKHOLM
Dåderman Bygg och Badrum
annika w:
Mycket bra firma. Kom i tid, yrkesskickliga, lätta att få tag på, tog hand om allt när vi valde att totalrenovera vårt kök i en 60-talsvilla...

Byggkonsulter nära Intrex AB:

Slakthusgatan 20, JOHANNESHOV
Culimar hjälper er att bygga era drömmar. Vi har aldrig någonsin haft lika många... Läs mer ›
Mickael B:
Vi fick professionell, personlig och supertrevlig hjälp med planering, ritning och leverans av vårt drömkök från Culimar. Hög kvalitet rätt ...

Västberga allé 1A, Västberga
Vi berättar gärna mer om hur vi kan hjälpa er och erbjuder även fasta priser. Läs mer ›
Andreas M:
Över förväntan. Vi har gjort om ett badrum där förmannen var mycket tillmötesgående och inlyssnande. Vi anlitade även dem för ett annat ...

Döbelnsgatan 64, Stockholm
Jonas N:
Baranowski bygg har gjort ett utomordentligt gott arbete när de renoverade mitt kök. Genomgående hög kvalitet på utförandet och de har en my...

Ackumulatorvägen 4, LIDINGÖ
Välkommen till oss på Lidingö Hantverksgrupp. Vi hjälper dig med måleri, taklägg... Läs mer ›
Gustaf M:
Professionellt och trevligt bemötande. Bra jobb

Läs vad 1 kund tycker om Intrex AB

• Nico  P
    Nico P skrev om Intrex AB
    Intrex/ Arredo 3. Varning för Intrex Arredo 3 Hammarby Sjöstad.
    Levererar dyra kök men är oseriös.
    Vi köpte kök från Intrex/Arredo 3 i hammarby sjöstad hösten 2013, allt verkade bra till en början. Det första som hände var att leveranstiderna inte höll, och då tänkte man, ibland blir det så. Efter ett tag när man började påpeka dett, och svaret var alltid ," Nu kommer det" "Pratade precis med leverantören"" Senast fredag".
    När han fick ett argt mail med klagomål så reagerade han med att bli arg istället för att göra något åt saken.
    Vi märkte att han ljög väldigt mycket. Han hade helt enkelt inte kontroll eller den proffsighet som en leverantör skall ha och särskilt efter ett kök som kostar nästan 400 000 kronor. Lovade mycket men glömde hälften, men skyllde hela tiden ifrån sig så att man kände sig dum. Han blev arg när man störde honom för mycket med konkreta saker som han själv lovat både per mail och samtalsenligt.

Efter många om och men så levererades köket, men den dyra marmorskivan som nästan var lika dyr som själva köket, hade blivit försenad. Det skulle komma nästa vecka sa dom. Det tog nästan 6 veckor efter det att köket levererats. Och då hade själva köket tagit 8 veckor istället för utlovade 5 veckor. Alltså 12 veckor för en marmorskiva, nästan 3 månader.
    När skivan var levererad och monterad hade vi en restskuld på 6000 kronor till honom. Efter några veckor så blev skivan fläckig bara av att vatten kom på den. Naturligtvis så anmärkte vi detta för honom. Detta var i November 2013.
    Hans svar var att, leverantören kommer nästa vecka. Efter några veckors påtryckningar så kom leverantören och tittade på skivan och sa att jag skulle kontakta Intrex Arredo 3 för att dessa skulle åtgärda med ny slipning/vaxning. Sista mailet skickade jag i februari 2014 sen beslöt jag att strunta i Intrex och hans åtgärder. Vi orkade helt enkelt inte. Vi betalade naturligtvis inte den sista skulden på 6000 kronor.
    I oktober 2015 började en kran(blandare) droppa och läcka, Vi tog åter kontakt med Intrex eftersom det är 3 års garanti( Enligt leverantören till Intrex av blandaren)
    Då fick vi ett krav på 6000 kronor plus ränta med 2200 kronor. Vi kontaktade Intrex och då fick vi svaret att man betalar sina räkningar först.
    Självklart är det så att jag skall hålla inne räkningen tills det åtgärdas.
    På min fråga om han skulle åtgärda bristerna först var det samma svar som innan. NÄSTA VECKA!!!!!
    Jag återskickade mailet( där det står klart och tydligt att han redan då skulle fixa det och nästa vecka!!!!) sen februari 2014 och undrade hur det kommer gå med marmor skivan, fick vi åter samma svar. NÄSTA VECKA.
    Jag bör tillägga att jag hade även skrivit i mailet att jag ville betala skulden redan i februari 2014, bara allt åtgärdas.

Jag betalade vår restskuld med ränta och krävde från honom att veta när detta skall ske, jag ville ha datum och tid.
    NÄSTA VECKA var svaret.
    Efter en vecka var jag inne hos Intrex Arredo 3 i Hammarby sjöstad för att kontrollera status på hans fortsatta löften om åtgärder.
    Svaret var den här gången att jag var en besvärlig kund samt att jag ordagrant skall hålla käften och dra åt helvete.
    Och inte är min blandare fixad eller skivan.
    Det fixas NÄSTA VECKA enligt Intrex Arredo 3 i Hammarby Sjöstad.
    Då har det gått två år.

Gällande blandaren som droppar, jag det skulle man också skämmas över då Intrex gör oss en tjänst som hjälper till med garantin som leverantören Blanco skall stå för. Efter ett samtal till Blanco fick jag reda på att Intrex skall stå för det eftersom det alltid är så, att återförsäljaren är den som står för garantier och det är Intrex.
    Innehavaren av Intrex och Arredo3 borde börja förstå ett och annat. I alla fall borde han titta på sin fallande omsättning som är offentlig att inte mycket står rätt till i detta företag. Företaget har omsatt 30 % mindre under 2014 från föregående år när ROT och köksbranchen går som bäst . Från 8 anställda till 3 betyder mycket. Fallande förtroende.

Det som gäller är Konsumentombudsmannen och Allmänna Reklamationsnämnden så att ingen mer drabbas.
    Råd och Rön med svarta listan kommer automatiskt.

Vänligen
    Nico P Hammarby Sjöstad