Kamux AB

2.3 i betyg av av 4 omdömen

Läs vad 4 kunder tycker om Kamux AB

• 2020-09-04

PIA A skrev om Kamux AB
    Köpte bil 2020-08-29 av säljare Carl-Philip, kommunikationen skedde via Mail. Fick ner bilen till en av deras butiker nere i Växjö där en säljare gav oss nyckeln till bilen. Vi fick ingen annan hjälp av dem utan allt skulle ske via den säljaren vi haft kontakt med innan. Vi provkörde bilen och det fanns massa funktioner som vi inte hade någon aning om, fick ringa våran säljare som förklarade hur de fungerade via telefon då ingen i butiken ville hjälpa oss. Vi kollade bilen på plats och tyckte allt såg bra ut. Efter att köpt bilen, eller rättare sagt skrivit på avtal som våran säljare skickat till någon av de andra anställda i Växjö butiken så hann vi inte mer än att åka ifrån bilfirman innan vi märkte att parkeringsljuset inte fungerade! samt var det en plast hållare till bakljusen som satt löst. Vi tog direkt kontakt med våran säljare och skickade bilderna till honom. Vi fick till oss att ringa honom på måndag , vilket vi gjorde men utan resultat. Säljaren svarade inte. Mailade honom dagen efter och han ringer upp. Han sa att detta är en reklamation som de lägger vidare till deras eftermarknad. Han lovade mig via telefon att återkomma dagen efter, vilket inte utfördes! Det gick ytterligen 2 dgr utan att någon varken ringt eller mailat. Min man tar kontakt med butikschefen som säger att han ska höra med säljaren och att han inte har någon koll på ärendet. Säljaren mailar oss samma dag och säger att reklamationen är nekad. Då väljer vi att utnyttja distanslagen med ångerköp men det gick vi inte fast vi är inom de 14 dagarna från köp! Nu är ärendet hos ARN från vår sida. Så grymt besvikna på deras sätt att möta kunder! Vill varna folk att inte köpa från denna firma då de uppenbarligen skiter i sina kunder efter ett köp och bluffar folk !! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Fikratsson Bil AB
    4.9 / 5 i betyg — 301 omdömen
    Badge2020
    "Snabb service och bra bemötande i samband med försäljningen min bil."
  • BJÖRN L

2019-04-12

BJÖRN L skrev om Kamux AB
    Köpte bil 2019-01-25 och var verkligen supernöjd med Kamux/ säljaren fram till och med köpet men när detta genomförts vänder det dessvärre då man blir helt ointresserad av att kommunicera och lovar saker utan att sen leverera på det, till och med en sådan enkel sak som att återkoppla.

Inför köpet körde de bilen från Örebro till Järfälla för att vi skulle kunna provköra, det kräver förvisso att man lägger en liten handpenning för att visa sig seriös men är ändå en bra tjänst tycker jag.

Bilen kom med en monterad och låst cykelhållare på taket men inga nycklar till denna, Kamux skulle fixa nya nycklar men jag har fortfarande inte erhållit någon nyckel och nu är det April.
    Flera mail och samtal har gått i ärendet.
    Jag kan förvisso ordna med nyckel själv men jag stör mig på att Kamux lovat att de ska fixa det och sen händer nada.

I samband med provkörningen tittade vi under huven och behållaren för styrservoolja var då i princip tom, förvisso inget läckage då nivån varit stabil efter påfyllning men det vittnar lite om att Kamux slarvar med sin kontroll.

Klonk från höger bak vid körning över gupp visade sig vara stötdämparen som gett upp och läckte.

Bytte till sommardäck i veckan och upptäcker då att 2/4 däck är fläckvis blankslitna och otjänliga, då kollade vi ändå på däcken där de låg i bakluckan på bilen vid provkörningen men vi tog inte ut samtliga däck ur påsarna och granskade dem hela vägen runt
    - det skulle vi gjort.

Jag är nöjd med bilen men besviken på Kamux. Läs mer
  • Saff A

2018-11-03

Saff A skrev om Kamux AB
    Jag har köpt bilar många gånger, man samlar på sig erfarenhet efter varje bilköp. Min kompis hade köpte bil från kamvux i Gävle, han upptäckte felet, kontaktade kamvux i Örebro, fick hjälp av Felix, där båda våra nöjda.. han fick lånebil tills hans bil kom till Örebro. Jag aldrig upplevt en sånt bemötande som vi fick från Kamvux Örebro, trots att han inte hade köpt bilen från Kamvux Örebro. Tack ska ni ha! Läs mer
  • Jocke L

2017-11-07

Jocke L skrev om Kamux AB
    Tyvärr helt jävla ointresserade av att städa upp sin egen smörja. Ljög oss rakt upp i ansiktet under affären men när vi konfronterar dom skyller de på "bristande kommunikation." vi avslöjade dom först efteråt genom att kontakta verkstaden som gjorde servicen på bilen. Verkar ha satt i system att lura sina kunder. Köper du en bil här så kolla allt både en, två och tre gånger. Ring verkstaden och fråga om bilen om Kamux har servat den innan leverans.
    Kamux lögner har hittills kostat oss strax under 4000, verkstaden hade rekommendationer på jobb för ytterligare 7-8000 och Kamux undanhöll allt för oss. Kamux vägrar ta på sig det trots att de enligt lag är skyldiga att informera om kända brister, ingen firma jag kommer handla av igen och skulle aldrig rekommendera någon att gå hit.
    Om du trots allt är beredd att handla bil här, var beredd på att gå igenom processen hos ARN när du kommer fram till att du måste anmäla dom. Vi är där nu och det tar tid, lång tid. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte