Alla kategorier Begagnade bilar Örebro Örebro Kamux AB

Läs vad 4 kunder tycker om Kamux AB

• BJÖRN L

2019-04-12

BJÖRN L skrev om Kamux AB
    Köpte bil 2019-01-25 och var verkligen supernöjd med Kamux/ säljaren fram till och med köpet men när detta genomförts vänder det dessvärre då man blir helt ointresserad av att kommunicera och lovar saker utan att sen leverera på det, till och med en sådan enkel sak som att återkoppla.

Inför köpet körde de bilen från Örebro till Järfälla för att vi skulle kunna provköra, det kräver förvisso att man lägger en liten handpenning för att visa sig seriös men är ändå en bra tjänst tycker jag.

Bilen kom med en monterad och låst cykelhållare på taket men inga nycklar till denna, Kamux skulle fixa nya nycklar men jag har fortfarande inte erhållit någon nyckel och nu är det April.
    Flera mail och samtal har gått i ärendet.
    Jag kan förvisso ordna med nyckel själv men jag stör mig på att Kamux lovat att de ska fixa det och sen händer nada.

I samband med provkörningen tittade vi under huven och behållaren för styrservoolja var då i princip tom, förvisso inget läckage då nivån varit stabil efter påfyllning men det vittnar lite om att Kamux slarvar med sin kontroll.

Klonk från höger bak vid körning över gupp visade sig vara stötdämparen som gett upp och läckte.

Bytte till sommardäck i veckan och upptäcker då att 2/4 däck är fläckvis blankslitna och otjänliga, då kollade vi ändå på däcken där de låg i bakluckan på bilen vid provkörningen men vi tog inte ut samtliga däck ur påsarna och granskade dem hela vägen runt
    - det skulle vi gjort.

Jag är nöjd med bilen men besviken på Kamux. Läs mer
  • 2019-03-15

ALI H skrev om Kamux AB
    Ni som kollar på detta omdöme kan klicka på länkarna som jag har bifogat nedan så får ni se vad det står om detta bolag på SVT och EXPRESSEN. Ett helt oseriöst företag. Håller aldrig det de lovar. Köpt en bil från dem och lovade mig saker som de aldrig gjort trots massa mail och telefonsamtal. Varje gång jag kontaktat dem säger de att de skulle göra och det har gått flera månader och de har inte gjort det de lovat. Trevliga och seriösa innan köpet men efter man har köpt en bil då bryr dem inte sig om kunden, inte heller svarar när man mailar dem. Man tror de är seriösa för att de är kedja men man blir skrämd om man läser vad det finns för VARNINGAR om dem på olika tidningar. Sålt trasiga bilar till folk, sålt en bil med trasig motor till tre kunder i rad. Ni får själv googla efter Kamux omdöme så får ni se hur dem är som företag. Hade jag vetat att de är bilskojare då hade jag aldrig köpt bil från dem. Undvik detta oseriösa företag eller var mycket försiktiga om ni vill köpa en bil från dem.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/konsument/problembil-saldes-om-igen-tre-agare-kanner-sig-lurade Läs mer
  • Saff A

2018-11-03

Saff A skrev om Kamux AB
    Jag har köpt bilar många gånger, man samlar på sig erfarenhet efter varje bilköp. Min kompis hade köpte bil från kamvux i Gävle, han upptäckte felet, kontaktade kamvux i Örebro, fick hjälp av Felix, där båda våra nöjda.. han fick lånebil tills hans bil kom till Örebro. Jag aldrig upplevt en sånt bemötande som vi fick från Kamvux Örebro, trots att han inte hade köpt bilen från Kamvux Örebro. Tack ska ni ha! Läs mer
  • Jocke L

2017-11-07

Jocke L skrev om Kamux AB
    Tyvärr helt jävla ointresserade av att städa upp sin egen smörja. Ljög oss rakt upp i ansiktet under affären men när vi konfronterar dom skyller de på "bristande kommunikation." vi avslöjade dom först efteråt genom att kontakta verkstaden som gjorde servicen på bilen. Verkar ha satt i system att lura sina kunder. Köper du en bil här så kolla allt både en, två och tre gånger. Ring verkstaden och fråga om bilen om Kamux har servat den innan leverans.
    Kamux lögner har hittills kostat oss strax under 4000, verkstaden hade rekommendationer på jobb för ytterligare 7-8000 och Kamux undanhöll allt för oss. Kamux vägrar ta på sig det trots att de enligt lag är skyldiga att informera om kända brister, ingen firma jag kommer handla av igen och skulle aldrig rekommendera någon att gå hit.
    Om du trots allt är beredd att handla bil här, var beredd på att gå igenom processen hos ARN när du kommer fram till att du måste anmäla dom. Vi är där nu och det tar tid, lång tid. Läs mer
Gillbergagatan 25, 58273, LINKÖPING