Kapital Bygg Sverige AB

Kapital Bygg Sverige AB

Ring 073-067 77 71 www.kapitalbygg.se
4.5

Välkommen till Kapital Bygg – experter på totalrenoveringar, takarbeten och energieffektiva fönster och dörrar. Vi är ett relativt ungt byggföretag med huvudkontor söder om Stockholm. Vår arbetargrupp har mer än 15 års erfarenhet i bagaget och består i dagsläget av 16 yrkeskunniga hantverkare. Inget projekt är för stort eller...

20 omdömen om Kapital Bygg Sverige AB

Caroline H
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Vi bytte ut alla våra fönster i vårt radhus, inklusive två takfönster. Bra kontakt med Arthur, fick alltid snabba svar. Blev dock miss i kommunikationen angående en fönsterbräda till ett av takfönstren, vi var inte nöjda med resultatet. Men utan problem så gjorde de om efter våra önskemål. Vi är absolut nöjda med slutresultatet.

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Fredrik D
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Varmt rekommenderar detta företag för era till och ombyggnader . Vi har anlitat Kapital Bygg till flertal tillbyggnader från 15 m2 till 150 m2 och de har klarat det utmärkt med bara flertal små anmärkningar vid slutbesiktning . Arthur är väldigt duktig som projektledare , de höll tidplan som utsättes innan byggstart . Resultatet uppnåtts alltid enligt kundernas önskemål .

Svar från Kapital Bygg Sverige AB

Hej Fredrik, Tack för ert fina ömdöme och produktivt samarbete. Vänligen, Arthur

Hakim
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Har anlitat Kapitalbygg för renovering av hela huset hos vår kund! Jätte nöjda! -Kontakt -Arbetsledning -Personal -Utförande av arbetsuppgifter Allt är på topp!

Svar från Kapital Bygg Sverige AB

Hej Hakim, Tack för ömdömet och gott samarbete. Ser fram emot fler samarbeten. Vänligen, Arthur

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Anders S
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Vi byggde in en altan på ca 10 kvm med isolerade väggar, nya fönster och golvvärme. Putsade även fasaden på utbyggnaden och byggde en trädäck på ca 25 kvm. Vår kontakt med Kapital Bygg gick framförallt via Arthur som vi var nöjda med. Alltid lätt att komma i kontakt med och lösningfokuserad. Vi var överlag nöjda med arbetsinsatsen men ibland var det lite svårt med kommunikationen med arbetarna på plats. Vi kan rekommendera Kapital Bygg för liknande arbete.

Tord J
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Vi har bytt fönster och Kapital bygg levererade samt installerade. Fönstren levererades och installerades snabbt och professionellt. Montörerna arbetade snabbt och noggrant. De var dessutom trevliga och höll arbetsplatsen snyggt och rent. När också priset var konkurrenskraftigt kan jag varmt rekommendera Kapital Bygg!

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 66 omdömen 4.8 av 66 omdömen
BadgeFourYears

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Mirsadr T
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Duktiga hantverkare med proffsig bemötande.

Berndt B
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Kapital Bygg utförde ett takbyte hos oss samt våra grannar. De var väldigt professionella och hade ett trevligt bemötande under hela perioden. Arbetet utfördes snabbt och med ett bra slutresultat.

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Charles K
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

We are super happy with the work by Kapital Bygg! They had excellent and clear communication and the finished product of the sliding doors was beautiful! High recommendations to work with Arthur and Kapital Bygg!

Victoria C
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Kapital Bygg lade nytt tak hos oss. Vid frågor fick vi snabb respons och svar. Arbetet utfördes effektivt och vi blev mycket nöjda med resultatet. Vi rekommenderar Kapital Bygg !

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Gunnar U
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Anlitade Kapital Bygg för installation av två balkongdörrar inköpta hos Fönstex. Arbetet genomfördes inom utlovad tidplan med ett helt tillfredställande resultat. Kontakten med ansvarig projektledare fungerade mycket väl med snabb respons. Vi är mycket nöjda.

Andrea B
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

I hired Kapital Bygg AB to (almost) fully renovate my apartment. We moved the kitchen in a different room, changed walls layout, and treated the floor, both in marble and parquet. To move the kitchen we also had to bring sewer and electricity along, therefore the work resulted in a series of pretty complicated challenges. Finally, we repainted all the apartment and mounted a new kitchen. The service of the company was very good and fast. The reference people I interacted with, namely the project leader Arthur and workers...

Svar från Kapital Bygg Sverige AB

Hi Andrea, Thank you for your review. It was a pleasure to cooperate with you. We appreciate your positive evaluation of our work processes and the result. Best regards, Arthur

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Kjell P
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

fasad byte med tilläggsisolering samt fönsterbyte Kunnigt bemötande och lätt att få tag i, arbetet blev proffsigt utfört med kunnig och pålitlig personal. De som utförde arbetet var noga och jag kände att de hade respekt mot oss vårt hus. De höll tidsmarginalen bra /Maja och Kjelle

Svar från Kapital Bygg Sverige AB

Hej Kjell, Tack för dessa varma ord. Vi är glada över att ni blev nöjda med arbetsprocessen och slutresultatet. Det var trevligt att samarbeta med er. Vänligen, Arthur

Janna D
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Jag sökte offert från Nordic Quality Services. När jag fick offerten kom den på uppdrag från Kapitalbygg AB. Jag ringde upp telefonnumret angivet på offerten 08-255774 i syfte att kontrollera hur dessa företag hänger ihop. En man som kallade sig arbetsledare på Kapitalbygg svarade med ett: hallå. Jag frågade vart jag hade kommit och han svarade: vart vill du komma? Det var så han representerade företaget. Hur som helst; han kände överhuvudtaget inte till Nordic Quality Services. När jag påtalade att jag kontaktade företaget...

Svar från Kapital Bygg Sverige AB

Hej Janna, Det var tråkigt att höra att du har ej blivit välmottaggen via telefon av någon som inte alls hade koppling till vårt bolag och inte heller borde ha haft behörighet att ha vårt bolags telefonkoppling. Detta tyder på att det har blivit kommunikationsmiss mellan dig och det företaget som hade offererat dig. Vår IT-avdelning redde ut hos teleoperatören att växelnumret var felkonfigurerat och kopplat till felaktigt nummer då vi under veckan hade övergått till en annan operatör. Detta är nu löst hos teleoperatören....

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Ilgis
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Vi hade anlitat Kapital Bygg för att renovera tegeltak i Sigtuna. Vi valde detta bolag för att de hade en del nöjda kunder i området. Sammantaget är vi nöjda med slutresultatet och fräscht tak. Anbudet var tydlig och projektledaren var alltid tillgänglig. Tidsramen hölls om vi bortser från en liten fördröjning med utkörning av avfallscontainer. Vi kan varmt rekommendera detta bolag vid takbyte. Hälsningar Peter

Svar från Kapital Bygg Sverige AB

Hej Peter, Tack för ett gott omdöme och resultativt samarbete. Ni är alltid välkomna att kontakta oss vid framtida projekt. /Arthur

Henrik H
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Vi lät bygga ett rum av en vind i vintras. Byggledare Ahmal är mycket vänlig och gör vad han kan för att det ska bli bra. Dock är det andra snickare som utför själva arbetet och de är av varierande nivå, samt ett annat bolag som fakturerar så strukturen är rätt rörig. Det är bra att vara tydlig med vad man ska låta utföra då många av hans killar inte kan svenska eller engelska utan enbart ryska. Arbetet blev betydlig dyrare än vad vi förväntat oss då vi lät dem utföra ett mindre extra-arbete (montera ett par garderobsdörrar...

Svar från Kapital Bygg Sverige AB

Hej Henrik, Tack för din feedback. Vid stora projektbelastningar, i synnerhet under hög säsong, brukar vi ta in extra personal från våra yrkeskunniga samarbetspartners. Vissa delmoment i byggprocessen kräver extern kompetens för att kunna bearbeta arbetsbelastningen. Som krav har vi alltid en svensktalande arbetsledare på plats som löser praktiska arbetsmoment och hantverkare utför i sin tur enbart arbete. När det gäller ÄTA-arbete framgår det alltid på alla våra offerter att detta moment debiteras på timsbasis, om...

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Anders C
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Jag anlitade Kapitalbygg under sommaren 2017 för montering av fönster, pardörrar och ytterdörrar som vi beställt från deras systerföretag Fönstex. Fönster och dörrar var av hög kvalité (kittade kulturfönster) och levererades på kort tid trots flera knepiga specialbeställningar. Vår kontakt Arthur var på plats flertalet tillfällen för att säkerställa att alla mått var korrekta och att beställningen skulle passa i tid med våra övriga renoveringar. Hantverkarna på plats var effektiva och ambitiösa och all monteringar blev...

Svar från Kapital Bygg Sverige AB

Hej Anders, Tack för din feedback och för ett trevligt samarbete. Vi arbetar aktivt för att råda bot på eventuella språkförbistringar i våra nuvarande och nya projekt. Det momentet är ett minne blott nu :) /Arthur

Lasse L
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Vi skulle måla om huset, bygga ny entré och lägga om gången upp mot huset med ny marksten. Kapital Bygg åtog sig arbetet och det är vi väldigt glada för i efterhand. Bemötandet har varit trevligt och när vi granskade fakturor och fann någon post som hamnat på vårt projekt, men hörde till annat, rättades det till omgående. De har arbetat långa dagar och många dagar, för att få projektet klart. De har varit noggranna och professionella och visat på hög yrkeskompetens inom de olika delarna som vårt projekt innehöll. ...

Hej Lasse, Tack för din feedback och ett trevligt samarbete. /Arthur

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Ylva H
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Installerade litet kök. Bra och snabb service. Vi är mycket nöjda.

Hej Ylva, Tack för din feedback och ett trevligt samarbete. /Arthur

Bryan
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

mycket bra och är mer än nöjd. allt blev som vi önskade

Hej Bryan, Tack för din feedback och ett trevligt samarbete. /Arthur

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen
BadgeFourYears

Carolina S Carolina S
Linda Å
Skrev om Kapital Bygg Sverige AB

Vi beställde 5 stycken stora 3-glasfönster med allmogeprofil, specialbeställda spröjs och med aluminiumutsida. Beställningen gick smidigt och säljaren på Fönstex var mycket noga med att alla detaljer skulle bli rätt. Fönstren kom 2 veckor efter beställning, levererades av en lastbil direkt från fabrik, väl förpackade och vi fick hjälp att ställa dem på en bra plats på tomten. Vi har ett befintligt SP-fönster och ett från Fönstex i köket, det är svårt att se någon större skillnad på dem fast det ena kostade dubbelt så mycket. Vi är mycket nöjda med våra fönster från Fönstex!