Kivra AB

Läs vad 4 kunder tycker om Kivra AB

• Christina M

2020-01-15

Christina M skrev om Kivra AB
    Katastrof! Borde INTE användas av myndigheter. Oseriöst. Varning!

Vår minderårige son har, utan att veta hur, råkat ansluta sig till Kivra. Därmed har all hans post från skatteverket gått till hans digitala brevlåda hos Kivra. Vi föräldrar har inte fått några som helst upplysningar från skatteverket vilket man annars får gällande minderåriga barn. Sonen förstod inte att han skulle öppna och läsa mailen. Vi föräldrar visste inte om att de fanns. Igår fick vi ett brev från Överförmyndaren som upplyste om att vår son hade en skuld som gått till kronofogden för indrivning. Vi blev minst sagt chockade! Vi har inte fått ett enda brev gällande skulden. Vi visste inte om att den fanns!. Nu har jag grävt i det hela och per telefon fått besked om vad som skall betalas och gjort inbetalningen. Men vår son drabbas av inkassokostnader på 600 kr. Jag har naturligtvis även avslutat hans Kivra. Jag kommer att varna alla i min omgivning för att ansluta sig till Kivra.

Hur kan Kivra skicka viktig post och krav till minderåriga utan att meddela deras förmyndare??? Håller det rättsligt? Vem skall stå för de kostnader vår son drabbats av? Kivra? Eller skatteverket?

Skrota Kivra. Allt för många drabbas av samma sak som vi drabbats av. Den upplysningen fick jag från överförmyndaren som haft flera liknande ärenden på sitt bord och genom att läsa omdömen om Kivra.

Skatteverket borde genast sluta med "tjänsten" eller snarare otjänsten. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Hot Help
    4.9 / 5 i betyg — 50 omdömen
    Badge2020
    "En vän i nöden- Så fort jag får problem och ringer HotHelp så får jag svar per omgående, samt proffsig hjälp då jag själv är ganska okunnig"
  • ÅSA V

2019-05-16

ÅSA V skrev om Kivra AB
    Jag har aldrig fått betalningspåminnelser tidigare men sedan jag började använda Kivra så kommer fakturor dit och de går inte att betala direkt i appen, såsom det förmodligen är tänkt. Dessutom kommer inte påminnelser dit heller. Så läser du en faktura från tex Transportstyrelsen och inte betalar den omedelbart genom att fota fakturan och gå in och betala via datorn (vad är då vitsen med Kivra) så läggs det på 500kr (dröjsmålsfaktura) som sedan kommer som en pappersfaktura i brevlådan. Värdelöst. Avreggar mig omedelbart. Läs mer
  • Anna L

2019-04-12

Anna L skrev om Kivra AB
    Oseriöst! Ingen myndighet borde använda sig av Kivra, kundtjänsten återkommer inte och tjänsten fungerar inte tillfredsställande. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Mobilfrid AB
    4.7 / 5 i betyg — 770 omdömen
    Badge2020
    "Bytte batteri på iPhone 6s. Snabbt o prisvärt"
  • Fredrik E

2013-08-24

Fredrik E skrev om Kivra AB
    Läs bara om vad det är för blufföretag på: http://www.rejta.se/omdome/1094490/kivra+ab Läs mer

Bästa Företagen inom dator nära Kivra AB:

Tommie S Tommie S tycker: