Bofin är utan tvekan det mest oseriösa, oproffsiga och otrevligaste företaget jag någonsin haft att göra med.
Vad ni än gör, ANLITA INTE denna firma!
Dessa problem har jag haft från Bofins sida.
* Bofins första killa snackar enbart ryska.
* Bofins andra kille snackade ryska och hyfsad engelska.
* Dom har vid flera tillfällen ringt och skällt ut mig för att jag la ett dåligt omdöme på dom.
* Min kontakt på Bofin har ljugit för mig och för Kvik som sålde köket till mig. Kvik spelar även medvetet dumma och okunniga.
* Skåpen över kyl och frys har monterats för långt ner så där behövde hela skåpen monteras ner och monteras upp igen.
* Springan är rätt stor över kyl och frys efter om monteringen.
* Snickaren har stoppat i elkontakten för kyl och frys och monterat träskivor, skåp m.m. framför elkontakten så man
* inte längre kan dra ut den.
* Ett eluttag har knäckts i samband med föregående punkt.
* Ett elrör har monterats in i väggen så elektrikern blev tvungen att dra en extra elledning utanpå vägen i hallen.
* Kyl och frys har ställts på plats med samtlig frigolit m.m. kvar i kylen vilket gjort att frigoliten frysit fast.
* Vi har hittat bucklor på kyl och frys.
* Ventilation mot yttervägg har man monterat en träskiva över, detta innebär att träskivan riskerar att mögla och detta har därför behövt göras om.
* Snickaren har monterat vattenkranen rakt på rören med vatten i kranen vilket gjort att vi under en månads tid har levt med risk för vattenläcka.
* Snickaren från Bofin har kört skruvdragaren i ballofixerna så där blev vi tvungna att ta dit en annan rörmockare som fick sköta all VVS pga kraftigt dåligt omdömme från Bofins sida.
* Bofin har kört går våtrums sillekon i överkant och ljusgrå sillekon på övriga kanter.
* Plastmattan i skåpet under diskbänken är förstörd då bofin skärt sönder den och dragit in slangarna från diskmaskinen den vägen.
* Bofin har lagt in sladdarna under sillekonet så behöver vi byta lamparmatur i framtiden så behöver sillekonet slitas sönder.
* Dom lät byggsäckarna stå i över 2 månader.
* Renoveringen borde tagit 1 - 2 veckor men har istället dragit iväg till över 3 månader och vi har nu bett dom bara skicka fakturan för att bli av med dom då dom beter sig hot fullt och opålitligt åt och det helt enkelt inte längre går att lita på dom över huvud taget.
Läs mer