Alla kategorier Heminredning Stockholms län Järfälla KungSängen KungSängen Barkarby

KungSängen Barkarby

Herrestavägen 11, 177 38 Järfälla — Visa karta

Välkommen till KungSängens butik och oss i Barkarby! Här i Barkarbys köpcentrum utanför Stockholms stad kan du få hjälp av vår kunniga personal och våra duktiga hantverkare att hitta eller beställa den perfekta sängen för just dig.

Vårt mål är att allt ska vara handgjort när det kommer till sängar. Vi anser att handgjorda produkter håller högre kvalitet. Dessutom förhandlar vi inte med priset, det ska vara prisvärt att sova bra.

Kontakta oss eller kom förbi butiken så får du se vårt fina utbud i den stora och luftiga lokalen. Förutom sängramar har vi även tillbehör som sängkläder, täcken, kuddar eller nattduksbord.

Läs vad 165 kunder tycker om KungSängen Barkarby

• Barbro E
    Barbro E skrev om KungSängen Barkarby
    Bra och kunnigt bemötande från en expedit från Sveg som jobbade tillfälligt i Barkany. Har senare stött på personal som inte haft en aning om vad bärighet på kuddar är för något, mycket förvånande.
  • Roja A
    Roja A skrev om KungSängen Barkarby
    Väldigt bra service och är super nöjd med sängen. Tack så mycket
    2017-09-14 KungSängen Barkarby svarar Roja A
    Hej Roja!

Tack för din feedback. Hoppas du sover gott många år framåt!

• Per E
    Per E skrev om KungSängen Barkarby
    Jag är nöjd och sover bra. Det känns som jag valde rätt hårdhetsgrad på sängbotten/madrassen. De som levererade sängen var trevliga och serviceminded.
    2017-09-09 KungSängen Barkarby svarar Per E
    Tack Per!

Det är just det vi vill höra. Att du sover bra och är nöjd. Vi tackar stort för den lilla feedbacken

Personalen i Barkarby butiken
  • Marcus F
    Marcus F skrev om KungSängen Barkarby
    Bra bemötande och god service. Lyssnade på kundens behov och kom med bra förslag.
    2017-09-08 KungSängen Barkarby svarar Marcus F
    Tack för den feedbacken. Vi är glada att höra att du är nöjd med oss och din nya säng från oss

Personalen i butik Barkarby
  • Paul G
    Paul G skrev om KungSängen Barkarby
    Va bra i sin helhet i butiken. Men det vi inte är nöjda med är att sängen kom ej på utlovad tid, informationen kom 2 dagar innan vi skulle fått sängen leveransen, vi hade skänt vår gamla säng med bortforsling på morgonen samma dag som nya sängen slulle komma. Vi fick en del av sängen samma dag som var en madrass, = ligga på golvet med hustruns värk och protesknä var det ett rent helsike att leva med, Kungsängen berätta att dom skulle kompensera oss, men har inte gjort detta till daxs datum. Detta gör att vi blev i sin helhet missnöjda.
    Hälsningar Paul Gustafsson
  • Katarina R
    Katarina R skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en säng till min son. Den skulle vara 210 cm lång. Min son och jag fick ett vänligt och proffsigt bemötande. Sonen fick provligga och fick bra råd.
    Han är mycket nöjd med sin säng.
    2017-09-06 KungSängen Barkarby svarar Katarina R
    Hej Katarina!

Tack för ditt omdöme, kul att ni båda är nöjda.

• Eva-lena L
    Eva-lena L skrev om KungSängen Barkarby
    Fick ett bra bemötande då vi köpte sängar hos Er.
    2017-09-06 KungSängen Barkarby svarar Eva-lena L
    Tack för ett trevligt svar. Härligt att höra att ni är nöjda med vårt bemötande. Vi hoppas att du kommer sova gott lång tid framöver i din KungSängen säng

Med vänliga hälsningar.
  • Elin
    Elin skrev om KungSängen Barkarby
    Petra på Kungsängen - det skulle vara intressant att höra hur du definierar ordet "omgående". Det har gått flera veckor sedan du skrev att du omgående skulle kontakta oss men vi har fortfarande inte hört ett knyst. Du gjorde det uppenbarligen enbart för att det skulle se bra ut på reco.se.

Stor varning till alla som funderar på att köpa säng hos Kungsängen!
    Om något krånglar får man ingen hjälp. Deras garanti betyder inte ett dugg!
    2017-08-28 KungSängen Barkarby svarar Elin
    Hej Elin,

Som jag förstår det så har vår kundtjänst kontaktat dig och diskuterat problemet vid två tillfällen, och att er dialog fortsätter tills problemet är löst.
    När det är klart så hoppas jag att du kommer få sova gott igen!
  • Elin M
    Elin M skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en kontinentalsäng här för nästan 40 000 kr för ett år sedan. Det kändes tryggt pga utlovad garanti och svenskt varumärke etc. Efter ett tag började sängen luta inot mot mitten. Nu lutar den så mycket att vi inte kan sova skönt på rygg.

En servicekille kom hem till oss och kollade på sängen och konstaterade att det är helt normalt. Han hänvisade till företagets supportmail ifall vi inte var nöjda med svaret. Vi skickade ett mail för två månader sedan men har fortfarande inte fått svar.

Vi har även varit inne i butiken flera gånger men personalen där "kan inte göra något" utan allt ska skötas via supportmailen. Vi känner oss mycket besvikna och helt grundlurade.
    2017-08-08 KungSängen Barkarby svarar Elin M
    Hej Elin,

Väldigt tråkigt att höra om din upplevelse. Vi kommer kontakta dig omgående för att lösa det här problemet.

Vänliga hälsningar, Petra
  • Ulf E
    Ulf E skrev om KungSängen Barkarby
    Professionellt, trevligt och tillmötesgående
  • Micael B
    Micael B skrev om KungSängen Barkarby
    Bra service, fantastisk säljare. Dock vissa otydligheter i kommunikationen gällande vad som ingick och ej.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om KungSängen Barkarby
    Jag fick ett bra bemötande av personal som hjälpte mig att hitta en bra och prisvärd säng som passade mig
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om KungSängen Barkarby
    Bra service och trevlig personal. Bra kvalité på produkterna.
  • Soran R
    Soran R skrev om KungSängen Barkarby
    Mycket trevligt och kunniga personal
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en continentalsäng lindenäs hos Kungsängen barkaby. Fick ett mkt proffesionellt bemötande. Personalen tog sig tid, för att ge oss den bästa sovmöjlighet som passar oss. Kommer att rekommendera Kungsängen barkaby till mina vänner.
  • Nadine N
    Nadine N skrev om KungSängen Barkarby
    Vi fick bra hjälp att välja rätt. Personalen var väldigt trevliga och vi är supernöjda med vår nya säng.
  • Gordon H
    Gordon H skrev om KungSängen Barkarby
    Ett bemötande som medgav plats och tid för egna beslut med hjälp av säljarens kompetens om produkterna. Passade mig enastående bra. Vill även ge en eloge till "Praoeleven" som fanns med vid tillfället och satte guldkant på köpet. Allt fungerade bra från köp till leverans och montering.
  • Leif C
    Leif C skrev om KungSängen Barkarby
    Nu när man snart har använt sängen i 3 månader, så måste jag säga att vilken skön säng.
    Jag är "jätte nöjd"
  • Lisa L
    Lisa L skrev om KungSängen Barkarby
    Vi blev väldigt bra bemötta av personalen i butiken och vi är otroligt nöjda över vår nya säng. Vi skulle verkligen rekommendera KungSängen Barkarby till andra.
  • Henriksson A
    Henriksson A skrev om KungSängen Barkarby
    Säljaren hade stor kunskap vad gäller deras utbud och möjligheter till deras sängar. Min inställning var att de finns väll inte så mycket möjligheter då jag har problem att ligga på sidan.
    Men upplever nu att den sängen som vi köpte har faktiskt underlättat till viss del, så jag tackar för bra bemötande och kunskap med en ödmjuk framtoning

anne
  • Thomas S
    Thomas S skrev om KungSängen Barkarby
    Mycket kunnig säljare. Trevlig. Tog sig tid att förklara vad vi skulle tänka på. Det viktiga var inte att sälja den dyraste sängen utan att sälja en säng som var bra för oss.
  • Carina W
    Carina W skrev om KungSängen Barkarby
    Mycket bra service och bemötande.
  • Paola S
    Paola S skrev om KungSängen Barkarby
    Lugnt och trevligt bemötande.................
  • Ylva S
    Ylva S skrev om KungSängen Barkarby
    sq<Till en början var säljaren lite avvaktande men attityden ändrades när det blev klart att vi var seriösa spekulanter. Vi köpte två ställbara sängar och tycker att leveransen och installationen gick bra. Sammantaget blev det en lyckad affär så här I efterhand.
  • Lennart G
    Lennart G skrev om KungSängen Barkarby
    Hej!
    Trevlig kille som betjänade oss, och leveransen kom som bestämt. Vi känner oss nöjda och kommer att besöka KungSängen Barkarby fler gånger.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om KungSängen Barkarby
    Fantastiskt engagemang i butiken och leveransen i tid. Allt man kan önska.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om KungSängen Barkarby
    Man känner sig väl omhändertagen av mycket kunnig och hjälpsam personal.
  • Ludwig L
    Ludwig L skrev om KungSängen Barkarby
    Jättebra service på plats. Hemkörningen av sängen funkade sådär. Annars bra säng!
  • Curt E
    Curt E skrev om KungSängen Barkarby
    Mycket bra service, trevlig personal
    och mycket bra leverans till vår hemadress
    mycket trevliga killar från Uppsala som levererade sängarna
    Och vi upplever sängarna som mycket, mycket sköna och bra!
    Curt Elmesten
    Norrtälje
  • Britt P
    Britt P skrev om KungSängen Barkarby
    Mkt bra bemötande, fick förtroende för säljaren.
  • Erik S
    Erik S skrev om KungSängen Barkarby
    Känner att bemötandet var bra. Vi var även till konkurrenter, och upplevde att Kungsängen fokuserade mer på att vi fick det som var bäst för oss snarare än att sälja den dyraste sängtypen.

Vi visste att vi ville ha ställbara sängar med fjärrkontroll, men självklart även en bra säng för att ge avlastning under natten.
  • Mia G
    Mia G skrev om KungSängen Barkarby
    Trevligt bemötande, bra information, nöjda med alltihop! Särskilt sängarna. Vi rekommenderar butiken och sängarna varmt till goda vänner.
  • Ebba R
    Ebba R skrev om KungSängen Barkarby
    Jag går nu och ligger mig direkt efter jobbet i kungsängenen. Skillnaden mellan min förra sovplats,en madrass på golvet och denna säng är jättestor. Önskar alla en god sömn.
  • Päivi R
    Päivi R skrev om KungSängen Barkarby
    Bra säng, bra leverans. hjälpsamma killar vid leveransen
  • Marcus C
    Marcus C skrev om KungSängen Barkarby
    Lyssnade inte riktigt på kunden vilket ledde till att vi inte fick med allt på ursprungsbeställningen utan var tvugna att återkomma. Innebar extra kostnader mot förväntad...
  • Sten W
    Sten W skrev om KungSängen Barkarby
    De rekommenderade en bra säng som vi köpte.
  • Thommy J
    Thommy J skrev om KungSängen Barkarby
    Mycket bra.trevligt bemötande.snabb leverans
  • Tove N
    Tove N skrev om KungSängen Barkarby
    Jag var mkt nöjd med bemötandet och expertisen hos er i samband med mina sänginköp (två 105 cm-sängar). Utöver det ficka jag ett bra pris och goda råd.
  • Stellan M
    Stellan M skrev om KungSängen Barkarby
    Hej!

Jag är jätte nöjd med servicen jag fick. Vi köpte en säng och sängkläder.
    Kan varmt rekommendera dessa sängar. Jag hade ont i ryggen och nu är det helt borta. Tack för all hjälp och tålamod ni hade med oss!
    / G
  • Anita E
    Anita E skrev om KungSängen Barkarby
    Ok men inte mer! Leverantörerna bra. Sängarna ok, svårt hitta bra upphängning för manöver donen,
  • Ingegärd B
    Ingegärd B skrev om KungSängen Barkarby
    Bemötandet var OK men kunskapen om att lyssna på kundens önskemål och sängarnas mjukhet - fasthet var låg. Jag ville ha en säng som var fast INTE mjuk. Fick förslag att ta en med medelfast botten men det blev förödande. Efter tre nätter hade jag ont i ryggslut, lår, knä o ben. Var tvungen att lägga mig i en annan säng. Kontaktade företaget o mot extra kostnad fick jag en säng med fast botten. Något. bättre men ej bra. Med hjälp av att lägga ett liggunderlag rakt under den mjuka bäddmadrassen kan jag nu gå upp på morgonen utan att ischiasnerven kommer i kläm. Kunskapen i affären hos personalen upplever jag för låg när det gäller att lyssna på kundens behov men även hos tillverkaren, som inte förstår vad alltför mjuka sängar och madrasser kan åstadkomma med kroppen.
  • Leif S
    Leif S skrev om KungSängen Barkarby
    Trevligt bemötande av personalen och en produkt som jag är mycket nöjd med
    2016-12-21 KungSängen Barkarby svarar Leif S
    Hej Leif,

Kul att höra att du är nöjd med både bemötandet och produkten som du köpte.

Micke V
  • Patrik E
    Patrik E skrev om KungSängen Barkarby
    Kalasserivice hjälpsamma och strålande leveranser
    2016-12-21 KungSängen Barkarby svarar Patrik E
    Hej Patrik,
    Härligt att höra att du är så nöjd med både sängköp och leverans.
    Hoppas att du sover gott i många år framåt.

Micke V
  • Lennart S
    Lennart S skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte 2 sängar på sommarrean. Jag beklagade att hemsidan inte längre visade hur de olika sängmodellerna var konstruerade. Vid 1:a besöket trodde den kvinnliga expediten att det berodde på att Kungsängen inte ville röja denna information för sina konkurrenter (vilket jag ansåg vara mycket märkligt). Vid 2:a besöket berättade jag samma sak för den manliga expediten och han kolla de då hemsidan och såg att den informationen saknades numera. Han tog då raskt och skrev ut datablad för flera sängmodeller där konstruktionen tydligt visades. Han informerade också om att jag kunde välja latex istället för foamex och deras skillnader. Han skrev också ut en offert åt mig med olika alternativ som jag senare kunde hänvisa till. Hans bemötande och saklighet gjorde att jag ett par veckor senare hade bestämt mig och återkom till butiken i Barkarby för att lägga en beställning på 2st sängar med latex madrasser.
    2016-11-28 KungSängen Barkarby svarar Lennart S
    Hej Lennart.
    Tack för din feedback, den är viktig för oss för att kunna bli ännu bättre i framtiden.
    Hoppas att ni sover gott i era nya sängar och välkommen åter!

Vänligen
    Johan Eriksson
  • Cecilia T
    Cecilia T skrev om KungSängen Barkarby
    Bra bemötande i butik, serviceminded och trevliga.
    2016-08-23 KungSängen Barkarby svarar Cecilia T
    Hej Cecilia!

Tack för ert fina omdöme! Hoppas ni sover gott i er nya säng!

Christian
  • Jan S
    Jan S skrev om KungSängen Barkarby
    Vi har haft våra sängar i ca 3 månader och sovit så gott i dom, bästa vi haft.
    2016-07-22 KungSängen Barkarby svarar Jan S
    Hej Jan!

Vad glada vi blir att höra hur nöjda ni är med dem nya sängarna :)
    Vi hoppas att ni få många goda nätters sömn i många år framöver!

Stort tack för er fina reco :)

• Jan Åke L
    Jan Åke L skrev om KungSängen Barkarby
    Utmärkt produkt tycker Jan & Karin Larsson
    2016-07-22 KungSängen Barkarby svarar Jan Åke L
    Hej Jan Åke!

Tack för er fina reco :)
    Vi håller så klart med om att vi säljer utmärkta produkter och hoppas ni ska ha glädje av dem i många år framöver :)

• Greger B
    Greger B skrev om KungSängen Barkarby
    Bra bemötande, speciellt i Barkabybutiken där vi också gjorde vårt inköp. Personalen tog sig tid att byta ut olika bäddmadrass alternativ etc. Säkerställde också noggrant att vår beställning stämde till hundra procent. Vi hade några reklamationer som hanterades väldigt bra av personalen i butiken. Något mindre proffesionellt av fabriken, "långa svarstider". Positivt att personalen i butik inte agerade så "telecom säljinriktat" som i Sovabutikerna där de nästan blev som en parodi på sig själva = "Ungdom med driv som vill göra karriär"
    2016-07-22 KungSängen Barkarby svarar Greger B
    Hej Greger!

Vad glada vi blir när vi får ett så fint omdöme!
    Vårat mål är alltid att ge så bra information och service som möjligt så att det ska kännas tryggt som kund att handla hos oss på Kungsängen :)
    Tack vare att vi på Kungsängen sköter butiker, tillverkning och leveranser inom samma företag så säkerställer det hantering och kvalitet inom alla led.

Stort tack för er fina reco!

KungSängen Barkarby, KungSängen Barkarby gillar detta
  • Eva F
    Eva F skrev om KungSängen Barkarby
    Vi blev väldigt bra bemötta och leveranstid och leverans blev korrekt utförda på korrekt tid. Vi köpte en dubbelsäng som levererades till vårt fritidshus på Rådmansö.
    2016-07-22 KungSängen Barkarby svarar Eva F
    Hej Eva!

Vad roligt att höra att ni är nöjda med både bemötande i butiken samt att leveransen gick bra. Vi eftersträvar alltid efter att ge bästa möjliga service, både i butik och vid leverans.
    Stort tack för er fina reco!

• Peter O
    Peter O skrev om KungSängen Barkarby
    Mortorsäng och allt är bra från butik till installation mycket nöjd
    2016-07-22 KungSängen Barkarby svarar Peter O
    Hej Peter!

Vi blir mycket glada när vi får en så bra reco :)
    Stort tack och önskar er skön sömn i många år framöver!

Herrestavägen 11, 177 38 Järfälla