Alla kategorier Sängar Stockholms län Järfälla KungSängen KungSängen Barkarby

KungSängen Barkarby

Herrestavägen 11, 177 38 Järfälla — Visa karta

Välkommen till KungSängens butik och oss i Barkarby! Här i Barkarbys köpcentrum utanför Stockholms stad kan du få hjälp av vår kunniga personal och våra duktiga hantverkare att hitta eller beställa den perfekta sängen för just dig.

Vårt mål är att allt ska vara handgjort när det kommer till sängar. Vi anser att handgjorda produkter håller högre kvalitet. Dessutom förhandlar vi inte med priset, det ska vara prisvärt att sova bra.

Kontakta oss eller kom förbi butiken så får du se vårt fina utbud i den stora och luftiga lokalen. Förutom sängramar har vi även tillbehör som sängkläder, täcken, kuddar eller nattduksbord.

Läs vad 192 kunder tycker om KungSängen Barkarby

• Lisbeth S
    Lisbeth S skrev om KungSängen Barkarby
    Trevligt bemötande i butiken. Köpte två nya motordrivna Lyckåssängar. Leverans och montage ingick. Leveransen skedde enligt avtal vid köptillfället. Läs mer
  • Ellinor H
    Ellinor H skrev om KungSängen Barkarby
    Jag köpte en 160 säng med bäddbadrass, ben, madrasskydd och sängklämmor samt en huvudgavel.

Tyckte de var rätt på ibörjan när man kom in, fast att jag sa att jag ville kika lite själv först för att få en uppfattning om vad jag ville ha för något. Även om jag sagt detta och försökte undvika säljarna, "följde de efter". Fick egentligen inte så mycket hjälp heller förutom med att byta bäddmadrass på någon säng eller med att titta priser, blev inte rekomenderad någon säng eller någon specifik "hårdhet" trots att jag efterfrågade hjälp om det sistnämnda.

Tycker de levde upp helt ok till mina förväntningar, men absolut inget fantastiskt. Som mellanmjölk så att säga. Läs mer
  • Even W
    Even W skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en ny säng på Kungsängen Barkarby
    Blev väl bemött när jag var där och provade ut sängen
    När jag sedan köpte den så var tyvärr säljaren ensam
    Men han hade en bra servicekänsla tog lite för lång tid att stå vänta annars inget att klaga på
    Är nöjd med varan och leveransen Läs mer
  • Lasse F
    Lasse F skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en säng på Kungsängen i Barkaby, servicen i butiken va bra. Fick visserligen vänta en stund eftersom han som jobbade där var ensam men när det blev vår tur var det bra.

Leveransen var däremot absolut topp på alla sätt. Tid, service, bemötande, hjälp allt va kanon. Läs mer
  • Joakim H
    Joakim H skrev om KungSängen Barkarby
    Bra service, trevligt bemötande och svar på alla mina frågor. Läs mer
  • Hannes T
    Hannes T skrev om KungSängen Barkarby
    Ställbar 90 cm säng. Utomordentligt bra bemötande av kunniga och erfarna säljare. Läs mer
  • Nils E
    Nils E skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte säng för ca 30 000

Bra bemötande, kunnig personal och det upplevdes seriöst. Läs mer
  • Kari K
    Kari K skrev om KungSängen Barkarby
    Jag ville köpa bäddmadrasser och fick 100%-igt proffsig och samtidigt hjärtlig hjälp av er personal. En av dem hade även jobbat i Kungsängens butik i Brunna.

Jag brukar aldrig lyssna på försäljare då jag vill skaffa kunskap via Google främst. Men er personal överträffade mina förväntningar och mina förutfattade meningar om säljare. Läs mer
  • Anni-maj B
    Anni-maj B skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte två höj och sänkbara sängar med gavlar och diverse utrustning. Mycket bra och trevligt bemötande både av säljare och leverantörer av sängarna. Trevliga duktiga grabbar som verkligen kunde sitt jobb och visade och förklarade hur allt fungerade. Rekommenderar varmt Kungsängen både som firma och sängarna helt underbara. 👍🏻👍🏻😀 Läs mer
  • Christopher K
    Christopher K skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte säng 90 cm, dagen efter hämtningen , förpackningen fortfarande på golvet, var jag i butiken
    och sagt om missnöje med storleken och bad om byte med 105 cm bred och sagt att jag betalar mellanskillnaden och ersättning för lämna och avhämtning men blev besviken av nej svaret ! Läs mer
  • Linnea M
    Linnea M skrev om KungSängen Barkarby
    Väldigt bra bemötande och jättenöjd med vår säng! Läs mer
  • Ann-kristin
    Ann-kristin skrev om KungSängen Barkarby
    Vi fick den hjälp vi behövde. Köpte en kontinentalsäng som vi trivs med. Personalen var trevlig och kunnig och vi fick hjälp med montering av nya sängen och bortforsling av gamla.
    AnnChi Johansson Läs mer
  • Georgia P
    Georgia P skrev om KungSängen Barkarby
    Väldigt bra service och bästa kvaliten på sängar i bra priser ! Läs mer
  • Barbro M
    Barbro M skrev om KungSängen Barkarby
    Det värsta bemötande jag kunnat tänka mig både
    i affären och vid hemkörningen en fredag em. då personalen hade bråttom hem.
    Tyvärr han min säljare flytta till annan affär innan jag var klar.
    Har varit kund hos Kungsängen tidigare
    då ett barnbarn fick köpa sig en dubbelsäng.
    Kommer aldrig rekommendera Kungsängen.
    Barbro Möller Läs mer
  • Sari H
    Sari H skrev om KungSängen Barkarby
    Bra och trevlig bemötande😀
    Produkten uppfyller förväntningarna. Läs mer
  • Charlotta S
    Charlotta S skrev om KungSängen Barkarby
    Har köpt en dubbelsäng som vi är mycket nöjda med. Säljaren var mycket hjälpsam och gav bra råd. Läs mer
  • Malin S
    Malin S skrev om KungSängen Barkarby
    Fick väldigt proffsig och bra hjälp att prova ut en ny säng, väldigt nöjd. Läs mer
  • Ronny S
    Ronny S skrev om KungSängen Barkarby
    Köp av säng med tillbehör.
    Blev väl bemött, och fick den informationen jag ville ha..
    Trevlig försäljare.
    Nöjd kundw Läs mer
  • Carina L
    Carina L skrev om KungSängen Barkarby
    Jag köpte en säng och är nöjd med varan. Dock meddelades i ett mycket sent skede att sängen skulle bli 2 veckor försenad.
    Irriterande då jag planerat för att bara hemma och ta emot sängen en viss dag. Läs mer
  • Christina H
    Christina H skrev om KungSängen Barkarby
    Bemötandet var bra tills jag ville byta bäddmadrassen Jag köpte till min motorsäng en dyr tjock bäddmadrass och madrassskydd. Jag tyckte inte om bäddmadrassen o ville byta Det fick jag inte trots att jag bara använt sängen en dag med madrassskydd. Det framgick inte när jag köpte bäddmadrassen att den inte kunde bytas Blev mycket besviken / Christina Hammarström Läs mer
  • Afsane A
    Afsane A skrev om KungSängen Barkarby
    FANTASTISK är allting. Stort tak för välbemötandet, hjälp, tjänster och varors superbra kvalitet. Läs mer
  • Rané H
    Rané H skrev om KungSängen Barkarby
    Personalen i Barkarby var hjälpsamma och ansträngde sig för att vårt val av säng skulle bli så bra som möjligt för oss. Leveransen strulade lite men det fixade personalen som levererade sängen på ett bra och proffsigt sätt. Vi är mycket nöjda med vårt sängval! Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en säng.
    Hjälpsam och kunnig personal.
    Mycket nöjd med sängen. Läs mer
  • Westerlund N
    Westerlund N skrev om KungSängen Barkarby
    Trevliga, kunniga och hjälpsamma!
    Det var bara leveransen som vi hade ösnkat att de kunde specificera lite kortare tidsintervall. Läs mer
  • Nils-erik S
    Nils-erik S skrev om KungSängen Barkarby
    Bra service, trevliga säljare som tog sig tid. Läs mer
  • Göran S
    Göran S skrev om KungSängen Barkarby
    Vi köpte en Lindormsnäs säng 2 x 105 i augusti, med hjälp av säljaren i butiken gick vi igenom alla konstens regler för sängköp. Jag har aldrig vaknat så många nätter och mornar med ont i ryggen som efter den kom hem. I november använde jag sova gott garantin genom rekommendation från butiken till fast madrass eftersom jag sover en hel del på mage. Tyvärr blev det inte bättre. Jag har fortfarande aldrig vaknat så många mornar med ont i ryggen som efter det här säng köpet. Bemötandet har varit bra men problemet kvarstår. Vad finns kvar att göra? Jag vet inte? köpa en till ny säng för många tusenlappar? Läs mer
  • Marie Ö
    Marie Ö skrev om KungSängen Barkarby
    Jag köpte en säng. Jag blev trevligt bemött av en ung kille som var mycket hjälpsam. Läs mer
  • Barbro E
    Barbro E skrev om KungSängen Barkarby
    Bra och kunnigt bemötande från en expedit från Sveg som jobbade tillfälligt i Barkany. Har senare stött på personal som inte haft en aning om vad bärighet på kuddar är för något, mycket förvånande. Läs mer
  • Roja A
    Roja A skrev om KungSängen Barkarby
    Väldigt bra service och är super nöjd med sängen. Tack så mycket Läs mer
    2017-09-14 KungSängen Barkarby svarar Roja A
    Hej Roja!

Tack för din feedback. Hoppas du sover gott många år framåt!

• Per E
    Per E skrev om KungSängen Barkarby
    Jag är nöjd och sover bra. Det känns som jag valde rätt hårdhetsgrad på sängbotten/madrassen. De som levererade sängen var trevliga och serviceminded. Läs mer
    2017-09-09 KungSängen Barkarby svarar Per E
    Tack Per!

Det är just det vi vill höra. Att du sover bra och är nöjd. Vi tackar stort för den lilla feedbacken

Personalen i Barkarby butiken
  • Marcus F
    Marcus F skrev om KungSängen Barkarby
    Bra bemötande och god service. Lyssnade på kundens behov och kom med bra förslag. Läs mer
    2017-09-08 KungSängen Barkarby svarar Marcus F
    Tack för den feedbacken. Vi är glada att höra att du är nöjd med oss och din nya säng från oss

Personalen i butik Barkarby
  • Paul G
    Paul G skrev om KungSängen Barkarby
    Va bra i sin helhet i butiken. Men det vi inte är nöjda med är att sängen kom ej på utlovad tid, informationen kom 2 dagar innan vi skulle fått sängen leveransen, vi hade skänt vår gamla säng med bortforsling på morgonen samma dag som nya sängen slulle komma. Vi fick en del av sängen samma dag som var en madrass, = ligga på golvet med hustruns värk och protesknä var det ett rent helsike att leva med, Kungsängen berätta att dom skulle kompensera oss, men har inte gjort detta till daxs datum. Detta gör att vi blev i sin helhet missnöjda.
    Hälsningar Paul Gustafsson Läs mer
  • Katarina R
    Katarina R skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en säng till min son. Den skulle vara 210 cm lång. Min son och jag fick ett vänligt och proffsigt bemötande. Sonen fick provligga och fick bra råd.
    Han är mycket nöjd med sin säng. Läs mer
    2017-09-06 KungSängen Barkarby svarar Katarina R
    Hej Katarina!

Tack för ditt omdöme, kul att ni båda är nöjda.

• Eva-lena L
    Eva-lena L skrev om KungSängen Barkarby
    Fick ett bra bemötande då vi köpte sängar hos Er. Läs mer
    2017-09-06 KungSängen Barkarby svarar Eva-lena L
    Tack för ett trevligt svar. Härligt att höra att ni är nöjda med vårt bemötande. Vi hoppas att du kommer sova gott lång tid framöver i din KungSängen säng

Med vänliga hälsningar.
  • Elin
    Elin skrev om KungSängen Barkarby
    Petra på Kungsängen - det skulle vara intressant att höra hur du definierar ordet "omgående". Det har gått flera veckor sedan du skrev att du omgående skulle kontakta oss men vi har fortfarande inte hört ett knyst. Du gjorde det uppenbarligen enbart för att det skulle se bra ut på reco.se.

Stor varning till alla som funderar på att köpa säng hos Kungsängen!
    Om något krånglar får man ingen hjälp. Deras garanti betyder inte ett dugg! Läs mer
    2017-08-28 KungSängen Barkarby svarar Elin
    Hej Elin,

Som jag förstår det så har vår kundtjänst kontaktat dig och diskuterat problemet vid två tillfällen, och att er dialog fortsätter tills problemet är löst.
    När det är klart så hoppas jag att du kommer få sova gott igen!
  • Elin M
    Elin M skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en kontinentalsäng här för nästan 40 000 kr för ett år sedan. Det kändes tryggt pga utlovad garanti och svenskt varumärke etc. Efter ett tag började sängen luta inot mot mitten. Nu lutar den så mycket att vi inte kan sova skönt på rygg.

En servicekille kom hem till oss och kollade på sängen och konstaterade att det är helt normalt. Han hänvisade till företagets supportmail ifall vi inte var nöjda med svaret. Vi skickade ett mail för två månader sedan men har fortfarande inte fått svar.

Vi har även varit inne i butiken flera gånger men personalen där "kan inte göra något" utan allt ska skötas via supportmailen. Vi känner oss mycket besvikna och helt grundlurade. Läs mer
    2017-08-08 KungSängen Barkarby svarar Elin M
    Hej Elin,

Väldigt tråkigt att höra om din upplevelse. Vi kommer kontakta dig omgående för att lösa det här problemet.

Vänliga hälsningar, Petra
  • Ulf E
    Ulf E skrev om KungSängen Barkarby
    Professionellt, trevligt och tillmötesgående Läs mer
  • Micael B
    Micael B skrev om KungSängen Barkarby
    Bra service, fantastisk säljare. Dock vissa otydligheter i kommunikationen gällande vad som ingick och ej. Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om KungSängen Barkarby
    Jag fick ett bra bemötande av personal som hjälpte mig att hitta en bra och prisvärd säng som passade mig Läs mer
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om KungSängen Barkarby
    Bra service och trevlig personal. Bra kvalité på produkterna. Läs mer
  • Soran R
    Soran R skrev om KungSängen Barkarby
    Mycket trevligt och kunniga personal Läs mer
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om KungSängen Barkarby
    Köpte en continentalsäng lindenäs hos Kungsängen barkaby. Fick ett mkt proffesionellt bemötande. Personalen tog sig tid, för att ge oss den bästa sovmöjlighet som passar oss. Kommer att rekommendera Kungsängen barkaby till mina vänner. Läs mer
  • Nadine N
    Nadine N skrev om KungSängen Barkarby
    Vi fick bra hjälp att välja rätt. Personalen var väldigt trevliga och vi är supernöjda med vår nya säng. Läs mer
  • Gordon H
    Gordon H skrev om KungSängen Barkarby
    Ett bemötande som medgav plats och tid för egna beslut med hjälp av säljarens kompetens om produkterna. Passade mig enastående bra. Vill även ge en eloge till "Praoeleven" som fanns med vid tillfället och satte guldkant på köpet. Allt fungerade bra från köp till leverans och montering. Läs mer
  • Leif C
    Leif C skrev om KungSängen Barkarby
    Nu när man snart har använt sängen i 3 månader, så måste jag säga att vilken skön säng.
    Jag är "jätte nöjd" Läs mer
  • Lisa L
    Lisa L skrev om KungSängen Barkarby
    Vi blev väldigt bra bemötta av personalen i butiken och vi är otroligt nöjda över vår nya säng. Vi skulle verkligen rekommendera KungSängen Barkarby till andra. Läs mer
  • Henriksson A
    Henriksson A skrev om KungSängen Barkarby
    Säljaren hade stor kunskap vad gäller deras utbud och möjligheter till deras sängar. Min inställning var att de finns väll inte så mycket möjligheter då jag har problem att ligga på sidan.
    Men upplever nu att den sängen som vi köpte har faktiskt underlättat till viss del, så jag tackar för bra bemötande och kunskap med en ödmjuk framtoning

anne Läs mer
  • Thomas S
    Thomas S skrev om KungSängen Barkarby
    Mycket kunnig säljare. Trevlig. Tog sig tid att förklara vad vi skulle tänka på. Det viktiga var inte att sälja den dyraste sängen utan att sälja en säng som var bra för oss. Läs mer
  • Carina W
    Carina W skrev om KungSängen Barkarby
    Mycket bra service och bemötande. Läs mer
  • Paola S
    Paola S skrev om KungSängen Barkarby
    Lugnt och trevligt bemötande................. Läs mer

Herrestavägen 11, 177 38 Järfälla