Alla kategorier Sängar Västra Götaland Göteborg KungSängen KungSängen Göteborg City

KungSängen Göteborg City

Västra Hamngatan 21, 411 17 Göteborg — Visa karta

Vi på KungSängen är övertygade om att mänskliga händer bygger skönare och bättre sängar än någon maskin kan, och därför är varje säng vi säljer tillverkad för hand av vår egna personal.

Ett stenkast från Avenyn, innanför vallgraven och i hörnet Södra Larmgatan / Västra Hamngatan hittar du KungSängen butiken i Göteborg City. Butiken är liten till ytan, men vårt engagemang är desto större! Här får du en nära kontakt med personalen och vi hjälper dig gärna välja allt från små sovrumsdetaljer till en specialbeställd säng.
Öppet just nu
Lör: 10:00-16:00
Sön: 11:00-15:00

Läs vad 59 kunder tycker om KungSängen Göteborg City

• Ingrid L
    Ingrid L skrev om KungSängen Göteborg City
    Bra bemötande av alla försäljare trots att jag hade svårt att välja säng. Köpte till flera produkter och provar nu för fullt. Tycker att sängen inte är riktigt ytmjuk trots tjock madrass.
    2017-05-25 KungSängen Göteborg City svarar Ingrid L
    Hej Ingrid

Det var roligt att höra att du är nöjd med bemötandet i butiken. Kom förbi någon dag så ska vi se om vi kan hjälpa dig med fastheten om den inte känns rätt. Vi på Kungsängen City strävar efter att hela tiden bli ännu bättre och er åsikt är viktig för oss. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City och vi önskar dig en riktig skön sommardag.

Victor, Anders, Mikael, Linda, Helena
  • Niclas M
    Niclas M skrev om KungSängen Göteborg City
    Bra service, god kunskap och ett gott pris
    2017-05-19 KungSängen Göteborg City svarar Niclas M
    Hej Niclas

Roligt att höra att du är nöjd med vår service, kunskap och vår prisbild. Kom gärna förbi någon dag framöver och berätta hur du upplever din nya säng. Vi på Kungsängen City strävar efter att hela tiden bli ännu bättre och din åsikt är viktig för oss. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City nästa gång det är dags för inköp.

• Julia D
    Julia D skrev om KungSängen Göteborg City
    Superduperhyperbra absolut bäst!
    2017-05-19 KungSängen Göteborg City svarar Julia D
    Hej Julia

Härligt att höra och kom gärna förbi någon dag och berätta mer om din upplevelse av din nya säng. Din åsikt är viktig för oss på Kungsängen City i vår strävan att hela tiden bli bättre. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City när det dags för nya inköp.

Anders, Linda, Victor, Helena, Mikael
  • Solbritt E
    Solbritt E skrev om KungSängen Göteborg City
    Kanske svårt att jämföra, men jag sover gott om natten så även min man! Ät nöjd med bemötandet vid köpet!
    2017-05-18 KungSängen Göteborg City svarar Solbritt E
    Hej Solbritt

Det var roligt att höra att du och din man sover gott om natten. Det kan vara svårt att hitta rätt säng, det är därför vi på Kungsängen finns. Bra att ni även är nöjda med bemötandet och er synpunkt är viktigt för oss på Kungsängen City så att vi hela tiden kan bli ännu bättre. Önskar er många goda nätter framöver i era nya sängar. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City.

Tack för att ni väljer KungSängen City
  • Bernt T
    Bernt T skrev om KungSängen Göteborg City
    Köpet bestod av två ställbara sängar med diverse tillbehör såsom kuddar, lakan mm.

Mycket bra och kunnigt bemötande. Bra leverans med tydliga besked.
    2017-05-18 KungSängen Göteborg City svarar Bernt T
    Hej Bernt

Det var roligt att höra att ni är nöjde med bemötande, kunnande och leverans. Ert omdöme är viktigt för att vi på Kungsängen City skall kunna nå vårt mål att hela tiden bli ännu bättre. Kom gärna förbi framöver och berätta vad ni tycker om era sängar och era sängtillbehör. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City.

Tack för att ni väljer KungSängen City
    Anders, Linda, Victor, Helena, Mikael
  • Urban K
    Urban K skrev om KungSängen Göteborg City
    Som helhet bra bemötande (från första gången vi gick in i affären till och med leverans).
    2017-05-18 KungSängen Göteborg City svarar Urban K
    Hej Urban

Roligt att höra att ni är nöjda med er sängaffär från första besöket till leveransen. Vi på Kungsängen city har ambitionen att hela tiden bli ännu bättre och ert omdöme är viktigt för att kunna uppnå detta. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City.

• Annika J
    Annika J skrev om KungSängen Göteborg City
    Köp av säng och blev väldigt bra bemött av personal
    2017-05-18 KungSängen Göteborg City svarar Annika J
    Hej Annika

Det glädjer oss på Kungsängen City att du gillade bemötandet du fick. Kom gärna förbi och berätta också vad du tycker om din nya säng. Ditt omdöme hjälper oss på Kungsängen att hela tiden bli ännu bättre. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City.

Anders, Helena, Mikael, Linda, Victor
  • Håkan L
    Håkan L skrev om KungSängen Göteborg City
    Hade tittat omkring under några veckor hos ett flertal möbelbutiker i Göteborg efter ny säng.Hamnade till slut hos Kungsängen och fick ett mycket proffsigt och trevligt bemötande att det till slut blev köp.En säng är ett mycket svårt val eftersom man endast i efterhand vet om det blev bra.Nu har det gått några månader och det blev helt rätt.Säljaren var som sagt trevlig och kunnig.
    2017-05-18 KungSängen Göteborg City svarar Håkan L
    Hej Håkan

Vad roligt att du blev nöjd med din nya säng och att vi kunde leverera ett bemötande och kunskap i din smak. Vi på Kungsängen vill hela tiden bli ännu bättre och dina synpunkter hjälper oss till detta. Önskar dig många goda nätters sömn framöver och välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City.

Anders, Linda, Helena, Victor, Mikael
  • Johan W
    Johan W skrev om KungSängen Göteborg City
    Trevligt bemötande med personlig touch. Köpte en säng och bäddmadrass. Återkommer gärna.
    2017-03-27 KungSängen Göteborg City svarar Johan W
    Hej Johan

Det glädjer oss på Kungsängen City att du är nöjd med både service och säng/bäddmadrass. Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City vid nästa inköp.

Anders, Helena, Mikael, Victor, Oliver
  • Elsy H
    Elsy H skrev om KungSängen Göteborg City
    Jag har köpt sängar som jag är mycket nöjd med. Jag fick ett bra bemötande av kunnig personal. Säljaren lyssnade på mina önskemål och försökte inte packa på mig något jag inte frågat efter. Det är sådant jag uppskattar och som gör att jag återkommer som kund. Även transporten hem fungerade utmärkt.
    2017-03-27 KungSängen Göteborg City svarar Elsy H
    Hej Elsy

Det glädjer oss stort på Kungsängen City att du är nöjd med val av säng, bemötande, leverans och att vi uppfyllt dina önskemål som kund. Varmt välkommen till oss på Kungsängen City vid nästa inköp.

Helena, Anders, Oliver, Victor, Helena
  • Ulla C
    Ulla C skrev om KungSängen Göteborg City
    2 sängar Jag tyckte allt gick bra.
    2017-03-27 KungSängen Göteborg City svarar Ulla C
    Hej Ulla
    Det glädjer oss på Kungsängen City att du tycker allt gick bra med sänginköpet. Varmt välkommen till oss på Kungsängen City vid nästa inköp.

Helena, Victor, Anders, Oliver, Mikael
  • Charlotta W
    Charlotta W skrev om KungSängen Göteborg City
    Vi fick snabb hjälp i butiken. Leveranstiden var rimlig. Sängen kom det datum som var sagt. Den lyftes in, monterades o de tog med sig skräpet. Jag är helnöjd!
    2017-03-27 KungSängen Göteborg City svarar Charlotta W
    Hej Charlotta
    Det glädjer oss på Kungsängen City att du är nöjd med service och leverans. Varmt välkommen till oss på Kungsängen City vid nästa inköp.

Mikael, Helena, Anders, Victor, Oliver
  • Inga-lill A
    Inga-lill A skrev om KungSängen Göteborg City
    Köpet av sång och leverans var helt OK
    2017-03-27 KungSängen Göteborg City svarar Inga-lill A
    Hej Inga-Lill
    Det glädjer oss på Kungsängen City att du är nöjd med säng och leverans. Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City vid nästa inköp.

Victor, Mikael, Helena, Anders
  • Axel M
    Axel M skrev om KungSängen Göteborg City
    Bra säng. Sover gott. Köpt tidigare så det motsvarade mina förväntningar sängen Gustav med dyrare övermadrass.
    2017-03-27 KungSängen Göteborg City svarar Axel M
    Hej Axel
    Det glädjer oss på Kungsängen City att sängen du valt motsvarar dina förväntningar och inte mist att du sover gott. Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City vid nästa inköp.

Anders, Helena, Mikael, Victor
  • Sandra H
    Sandra H skrev om KungSängen Göteborg City
    De är mycket skickliga och serviceminded
    2017-03-27 KungSängen Göteborg City svarar Sandra H
    Hej Sandra
    Roligt att höra att du nöjd med vår service och kunskap. Varmt välkommen tillbaka till Kungsängen City vid nästa inköp.

Mikael, Anders, Helena, Victor
  • Minna L
    Minna L skrev om KungSängen Göteborg City
    bra säljare, informativ, trygg, kunnig
    2017-02-20 KungSängen Göteborg City svarar Minna L
    Hej Minna !
    Roligt att höra att ni är nöjda hoppas nu att ni sover gott.
    Ni är alltid välkomna tillbaka om ni behöver några tillbehör ur vårat sortiment!
    Anders
  • Barbro A
    Barbro A skrev om KungSängen Göteborg City
    Allt fungerade väldigt bra! Från affär till leverans!
    2017-02-20 KungSängen Göteborg City svarar Barbro A
    Hej Barbro!
    Härligt att höra att allt fungerade bra.
    Du är välkommen tillbaka till oss om du behöver något mer !
    Anders.H
  • Gunno G
    Gunno G skrev om KungSängen Göteborg City
    Trevlig personal. Gott bemötande. Vi köpte en avancerad säng enligt deras rekommendation. Den motsvarade i stort våra förväntningar.
    2017-02-20 KungSängen Göteborg City svarar Gunno G
    Hej Gunno,
    Det gläder oss på KungSängen City att ni är nöjda med både bemötande och val av säng. Varmt välkommen igen!

Mikael, Anders, Helena, Oliver
  • Gert G
    Gert G skrev om KungSängen Göteborg City
    Jag och min sambo köpte en dubbelsäng. Vi är mycket nöjda med både bemötandet i butiken och med sängen.
    2017-02-15 KungSängen Göteborg City svarar Gert G
    Det glädjer oss på KungSängen City att ni är mycket nöjda med både bemötandet och er nya säng. Varmt välkommen igen!

Mikael, Anders, Helena
  • Apilou D
    Apilou D skrev om KungSängen Göteborg City
    Bästa kundservice och bemötande jag stött på! Trots att jag varit en "jobbig kund" som kommit tillbaka flera gånger har jag alltid blivit bemött på ett professionellt sätt med leende på läpparna. Rekommenderar till 100%. Valuta för pengarna :)
    2016-12-16 KungSängen Göteborg City svarar Apilou D
    Tack så mycket för ett sådant fint omdöme, det gör oss väldigt glada och pushar oss till att bli ännu bättre! Du är alltid välkommen att besöka oss igen:)
    Med vänliga hälsningar
    Helena
  • Barbara P
    Barbara P skrev om KungSängen Göteborg City
    Jättetrevlig kille som hjälpte mig att köpa en ny säng.
    Mycket nöjd med sängen.
    2016-11-29 KungSängen Göteborg City svarar Barbara P
    Hej Barbara!
    Vad kul att höra, det värmer.
    Härligt att du gillar sängen, hoppas nu att du får många goda nätter.
    Är det något du behöver så är du hjärtligt välkommen in till butiken.
    Sweet Dreams
    /Victor
  • Jan K
    Jan K skrev om KungSängen Göteborg City
    Det var lätt att beställa, snabb leverans utav en mjuk och god säng.
    2016-11-30 KungSängen Göteborg City svarar Jan K
    Hej Jan,

Härligt att du är nöjd med din nya säng!
    Du är jättevälkommen tillbaka till oss på KungSängen.
    //Oliver.
  • Anneli S
    Anneli S skrev om KungSängen Göteborg City
    Superbra när jag fick offert😀 När jag köpte så var det extra personal, fick ej rätt instruktioner glömde papper som sa hur montering skulle gå till😒 Var inne och fick de papper som han glömt! Böt hårdhetsgrad och är i dag nöjd.
    2016-08-17 KungSängen Göteborg City svarar Anneli S
    Hej Anneli!
    Ibland kan även den bäste glömma, och det var verkligen tråkigt att höra att du blev drabbad! Jag är glad att det löste sig och att du nu är nöjd. Hör gärna av dig om det är något annat du funderar på, du är alltid välkommen tillbaka till oss på Västra Hamngatan!
  • Annika L
    Annika L skrev om KungSängen Göteborg City
    Hej
    Fick fantastisk hjälp av Anders inne i Göteborg city. Tack till dig Anders.
    Jag fullkomligt älskar min nya säng, har aldrig legat i en så skön säng i hela mitt liv.
    Mvh Annika Larsson
    2016-08-17 KungSängen Göteborg City svarar Annika L
    Hej Annika!
    Jätteroligt att höra! Det gläder mig att höra att du är så glad i din nya säng. Är det något mer du vill ha hjälp med, så kom bara in i butiken.
    Med vänliga hälsningar, Anders
  • Jonas A
    Jonas A skrev om KungSängen Göteborg City
    Fånigt att ordinare pris inte avspeglar det faktiska priset, att kunna få 40% rakt av känns fel.
    2016-08-17 KungSängen Göteborg City svarar Jonas A
    Hej Jonas!
    Vi arbetar med olika kampajer på KungSängen och paketveckor. Genom detta har vi möjlighet att sänka vissa utvalda produkter vid olika tillfällen.
  • Philip H
    Philip H skrev om KungSängen Göteborg City
    BRA BEMÖTANDE, HJÄLPSAM PERSONAL
    2016-07-07 KungSängen Göteborg City svarar Philip H
    Hej Philip! Tack för din feedback! Trevlig sommar, och välkommen tillbaka till oss!
  • Anne H
    Anne H skrev om KungSängen Göteborg City
    Jag hade en liten annorlunda situation vid köptillfället. Vi behövde köpa en likadan säng som vi köpte 2010,men leverensen skulle gå till Frankrike där vi är bosatta. Det visades att man gjort en del förändringar med färg och ben,men jag blev på ett mycket trevligt och professionellt guidad av Helena.
    2016-07-06 KungSängen Göteborg City svarar Anne H
    Hej Anne!
    Tack för din fina kommentar! Det var ett nöje att hjälpa er, och det känns väldigt kul att höra att allt fungerade så bra, från att så ett frö till att sängarna kommit hem till er i Frankrike! Ha en riktigt skön sommar!
    Med vänliga hälsningar, Helena
  • Sofia O
    Sofia O skrev om KungSängen Göteborg City
    Bra personal i affären, inte så hjälpsamma killar som körde ut sängen.
    2016-07-06 KungSängen Göteborg City svarar Sofia O
    Tack för din Reco Sofia! Roligt att höra att du var nöjd med hjälpen här i butiken, men trist att höra att du inte fick den hjälp du ville ha vid leveransen. Du får gärna höra av dig till oss och berätta vad som gick fel, så hoppas jag att vi kan vända det hela till en positiv situation.
  • Peter B
    Peter B skrev om KungSängen Göteborg City
    Fantastisk service. Mycket trevlig och kunnig personal och sist men viktigast en underbart skön och snygg säng.
    2016-07-06 KungSängen Göteborg City svarar Peter B
    Tack så mycket Peter för att du tog dig tid att skriva en så fint omdöme om oss! Riktigt kul att höra att du är så nöjd med ditt val av säng! Hoppas du kommer sova som en kung i din nya säng!
  • Fariba J
    Fariba J skrev om KungSängen Göteborg City
    Bra bemötande och setvice. Personalen är tillmötesgående och ör tydliga med information .
    2016-07-06 KungSängen Göteborg City svarar Fariba J
    Hej Fariba! Tack för att du tog dig tid att skriva en Reco om oss. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen!
  • Andreas J
    Andreas J skrev om KungSängen Göteborg City
    Vi fick bra service och tack vare det hittade vi rätt säng för oss och vi är super nöjda med den!
    2016-07-06 KungSängen Göteborg City svarar Andreas J
    Hej Andreas! Vad kul att höra att ni är så nöjda med helheten! Trevlig sommar, och välkomna tillbaka till oss!
  • Marko L
    Marko L skrev om KungSängen Göteborg City
    Mycket trevlig och personal i butiken som hjälpte mig med köp av en sängavel.
  • Michel P
    Michel P skrev om KungSängen Göteborg City
    Upplevde servicen som väldigt professionell och effektiv. Fick hjälp med mina frågor men säljaren var inte "för påflugen". 5/5
    2016-05-19 KungSängen Göteborg City svarar Michel P
    Tack för ett fint omdöme! Det värmer att höra att du blev så pass nöjd med servicen och oss på Kungsängen! Välkommen tillbaka till oss om du har några fler funderingar, eller när det är dags att förnya sovrummet igen!
  • Carina P
    Carina P skrev om KungSängen Göteborg City
    Jag är väldigt nöjd med den service jag fått i butiken.
    Köpte fel storlek på säng som jag upptäckte vid leverans då vände jag mig till butiken och fick hjälp med att byta till nya sängar.
    All eloge till personalen.
    Hälsningar Carina Petersson
    2016-04-06 KungSängen Göteborg City svarar Carina P
    Vad glada vi blir att höra att du blev nöjd med de nya sängarna, och att två 80-sängar passade bättre! Tack för din fina kommentar, och välkommen in till oss igen på Västra Hamngatan!
  • Bill E
    Bill E skrev om KungSängen Göteborg City
    Mycket bra service, köpte dubbelsäng med alla tillbehör samt 2 bäddmadrasser till enkelsängar
    2016-04-06 KungSängen Göteborg City svarar Bill E
    Tack för din kommentar! Gott att höra att du är nöjd!
  • Johanna C
    Johanna C skrev om KungSängen Göteborg City
    vi köpte en ny säng Lindenäs Lyx i december och fick mycket bra hjälp och
    väldigt trevligt bemötande av personalen. Allt funkade perfekt, inga förseningar och själva leveransen funkade smärtfritt. Vi är mycket nöjda med både sängen och
    den hjälp vi fick.
    2016-04-06 KungSängen Göteborg City svarar Johanna C
    Tack Johanna för din feedback! Väldigt roligt att höra att du är nöjd med såväl sängen som oss här i butiken!
    Välkommen tillbaka!
  • Camilla C
    Camilla C skrev om KungSängen Göteborg City
    Jag handlade under semestertider och hade därför kontakt med olika säljare men alla var trevliga och hjälpsamma. Kommunikationen fungerade och varorna levererades UA. På det helavar det en positiv upplevelse med personlig service.
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Camilla C
    Vad kul att höra att du blivit så nöjd med oss! Du är alltid välkommen tillbaka till oss om du har några funderingar, eller om det är dags att shoppa vårnyheter till sovrummet!
  • Stig W
    Stig W skrev om KungSängen Göteborg City
    Mötte en man som var trevlig dessutom talade han om hur sängen tillverkade. Så det kan jag säga, att utan han är det troligt att det blev ingen affär.
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Stig W
    Tack Stig! Den skäggige gubben småler, bockar och bugar!
  • Maria J
    Maria J skrev om KungSängen Göteborg City
    Trevligt bemötande och bra service, krävs balans för att inte sälja in för hårt och visa rätt säng till rätt person- vissa av säljarna var bra, andra lite sämre. Men överlag nöjda.
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Maria J
    Hej Maria!
    Tack för dina tankar och kommentarer, och välkommen in till oss igen på Västra Hamngatan!
  • Mats R
    Mats R skrev om KungSängen Göteborg City
    Bra bemötande och bra information om sängen. Fungeradebra med leveransen av sängarna.
  • Lisbet W
    Lisbet W skrev om KungSängen Göteborg City
    Sängen har god komfort men jag är mycket besviken över att madrassen glider ut då man höjer huvudmännen. Mycket irriterande att varje morgon vara tvungen att rätta till den.
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Lisbet W
    Hej Lisbet!
    Tack för din feedback! Ibland kan det vara så att bäddmadrassen rör på sig, och då kan det hjälpa med ett glidstopp som man lägger under bäddmadrassen. Vi har sådana till försäljning här i butiken. Välkommen in i butiken så hjälper vi dig gärna.
  • Martin S
    Martin S skrev om KungSängen Göteborg City
    De var trevliga och gav bra service! Snabb leverans och stort kunnande.
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Martin S
    Tack för din kommentar Martin! Välkommen till oss igen!
  • Henrik J
    Henrik J skrev om KungSängen Göteborg City
    Mycket bra! Trevligt, informativt. Dock anser jag att deras reklam och "rea" är missvisande då den är hela tiden.
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Henrik J
    Hej Henrik! Tack för din feedback! Nu är vår vinterrea slut, och en ny kampanj är på väg att starta inom kort. Du är välkommen in!
  • Filip L
    Filip L skrev om KungSängen Göteborg City
    Mycket bra service och lösningar på allt jag behövde.
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Filip L
    Tack för din feedback Filip! Välkommen tillbaka till oss!
  • Catarina I
    Catarina I skrev om KungSängen Göteborg City
    Är helnöjd med min säng,sover och ligger verkligen som en kung:)
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Catarina I
    Hej Catarina!
    Kul att höra, då är vårat syfte uppnått! :) Välkommen tillbaka till oss!
  • Melisa M
    Melisa M skrev om KungSängen Göteborg City
    Jättebra service från rådgivning till leverans!
    2016-03-14 KungSängen Göteborg City svarar Melisa M
    Hej Melisa! Härligt att höra att du blev så nöjd med besöket hos oss!
    Är det något mer är du alltid välkommen tillbaka!
  • Per S
    Per S skrev om KungSängen Göteborg City
    Vi köpte en kontinentalsäng, Lindenäs.
    Vi fick mycket bra bemötande och proffsig hjälp.
    2015-10-26 KungSängen Göteborg City svarar Per S
    Tack Per för din feedback! Hoppas du kommer sova gott i din nya säng!
  • Christian A
    Christian A skrev om KungSängen Göteborg City
    Bra säng, mycket nöjd med bpda kvalitén och servicen i butiken.
  • Tobias L
    Tobias L skrev om KungSängen Göteborg City
    Bra service! Expediten hjälpte verkligen till att hitta rätt säng som passade oss.
    2015-10-23 KungSängen Göteborg City svarar Tobias L
    Det var kul att höra Tobias, tack för din kommentar!
  • Semir D
    Semir D skrev om KungSängen Göteborg City
    Ett bra bemötande av en mycket duktig herre som visste vad han gjorde!
    2015-10-23 KungSängen Göteborg City svarar Semir D
    Hej Semir!
    Tack för din fina kommentar! Hoppas att ni kommer sova gott i er nya säng!

Västra Hamngatan 21, 411 17 Göteborg