Alla kategorier Sängar Stockholms län Stockholm Norrmalm KungSängen KungSängen Kungsgatan

KungSängen Kungsgatan

Kungsgatan 62, 111 22 Stockholm — Visa karta

Du finner Kungssängen butiken i hörnet Klara Norra Kyrkogata och Kungsgatan. Mitt emot har du det välkända och anrika kaféet Vetekatten och när du fikat kan du snabbt och enkelt komma över till oss och prova någon av alla våra sängar!

Förutom sängar visar vi även upp alla de senaste tillbehören. Du kan botanisera bland kuddar, täcken, lakan och sovrumsmöbler för att uppdatera lite hemma eller drömma ihop ett helt nytt sovrum. Vi har allt du behöver för sovrummet, inklusive garderober, överkast och självklart säng.

Välkommen!
Lör-Sön: 11:00-16:00

Läs vad 172 kunder tycker om KungSängen Kungsgatan

• Riitta W
    Riitta W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jätte bra, bra personal och bra säng. :) Läs mer
  • Marie L
    Marie L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte en säng av en väldigt kompetent säljare. Sängen är urskön! Sover jättebra! tack! Läs mer
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om KungSängen Kungsgatan
    140 säng mellan. Mycket bekväm. Levererad upp på ett berg på landet. Läs mer
    2018-08-08 KungSängen City svarar Elisabeth A
    Hej Elisabeth!

Tack för ditt omdöme. Då antar jag att det var de "stora, starka" killarna som levererade :-)
    Sov gott och du vet vart vi finns om det är något!

• Eva H
    Eva H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Är jättenöjd med både säng och bemötandet av försäljaren på Kungsgatan som jag tror hette Leon. Tror att sängen jag köpte hette Rånäs. Köpte även fina lakan på rea som jag också är nöjd med. Läs mer
    2018-08-08 KungSängen City svarar Eva H
    Hej Eva!

Tack för ditt omdöme! Önskar dig många sköna nätter framöver och skönt med nya lakan
    i nya sängen. Lite sim pricken över i:et!

• Carina V
    Carina V skrev om KungSängen Kungsgatan
    Proffsig hjälp på plats o helnöjd med sängen Läs mer
    2018-08-08 KungSängen City svarar Carina V
    Hej Carina!

Nöjda kunder är det bästa vi vet! Du vet vart vi finns om du behöver oss.

• Peter S
    Peter S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte en säng som fungerar mycket bra Läs mer
    2018-08-08 KungSängen City svarar Peter S
    Hej Peter!

Kul att hör att sängen fungerar för dig! Önskar dig många sköna nätter framöver :-)

• Miriam N
    Miriam N skrev om KungSängen Kungsgatan
    Hej. Jag köpte en ny säng, med elmotor så man kan lyfta över- eller underkropp eller båda, samt bäddmadrass, underlakan, sängben och som jag trodde en gavel. Vid leverans visade det sig vara fel. Det är min besvikelse och Jeanette, säljaren, är på semester.
    Jag blev mycket trevligt bemött av Jeanette. Supertrevlig!
    Jag sover bra och jag måste ge ordentlig kred till killarna som levererade sängen. Väldigt snabbt gick de igenom hur jag skulle plocka ihop sängen på bästa sätt.
    Förutom att jag känner mig "blåst" på att det inte kom någon sänggavel så är jag nöjd! Läs mer
    2018-08-08 KungSängen City svarar Miriam N
    Hej Miriam!

Missförstånd är ju alltid tråkiga men jag hoppas att du är nöjd med sängen och det är även
    kul att leveranskillarna får beröm, det ska jag föra vidare!

Med vänlig hälsning Jeanette/Kungsgatan
  • Bo  W
    Bo W skrev om KungSängen Kungsgatan
    köpte en säng 2x80cm
    blev bemött ok
    det blev dyrare än jag hade förväntat mig och mycket tunga sängar
    jag borde ha jämfört bättre med andra erbjudanden Läs mer
    2018-08-08 KungSängen City svarar Bo W
    Hej Bo!

Jag hoppas i alla fall att du numera sover gott i sängarna. Jag vet ju inte vilken modell du köpt
    men hoppas du upplever att du fått något bra för pengarna!

Mvh Jeanette/Kungsgatan
  • Thomas R
    Thomas R skrev om KungSängen Kungsgatan
    Continentalsäng.
    Bra säljare. Behosorienterad. Organisationen stelare i sitt erbjudande (kombinationer). Läs mer
    2018-08-08 KungSängen City svarar Thomas R
    Hej Thomas!

Tack för ditt omdöme! Kundens behov är vårat fokus och det är alltid kul att höra att vi gör ett bra jobb.
    Du vet vart vi finns om du behöver oss!

• Tanya B
    Tanya B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte Kungsgatan i Stockholm.Bemöttes ok.Unga damen glömde bara informera mig att plasta den gamla sängen när den nya kom och gamla togs med sen.Jag hade betalt det .Allt gick bra ändo. Den nya sängen är jag njöd. Läs mer
    2018-06-19 KungSängen City svarar Tanya B
    Hej Tanya !
    Trots att vi var otydliga med rutinen för avhämtning av er säng, så är det skönt att det löste sig.
    Härligt att höra att du är nöjd med sängen.
    Välkommen till oss igen om vi kan hjälpa till med något.
    Trevlig sommar !
  • Anders L
    Anders L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte en resår madrass och fick bra service. Vår tidigare var hård och denna är lite mjukare, vi är nöjda med den nya så den rekommendation vi fick från personalen stämde. Bemötandet var professionellt och bra. Läs mer
    2018-05-11 KungSängen City svarar Anders L
    Hej Anders !
    Skönt att höra att den nya madrassen känns lite mjukare och skönare än det tidigare valet.
    Det är viktigt för oss att hjälpa kunden rätt vid köp säng och vår SovGottGaranti är en ytterligare del i detta.
    Välkommen åter !
  • Iris A
    Iris A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Säng .madrass, madrasskydd.
    Mycket väl bemött av en mycket engagerad, informativ och tålig försäljare (kvinlig)
    Helt nöjd med besöket. Läs mer
    2018-05-11 KungSängen City svarar Iris A
    Hej Iris !
    Vår ambition är att hjälpa kunden att hitta RÄTT säng och det måste förstås få ta all den tid som behövs.
    Vi finns här för er alla dagar i veckan. Tveka inte att höra av er om ni har funderingar.
    Välkommen åter !
  • Karl P
    Karl P skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra och kunnig hjälp i lugnt tempo. Kände inget ”säljtryck”. Läs mer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Både min man och jag sover bättre än tidigare en fantastisk säng över förbäntam Läs mer
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om KungSängen Kungsgatan
    Har köpt min nya säng där nyligen och gjorde några besök
    i samband med detta.
    Blev vänligt bemött och fick god service av personalen.
    Hade även blivit tipsad av bekanta om denna butik.
    Och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bemötandet i butiken var utmärkt Beställde en ny sängdyna ”vändex” mjuk ena sidan, medelmjuk andra sidan Upplever nu efter att ha vänt den ett par gånger att den tyvärr är lika mjuk på båda sidor Läs mer
  • Maurice G
    Maurice G skrev om KungSängen Kungsgatan
    Min fjärde eller femte säng från Kungsängen. Alltid nöjd Läs mer
  • Håkan S
    Håkan S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Hej!

Jag heter Eva Kunz och var beställare, Pappa, dvs. Hàkan var mottagare till semesterhuset i Norrland.
    Jag köpte en dubbelsäng som heter "Borgholm", en ramsäng.
    Pà Kungsängen pà Kungsgatan blev jag bemött
    av försäljaren kompetent och vänligt.
    Mina förväntningar var svensk kvalitet, och ocksà svensk organisation för sängen skulle levereras till en speciell vecka upp till Norrland (väldigt làngt och ute pà landsbygden).
    Allt fungerade perfekt!
    Jag kunde skriva mail till försäljaren angàende betalning fràn utlandet, och andra detaljer, och det blev snabbt, vänligt och kompetent bemött.
    Den personliga kontakten var làngt bättre än jag väntat mig, jag var inte bara ett "uppdragsnummer".

Hälsningar fràn Eva (Schweiz) Läs mer
  • Birgitta N
    Birgitta N skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag har länge sökt en ny madrass. Har handlat mycket på Kungssängen så vände mig dit först och främst.
    Förklarade enligt mitt tycke exakt vad jag ville ha.
    Ville ha en fast madrass ingen man sjunker ned i.
    Blev rek BM Contir soft 160 vit Q.
    Bad få prova kändes jättebra.
    Men det är en madrass man sjunker ned i vilket jag inte kände då. Madrassen är ok men jag är fortfarande besviken för det var inte den madrass jag sökte. Läs mer
  • Lars-christer B
    Lars-christer B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag sover som en kung i den nys sängen. Jag somnar så fort jag lagt mig i sängen och sover i minst 7 timmar i streck. Tidigare vaknade jag efter 3 timmars sömn varje natt. Jag älskar den nya sängen . Läs mer
  • Caroline C
    Caroline C skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi köpte ny kontinentalsäng och sänggavel. Vi fick bra hjälp ang vårt val av madrass, bäddmadrass, sängben o.dyl. Personalen var kunnig och hjälpsam. Mina förväntningar infriades och jag fick alla info jag behövde. Ringde även butiken ett par gånger och fick även då tydlig information ang leverans o.dyl.

Vi är supernöjda!😀 Läs mer
  • Glen O
    Glen O skrev om KungSängen Kungsgatan
    Flytt, mycket trevligt bemötande från första början tills att flytten var klar.
    Fakturan var också helt enl, mina egen uppskattade tidsåtgång.

Mvgh/Glenn Läs mer
    2018-05-10 KungSängen City svarar Glen O
    Hej Glen!

Hoppas du kommit i ordning efter flytten och att du sover gott i din nya KungSäng!
    Välkommen in igen!

• Josef U
    Josef U skrev om KungSängen Kungsgatan
    Hej, jag bemöttes av en jätte trevlig kvinna vars namn var Jeanette, jag köpte en säng med alla tillbehör vilket jag är jätte nöjd med. Läs mer
    2018-05-10 KungSängen City svarar Josef U
    Hej Josef!

Vad roligt att jag kunde hjälpa dig hitta rätt säng! Sov gott nu lång tid framöver i din KungSäng!

Med vänlig hälsning Jeanette
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte en säng. Blev mycket bra bemött av försäljaren och även sen vid ett återbesök då jag hade synpunkter på fraktkostnader. Mina synpunkter beaktades och jag fick rätt utan knot.
    Förväntade mig en säng efter de mått jag givit samt leverans vid angiven tidpunkt och dessa förväntningar infriades.
    Jag är mycket nöjd med KungSängen Kungsgatan. Läs mer
    2018-05-10 KungSängen City svarar Ingrid B
    Hej Ingrid!

Tack för ditt omdöme. Vi vill ju alltid göra vad vi kan för en nöjd kund och det verkar vi ju ha lyckats med!
    Sov nu gott i din KungSäng lång tid framöver och välkommen in om du behöver oss!

• Ingrid I
    Ingrid I skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi köpte 2 sängar S31+bm line latex + ben, madrasskydd, 4 st kuddar, 4 kuddar. Proffsig och hjälpsam personal. Leverans i rätt tid, bars upp till våning 8 (puh) med glatt leende. Sängarna är sköna och vi är jättenöjda. Ingrid o Rutger Persson Läs mer
    2018-05-10 KungSängen City svarar Ingrid I
    Hej Ingrid och Rutger!

Stort tack för et fina omdöme och så roligt att höra att allt funkat i alla led! Från butik till fabrik
    ända hem till er! Välkomna tillbaka till oss om ni behöver oss.

• Grassman P
    Grassman P skrev om KungSängen Kungsgatan
    Säng
    Blev ganska väl bemött av personalen. Läs mer
    2018-05-10 KungSängen City svarar Grassman P
    Hej Grassman!

Tack för dina ord och varmt välkommen in igen!

Med vänlig hälsning Vi på Kungsagatan
  • Max A
    Max A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Specialbeställd madrass, hyfsad leveranstid men bra service. Läs mer
    2018-05-02 KungSängen City svarar Max A
    Hej Max!

Tack för ditt omdöme! Vi är ju en av få som fortfarande tillverkar efter dina mått och önskemål!
    Välkommen in igen om du behöver oss!

• Tommy A
    Tommy A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi köpte en säng som vi tror på , pris värd kan mycket väl
    rekondera den, Läs mer
    2018-05-02 KungSängen City svarar Tommy A
    Hej Tommy!

Vad roligt att höra att du känner dig nöjd, du är välkommen in om du behöver oss igen!

• Mattias J
    Mattias J skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra service och produktkunskap Läs mer
    2018-05-01 KungSängen City svarar Mattias J
    Hej Mattias!

Då har vi lyckats med två viktiga punkter för oss! tack för dina ord.

• Tommy H
    Tommy H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Utmärkt service. Inga problem att korrigera beställningen. Effektiv leverans Läs mer
    2018-05-01 KungSängen City svarar Tommy H
    Hej Tommy!

Alltid lika kul när nöjda kunder låter oss få reda på att vi gjort ett bra jobb!
    Välkommen in igen om du behöver oss!

• Mårten A
    Mårten A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Två sängar med hemleverans. Redan glömt vad de hette.

Vänligt bemötande, god service.

Sökte och förväntade mig en värdig inköpssituation, där jag inte blev lämnad med uthämtningskvitton, omständliga frakter, lukten av tjeckiskt trä och uzbekiska bärare. Läs mer
    2018-05-01 KungSängen City svarar Mårten A
    Hej Mårten!

Skönt att du slapp omständiga frakter mm som du beskrev! Och kul att vi gjort ett bra jobb!

Med vänlig hälsning Vi på Kungsagatan
  • Inger S
    Inger S skrev om KungSängen Kungsgatan
    En ställbar säng.
    Bra service i butiken. Ingen stress
    Trevliga killar som satte ihop sängen härhemma och tog med våra gamla madrasser.
    Det var en totalt positiv affär! Läs mer
    2018-05-01 KungSängen City svarar Inger S
    Hej Inger!

Så roligt att höra att allt funkat från butik till leverans! Sov nu gott lång tid framöver
    i din KungSäng och välkommen in om du behöver oss!

Vi på Kungsgatan
  • Maud S
    Maud S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Sängbotten + madrass, Täcke och kuddar
    Trevligt bemötande . Levde upp till förväntningar. Hjälp på bästa sätt. Läs mer
    2018-05-01 KungSängen City svarar Maud S
    Hej Maud!

Tack för dina fina ord, alltid lika kul att höra att vi gjort ett bra jobb.
    Glada kunder ger glada säljare!

• Andreas E
    Andreas E skrev om KungSängen Kungsgatan
    Sänggavel, blev väldigt väl bemött av kunnig personal som beställde min vara och meddelade mig när den kunde hämtas.
    Rekommenderas! Läs mer
    2018-05-01 KungSängen City svarar Andreas E
    Hej Andreas!

Tack för ditt omdöme. Hoppas din gavel gör sig väl ihop med din säng!
    Välkommen in till oss igen om du behöver oss!

• Klas-göran W
    Klas-göran W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag köpte en säng, ben, gavel och madrasskydd.
    Personalen var mycket tillmötesgående och hjälpsam.
    Varorna levererades punktligt.
    Mer kan man inte önska sig!!!! Läs mer
    2018-04-23 KungSängen City svarar Klas-göran W
    Hej Klas-Göran!

Tack för ditt fina omdöme, då har vi verkligen lyckats med vårat jobb! Nöjda kunder ger glada säljare!
    Välkommen in igen om du behöver oss.

• Britt K
    Britt K skrev om KungSängen Kungsgatan
    En från deras service skulle komma och titta på madrassen som inte känns rätt. Har ont i ryggen när jag kliver upp. Anmält till tekniker 19/2 påminnelse per tel och ff har ingen kommit eller hört av sig Läs mer
    2018-04-23 KungSängen City svarar Britt K
    Hej Britt!

Jag minns ju när du var inne här och rådfrågade oss och testade sängen här i butik. Jag ska genast kolla upp varför detta fallit mellan stolarna. Du är välkommen att ta kontakt med oss i butiken.

Med vänlig hälsning Jeanette
  • Katina M
    Katina M skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpt Sunneborn (eller något liknande namn) 2x 90 + en 180 bäddmadrass med naturlatexkärna. Dessutom täcken, kuddar, lakan och lite andra grejjer.
    Jättetrevlig, kunnig och alltid tillmötesgående personal på Kungsgatan.
    Jag älskar min säng, den är den absolut skönaste säng jag någonsin sovit i. Så man skulle kunna säga att både personalen på Kungsgatan och sängen var långt mycket bättre än jag hade förväntat mig. Läs mer
    2018-04-23 KungSängen City svarar Katina M
    Hej Katina!

Tack för dina fina rader! Det är alltid lika trevligt när du tittar in till oss. Kul med kunder som kommer tillbaka.
    Så välkommen in igen nu när vi även byggt om i butiken.

Med vänlig hälsning vi på Kungsgatan
  • Norberg B
    Norberg B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Mycket hjälpsam personal. Hade akuta ryggproblem, som orsakade hjälp om snabb lindring. Det blev väldigt rätt !!! Läs mer
    2018-04-23 KungSängen City svarar Norberg B
    Hejsan!

Vad skönt att höra att ryggen mår bättre! Det är alltid kul att höra att vi kunnat hjälpa till!

• Mimmi B
    Mimmi B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Kunnig personal, bra pris, superbra säng! Bara nöjd! Läs mer
    2018-04-23 KungSängen City svarar Mimmi B
    Hej Mimmi!

Härligt att höra att du är så nöjd med oss, det är ju vårat mål!
    Välkommen tillbaka om du behöver oss.

• Katarina F
    Katarina F skrev om KungSängen Kungsgatan
    Trevlig säljare!
    Bra service och snabb leverans!
    Är mycket nöjd med sängen! Läs mer
    2018-04-21 KungSängen City svarar Katarina F
    Hej Katarina!

Så roligt att läsa dina rader! Sov nu gott lång tid framöver i din KungSäng och välkommen in igen om du behöver oss.

• Lou-Ann W
    Lou-Ann W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Trevligt och serviceinriktat bemötande. Läs mer
    2018-04-18 KungSängen City svarar Lou-Ann W
    Hej Lou-Ann!

Tack för ditt omdöme! Nöjda kunder är vårat mål!

• Bengt A
    Bengt A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra, korrekt, höll leveranstid, trevliga killar som kom med sängen , Läs mer
    2018-04-18 KungSängen City svarar Bengt A
    Hej Bengt!

Jag ska se till att berörd leveranspersonal får ta del av ditt fina omdöme!
    Välkommen åter!

• Charlotta R
    Charlotta R skrev om KungSängen Kungsgatan
    Riktigt bra service! Fick snabb hjälp med att hitta perfekt säng. Läs mer
    2018-04-18 KungSängen City svarar Charlotta R
    Hej Charlotta!

Tack för ditt omdöme. Vi finns ju här just för att hjälpa till att hitta rätt bland alla sängar.
    Välkommen in igen!

• Thomas L
    Thomas L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Trevligt bemötande, uppriktigt intresse för min problembeskrivning, attraktiv offert inklusive pågående kampanjerbjudande, överenskommen leveransdag var tvungen att senareläggas av privata skäl – lätt att ändra. Slutlig leverans, inbärning, montering, emballagebortforslning. En lyckad affär och en nöjd kund! Läs mer
    2018-04-16 KungSängen City svarar Thomas L
    Hej Thomas!

Tack för ditt fina omdöme! Så roligt att höra att vi gjort ett bra jobb från butik, via fabrik
    och ända hem till dig! Välkommen tillbaka om du behöver oss!

• Johan H
    Johan H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Service och intresserad, kunnig personal Läs mer
    2018-04-16 KungSängen City svarar Johan H
    Hej Johan!

Vi är väldigt noga med att göra en bra behovsanalys för att kunna hjälpa kunder på bästa sätt.
    Kul att du uppskattade våran hjälp!

Med vänlig hälsning vi på Kungsgatan
  • Magnus S
    Magnus S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag har köpt säng, bäddmadrass, täcken, kuddar, sängkläder, allt håller hög kvalitet till ett bra pris. Läs mer
    2018-04-16 KungSängen City svarar Magnus S
    Hej Magnus!

Precis det KungSängen vill stå för! Hög kvalité till ett bra pris. Välkommen tillbaka till oss på Kungsgatan!

Med vänlig hälsning vi på kungsgatan
  • Ann H
    Ann H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra service och fantastisk säng Läs mer
    2018-04-13 KungSängen City svarar Ann H
    Hej Ann!

Tack för ditt omdöme! Alltid lika kul när nöjda kunder låter oss få veta det!

• Daniel I
    Daniel I skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi fick väldigt bra bemötande av personalen på Kungsängen Kungsgatan! Vi köpte en dubbelsäng, ett dubbeltäcke, lakan och två kuddar. Leveransen gick supersmidigt. Vi fick svar på alla frågor vi hade plus lite till. I stort var vi väldigt nöjda och kommer absolut komma tillbaka! Läs mer
    2018-04-09 KungSängen City svarar Daniel I
    Hej Daniel!

Vad roligt att höra att ni är så nöjda och att vi lyckats hjälpa till!
    Ni är så välkomna tillbaka om ni behöver oss!

• Karolin A
    Karolin A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Mycket duktig säljare i butiken. Avslappnad och verkade kunnig. Kändes ej säljig, utan mer hjälpsam. Rimlig leveranstid. Läs mer
    2018-04-09 KungSängen City svarar Karolin A
    Hej Karolin!

Stort tack för ditt fina omdöme! Du vet vart vi finns om du behöver oss igen.

• Ulla H
    Ulla H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Från första stund fick jag proffsig hjälp med mitt val av säng. KungSängen Kungsgatans personal är otroligt vänliga och hjälpsamma, vilket gör att butiken har en trivsam atmosfär.

Det kändes bra att det fanns Sov Gott garanti, vilket jag utnyttjade, då sängen jag köpt kändes för hård. Även inför byte av fasthet fick jag lika bra service som när jag köpte min säng! Efter bytet har jag fått en säng som passar mig perfekt! Läs mer
    2018-04-09 KungSängen City svarar Ulla H
    Hej Ulla!

Vilket fint omdöme! Precis vårat mål att ge den känslan till kund och skapa en trivsam atmosfär!
    Du vet ju vart vi finns om du behöver oss!

Kungsgatan 62, 111 22 Stockholm