Alla kategorier Sängar Stockholms län Stockholm Norrmalm KungSängen KungSängen Kungsgatan

KungSängen Kungsgatan

Kungsgatan 62, 111 22 Stockholm — Visa karta

Du finner Kungssängen butiken i hörnet Klara Norra Kyrkogata och Kungsgatan. Mitt emot har du det välkända och anrika kaféet Vetekatten och när du fikat kan du snabbt och enkelt komma över till oss och prova någon av alla våra sängar!

Förutom sängar visar vi även upp alla de senaste tillbehören. Du kan botanisera bland kuddar, täcken, lakan och sovrumsmöbler för att uppdatera lite hemma eller drömma ihop ett helt nytt sovrum. Vi har allt du behöver för sovrummet, inklusive garderober, överkast och självklart säng.

Välkommen!
Lör-Sön: 11:00-16:00

Läs vad 88 kunder tycker om KungSängen Kungsgatan

• Josip M
    Josip M skrev om KungSängen Kungsgatan
    Everything was OK, buying experience,delivery, changing the madras etc.. Thank you very much and all the best in growing business.
    2017-04-12 KungSängen City svarar Josip M
    Hi Josip!

Thank you for your nice words. We hope you and your bed get many years of good sleep together :-)

Welcome back to us!

Best regards KungSängen
  • Byström A
    Byström A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Allt var mycket bra...Försäljaren var mycket hjälpsam på alla sätt.
    2017-04-12 KungSängen City svarar Byström A
    Hej och tack för ditt omdöme! Skönt att höra att du fått bra hjälp, det är vårat mål att alla ska känna just så!

välkommen igen!

• Filip K
    Filip K skrev om KungSängen Kungsgatan
    Det har bra. Skön säng, bra försäljare och bra leverans. Inga större klagomål. Eftersom texten måste vara 30 ord fortsätter jag skriva lite till. Kul att ni skänker pengar till barncancerfonden, det behövs alltid. Som man säger: need is endless
    2017-04-12 KungSängen City svarar Filip K
    Hej Filip!
    fint att höra att du är nöjd med helheten hos KungSängen! Jag håller med dig när det gäller barncancerfonden och är stolt över att vi skänker pengar, som du säger, need is endless.

• Katarina  S
    Katarina S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra kvalitet och punktlig leverans
    2017-03-27 KungSängen City svarar Katarina S
    Hej Katarina! Då har vi med andra ord gjort ett bra jobb! Tack för din fina feedback och välkommen åter.

• Liselott  H
    Liselott H skrev om KungSängen Kungsgatan
    en motorsäng-levererad och i ordning-skräp togs bort . fungerade utmärkt
    2017-03-27 KungSängen City svarar Liselott H
    Hejsan!

Trevligt att höra att allt gått bra. Sov Gott nu i din nya säng!

• Marie-louice D
    Marie-louice D skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra bemötande men hade velat prova en av de mjukare sängarna men de fanns inte i butiken. Säljaren ansåg att de just inte var lämpade för någon?!?
    2017-03-27 KungSängen City svarar Marie-louice D
    Hej Marie-louice! Tack för ditt omdöme. Vi har en säng i sortimentet som inte görs i mjuk just för att den sängen inte blir bra i den hårdheten. Annars kan jag bara säga att vi inte säljer så värst mycket mjuka sängar jämfört med t ex medel eller fast. Hoppas du har hittat din säng i sortimentet!
    Välkommen åter.

• Valentina V
    Valentina V skrev om KungSängen Kungsgatan
    Väldigt trevlig personal, fint bemötande, håller leveranstider, varor av bra kvalité.
    2017-03-27 KungSängen City svarar Valentina V
    Hej Valentina!

Det är så trevligt at komma till jobbet och läsa ett så här fint omdöme! Tack för det och välkommen åter!

• charlotte b
    charlotte b skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte kontinentalsäng. Mycket bra bemötande, fin service och smidig leverans. Sängen är fantastisk, det ända jag ångrar är att jag inte köpte den tidigare!
    2017-03-25 KungSängen City svarar charlotte b
    Hej Charlotte! Det är så roligt att höra att du är så nöjd. bättre sent än aldrig säger man ju :-).
    Nu får du sova gott lång tid framöver i din nya säng.

• Evelyn P
    Evelyn P skrev om KungSängen Kungsgatan
    Helt ok bemötande, kunnig och effektiv service
    2017-03-25 KungSängen City svarar Evelyn P
    Hej Evelyn! Tack för ditt omdöme, då har vi gjort vårt jobb.

• Hans B
    Hans B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi är väldigt nöjda med expediter och bemötande på Kungsängen Kungsgatan.
    Vi kände oss som väldigt nöjda kunder , när vi lämnade affären. Bra detta med att få hjälp att köpa rätt säng till oss båda med prov liggning och råd och upplysningar.

Leveransen är vi också nöjda med allt flöt som det skulle.
    2017-03-23 KungSängen City svarar Hans B
    Hej Hans!
    Så roligt att höra att vi lyckats med vårt jobb, dvs att bemöta våra kunder väl och
    hjälpa till att hitta rätt säng. Sov nu gott båda två en lång tid framöver!

• Annelie W
    Annelie W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Fick bra hjälp med att välja säng så att den var anpassad både till mig och min man.
    2017-03-23 KungSängen City svarar Annelie W
    Hej Anneli! Tack för ditt omdöme. Då hoppas vi att ni sover gott lång tid framöver i nya sängen.

• Lise-lott F
    Lise-lott F skrev om KungSängen Kungsgatan
    Trevligt och professionellt bemötande när jag skulle köpa två sängar till mina tonåringar. Sängarna de rekommenderade för en hyfsad penning älskas nu av de som använder dem. Jag kommer att återkomma till butiken på Kungsgatan.
    2017-03-23 KungSängen City svarar Lise-lott F
    Hej Lise-Lott! Tack för ditt fina omdöme. Vad roligt att tonåringarna är nöjda, precis som det ska vara!

• Bergström
    Bergström skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jättetrevlig och hjälpsam personal. Tog sig tid att hitta rätt hård/mjukhet på sängen och det utan att välja det dyraste eller vara påstridigt "säljiga". Det kändes som det var en genuin vilja att hjälpa mig som kund. Supernöjd!
    2017-03-23 KungSängen City svarar Bergström
    Hej Bergström :-)

Tack för din feedback! Jätteroligt att höra för det är precis så vi vill jobba. Nöjda kunder ger nöjda säljare!
    Sov nu gott i din nya säng.

• Eva T
    Eva T skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpt säng 160 cm,vilket varit svårt att hitta med bra kvalitet o hyfsat pris!
    2017-03-23 KungSängen City svarar Eva T
    hej Eva! Vad bra att vi kunde hjälpa dig med just det du ville ha! Hoppas nu du sover
    gott lång tid framöver i din nya säng!

• Diego C
    Diego C skrev om KungSängen Kungsgatan
    Very good service. Morgan was incredibly helpful.
    2017-03-23 KungSängen City svarar Diego C
    Hi Diego!

Nice to hear from you. Hope you sleep well in your new bed!

Best regards Morgan
  • Evelyn C
    Evelyn C skrev om KungSängen Kungsgatan
    Väldigt hjälpsamma och trevliga personal. Bra kundskap.
    2017-03-23 KungSängen City svarar Evelyn C
    Hej Evelyn! Tack för dina fina ord, de gjorde våran dag här i butiken.

• Jennie L
    Jennie L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Tycker att det är en toppenbutik med mkt kunnig personal. Alltid nöjd!
    2017-02-23 KungSängen City svarar Jennie L
    Hej Jennie! Tänk att komma till jobbet på morgonen och läsa dina fina ord. Stort tack! Välkommen in igen.

• Maija K
    Maija K skrev om KungSängen Kungsgatan
    Det var inte så säljinriktat som jag väntade mig utan fick fråga om allt om sängar.
    Köpte mitt och fick en fin säng som jag är nöjd med.
    2017-02-23 KungSängen City svarar Maija K
    Hej Maija! Vad skönt att vi kunde ge dig svar på dina frågor och att du fick ställa dom i lugn och ro. det är vårat mål i butiken att göra just så. Sov nu gott i många nätter framöver och välkommen in igen.

• Staffan E
    Staffan E skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra sängar. Använt och köpt flera ggr
    2017-02-19 KungSängen City svarar Staffan E
    Hej Staffan,

Vad roligt och höra att vi på Kungsängen levererar även denna gången till en glad och nöjd kund! :)

Med bästa hälsningar
  • Anders A
    Anders A skrev om KungSängen Kungsgatan
    I september 2016 köpte vi två sängar av modell Lyckås. Bemötande och service i butiken var utmärkt. Sängarna levererades när utlovat och monterades snabbt. Ett par uppkomna frågor besvarades bra i butiken.
    2017-02-19 KungSängen City svarar Anders A
    God dag Anders & co,

Hatten av för Er! Tack för det fina omdömet Ni ger oss.
    Hoppas Ni får många sköna nätter i Era nya fina sängar!

Varmt välkomna åter in till oss när Ni vill komplettera med annat,

Med vänliga hälsningar
  • Christer J
    Christer J skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra hjälp och service och trevligt bemötande vid två tillfällen. Transport inbärning och råd för att vända sängen åt rätt håll fungerade kladerfritt.
    2017-02-19 KungSängen City svarar Christer J
    Hej Christer!

Tack för din positiva återkoppling & för de fina betyget på vår service och bemötandena. Vi skall såklart även framföra detta till killarna på transport.

Hoppas Ni sover gott i Er nya säng!

På återseende,

Vänliga hälsningar
  • Lena H
    Lena H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Riktigt bra butik och galet skön säng. Så nöjd.
    2017-02-19 KungSängen City svarar Lena H
    Hej Lena,

Så roligt att höra de fina orden samt att valet av säng blev så bra!

Varmt välkommen åter!

Vänliga hälsningar
  • Catarina W
    Catarina W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra höjd och en för mig skön säng. Sover nu utan att vakna upp flera gånger per dag.
    2017-02-14 KungSängen City svarar Catarina W
    Hej Catarina!

Tack för ditt fina omdöme! Så kul att höra att vi hjälpte dig välja rätt säng.

• Hellström C
    Hellström C skrev om KungSängen Kungsgatan
    Mycket nöjd. Fick hjälp med ett bra erbjudande som inte fanns angivet i annons, på justerbar säng. Lätt att byta leveranstid.
  • Camilla S P
    Camilla S P skrev om KungSängen Kungsgatan
    Sängen motsvarande våra förväntningar och smidigt med grattis hemleverans.
    2017-02-14 KungSängen City svarar Camilla S P
    Hej Camilla! Vad roligt att höra att ni är nöjda både med sängen och våran service!
    Sov nu gott i många nätter framåt.

• Lis-mari B
    Lis-mari B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra mottagande i butiken på Kungsgatan och Birger Jarlsgatan från kunnig och trevlig personal. Skön säng!!
  • Pia S
    Pia S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi fick mycket bra hjälp vid val av säng. Den som hjälpte oss var sedan inte den person vi gjorde själva köpet av men vi fick ett bra bemötande även då. De levde upp till de förväntningar man kan ha av personer som jobbar i service-branschen, dvs. vi fick service och den var bra.
    2016-12-05 KungSängen City svarar Pia S
    Hej Pia! Vad kul att ni upplevde en känsla av bra service hos oss alla. Vi jobbar ju som ett team och inte på provision
    så vårat mål är att ge alla kunder samma service oavsett vem av oss man pratat med tidigare. Tack för dina fina ord!

• David A
    David A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Grym personal grymt bra bemötande, ni vet vad service minded innebär, vi kommer tillbaka.
    2016-12-05 KungSängen City svarar David A
    Hej David! Grymt kul att läsa ditt omdöme, det är därför vi är på jobbet, för att ge god service till alla våra kunder.
    Stort tack och välkommen åter!

• Ingrid B
    Ingrid B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra säng för sömn men för mjuk i kanterna att kliva in och ut i. Önskar att jag vetat då hade jag köpt en säng med mer fadta kanter i underdelen.
    2016-12-05 KungSängen City svarar Ingrid B
    Hej Ingrid! Inget går ju upp mot en god sömn! Jag vet ju inte vilken modell du köpte men om det är något du tror vi kan hjälpa dig med så
    är du välkommen att titta in till oss i butiken.

Med vänlig hälsning Jeanette/KungSängen
  • Göran.E. B
    Göran.E. B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Säng 120X200 Sunnerbro .Bra service i affären . Enda felet var attt Kungsängen inte talade om NÄR sängen skulle leverreras exakt klockslag !!
    2016-12-05 KungSängen City svarar Göran.E. B
    Hej Göran! Hoppas du sover gott i din Sunnerbo och riktigt kul att höra att du är nöjd med servicen i våran butik!
    Vad gäller leveransen får man ju veta en mer exakt tid samma morgon och minst en timme före själva leveransen.
    Jag ber om ursäkt om vi var otydliga med det i butiken och tar med mig dina synpunkter.

Med vänlig hälsning Jeanette/KungSängen
  • Bruce H
    Bruce H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi behövde en säng med special mått,185 cm längd i stället för 200 cm. Allt från beställning till leverans fungerade klanderfritt.
    2016-12-05 KungSängen City svarar Bruce H
    Hej Bruce! Alltid lika roligt att höra att vi lyckats med vårat jobb! Tack för dina ord.

• Kristina L
    Kristina L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi fick den perfekta sängen efter att ha berättar för säljaren ungefär vad vi var ute efter.
    2016-12-05 KungSängen City svarar Kristina L
    Hej Kristina! Det är ju precis så det ska vara! Vi lyssnar på dig och hjälper dig rätt.
    Hoppas ni får sova gott i den nya sängen i många år framöver!

• Louise S
    Louise S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Proffsig och personlig service i butiken, trevliga killar levererade, superskön säng!
    2016-11-28 KungSängen City svarar Louise S
    Hej Louise! Alltid så kul att få positiv feedback, tack så mycket för det! Våran ambition är att alla kunder ska vara nöjda!
    Vi ska hälsa killarna som levererar från dig :-) Sov gott i din nya säng!

• Karin E
    Karin E skrev om KungSängen Kungsgatan
    Det mest fantastiska var när vi behövde hjälp för att byta från medar till lägre ben.
    Medarbetaren i affären ringde till hantverkaren som just då var i Sköndal, där vi tidigare bodde, och någon timme efteråt var allt fixat.

Leverans av ny säng funkade klanderfritt.
    2016-11-28 KungSängen City svarar Karin E
    Hej Karin! Just den där personliga servicen är viktig för oss och vi har ju möjligheten ända från fabrik till kund! Kul att höra att du blev nöjd!
    Sov nu gott i sängen i många år framöver!

KungSängen City gillar detta
  • Ann-christin L
    Ann-christin L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra och professionellt bemötande.Säng har inköpts.
    2016-11-28 KungSängen City svarar Ann-christin L
    hej Ann-christin! Tack för dina ord, det är vårt mål att bemöta alla professionellt, kul att vi lyckats!
    Hoppas du sover gott i din säng lång tid framöver.

• Linnea W
    Linnea W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag gick dit för att köpa en säng och hade väldigt dålig koll vilken typ jag var ute efter. Personalen hejade när jag kom in och erbjöd att berätta om sängutbudet. Bra och proffsig service. Jag är väldigt nöjd med sängen och butiken.
    2016-11-28 KungSängen City svarar Linnea W
    Hej Linnea! Vad roligt att du hade en bra upplevelse i butiken. Nu hoppas vi att du sover gott i din nya säng en låg tid framöver!

• Carin H
    Carin H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte säng, förstås. Bra bemötande i butiken. Hemleveransen funkade utan problem.
    2016-11-28 KungSängen City svarar Carin H
    Hej Carin!

Hoppas du sover gott i din nya säng och att hemleveransen funkade bra!
    Välkommen tillbaka!

• Joakim L
    Joakim L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra kunnig och hjälpsam personal
    2016-11-28 KungSängen City svarar Joakim L
    Hej Joakim!

Kul att höra att vi kunde vara till hjälp! Vår kunskap vill vi ju gärna dela med oss av!

• My Ö
    My Ö skrev om KungSängen Kungsgatan
    De va väldigt hjälpsamma och trevliga! :)
    2016-11-28 KungSängen City svarar My Ö
    Hej My! Vad glada vi blir över dina fina ord! Tack och välkommen tillbaka!

• Simone B
    Simone B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag är mycket nöjd. Jag fick hjälp på telefon att beställa en dubbelsäng. Jeanette som hjälpte mig var hur bra som helst och påminde om saker som jag inte hade tänkt på att beställa och var förstående och flexibel i mina förfrågningar. Hon var supertrevlig och återkom till och med när hon såg att en kollega svarade fel på ett mail som jag skickade när hon var ledig. Hon pratade även med min mamma en gång angående leverans och mamma var också mycket nöjd.
    2016-08-11 KungSängen City svarar Simone B
    Hej Simone! Det är alltid lika roligt att höra att en kund är så nöjd, det är ju det vårat jobb går ut på.
    Hoppas nu att du får många sköna nätter i din säng!

Med vänlig hälsning Jeanette // Kungsgatan
  • Annika H
    Annika H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag sa vid beställningen att jag ville ha mjuk säng. Fick en halvhård. Inte alls skön och det gick inte att byta. På beställningsbekräftelsen angavs hårdheten på sägen genom en kod så jag uppfattade inte där att det blivit fel. Väldigt tråkigt!
    Vänligt bemötande men slarvigt lyssnande på vad jag ville ha så det blev fel och vägran att rätta till felet. Jag är inte nöjd.
    2016-08-11 KungSängen City svarar Annika H
    Hej Annika! Väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd. En säng är ju alltid hårdare i början och de olika hårdheterna har olika benämningar.
    Kom gärna in till oss i butiken så kan vi kanske förklara och titta närmare på din beställning.

• Johnny L
    Johnny L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vid köp av dubbelsäng fick vi vänligt och professionellt bemötande.
    2016-07-14 KungSängen City svarar Johnny L
    Hej Johnny!
    Vad härligt att höra att ni är nöjda!
    Hoppas ni sover otroligt gott i er nya säng.
    Har ni några funderingar över något är ni varmt välkomna att kontakta oss.
    Med vänliga hälsningar personalen på Kungsgatan.
  • Madelene F
    Madelene F skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag fick fantastisk hjälp innan, under och efter det att jag köpt min säng. Mycket bra service och bemötandet likaså. Jag har rekommenderat denna butik på Kungsgatan till vänner och bekanta.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Madelene F
    Hej Madelene! Våra kunder är det viktigaste för oss och att vi lyckats göra dig nöjd är
    jätteroligt att höra! Vi lovar att hjälpa de du rekommenderar till oss på allra bästa sätt!
  • Bodil N
    Bodil N skrev om KungSängen Kungsgatan
    Inköpt 2 sängar. Vi fick hjälp med allt vi ville veta.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Bodil N
    Hej Bodil! Vad kul att höra att vi lyckats hjälpa dig!
  • Hertha L
    Hertha L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag tycker att det är bra möbler affärer med bra erbjudanden på sängen och bra personal som arbetar bra och man får bra bemötande.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Hertha L
    Hej Hertha! Tack för dina ord! Det låter som vi lyckats med vårat jobb!
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte säng från er i Globen och behövde ny nu.
    Vi var nöjda då och blev lika nöjda nu.
    Alldeles lagom bemötande inte påträngande men
    mycket service.
    Köpte en 120 cm med charlotte madrass.
    Leverans kom som den skulle och sängen är väldigt skön
    2016-07-11 KungSängen City svarar Charlotte B
    Hej Charlotte! Vad roligt att höra att vi lyckats göra dig nöjd, inte bara en gång utan två!
    Välkommen tillbaka!
  • Bertil A
    Bertil A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Min hustru och jag köpte två Sunnerbo-sängar plus två bäddmadrasser hos er i september 2014. Sängarna placerades i en befintlig sängram.Efter ca 1 års bruk fick vi båda rejält ont i korsryggen. Vi prövade då att testa en Hästen bäddmadrass vi hade till en gästsäng. Efter 1 - 1 ½ vecka minskade ryggbesvären för att helt klinga av.
    Vi var överens om att bäddmadrasserna var för mjuka men sängarna var OK.
    Vi tog därför kontakt med folket i butiken på Kungsgatan för att eventuellt få byta bäddmadrass, Samtidigt beställde vi en elegant huvudgavel, benpar till båda sängarna samt nermontering och bortforsling av vår gamla sängram.
    Trots att garantitiden var rejält överskriden fick vi allt levererat och satt på plats plus – utan kostnad – våra gamla bäddmadrasser utbytta mot nya och fastare.
    En fantastisk service!
    Tilläggas bör, att det är få butiker som har en så jättetrevlig, kompetent och serviceinriktad personal som Kungsängen Kungsgatan och som utan jäkt och stress hjälper oss kunder tillrätta i sängdjungeln.
    Bertil och Gisela Ankarberg
    2016-07-11 KungSängen City svarar Bertil A
    Hej Bertil och Gisela! Det är så roligt att vi lyckats hjälpa er tillrätta. Säng, sömn
    och även sovrum är ju väldigt viktiga tycker vi såklart.
  • Erika S
    Erika S skrev om KungSängen Kungsgatan
    bra service, kunnig personal. Är mycket nöjd med sängen.

Det hade varit bra om man kunde fått en mer exakt leveranstid. Det skulle förenkla att få en specifik tid istället för 9-16.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Erika S
    Hej Erika! Tack för dina ord. Vi förstår såklart att det vore enklare för alla om man i förväg fick en
    specifik tid, men det är många leveranser på samma dag och vi ringer minst en timme före så man
    inte behöver vänta hela dagen.
  • Peter S
    Peter S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Otroligt hjälpsam och trevlig personal som hjälpte oss att individanpassa vår dubbelsäng till maximal komfort utifrån längd, tyngd och sovställning.

Leveransdatumet hölls till 100% och blev uppringd samma dag för att stämma av lämplig tidpunkt.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Peter S
    Hej Peter! Jätte kul att höra att du är nöjd med våra tjänster hela vägen! Välkommen in igen!
  • Ingvast R
    Ingvast R skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi köpte en säng och gjorde ett flertal besök under processen. Det var olika personer ur personalen vid dessa tillfällen, men vi blev väl bemötta vid alla tillfällen. Vi är överlag nöjda med servicen och nöjda med den säng vi köpt.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Ingvast R
    Hej Ingvast! Vad roligt att höra att ni är nöjda med oss, jag ska se till att alla kollegor får ta del av dina ord.

Kungsgatan 62, 111 22 Stockholm