Alla kategorier Sängar Stockholms län Stockholm Norrmalm KungSängen Kungsgatan
Rekommenderat företag 2016 - KungSängen Kungsgatan
Rekommenderat företag 2015 - KungSängen Kungsgatan

KungSängen Kungsgatan

Kungsgatan 62, 111 22 Stockholm — Visa karta

Du finner Kungssängen butiken i hörnet Klara Norra Kyrkogata och Kungsgatan. Mitt emot har du det välkända och anrika kaféet Vetekatten och när du fikat kan du snabbt och enkelt komma över till oss och prova någon av alla våra sängar!

Förutom sängar visar vi även upp alla de senaste tillbehören. Du kan botanisera bland kuddar, täcken, lakan och sovrumsmöbler för att uppdatera lite hemma eller drömma ihop ett helt nytt sovrum. Vi har allt du behöver för sovrummet, inklusive garderober, överkast och självklart säng.

Välkommen!
Lör-Sön: 11:00-16:00

Läs vad 62 kunder tycker om KungSängen Kungsgatan

• Pia S
    Pia S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi fick mycket bra hjälp vid val av säng. Den som hjälpte oss var sedan inte den person vi gjorde själva köpet av men vi fick ett bra bemötande även då. De levde upp till de förväntningar man kan ha av personer som jobbar i service-branschen, dvs. vi fick service och den var bra.
    2016-12-05 KungSängen City svarar Pia S
    Hej Pia! Vad kul att ni upplevde en känsla av bra service hos oss alla. Vi jobbar ju som ett team och inte på provision
    så vårat mål är att ge alla kunder samma service oavsett vem av oss man pratat med tidigare. Tack för dina fina ord!

• David A
    David A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Grym personal grymt bra bemötande, ni vet vad service minded innebär, vi kommer tillbaka.
    2016-12-05 KungSängen City svarar David A
    Hej David! Grymt kul att läsa ditt omdöme, det är därför vi är på jobbet, för att ge god service till alla våra kunder.
    Stort tack och välkommen åter!

• Ingrid B
    Ingrid B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra säng för sömn men för mjuk i kanterna att kliva in och ut i. Önskar att jag vetat då hade jag köpt en säng med mer fadta kanter i underdelen.
    2016-12-05 KungSängen City svarar Ingrid B
    Hej Ingrid! Inget går ju upp mot en god sömn! Jag vet ju inte vilken modell du köpte men om det är något du tror vi kan hjälpa dig med så
    är du välkommen att titta in till oss i butiken.

Med vänlig hälsning Jeanette/KungSängen
  • Göran.E. B
    Göran.E. B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Säng 120X200 Sunnerbro .Bra service i affären . Enda felet var attt Kungsängen inte talade om NÄR sängen skulle leverreras exakt klockslag !!
    2016-12-05 KungSängen City svarar Göran.E. B
    Hej Göran! Hoppas du sover gott i din Sunnerbo och riktigt kul att höra att du är nöjd med servicen i våran butik!
    Vad gäller leveransen får man ju veta en mer exakt tid samma morgon och minst en timme före själva leveransen.
    Jag ber om ursäkt om vi var otydliga med det i butiken och tar med mig dina synpunkter.

Med vänlig hälsning Jeanette/KungSängen
  • Bruce H
    Bruce H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi behövde en säng med special mått,185 cm längd i stället för 200 cm. Allt från beställning till leverans fungerade klanderfritt.
    2016-12-05 KungSängen City svarar Bruce H
    Hej Bruce! Alltid lika roligt att höra att vi lyckats med vårat jobb! Tack för dina ord.

• Kristina L
    Kristina L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi fick den perfekta sängen efter att ha berättar för säljaren ungefär vad vi var ute efter.
    2016-12-05 KungSängen City svarar Kristina L
    Hej Kristina! Det är ju precis så det ska vara! Vi lyssnar på dig och hjälper dig rätt.
    Hoppas ni får sova gott i den nya sängen i många år framöver!

• Louise S
    Louise S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Proffsig och personlig service i butiken, trevliga killar levererade, superskön säng!
    2016-11-28 KungSängen City svarar Louise S
    Hej Louise! Alltid så kul att få positiv feedback, tack så mycket för det! Våran ambition är att alla kunder ska vara nöjda!
    Vi ska hälsa killarna som levererar från dig :-) Sov gott i din nya säng!

• Karin E
    Karin E skrev om KungSängen Kungsgatan
    Det mest fantastiska var när vi behövde hjälp för att byta från medar till lägre ben.
    Medarbetaren i affären ringde till hantverkaren som just då var i Sköndal, där vi tidigare bodde, och någon timme efteråt var allt fixat.

Leverans av ny säng funkade klanderfritt.
    2016-11-28 KungSängen City svarar Karin E
    Hej Karin! Just den där personliga servicen är viktig för oss och vi har ju möjligheten ända från fabrik till kund! Kul att höra att du blev nöjd!
    Sov nu gott i sängen i många år framöver!

KungSängen City gillar detta
  • Ann-christin L
    Ann-christin L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra och professionellt bemötande.Säng har inköpts.
    2016-11-28 KungSängen City svarar Ann-christin L
    hej Ann-christin! Tack för dina ord, det är vårt mål att bemöta alla professionellt, kul att vi lyckats!
    Hoppas du sover gott i din säng lång tid framöver.

• Linnea W
    Linnea W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag gick dit för att köpa en säng och hade väldigt dålig koll vilken typ jag var ute efter. Personalen hejade när jag kom in och erbjöd att berätta om sängutbudet. Bra och proffsig service. Jag är väldigt nöjd med sängen och butiken.
    2016-11-28 KungSängen City svarar Linnea W
    Hej Linnea! Vad roligt att du hade en bra upplevelse i butiken. Nu hoppas vi att du sover gott i din nya säng en låg tid framöver!

• Carin H
    Carin H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte säng, förstås. Bra bemötande i butiken. Hemleveransen funkade utan problem.
    2016-11-28 KungSängen City svarar Carin H
    Hej Carin!

Hoppas du sover gott i din nya säng och att hemleveransen funkade bra!
    Välkommen tillbaka!

• Joakim L
    Joakim L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra kunnig och hjälpsam personal
    2016-11-28 KungSängen City svarar Joakim L
    Hej Joakim!

Kul att höra att vi kunde vara till hjälp! Vår kunskap vill vi ju gärna dela med oss av!

• My Ö
    My Ö skrev om KungSängen Kungsgatan
    De va väldigt hjälpsamma och trevliga! :)
    2016-11-28 KungSängen City svarar My Ö
    Hej My! Vad glada vi blir över dina fina ord! Tack och välkommen tillbaka!

• Simone B
    Simone B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag är mycket nöjd. Jag fick hjälp på telefon att beställa en dubbelsäng. Jeanette som hjälpte mig var hur bra som helst och påminde om saker som jag inte hade tänkt på att beställa och var förstående och flexibel i mina förfrågningar. Hon var supertrevlig och återkom till och med när hon såg att en kollega svarade fel på ett mail som jag skickade när hon var ledig. Hon pratade även med min mamma en gång angående leverans och mamma var också mycket nöjd.
    2016-08-11 KungSängen City svarar Simone B
    Hej Simone! Det är alltid lika roligt att höra att en kund är så nöjd, det är ju det vårat jobb går ut på.
    Hoppas nu att du får många sköna nätter i din säng!

Med vänlig hälsning Jeanette // Kungsgatan
  • Annika H
    Annika H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag sa vid beställningen att jag ville ha mjuk säng. Fick en halvhård. Inte alls skön och det gick inte att byta. På beställningsbekräftelsen angavs hårdheten på sägen genom en kod så jag uppfattade inte där att det blivit fel. Väldigt tråkigt!
    Vänligt bemötande men slarvigt lyssnande på vad jag ville ha så det blev fel och vägran att rätta till felet. Jag är inte nöjd.
    2016-08-11 KungSängen City svarar Annika H
    Hej Annika! Väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd. En säng är ju alltid hårdare i början och de olika hårdheterna har olika benämningar.
    Kom gärna in till oss i butiken så kan vi kanske förklara och titta närmare på din beställning.

• Johnny L
    Johnny L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vid köp av dubbelsäng fick vi vänligt och professionellt bemötande.
    2016-07-14 KungSängen City svarar Johnny L
    Hej Johnny!
    Vad härligt att höra att ni är nöjda!
    Hoppas ni sover otroligt gott i er nya säng.
    Har ni några funderingar över något är ni varmt välkomna att kontakta oss.
    Med vänliga hälsningar personalen på Kungsgatan.
  • Madelene F
    Madelene F skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag fick fantastisk hjälp innan, under och efter det att jag köpt min säng. Mycket bra service och bemötandet likaså. Jag har rekommenderat denna butik på Kungsgatan till vänner och bekanta.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Madelene F
    Hej Madelene! Våra kunder är det viktigaste för oss och att vi lyckats göra dig nöjd är
    jätteroligt att höra! Vi lovar att hjälpa de du rekommenderar till oss på allra bästa sätt!
  • Bodil N
    Bodil N skrev om KungSängen Kungsgatan
    Inköpt 2 sängar. Vi fick hjälp med allt vi ville veta.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Bodil N
    Hej Bodil! Vad kul att höra att vi lyckats hjälpa dig!
  • Hertha L
    Hertha L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag tycker att det är bra möbler affärer med bra erbjudanden på sängen och bra personal som arbetar bra och man får bra bemötande.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Hertha L
    Hej Hertha! Tack för dina ord! Det låter som vi lyckats med vårat jobb!
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte säng från er i Globen och behövde ny nu.
    Vi var nöjda då och blev lika nöjda nu.
    Alldeles lagom bemötande inte påträngande men
    mycket service.
    Köpte en 120 cm med charlotte madrass.
    Leverans kom som den skulle och sängen är väldigt skön
    2016-07-11 KungSängen City svarar Charlotte B
    Hej Charlotte! Vad roligt att höra att vi lyckats göra dig nöjd, inte bara en gång utan två!
    Välkommen tillbaka!
  • Bertil A
    Bertil A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Min hustru och jag köpte två Sunnerbo-sängar plus två bäddmadrasser hos er i september 2014. Sängarna placerades i en befintlig sängram.Efter ca 1 års bruk fick vi båda rejält ont i korsryggen. Vi prövade då att testa en Hästen bäddmadrass vi hade till en gästsäng. Efter 1 - 1 ½ vecka minskade ryggbesvären för att helt klinga av.
    Vi var överens om att bäddmadrasserna var för mjuka men sängarna var OK.
    Vi tog därför kontakt med folket i butiken på Kungsgatan för att eventuellt få byta bäddmadrass, Samtidigt beställde vi en elegant huvudgavel, benpar till båda sängarna samt nermontering och bortforsling av vår gamla sängram.
    Trots att garantitiden var rejält överskriden fick vi allt levererat och satt på plats plus – utan kostnad – våra gamla bäddmadrasser utbytta mot nya och fastare.
    En fantastisk service!
    Tilläggas bör, att det är få butiker som har en så jättetrevlig, kompetent och serviceinriktad personal som Kungsängen Kungsgatan och som utan jäkt och stress hjälper oss kunder tillrätta i sängdjungeln.
    Bertil och Gisela Ankarberg
    2016-07-11 KungSängen City svarar Bertil A
    Hej Bertil och Gisela! Det är så roligt att vi lyckats hjälpa er tillrätta. Säng, sömn
    och även sovrum är ju väldigt viktiga tycker vi såklart.
    Välkomna åter!
  • Erika S
    Erika S skrev om KungSängen Kungsgatan
    bra service, kunnig personal. Är mycket nöjd med sängen.

Det hade varit bra om man kunde fått en mer exakt leveranstid. Det skulle förenkla att få en specifik tid istället för 9-16.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Erika S
    Hej Erika! Tack för dina ord. Vi förstår såklart att det vore enklare för alla om man i förväg fick en
    specifik tid, men det är många leveranser på samma dag och vi ringer minst en timme före så man
    inte behöver vänta hela dagen.
  • Peter S
    Peter S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Otroligt hjälpsam och trevlig personal som hjälpte oss att individanpassa vår dubbelsäng till maximal komfort utifrån längd, tyngd och sovställning.

Leveransdatumet hölls till 100% och blev uppringd samma dag för att stämma av lämplig tidpunkt.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Peter S
    Hej Peter! Jätte kul att höra att du är nöjd med våra tjänster hela vägen! Välkommen in igen!
  • Ingvast R
    Ingvast R skrev om KungSängen Kungsgatan
    Vi köpte en säng och gjorde ett flertal besök under processen. Det var olika personer ur personalen vid dessa tillfällen, men vi blev väl bemötta vid alla tillfällen. Vi är överlag nöjda med servicen och nöjda med den säng vi köpt.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Ingvast R
    Hej Ingvast! Vad roligt att höra att ni är nöjda med oss, jag ska se till att alla kollegor får ta del av dina ord.
  • Anette R
    Anette R skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra service och bemötande. Kunnig personal och bra kvalitet på sängar. Dock litet utbud av sängkläder och tillbehör.
    2016-07-11 KungSängen City svarar Anette R
    Hej Anette! Tack för din åsikt. vi fokuserar ju mest på sängar men jobbar hela tiden med att få fram nya tillbehör med bra kvalité.
    Titta gärna in på våran hemsida för aktuella kampanjer och nyheter!
  • Anna W
    Anna W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Väldigt bra bemött och bra information
    2016-05-19 KungSängen City svarar Anna W
    Hej Anna och tack för ditt omdöme! Alltid trevligt att ha gjort en kund nöjd!
  • Gösta H
    Gösta H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Mycket bra kontakt vid köpet och bra hantering av bytet.
    2016-05-19 KungSängen City svarar Gösta H
    Hej Gösta! Tack för dina ord! Alltid lika kul att höra att vi gjort ett bra jobb. Hoppas att bytet blev bra för dig!
  • Inga L
    Inga L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Tyvärr upplever jag företaget som sniket och småsnålt. Jag köper en motorsäng för 19435 kr och det första försäljaren säger är att "sovgott-garantin" inte gäller eftersom jag inte köper madrasskydd (som jag redan har ett alldeles nytt). Sängen levereras och jag konstaterar att benen (som kostat 1000 kr) är alldeles för höga. Kontaktar Kungsängen och får veta att jag inte kan byta, utan jag måste köpa nya ben, men att de ska ordna ett "bra pris". Jag fick 10 % rabatt på de nya benen. Generöst?
    Men sängen är helt ok.
    2016-05-19 KungSängen City svarar Inga L
    Hej Inga! Tack för din feedback, vi tar till oss den, man kan alltid bli bättre! Det är ju så att för att våran Sov Gott garanti ska gälla så krävs det att man köper ett av våra madrasskydd i samband med sängköpet. Dock skönt att höra att du är nöjd med sängen!
  • Ruth A
    Ruth A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Mitt inköp av säng på Kungsgatan föregicks av flera besök i flera andra KungSängen-butiker i centrala Stockholm. I alla har jag träffat väldigt trevlig och kunnig personal. Genom att träffa olika säljare så fick jag olika varianter på infon jag eftersökte inför mitt köp. I vissa fall kändes inte personalen helt inkörd på hur de skulle kunna hjälpa mig att välja, vilket jag tolkade som att de var nya i rollen. Allra bäst personal har jag träffat på Birger Jarlsgatan och Kungsgatan. De kunde svara på alla mina frågor och hjälpa mig vidare i min beslutsprocess.
    2016-05-19 KungSängen City svarar Ruth A
    Hej Ruth! Tack så mycket för dina ord! Vi tar till oss av dina erfarenheter av oss, man kan alltid bli bättre!
    Hoppas att ditt val blev rätt för dig och att du kommer sova gott många år framöver!
  • Christian D
    Christian D skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra & trevlig personal som var mycket hjälpsamma.
    2016-05-19 KungSängen City svarar Christian D
    Hej Christian! Vad roligt att höra att vi gjort ett bra jobb! Välkommen in igen!
  • Liina H
    Liina H skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra i butiken, fick mycket hjälp. Dock mixad info om madrasskydd och ångerrätt (från två olika personer vid två olika tillfällen). Vid leverans fick jag fel sängben med löfte om att de kommer ge mig nya, men fick själv kontakta Kungsängen efter några veckor utan att höra från dem. Så 5 för bra service i butik, 1 för leverans och efterspel.
    2016-05-19 KungSängen City svarar Liina H
    Hej Liina och tack för din feedback! Missförstånd är aldrig bra och vi tar till oss av din kritik. Hoppas nu att allt är löst annars är du självklart välkommen in i butiken för vidare hjälp.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om KungSängen Kungsgatan
    Mycket hjälpsamma, förklarade allt pedagogiskt, avslappnat i butiken. Jämfört med andra kedjor och även andra kungssängenbutiker var det en klar skillnad.
    2016-05-19 KungSängen City svarar Daniel S
    Hej Daniel och stort tack för dina ord! Alltid lika kull att höra att vi lyckats göra ett bra jobb. Välkommen in igen!
  • Robin J
    Robin J skrev om KungSängen Kungsgatan
    Sängen känns ok men hade högre förväntningar.
    Blivit en grupp i mitten av sängen så när jag ligger på sidan rullar man ner i den och de är inte alls kul.
    2016-05-19 KungSängen City svarar Robin J
    Hej Robin! Tack för att du skriver till oss. För att kunna se om vi eventuellt kan hjälpa dig så är du välkommen in i butiken.
    Med vänlig hälsning Kungsgatan
  • Emilie R
    Emilie R skrev om KungSängen Kungsgatan
    Sängen är fantastiskt skön och gediget uppbyggd. Servicen i butiken var även den klanderfri, fick ett varm och personligt bemötande av trevlig och kunnig personal. Enda minuset (vilket är varför betyget blir 4 och inte 5), var leveransen. Blev utlovad leverans mellan 8-10, men fick leveransen kl 14 istället. Kunde endast vara hemma på förmiddagen pga jobb så min mamma som har svårt att gå fick ta sig hem till mig för att ta emot leveransen.
    2016-04-18 KungSängen City svarar Emilie R
    Hej Emelie! Så kul att höra att du är nöjd med din säng. Angående leveransen så är det nog frågan om ett missförstånd och det är ju aldrig kul. Vi ringer kunder mellan 8-10 på leveransdagen och alltid i god tid så man ska hinna hem. Vi får vara tydligare framöver med den informationen. Välkommen igen!
  • Mia P
    Mia P skrev om KungSängen Kungsgatan
    Mycket bra! Noggranna men inte "översäljande".
    2016-04-06 KungSängen City svarar Mia P
    Hej Mia!
    Jättekul att höra att du är nöjd, då har vi lyckats! Välkommen igen!
  • Marie B
    Marie B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Sängen är lagom stor för oss och skön, leveransen fungerade bra och den tid som sas.Vi sover gott och rekommenderar andra att köpa denna säng. I butiken fick vi prova för att kolla fasthet och fick god tid på oss,
    2016-05-19 KungSängen City svarar Marie B
    Mej Marie och tack för dina fina rader! Säng är inget man ska köpa i en hast så vi är noga med att ge våra kunder tid att prova och välja rätt! Hoppas ni sover gott i många år framöver!
  • Jan P
    Jan P skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag köpte en kontinentalsäng med medföljande bäddmadrass och kudde. Jag fick snabbt professionel rådgivning som lädde till mitt säng val. Jag fick all information ang leverans och hantering jag behövde. leverans tog över en månad, vilket var trisst men förväntat.
    2016-04-05 KungSängen City svarar Jan P
    Hej Jan! vad kul att du är nöjd med oss och nu hoppas och tror vi att du blir lika nöjd med din säng! Välkommen åter!
  • Siulun P
    Siulun P skrev om KungSängen Kungsgatan
    Trevlig personal som gjorde att hela upplevelsen med att köpa säng enkelt utan några konstigheter.
    2015-12-20 KungSängen City svarar Siulun P
    Hej Siulun! Vad kul att vi kunde hjälpa dig och att du blev nöjd! Välkommen tillbaka!
  • Katarina E
    Katarina E skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jättefin service och information

Det går inte att fylla i betyg
    2015-11-06 KungSängen City svarar Katarina E
    Hej Katarina! Vad roligt att vi lyckats med vårat jobb. Välkommen åter!
  • Hans B
    Hans B skrev om KungSängen Kungsgatan
    Mycket bra, dubbelsäng Rosendal 210cm, med rabätter.
    Mycket trevliog o hjälpsam personal Kungsgatan Stockholm
    2015-11-06 KungSängen City svarar Hans B
    Hejsan! Jag tycker du gjorde ett bra val, Rosendal är en av mina personliga favoriter! Tack för dina ord.
  • Andreas R
    Andreas R skrev om KungSängen Kungsgatan
    Trevlig personal, bra information. Snabb leverans. Inget att klaga på! :)
    2015-11-06 KungSängen City svarar Andreas R
    Hej Andreas! Jättekul att höra att du blev så nöjd med hela upplevelsen! Välkommen åter!
  • Helen A
    Helen A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Tjejen som hjälpte oss först var inte så bra, hon visste inte så mycket. Sa att extra fast madrassen var en medel tex när jag skulle prov ligga.
    Sen hjälpte Jeanette oss, då var det bra. Hon visste vad hon gjorde👍
    2015-11-06 KungSängen City svarar Helen A
    Hej Helen! Det var personal från annan butik hos oss på Kungsgatan just den dagen så vi får be om ursäkt för det! Vad bra att det blev bra i slutändan och tack för din rekommendation! Välkomna åter!
  • Annika A
    Annika A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Köpte säng, fick hjälp att välja. God tid att prova och bra rabatt.
  • Vitali G
    Vitali G skrev om KungSängen Kungsgatan
    Generellt bra bemötande och bra information, mycket nöjd!
  • Rickard A
    Rickard A skrev om KungSängen Kungsgatan
    Superproffsigt och trevlig hjälp vid köp av säng.
  • Susanne Ö
    Susanne Ö skrev om KungSängen Kungsgatan
    Trevlig och hjälpsam personal. Köpte en sänggavel.
  • Ulrika V
    Ulrika V skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra bemötande och snabb service.
  • Freja W
    Freja W skrev om KungSängen Kungsgatan
    Bra erfarenhet, sängen kom den dag som var sagt och delarna bars in i lägenheten.
  • Gerd L
    Gerd L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Jag fick ett mycket trevligt bemötande i affären.
    Jag köpte en sänggavel.
  • Emelie L
    Emelie L skrev om KungSängen Kungsgatan
    Blev tagna på allvar och fick tips på vad vi skulle tänka på i vårt sångköp.
    Mycket trevligt bemötande.
    Var ärlig ang priser och kvalite.

Kungsgatan 62, 111 22 Stockholm