Alla kategorier Sängar Stockholms län Stockholm Södermalm KungSängen KungSängen Södermalm

KungSängen Södermalm

Hornsgatan 76, 118 21 Stockholm — Visa karta

Här på Kungsängen mitt på Södermalm i Stockholm kan du få hjälp av vår kunniga personal att välja ut en modell för dig, eller att specialbeställa en helt egen säng. Butiken är charmigt belägen vid Bysistorget och erbjuder personlig service och hemleveranser.

Vi på KungSängen tror på handgjorda sängar av bra kvalitet. Därför arbetar vi med kunniga hantverkare som varit i branschen länge - allt för att du ska få den bästa nattsömnen. Förutom sängstommar och sängramar hittar du även tillbehör som gavlar, täcken, kuddar eller sängbord. Välkommen in till oss!

Läs vad 54 kunder tycker om KungSängen Södermalm

• Christer B skrev om KungSängen Södermalm
    Köpte en säng. Vi är väldigt nöjda med sängen och den hjälp vi fick med att välja en säng som passar oss. Läs mer
  • Hannele V skrev om KungSängen Södermalm
    Köpte en säng! Fick dock vänta en extra vecka.
    Bra butiks och leveranspersonal.
    Hoppas att sängen håller som den ska! Läs mer
  • Gill L skrev om KungSängen Södermalm
    Köpte sängar

Trevligt bemötande

Bra information om olika sängar

Gick därifrån nöjd och såg fram emot leverans av sängarna Läs mer
  • Johan W skrev om KungSängen Södermalm
    trevlig och hjälpsam personal som hjälpte mig i att göra ett bra val. Läs mer
  • Kristina P skrev om KungSängen Södermalm
    Jag köpte er ramsäng som fått bäst i test och jag blev mycket bra bemött. Jag uppskattar också att ni tillhandahåller plast till den gamla sängen som skulle ta med. Däremot blev jag förvånad över att jag skulle behöva skruva på sängbenen själv och även ta hand om emballaget. Det hade jag missat när jag skrev på hos er. Att debitera över 600 kr för ett jobb som görs på fem minuter tycker jag är hutlöst. Har visserligen inte fått någon faktura än, så ni kanske har kommit på bättre tankar vad gäller det. Läs mer
  • Mats D skrev om KungSängen Södermalm
    Helt ok säng och service tycker jag. Läs mer
  • Åsa B skrev om KungSängen Södermalm
    Köpte ny säng och tillbehör. Fick bra service och allt löpte på bra. Skön säng! Läs mer
  • Frida Z skrev om KungSängen Södermalm
    Provade ut och köpte säng i butiken på bysistorget. Vi fick provligga olika hårdheter på sängar och förklarat för oss hur vi skulle välja utifrån kroppsvikt. Jag som vill ligga hårt pga ryggproblem skulle ha en medelfast säng och köpte resonemanget om varför på plats. Efter att ha sovit i sängen några veckor kan jag konstatera att den är för mjuk för mig. Såhär i efterhand känner jag att säljaren kanske inte lyssnade så mkt på mina individuella behov och nog inte hade så mkt kunskap om ryggskador utan körde på sitt vanliga snack. Han sa dessutom att fästanordning för att hålla ihop de två 80sängarna skulle levereras med sängen då han inte hittade några i butik. Det kom inga med leveransen och när jag ringde butiken för att fråga om detta så svarade samma säljare och han sa bara att vi var välkomna in att köpa 2st för 50:- st. Känns lite snålt att det inte ingår när man köper en dubbelsäng för ganska så mkt. Skulle nog inte rekommendera Kungsängen till en vän som ska köpa säng. Läs mer
  • Camilla F skrev om KungSängen Södermalm
    Det har varit bra.Fick en toppen säng. Och trotts,att jag var vid beställnings tillfället boendes i Norrbotten lyckades vi lösa det.
    En super säng o kan rekommendera till folk som har ont i kroppen mår bra när jag vaknar osv.Tackar Läs mer
  • Inger B skrev om KungSängen Södermalm
    Vänligt och proffsigt bemötande. Superbra och skön säng! Jag är jättenöjd. Läs mer
  • Fredrik J skrev om KungSängen Södermalm
    Vi köpte ställbara sängar och är supernöjda. Vi fick mycket bra service i butiken. Läs mer
  • Lena B skrev om KungSängen Södermalm
    Hej! Jag köpte ställbara sängar, jag blev mycket väl bemött och det fungerade utmärkt med leverans och montering. Madrasskydden saknades men ordnades snabbt av den trevliga tjejen i butiken. Läs mer
  • Bengt H skrev om KungSängen Södermalm
    Första besöken upplevdes som lite ansträngt då vi kom vid kvart i sex och det kändes som om man ville stänga prick sex och gå hem. Andra besöket var bättre, för då anlände vi halv sex! Läs mer
  • Fredrik M skrev om KungSängen Södermalm
    Bra bemötande, kunnig personal, och en fantastisk säng! Läs mer
  • Sten K skrev om KungSängen Södermalm
    Utmärkt service & rådgivning, jag är helt nöjd med sängen & leveransen. Läs mer
  • Emma H skrev om KungSängen Södermalm
    Mycket bra bemötande och en personal som tog sig tid Läs mer
  • Lina C skrev om KungSängen Södermalm
    Mycket bra! Fick bra hjälp att välja säng och planera in leverans. Läs mer
  • Robin T skrev om KungSängen Södermalm
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande i butik och betalning och leverans skedde problemfritt. Vi är mycket nöjda med vår säng och sover fantastiskt gott i den.

Jag skulle utan problem kunna rekommendera KungsSängen både som sängfabrikat och som butik. Läs mer
  • Elisabet B skrev om KungSängen Södermalm
    Jag köpte säng,bäddmadrass och madrasskydd. Bemötandet berodde väldigt mycket på vem som arbetade i butiken. Jag besökte Kung-Sängen-Södermalm minst ett 10-tal ggr för att provligga sängen-medium eller fast. Så jag träffade fler säljare och bemötandet och sakkunskapen varierade väldigt. Läs mer
  • Christina N skrev om KungSängen Södermalm
    Köpt ny resårmadrass till befintlig säng.
    Toppenservice, hjälpsamma och gav bra råd. Läs mer
  • Ida K skrev om KungSängen Södermalm
    Bra service i butik och i samband med hemleverans. Sängen helt enligt förväntan! Läs mer
  • Björn B skrev om KungSängen Södermalm
    Trevligt vid de tillfällen jag besökte butiken. Fick relevant information Läs mer
  • Rima Byggentrepenad A skrev om KungSängen Södermalm
    Hej! Mycket bra bemötande. Kan varmt rekommendera Läs mer
  • Helena W skrev om KungSängen Södermalm
    Bra, köpte tre hela sängar + en madrass Läs mer
    2017-02-18 KungSängen Södermalm svarar Helena W
    Hej Helena!
    Tack för den fina recensionen :)
    Vi önskar er en god sömn i många år framöver!

KungSängen Södermalm
  • Karl Erik D skrev om KungSängen Södermalm
    Köpte en säng i somras av Kungsängen. Att välja rätt säng är svårt och var en ganska stor utgift för mig. Personalen var kunnig, trevlig och hjälpte till med att föreslå alternativ efter mina krav och önskemål. Så här i efterhand, sex månader senare, är jag helt nöjd med köpet Läs mer
    2016-11-30 KungSängen Södermalm svarar Karl Erik D
    Hej Karl Erik!

Stort tack för er fina Reco :)
    Vad glada vi blir att höra att ni är nöjd och trivs bra med sängen.
    Vi önskar er en god sömn i många år framöver i er nya säng från KungSängen!

• Katarina B skrev om KungSängen Södermalm
    Allt var jättebra. Hjälpen, bemötandet och ändring av leverans.

Minus för leverans endast en dag i veckan. Läs mer
    2016-08-09 KungSängen Södermalm svarar Katarina B
    Hej Katarina!

Vad glada vi blir att ni är nöjda :)
    Vi hoppas att ni får sova gott i många år framöver i er nya säng från KungSängen
    Tack för en fina reco!

• Claes-göran G
    Claes-göran G skrev om KungSängen Södermalm
    Bra bemötande hela tiden.
    Vi har köpt 2 st reglerbara sängar med hemkörning och montering. MB Lyckås 90 med trådlös handkontroll IPSe Okin.
    När vi började att använda sängarna kunde vi konstatera ett par problem som inte borde finnas.
    1. Madrassen åker ner vid höjning av ryggstödet. Dålig konstruktion.
    2. Andra dagen efter leverans ramlade RF-receivern och sladdar ner i golvet på båda sängarna. Dålig uppfästning vid leverans. Läs mer
    2016-08-09 KungSängen Södermalm svarar Claes-göran G
    Hej Claes-Göran!

Vad glada vi blir att ni är nöjda med bemötandet :)
    Jättetråkigt att ni fått problem med era ställbara sängar. Då vi här i butiken inte ser mer information än ert namn via en reco så kan jag inte söka i vårat system om dessa fel har blivit åtgärdade, men jag hoppas att vi har åtgärdat problemen som ni upplever. Om det är något som ni mot förmodan inte är helt nöjda med, kontakta gärna oss i butiken så hjälper vi er :)

Tel: 08-668 32 32
    epost: hornsgatan@kungsangen.com

• Marianne T skrev om KungSängen Södermalm
    Jag hade svårt att få en riktig uppfattning om vilken säng som skulle passa mina önskemål. Var på flera olika butiker och provade sängarna innan jag bestämde mig.
    Kan därför inte säga enskilt någonting om den butiken som jag slutligen köpte sängen i. Läs mer
    2016-05-19 KungSängen Södermalm svarar Marianne T
    Hej Marianne,

tack för din rekommendation. Vi är glada för att du valde oss på KungSängen när du köpte en ny säng.

Vänligen

Personalen på Södermalm
  • Bengt K skrev om KungSängen Södermalm
    Fantastiskt trevligt och omtänksamt bemötande, som gör att man gärna återkommer. Köpte två sängar och sängkläder och jag fick verkligen tillfälle att komponera efter mina önskemål. Tack för allt tålamod! Läs mer
    2016-03-15 KungSängen Södermalm svarar Bengt K
    Hej Bengt!

Tack för er fina rekommendation :)
    Och tack själv! Det värmer att läsa, varmt välkomna tillbaka :)

• Nina Å skrev om KungSängen Södermalm
    Vill absolut rekommendera KungSängen. Köpte min Rosendal i december 2015 i butiken på Hornsgatan. Killen (minns inte namnet) var trevlig, gav bra service, och visade mig runt i butiken. Köpet gick enkelt, fick klart besked om leverans, villkor och matnyttig information. Speciellt om olika bäddmadrasser och vilka ben som skulle passa till min säng.
    Idag har jag haft sängen i två månader, är supernöjd, sängen är jätteskön och jag sover galet gott om nätterna.

Tack // Nina Läs mer
    2016-03-15 KungSängen Södermalm svarar Nina Å
    Hej Nina!

Tack så mycket för er fina rekommendation!
    Vad glada vi blir när vi får läsa hur nöjd ni är med sängen, servicen och bemötandet :)

Hoppas ni får många fler sköna drömmar i nya sängen!

• Anna G
    Anna G skrev om KungSängen Södermalm
    Bra bemötande och inga problem när beställning skulle ändras. Läs mer
    2016-03-15 KungSängen Södermalm svarar Anna G
    Hej Anna!

Tack så mycket för er fina rekommendation!

Hoppas ni får sova gott i nya sängen :)

• Pelle A skrev om KungSängen Södermalm
    Bästa tänkbara! Hade krångliga mått för att placera dubbelsäng men i butiken verkade allt vara möjligt! Jättebra! Rabatten lockade åxå men framförallt närheten till bostaden. Skulle aldrig handla i storbutik ett köpcentrum. Läs mer
    2016-03-15 KungSängen Södermalm svarar Pelle A
    Hej Pelle!

Stort tack för er fina rekommendation :)
    Det mesta blir möjligt med egen tillverkning.

Vi hoppas att ni ska trivas med sängen i många år framöver.
    Sov gott! :)

• Nils E skrev om KungSängen Södermalm
    Hej
    VID FÖRSTA BESÖKET SOM TOG LÅNG TID BEROENDE PÅ ENDAST 1ST PERSONAL SOM FANNS I BUTIKEN NÄR DET VAR MÅNGA INNE KUNDE VARIT BÄTTRE MED FLER ANSTÄLDA PÅ PLATS ANNARS BRA INORMATION KRING SÄNGEN.
    NÄSTA GÅNG VID BOKNING AV SÄNGEN VAR DET VÄL OK Läs mer
    2016-03-15 KungSängen Södermalm svarar Nils E
    Hej Nils!

Vi beklagar att ni fick vänta vid ert besök. Ibland kan det uppstå situationer när det är många kunder inne samtidigt som under en kampanj till exempel. Vi gör allt vi kan för att hjälpa alla på bästa sätt, men vid vissa tillfällen kan det vara svårt att få tag på extra personal på kort varsel.

Vi hoppas att sängen är skön och att ni sover bra!

• Sven G skrev om KungSängen Södermalm
    Vi är nöjda med bemötandet i butiken. Vi är också nöjda med våra nya sängar. Madrasskydden vi var tvungna att inhandla, upplevde vi dock försämrade komforten i bädden. Bättre utan. Bra också med hemtransporten inkluderad i priset. Läs mer
    2016-03-11 KungSängen Södermalm svarar Sven G
    Hej Sven,

tack för din fina rekommendation. Vi hoppas att ni får många sköna nätter i eran nya säng. Varmt välkomna åter.

MVH

Personalen i butiken på Södermalm
  • Eve M skrev om KungSängen Södermalm
    Bra och proffsigt bemötande i en rörig affär som höll på att byggas om... Läs mer
    2016-03-11 KungSängen Södermalm svarar Eve M
    Hej Eve,

tack för din fina rekommendation. Vi hoppas att du besöker oss på nytt när vi åter öppnar dörrarna. Varmt välkommen.

Personalen i butiken på Södermalm
  • Åsa B skrev om KungSängen Södermalm
    Vi är mycket nöjda med vår säng, tog någon vecka att vänja sig! Men efter det sover vi skönt och vaknar utvilad!!! Läs mer
    2016-03-11 KungSängen Södermalm svarar Åsa B
    Hej Åsa,

vad härligt att höra. Vi hoppas ni får många sköna nätter i er nya säng.

MVH

Personalen i KungSängens butik på Södermalm
  • Jessica E
    Jessica E skrev om KungSängen Södermalm
    Jag har varit inne i butiken flera gånger - ibland får jag bra service och ibland inte.
    När det är andra kunder i butiken får jag inte ens en blick eller nick. Så då går jag ut igen och kommer tillbaka en annan dag. Jag köpte till slut en säng till min son och sedan en säng till mig. Läs mer
  • Jan B skrev om KungSängen Södermalm
    Vi gick först till KungSängens butik på Kungsgatan och fick där ett mycket proffsigt och vänligt bemötande. Vi fick också lära oss en hel del om vad man skall tänka på när man väljer säng. Dagen efter gick vi till Butiken på Hornsgatan eftersom den ligger närmare vår bostad. Det paket som vi tänkte på efter Kungsgatan ändrade säljaren på Hornsgatan lite med avsikt att det skulle bli ännu bättre. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med den behandling vi fick. Läs mer
    2015-10-26 KungSängen Södermalm svarar Jan B
    Hej Jan!

Vad trevligt att ni är nöjda med vår service :)
    Vi hoppas att ni ska trivas med sängen i många år framöver!

Och stort tack för det fina betyget :)

• Lars Å skrev om KungSängen Södermalm
    Säng från Kungsängen.
    Gott bemötande. Läs mer
  • Mikaela N
    Mikaela N skrev om KungSängen Södermalm
    Mycket bra och proffsigt bemötande! Vi är supernöjda med allt från försäljare till leverans och, sist men inte minst, sängen! Läs mer
    2015-10-24 KungSängen Södermalm svarar Mikaela N
    Hej Mikaela!

Vad glada vi blir när vi hör att ni är nöjda :)

Vi på KungSängen hoppas att ni ska sova gott i många, många år framöver!

• Anna I skrev om KungSängen Södermalm
    Sjukt skön säng!! Vaknar för första gången utan ont i ryggen. Läs mer
    2015-10-22 KungSängen Södermalm svarar Anna I
    Hej Anna!

Vad trevligt att höra att du är nöjd :)

• Elina S skrev om KungSängen Södermalm
    Köpte en säng samt madrass och lakan.
    Fick bra bemötande på rätt nivå. Fick egen betänketid och när jag behövde det fick jag säljarens uppmärksamhet.
    Har ännu inte fått sängen levererad, kommer inom några dagar som planerat. Läs mer
    2015-09-25 KungSängen Södermalm svarar Elina S
    stort tack för att ni valde Södermalm (;
  • Isabelle L skrev om KungSängen Södermalm
    Bra hjälp. Trevliga. Vi fick ett bra pris. Bra läge, visste inte att det fanns så nära oss. Vi åkte till kungens kurva först, trots att vi bor på söder. Läs mer
    2015-09-25 KungSängen Södermalm svarar Isabelle L
    stort tack för att ni valde södermalm
  • Mattias K skrev om KungSängen Södermalm
    Utmärkt, professionellt och vänligt Läs mer
    2015-09-25 KungSängen Södermalm svarar Mattias K
  • Catharina N skrev om KungSängen Södermalm
    Jag köpte en säng och fick ett mycket trevligt bemötande och proffessionell hjälp i butiken på Hornsgatan. Sängens funktion är till full belåtenhet och den är mycket skön att sova i.
    Min enda kritik är estetisk: kanten mellan rambotten och resårmadrassen är mer synlig än önskvärt och madrasstyget blir skrynkligt.
    Sammanfattning: Mycket bra service, leverans på utsatt datum, skön säng. Läs mer
    2015-09-25 KungSängen Södermalm svarar Catharina N
  • Anders J skrev om KungSängen Södermalm
    Vi h ar vid ett flertal tillfällen varit i butiken på Hornsgatan och alltid blivit bra bemötta.
    Våra nya sängar lever upp till våra förväntningar. Läs mer
    2015-09-25 KungSängen Södermalm svarar Anders J
  • Kattarina E skrev om KungSängen Södermalm
    Bra service, vänligt bemötande
    Och mycket tålamod. Vi är nöjda kunder! Läs mer
    2015-09-25 KungSängen Södermalm svarar Kattarina E
  • Ellinor J skrev om KungSängen Södermalm
    Trevligt bemötande och bra service Läs mer
  • Johan B skrev om KungSängen Södermalm
    Trevligt bemötande av kunnig personal. Sköna sängar till överkomliga priser. Snabba leveranser hela vägen hem :-) Läs mer
  • Elisabet S skrev om KungSängen Södermalm
    Mycket trevligt. Ingav förtroende. Läs mer