Kyl & Värmepumpservice IVT Center

Personalen på Kyl & Värmepumpsservice har varit aktiva i branschen och jobbat med värmpepumpar och andra värme- och kylanläggningar sedan 1970-talet, även om bolaget i dess nuvarande form endast funnits sedan 1999.

Vi utför service och installationer av elpannor, varmvattenberedare, värmepumpar och kylanläggningar. Även installation av sjö- och solvärmeanläggningar har vi projekterat och genomfört. Luftrening och ventilation är ytterligare områden vi är verksamma inom.

Vi säljer och jobbar med IVT värmepumpar och vi visar gärna driftsatta värmepumpar så att du kan se och höra dem innan du väljer. Dessutom är vi återförsäljare av FläktWoods och Aircode och vi installerar och servar även deras produkter.

Kontakta oss när du vill byta eller uppdatera din värmeanläggning!

Läs vad 106 kunder tycker om Kyl & Värmepumpservice IVT Center 2

2022-10-06 Insamlad av företaget
    Ett mycket proffesionellt bemötande
    Tack Anders för ditt fina omdöme. Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2022-10-05 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemött , lagade en IVT luftvärmepump.
    Förväntningarna var höga och dom infriades !!
    Tack så mycket för det Lars, vi är glada att du är nöjd! Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2022-10-04 Insamlad av företaget
    Jag fick en Ivt värmepump installerad i nov 2021. Jag hade synpunker och frågor i ett mail efter färdigt arbete, vilket de inte svarade på. Min aktuella kontakt nu handlade om att jag ville ha en del slarv vid installationen äntligen åtgärdade. Denna gång blev jag någorlunda ok bemött av säljaren och helt perfekt bemött av hantverkaren som kom och avhjälpte felen och gav mig många bra råd och insikter när det gäller skötseln.
    Tråkigt att du inte fick svar på ditt mail. Vi tar emot kritiken och ser till att bättra oss. Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med både bemötande ock produkt
    Tack så mycket Lars för ett fint omdöme! Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2022-09-13 Insamlad av företaget
    Alla kontakter är mycket proffsiga och kunniga. Leveransen skedde enligt löfte, allt gick mycket smidigt och snabbt, det gällde byte av 17 år gammal fungerande IVT 490 mot en IVT Vent 402. Jag skulle tveklöst rekommendera IVT Center Järfälla till alla vänner.
    Tack snälla Leif för ett fint omdöme. Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2022-09-06 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande genom hela processen att byta värmesystem. Äntligen har vi ett behagligt klimat inomhus!
    Tack snälla för ditt omdöme, skönt att höra att allt gick bra! Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2022-09-05 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Lång leveranstid på värmepump krånglade till det. Bra tekniker vid installationen. Kostnad stämde mot offert.
    Tack för ett fint omdöme.
    Dessvärre påverkas leveranserna av oroligheterna i världen.
    2022-09-05 Insamlad av företaget
    Lätta att kommunicera med och utförde arbetet som tänkt. Är mycket nöjd med resultatet!
    Tack för ditt fina omdöme, jag ska hälsa det till alla berörda. Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2022-08-02 Insamlad av företaget
    Utmärkt service, snabb återkoppling och håller vad de lovar. Högsta betyg!
    Tack för ditt fina omdöme Nicklas! Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2022-03-28 Spontant omdöme
    För tillfället får de bara 2 i omdöme, vi får se hur det går på ett påbörjat servis ärende. Jag bytte min gamla värmepump till en IVT vent 402 för ca 1 år sedan via Mälardal servis. Försäljningen gick väldigt bra men sedan har jag haft strul med maskinen. Det verkar vara strul på inställningar av pumpen. Deras manualer är rudimentär och säger inte så mycket. Larm 5508 Högtryckslarm i Z1, kompressorn är av. Nu går den på elpatron i dessa elpris dagar. Det var ändå bra att servis killen som var i jour (Fredrik) hade tid i närheten och hoppas att han kommer idag. Det läckte på avluftningsventilen och han bytte. Vi får väl se, åtrekommer efter servisen.

Tyvärr blev det en till Larm 5594, LUft i systemet. Jag fick bra och snabb respons från Fredrik som skickade en ny kille Christer. Han körde en avluftnings program som tog 2o min. Han var trevlig och professionell. Vi får se om det fungerar. Mälardalens servis verkar fungera bra men är Vent 402 ok, vi får se.

Tyvärr sjunker trycket med så där 0.1 bar varannan dag. Jag får hålla på med påfyllning hela tiden. Manualerna är mycket dåliga. Inga bilder utan tekniska skisser som är svårt att förstå om man inte är tekniker. Hur skall man veta vad som är vad om man inte har fotografiska bilder som visar vilka ventiler som är vad. Det är lätt att vrida fel. Alla VP tillverkare är dåliga när det gäller det pedagogiska men IVT sticker ut.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Försäljaren gav tydlig och lättförståelig information om luft- vattenvärmepumpen som var till stor hjälp. Trevliga installatörer som utförde arbetet snabbt och snyggt. Inplanerade av installationen var dock med väldigt kort varsel. Alla kan inte släppa allt och åka hem.
    Men allt funkar perfekt och vi är supernöjda.
    2021-12-19 Insamlad av företaget
    Byte av bergvärmepump. Perfekt utfört från början till slut 😊
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Snabb service och kunnig personal som var till stor hjälp när vi hade bekymmer med vår värmepump
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, installation smidig och utan krångel.
    En frånluftsvärmepump av märket IVT.
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Alltid med snabbhet, gott bemötande.
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande genom hela processen från offert till leverans

Proffsig leverans och bra handledning som avslutning

Rekommenderar företaget
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Allt fungerade mycket bra och i enlighet med information innan installationen. Kunnigt och trevligt bemötande av personalen.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Mkt positvt bemötande vid beställning, och genomförande! Slutresultatet perfekt! Vi återkommer om två år!!!! Det var service!
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Trevlig och kunnig person. Kan definitivt tänka oss utnyttja dem igen.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Bemötande är utmärkt och viljan att hjälpa till snabbt för att lösa problemet är fantastiskt. Yvonne är en hjälte. Däremot, vid problem med värmepanna vore bra om service personalen berättade tydligt för kunden vad de avser att utföra för arbete, vilka delar som behöver bytas och varför. Det måste kännas tryggt för kunden när problemet är löst och när fakturan skall betalas.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    3 besök för att fixa pannan med olika delar som var "trasiga" varje gång. Märkligt at fler saker gick sönder mellan besöken
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    SNABB OCH SÄKER OCH BRA SERVICE PÅ VÅR BERGVÄRMEPUMP.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Snabb och effektiv felsökning och reparation.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    De intervjuar En med en ett antal frågor och på så sätt ringar in vad för reservdelar de skall ha med sig. Inga bom körningar eller vi kommer i morgon besked. De installerade värmepumpen och sedan har jag behövt service 2 gånger på knappt 20 år. Bägge gångerna kom de på utsatt tid samt med rätt reservdel och ordnade jobbet till det pris de informerade om.
    Kan verkligen rekommendera denna firma.
    2021-07-08 Insamlad av företaget
    Mycket tryggt företag med korrekt installation och professionellt bemötande
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Min gamla frånlutsvärmepump gick sönder. Bolaget bytte ut den snabbt och effektivt. Bra service.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Jag fick en frånluftvärmepump utbytt.

Snabb respons, installationen gick smidigt och smärtfritt.
    Från första kontakt till installerad värmepump var mindre än en vecka.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Snabbt på plats till felsökning och sedan proffsiga vid byte till ny värmepump.
    2021-06-04 Insamlad av företaget
    Det krävdes 3-4 besök med bl.à utbyte av en för klen säkring innan värmepumpen fungerade. Sen har det gått bra
    2021-06-04 Insamlad av företaget
    Fick en IVT 402 installerad. Allt fungerade mycket smidigt, precis som utlovat.
    2020-11-12 Insamlad av företaget
    Vi kontaktade Kyl- och värmepumsservice för att vår frånluftsvärmepump visade tecken på att börja ge upp.
    Vi hade erfarenhet av kontakt med dem vid ett tidigare byte i vårt förra hus, och vi var mycket nöjda den gången varför valet återigen föll på dem.
    De rekommenderade en ny maskin som vi tyckte lät passande, och vi är mycket nöjda med deras bemötande och installation.
    Vi kan varmt rekommendera Kyl-och värmepumpsservice.
    2020-11-10 Insamlad av företaget
    Inköp och installation av ny värmepump IVT 402.
    Högsta betyg. Trevligt bemötande och kunniga. Hög servicenivå. Kom på lovad tid. Noggranna och försiktiga. En ruggig bra leverantör.
    2020-06-20 Insamlad av företaget
    Installerade AC nu inför sommaren och det var fantastiskt snabb respons och installation. Mycket smidigt.
    2020-06-19 Insamlad av företaget
    Vi köpte en luftvärmepump med installation och är mycket nöjda med resultatet.
    2020-06-18 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, proffsigt och snabbt jobb, inga konstigheter.
    Rekommenderas verkligen!
    2020-06-18 Insamlad av företaget
    Bra initial kontakt och bra teknisk information och hjälp med att välja värmepump - IVT Geo 512C.
    Snabb och bra installation av värmepumpen, som minskat elförbrukningen kraftigt redan från start (2 veckor drygt).
    Det enda negativa egentligen är väl avsaknad av erbjudanden om hjälp med återställande av trädgård, och bristande kommunikation gällande ev ansökan om tillstånd för container på gatan. Där fanns ingen framförhållning, utan beslut om placering fattades när borrningsutrustningen redan var på plats.
    2020-06-18 Insamlad av företaget
    Snabbt, smidigt och proffsigt byte av gammal bergvärmepump.
  • Lennart T
    skrev om Installation en del av Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    2020-06-18 Insamlad av företaget
    Bytte gammal värmepump som hade fel på kompressorn till ny. Behöll gamla varmvattenberedaren och kylslinga med hålen.
    Installationen genomfördes perfekt och den nya värmepumpen fungerar hittills som önskat. Stor fördel att den är tyst. Måste stå i samma rum för att höra om den kör eller inte. Mindre missförstånd om debitering för extra kylvätska löstes direkt. Kan rekommendera företaget för instrallation och reparation.
    2020-05-15 Insamlad av företaget
    2/5 för 2an endast montören var duktig annars 0/5.
    Riktigt otydlig bokare som ej vill ha /kan ge fast pris trots montör på plats som kan kontrollera placering / åtkomst mm.

Tog dit annan aktör som utförde jobbet till fast pris och tidseffektivt.
    2020-05-15 Insamlad av företaget
    Bytet av takfläkt gick snabbt och smidigt, med tydlig prissättning. Alltigenom proffsigt.
    2020-05-13 Insamlad av företaget
    Vi hade problem med ett envist HP-larm på vår 11 år gamla frånluftsvärmepump NIBE Fighter 360, det krävdes flera insatser på vad jag förstår ganska ovanligt fel, den kunniga teknikern (Johan) från Kyl & Värmepumpsservice löste till slut felet efter kontakt med NIBEs tekniker, lösningen var att byta ut givarna som indikerade felet.
  • Evelina W
    2020-05-13 Insamlad av företaget
    De lagade min värmepump snabbt och smidigt och personalen var trevliga.
  • Maria Å
    Service luftvärmepump

Alltid trevligt bemötande och snabb service
    2020-05-13 Insamlad av företaget
    Jag hade ett misstänkt läckage på min bergvärmepump (inköpt av kyl/värme oxå) jag kontaktade kyl&värme med ett personligt besök på deras kontor en fredag. Jag blev mycket väl mottagen och beställde samtidigt en service. På måndagen åtgärdades felet och servicen gjord. Antar att det inte går att få bättre service.
  • Karim D
    2020-05-13 Insamlad av företaget
    Utmärkt service och utmärkt information vad service har utfört
    2020-05-13 Insamlad av företaget
    Vi har köpt en IVT luftluft-värmepump av dem för ca.2år sedan och nu även gjort service på den samma.
    Vid båda tillfällena har de varit snabba med respons och även utförande, kommit som utlovat och vad jag kan bedöma gjort ett bra jobb!
    2020-05-12 Insamlad av företaget
    Är nöjd, trevlig o kunnig personal. Installerat bergvärme 2016 som hittills funkat klanderfritt.
    2020-04-20 Insamlad av företaget
    Service av värmeanläggning. Enkelt komma i kontakt med Kyl & Värmepumpservice IVT Center. Servicen tog ca en timme och till fastpris. Vi fick även hjälp ställa in anläggningen till ett mer optimalt läge samt fick information testresultatet av servicen.
    2020-04-20 Insamlad av företaget
    Problem med värmepumpen.
    Snabb och proffsig service
    2020-04-19 Insamlad av företaget
    Byte av cirkulationspump i bergvärmeaggregat.

Proffsigt arbete och trevligt bemötande.

Har bara bra erfarenhet av företaget.