Alla kategorier Webshop Lamportillallt.se

Lamportillallt.se

Läs vad 2 kunder tycker om Lamportillallt.se

• Sanna E
    Sanna E skrev om Lamportillallt.se
    "Vårt focus ligger på att alltid ha nöjda kunder". Då får de nog ändra en del på sitt kundbemötande!

Köpte tolv lampor för att ha som extraljus till växter nu i vinter. Köpte sex stycken Calex lågenergilampa 6500K 550lm E27 11W samt sex stycken Calex lågenergilampa 6500K 1450lm E27 24W.
    De marknadsförs med en medellivslängd på 10000 timmar. Efter ett par veckor så hade tre stycken slocknat, två 24W och en 11W. Vid kontakt med företaget så får jag då i ersättning tre stycken 11W som är billigast.

Strax därefter så slocknar ytterligare två 24W lampor. När jag då kontaktar företaget igen så är det tvärnobben.
    Vi skulle vara glada som fått ersättning tidigare och underförstått så var det vårt fel att dessa lampor gått sönder.
    Hur man nu kan ha sönder en lågenergilampa som sitter i en korrekt armatur inne i rumstemperatur.
    Det är alltså okej att deras lampor håller 100 timmar! Det var inte en eller två som slocknat utan fem av tolv stycken. Det måste betyda att de resterande sju lamporna ska lysa ca 18000 timmar för att nå den medellivslängd på 10000 timmar som man påstår att dessa lampor har. Skulle inte tro det....
    Har nu vänt mig till ett seriöst företag och köpt andra lampor till mina växter. Läs mer
  • Christer A skrev om Lamportillallt.se
    Vill börja med att påtala att det finns andra missnöjda omdömeslämnare på t.ex. prisjakt.nu som köpt dåliga LED lampor som inte alls håller måttet av e-handeln lamportillallt.se. Då de lampor jag köpte av dem var ersättning för gamla halogen så köptes även två transformatorer av dem som kunde driva de 11 lamporna.

Efter 6 mån började lamporna plötsligt blinka en efter en - mycket irriterande. Vid kontakt med dem så byttes därför först transformatorerna - ingen skillnad.
    Fick då först 3 nya lampor då tre initialt blinkade. Strax efter att de bytts ut så började en efter en ytterligare att blinka. Fick då 8 till = allt ok. Trodde jag - hah...

Nu har 6 månader gått. Nu har det börjat igen. En efter en börjar de och i skrivande stund blinkar 6 lampor igen, väntar bara på resten ska börja…
    Dessa lampor klarar uppenbarligen inte mer än ca 600 - 700 timmar innan de börjar blinka! Sämre än vilken glödlampa som helst!

Vid ny kontakt med denna mindre e-handlare så är de denna gång iskalla. "Vi lämnar ingen garanti på lampor.
    Jag vet mycket väl att garanti är frivilligt och ytterst upp till tillverkaren eller säljaren att lämna.
    Däremot har jag som konsument 3 års reklamationsrätt på varor, i synnerhet på sådant som har tillverknings/ursprungsfel. "Tala med din konsumentvägledare säger ägaren då". Börjar nu inse att de är helt kundfrånvända. Kanske växer verksamheten inte i den takt de har tänkt sig. Undra varför i så fall tänker jag…

De vägrar bry sig och tror att man som kund ska finna sig i ett sådant bemötande!? Lägga ca 700 kr på skräp och bara acceptera?! Åh nej!
    Jag trodde i min enfald att "lamportillallt.se" var beredda att bry sig om sina kunder. Nu vet jag bättre.

Det står utom all rimlig tvivel att Star Tradings G4 LED med art nr 344-20 inte är i närheten av att hålla måttet. Vilken LED som helst håller beräknas generellt hålla mellan 10 - 15 000 tim.

Kan därför inte göra annat än varna för detta bolag! Så länge allt är ok så är de som vilken e-handel som helst. Men när det börjar strula - då visar de sitt rätta kundfrånvända jag!

Till dig som potentiell kund - VARNING!
    Till Lamportillallt.se - Ni ska slippa mig som kund i fortsättningen. Kanske kommer ni även slippa fler kunder... Vägen dit har ni i så fall stakat ut själva på egna meriter. Läs mer
    Sanna E gillar detta

Bästa webshopparna i Ljusnarsberg: