Lauréns Vinhandel

Lauréns Vinhandel

3.7

Här kan du som privatperson handla dryckesvaror online. Du beställer och vi levererar varorna hem till din dörr på 3-5 vardagar. Vi är en registrerad distansförsäljare av alkohol och säljer varorna inklusive svensk alkoholskatt och moms. Enkelt, tryggt och säkert. Välkommen!

66 omdömen om Lauréns Vinhandel

ANITA S
Skrev om Lauréns Vinhandel

Skandal!!! VARNING!! Beställde mina varor för flera tusen september 2019 och jag har fortfarande inte fått något. När jag kontaktade kundtjänst så sa de att varorna kommer nästa vecka. Det svaret fick jag i fyra månader. Efter fem månader slutade de att svara på mina mail. Och nu verkar deras hemsida vara stängd??!! Skandal!!

ULF Å
Skrev om Lauréns Vinhandel

Dom samarbetar med Drinko.se. Jag beställde för över 4000:- 20 Sept 2019 och inte fått något än. Det har snart gått 5 månader. Har skrivit till dom ett flertal gånger och dom skyller på at dom har problem med fraktbolagen. På deras sida så finns det bara ett fraktbolag och det är Decargo. Nu har dom slutat svara på mina senaste 5 email där jag vill annullera köpet. Varning för Drinko och Laurens. Laurens kontaktsida länkas till Drinko och dom svarar som sagt inte på mail länge till mig.

Andreas E
Skrev om Lauréns Vinhandel

Sämsta skit jag varit med om. Säger hela tiden vänta du kommer få din öl när våra avtal är avklarade. Efter flera mail om att jag skulle "hålla ut" avbeställde jag hos dom via mail. Har väntat i över 4v snart på återbetalning. Bluff och båg, undvik för allt vad ni kan.

Anna-Karin Ö
Skrev om Lauréns Vinhandel

Jag beställde mina varor 10/4-19 och har inte fått dom ännu ?? Så äns så länge kan jag inte rekommendera företaget.

Erik J
Skrev om Lauréns Vinhandel

Leveransen dök upp i Post Nord appen 24/7, leverans till dörren med Post Nord den 9/8, det tog alltså 13 arbetsdagar att få vinet för min del till dörren. På deras hemsida står det leverans mellan 5 och 15 dagar, så det blir full pott, dock låter 5 dagar lite väl ambitiöst. Dom svarade även på mitt mail under 24 timmar så det blir full pott för min del. Tur att jag inte läste här först för då hade jag aldrig beställt, men det gick som sagt väldigt bra!

Magnus L
Skrev om Lauréns Vinhandel

Leveranstid på över 14 dagar och paketet har inte kommit än. Detta var inte ens alkohol jag beställt. Riktig katastrof affär. Rekommenderar EJ dessa.

bertil h
Skrev om Lauréns Vinhandel

Har handlat på laurens vinhandel ett par ggr och det mesta har fungerat bra för mig.....men att ha post nord som leverantör förstår jag inte--paket har försvunnit leverans har tagit upp till 2 månader,, DET FINNS INGET FÖRETAG SOM KAN BLI SÄMRE ÄN POSTNORD,,,,,

Sven H
Skrev om Lauréns Vinhandel

Handla inte här, väntat 2,5 månader utan leverans, har fått svar av en Anna som säger att det kommer nästa vecka, detta har hänt flera veckor på raken, MEN ingen leverans ändå. ett av nätets absolut sämsta bolag alla kategorier.

Billy S
Skrev om Lauréns Vinhandel

Undvik detta bolag, har beställt och de skyller på leveransproblem, väntat flera veckor utan leverans, på hemsidan lovar de leverans på 3—5 dagar, aldrig mer Laurens vinhandel för min del.Skulle kollat här innan jag beställde.

Isabelle I
Skrev om Lauréns Vinhandel

Ett skämt till bolag. Kundtjänsten verkar jobba var tredje dag om man har tur och man får aldrig raka svar. Fick försändelse-ID ganska snabbt men Laurens har inte ens lämnat in paketet trots att dom påstår sig ha gjort det. Gått över tio arbetsdagar nu och jag har bett om pengarna tillbaka men det kan jag väl glömma. Önskar att jag hade kollat här innan jag gjorde min beställning.

Erik B
Skrev om Lauréns Vinhandel

Leveransen tog över 3 veckor!! Försökte under hela tiden komma i kontakt med Laurens Vinhandel på tel o mail men dom svarar aldrig. Känns sådär som betalande kund! Fick ett mail under hela kundresan, då skyllde dom (som dom alltid gör efter jag läst recensioner) på fraktbolaget. Inte heller fraktbolaget svarade kan jag meddela. Efter 3v kom paketet till Sverige, Postnord delade i sin tur ut paketet på 1 dag. Kommer absolut INTE beställa från Laurens Vinhandel/Drinko igen.

Per H
Skrev om Lauréns Vinhandel

VARNING för Laurens Vinhandel! Servicen man får är milt sagt katastrofal! Beställde för 10 dagar sedan. Fick direkt ett kollinummer men har sedan dess bara väntat och väntat, paketet ligger var hos Laurens Vinhandel och inget händer. Har försökt kontakta dem via både mail, telefon och facebook. Har endast fått några luddiga svar på email. Telefonen är det en person som svarar på, sen lägger på konstant. Det har som sagt gått 10 dagar, har bara betalat, men inte fått något ännu och ingen information. Håll er borta från detta företag!

Johan P
Skrev om Lauréns Vinhandel

Funkar bra, bättre än systembolaget

Britta A
Skrev om Lauréns Vinhandel

Beställde för 10 dagar sen. Väntar på min leverans. Får nog gå till vårt bolag. När jag ser övriga kommentarer att det är Postnord som sköter leveransen så fattar jag.

Lars-Erik O
Skrev om Lauréns Vinhandel

Handlade hos er för en vecka sen fick varorna men inte till dörren .Inget sms eller telefon om någon hämtning.Fick hämta varorna hoss Willys utlämningsställe. Det gör ingenting men skall varorna komma till dörren är det bättre .Vänliga hälsningar Lars-Erik Ottosson.

Eva-Linda N
Skrev om Lauréns Vinhandel

Det gick från butik i Tisdag & fick det nu på Måndag - rekord snabb leverans KANON !!!!!! :) Ja ä klart super nöjd med det vi handla !!!! :) Det skulle visserligen kunna va lite mera sortiment men i det stora hela NÖJD NÖJD NÖJD på alla sätt & vis & kan varmt rekommendera - Drinko.se !!! :)

Ingemar N
Skrev om Lauréns Vinhandel

Jag bor c:a 500 m från Systembolaget, men har alltid strävat efter att undvika statens monopol och punktskatter. Men nu läser jag att ni inte tar in mina varor utan att jag betalat extraskatt (momsen är ju redan uttagen i Tyskland) till svenska staten. Varför skulle jag köpa från er då?

Svar från Lauréns Vinhandel

Hej Ingemar. Tack för din kommentar. Jag tror att du har missförstått upplägget. Du betalar inte dubbla skatter när du handlar hos oss. På Drinko.se handlar du nu endast med tyska skatter och på vår laurensvinhandel.se handlar du endast med Svenska skatter. Så det är helt upp till dig var du vill handla. Hälsningar, Anders

ulla ö
Skrev om Lauréns Vinhandel

Jag är jätte nöjd med Drinko, har beställt 2 gånger , fungerar perfekt. Återkommer gärna vid ett senare tillfälle.

Fredrik B
Skrev om Lauréns Vinhandel

tycker allt funkar fint! det som gör att jag beställer ibland av är det stora utbudet. Servicen e suverän å frakten funkar fint

Anita L
Skrev om Lauréns Vinhandel

Allt är perfekt leveranser och paket.till fullo gott. Handlar därför gärna genom Er.

Jonathan N
Skrev om Lauréns Vinhandel

Endast handlat här 2 gånger men kommer bli fler, enkelt att beställa går hyfsat snabbt. lite tråkigt när det blev dyrare att beställa och när deras sortiment blev mindre men men

Kim E
Skrev om Lauréns Vinhandel

Riktigt snabb leveranstid och roliga varor

Wanja R
Skrev om Lauréns Vinhandel

Mycket bra bemötande. Jag gjorde inköp av vin och öl. Nöjd

Anders H
Skrev om Lauréns Vinhandel

Snabb på att leverera beställningen vart helt rätt

Sara S
Skrev om Lauréns Vinhandel

Jätte nöjd med service, varor och leveranstid.

Stefan I
Skrev om Lauréns Vinhandel

vid telefon kontakt proffsigt bemötande varorna kom som jag beställde var dock tvungen att ringa för utkörningen men dom löste det bra

Thomas H
Skrev om Lauréns Vinhandel

Lätt att beställa, bra service, fungerar riktigt bra rekommenderar denna webbplats

Anders T P
Skrev om Lauréns Vinhandel

För litet utbud. Annars bra. Bekvämt.

Egon K
Skrev om Lauréns Vinhandel

Bra snabb leverans jag är nöjd .

Theresa J
Skrev om Lauréns Vinhandel

Snabb leverans och bra emballage

Annso B
Skrev om Lauréns Vinhandel

Snabbt enkelt o bekvämt o väldigt lätt att slippa släpa själv

Freddy L
Skrev om Lauréns Vinhandel

Utmärkt bra utbud och snabb leverans

Hans-ivar B
Skrev om Lauréns Vinhandel

Bra bemötande o snabb leverans !

Birgitta J
Skrev om Lauréns Vinhandel

Jag köpte två lådor vin fraktfri lev. till dörren. Ett paket kom fram. Det andra hamnade i Åsbro. När vi åkte dit för att hämta var det tillbaka till Post Nord. Det levererades såsmåningom till oss. Bra bemötande av er personal under tiden iallafall.

Barbro O
Skrev om Lauréns Vinhandel

Hej jättebra att köpa hos drinko och leverans vid dörren Tack Mvh Barbro Olofsson

Göran E
Skrev om Lauréns Vinhandel

Snabb leverans och bra varor bra priser

Ida S
Skrev om Lauréns Vinhandel

Kanske lite dyra priser. Men leveranstiden är suverän och att det kommer hem till dörren är toppen!

Morgan Ö
Skrev om Lauréns Vinhandel

Tycker inget om drinko då jag inte har handlat något av dom än

Haval B
Skrev om Lauréns Vinhandel

Bra varor och hyffsat levereans men för dyr frakt, därför får den 3 stjärnor av mig.

Gustavo C
Skrev om Lauréns Vinhandel

Jag tycker att bra för att drinko.

Marie W
Skrev om Lauréns Vinhandel

Bra bemötande, har köpt öl och cider. Bra produkter men är ganska dyrt, i övrigt är det bra

Svar från Lauréns Vinhandel

Hej Marie. Tack för ditt omdöme. Är det så att du hittar en vara som är billigare i Sverige så är det bara att du hör av dig till oss så justerar vi priset. På vår site kan du läsa mer om vår prisgaranti. Hälsningar, Anders

Kai Ö
Skrev om Lauréns Vinhandel

Bra bemötande av Drinkos kundtjänst - men USELT bemötande av Postnord som bara kör ut leveransen på slump och varken bokar tid innan eller ringer åtminstone 30 minuter innan. Och kan inte ens ge ett leveransbesked via Inet eller SMS. Synd att Drinko använder Postnord; alla andra speditörer jag haft kontakt med (Bring, DHL, etc.) har skött dialogen med kunden bra. Postnords usla service (som jag är obehagligt bekant med sedan tidigare) har i o f s inget med Drinko att göra men vem vill beställa igen när man har Postnord som...

Svar från Lauréns Vinhandel

Hej Kai Tråkigt att höra att det brustit med leveransen. Vi håller på att implementera en ny leveranstjänst där detta inte ska ske. Hör av dig om du känner att du vill testa igen så ser vi till att göra dig nöjd. Hälsningar, Anders

Hans A
Skrev om Lauréns Vinhandel

Drinko bra posten skit betalt för hemleverans får åka 50 km för att hämta. säger att dom ringt och inget svar . ren lögn. Beställde från Drinko bara för att få det hem. Kan lika bra handla på systemet

Svar från Lauréns Vinhandel

Hej Hans Tråkigt att höra att det brustit med leveransen. Vi håller på att implementera en ny leveranstjänst där detta inte ska ske. Du ska i framtiden få sms och även välja när du vill ha paketet levererat. Hör av dig om du känner att du vill testa igen så ser vi till att göra dig nöjd. Hälsningar, Anders

Tapio K
Skrev om Lauréns Vinhandel

Hej bra bemötande köpte på nätet öl enkelt kommer hem snappt. Mycket stor besvikelse när jag börja titta på priset. Mycket billigare på systembolaget. Så jag rek. inte detta Tyvärr

Svar från Lauréns Vinhandel

Hej Tapoi. Tack för ditt omdöme. Är det så att du hittar en vara som är billigare i Sverige så är det bara att du hör av dig till oss så justerar vi priset. På vår site kan du läsa mer om vår prisgaranti. Hälsningar, Anders

Rickard E
Skrev om Lauréns Vinhandel

Skitsmidigt men tänk på vikten, blirtungt att bära

Fredrik N
Skrev om Lauréns Vinhandel

företaget var utmärkt och varorna likadant kunde kanske varit lite billigare men annars rimligt pris och snabb leverans

Anton L
Skrev om Lauréns Vinhandel

Bra priser, snabba leveranser,trygg betalning, helt enkelt klockren sida..

Emelie N
Skrev om Lauréns Vinhandel

Jättenöjd, snabb leveranstid. Skönt att få det hemskickat.

Philip J
Skrev om Lauréns Vinhandel

Väldigt bra och smidigt. Snabb leverans!

Emanuel E
Skrev om Lauréns Vinhandel

Toppen företag. Enkelt smidigt o snabb leverans. Ett nöje o va kund hos drinko. Mycket bra. Tack för era toppenbra leveranser o härliga utbud. Mvh emanuel