Lexly

Sveavägen 17, 111 57 Stockholm — Visa karta

4.3 i betyg av av 44 omdömen
Om oss
Lexly (tidigare avtal24) är hela Sveriges juristbyrå där du på nätet eller via telefon kan få juridisk avtalshjälp. Öppettider måndag-torsdag 8-20, fredag 9-17.
Med hjälp av modern teknik kan Lexly erbjuda ett unikt webbverktyg som gör det möjligt för vem som helst att helt själv skräddarsy sina egna avtal och dokument på nätet.

Med smart teknik behövs inga mallar
Lexly erbjuder verktyg och kunskap för att du själv ska kunna skräddarsy avtal som är anpassade efter din unika situation. Vi erbjuder marknadens bästa priser samtidigt som vi garanterar att avtalet blir juridiskt korrekt. Du kan skriva juridiskt korrekta avtal direkt online eller få hjälp av våra erfarna jurister.
Mån-Tor: 08:00-20:00

• Reco tipsar!
    Juristbolaget
    4.9 / 5 i betyg — 62 omdömen
    Badge2019
    "Det gällde bouppteckning för min make Sven Vestlund och jag var ledsen men mest nervös. Mina kontakter med Hedemora Begra vningstjänst är"
    Maj-Britt V
  • Emma Karoline Z

2019-11-05

Emma Karoline Z skrev om Lexly
    Enkel tjänst som visar vilka avtal som rekommenderas samt pris för att ta fram dessa.

Använde tjänsten för privat avtal relaterade till sambo samt testamentet. Läs mer
  • 2019-09-24

Arber J skrev om Lexly
    Det är ett skämt att ni tar så mycket betalt för att fylla i färdiga mallar (Samboavtal) med kundernas personliga info ett arbete som max kräver 30 minuters arbetstid och verkligen inte en juristexamen för att utföra. Därutöver slopar ångerrätten då tjänsten påbörjas vilket sker i princip direkt efter samtalet. Dvs ingen ångerrätt alls eller någon som helst info om villkoren fick man i första samtalet med er jurist, som ringde upp mig. En till heads up, det kan va bra att se till så att man faktiskt kan hitta villkoren för juristhjälpen på er hemsida, just nu pekar den bara till en sida som inte finns.

Överlag: Väldigt oproffessionellt företag, dryg kundtjänst, kommer aldrig mer göra affärer med er igen eller rekommendera, snarare varna för. Ni kan googla fram mallar för avtal som innehåller precis samma information som de "skräddarsydda avtal" detta företag tar fram till en kostnad av 2500kr.
    Så mitt råd är därför undvik till varje pris enklare avtal skrivna av jurist, ni avsäger er ångerrätt för ett jobb ni själva kunde gjort genom att köpa en billigare och lika vattentät mall någon annanstans. Läs mer
    2019-10-01 avtal24 svarar Arber J
    Hej Arber,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, vi tar alltid våra kunders synpunkter på allvar och vill att du som kund ska vara nöjd med oss och våra tjänster.
    När man skriver ett avtal tillsammans med en av våra jurister skräddarsys avtalet efter varje kunds enskilda situation och förutsättningar, vi använder oss inte av mallar. I samband med att avtalet upprättas får kunden även alltid juridisk rådgivning och vägledning.
    Våra villkor gällande ångerrätt ligger under köpinformation på vår hemsida: https://avtal24.se/kopinformation/allmanna_villkor
    Vi skulle vara tacksamma om du har möjlighet att kontakta oss, så att vi får höra mer om din upplevelse.
    Vänliga hälsningar
    Avtal24
  • Sponsor
    Anna Rinman Familjerättsbyrå
    4.9 / 5 i betyg — 8 omdömen
    "Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det"
  • Ulla O

2019-09-16

Ulla O skrev om Lexly
    Snabbt och smidigt, ett proffsigt hyresavtal fick jag. Läs mer
  • 2019-08-17

Bo Jan Åke S skrev om Lexly
    Allt gick snabbt och smidigt och det var enkelt att få till ett snyggt juridiskt dokument. Läs mer
  • Sophie S

2019-02-19

Sophie S skrev om Lexly
    Snabbt och smidigt. Tydliga förklaringar och goda kontaktmöjligheter. Läs mer
  • Daniela Ö

2019-01-16

Daniela Ö skrev om Lexly
    Smidigt och snabbt, guidning genom hela processen genom nedskrivna förklaringar som poppade upp samt möjlighet att ändra i avtalet i 2 veckors tid.
    Bra också att på vissa ställen så har man angivit vad marknadsstandard är. Läs mer
  • Jenny O

2018-11-19

Jenny O skrev om Lexly
    Snabbt och smidigt. Använde tjänsten för ett sekretssavtal företag emellan. Digital signering av inkluderat men det blev krångligt i mitt läge att be om personnummer då signeringen skulle kunde överlåtas, så valde att hoppa den. Vore bra om man skulle kunna använda digital signering utan att jag först skulle ange mottagarens personnummer. Läs mer
  • 2018-11-13

Torbjörn N skrev om Lexly
    Mycket bra och enkel service! Jag kommer att rekommendera avtal24 till mina vänner och bekanta. Läs mer
  • Christoffer H

2018-10-18

Christoffer H skrev om Lexly
    Smidig process och välformulerad text men brist på möjlighet att komplettera med en egen förklaring och begränsning till en bild gör att tjänsten brister och jag känner mig osäker på om bestridandet kommer godkännas. Läs mer
  • Simona S

Susanne skrev om Lexly
    Snabbt och smidigt! Kommer använda avtal24 igen. Läs mer
  • 2018-04-24

Terése Å skrev om Lexly
    Otroligt tacksam för tjänsten parkeringsboten, hade lite lätt panik när jag felaktigt fick böter och kände att det skulle bli krångligt att överklaga men det ändrades när jag fann Parkeringsboten. Väldigt smidig och pedagogisk sida/tjänst. Den kommer jag rekommendera varmt till vänner och bekanta. Läs mer
  • Robert B

2018-03-28

Robert B skrev om Lexly
    Bra tjänst, gillar digital signering. Att ta 600-700 kr för ett enkelt avtal är lite saftigt. För att det priset ska vara motiverat ska bank id vara inkluderat (vilket det är) och man ska kunna uppdatera avtalet utan att betala en krona igen med nya digitala signeringar osv.

Men det slutliga svaret på huruvida det här är en bra tjänst eller inte är om det håller när det väl gäller, dvs om det uppstår en tvist kring avtalet.

/Robert Läs mer
  • 2018-01-31

jeanette s skrev om Lexly
    Jätte bra och att fixa ett gåvobrev. Hjälpsam personal. Läs mer
  • Anna K

2018-01-04

Anna K skrev om Lexly
    Gjorde ett testamente. Väldigt nöjd. Glad att slippa betala en jurist som tar 2 600 kr/timme betalt per påbörjad timma. Läs mer
  • 2018-01-04

Fredde S skrev om Lexly
    Svindyra avtal som datorgenererade... Lurendrejeri Läs mer
    2018-01-08 avtal24 svarar Fredde S
    Hej Fredde,

Vad tråkigt att höra att du upplever vår tjänst så. Genom vårt webbverktyg kan du skapa avtal som är skräddarsydda utifrån just din situation och dina förutsättningar. Vi tar även ansvar för att avtalen är juridiskt korrekta. Dessutom kan du kostnadsfritt rådgöra med våra jurister om du känner dig osäker.

Det viktigaste för oss är nöjda kunder. Om du har använt tjänsten och den inte motsvarat dina förväntningar ber vi dig att kontakta oss på telefon 0771- 24 00 24, så att vi får höra mer om din upplevelse.

Vänliga hälsningar
    Avtal24
  • 2018-01-01

Max H skrev om Lexly
    Snabbt och enkelt kan man skapa sina juridiska dokument på avtal24
    //Max Läs mer
  • 2017-12-23

Hej!
    Vi har börjat använda oss av Era tjänster och det känns bra så länge.
    Hoppas på ett bra arbete med Er!
    God Jul och Ett Gått Nytt År!!!
    Hälsningar Radeson Läs mer
  • 2017-12-12

Matz L skrev om Lexly
    Lättmanövrerad och tydlig hemsida med flertalet bra tjänster. Enkelt att följa stegen för att skapa sig ett juridiskt dokument. Vid telefonkonsultation möts man av en trevlig, kompetent och hjälpsam person. Läs mer
  • Björn B

2017-12-12

Björn B skrev om Lexly
    Har använt mig av parkeringsbotstjänsten, den fungerade klanderfritt. Läs mer
  • 2017-11-24

Mikael K skrev om Lexly
    Jag har nyss använt mig av Avtal24 för att skriva ett skuldebrev mellan mig och en av mina söner ang. köp av bostadsrätt. Varma rekommendationer så inom ngn vecka tänkte jag och min fru återigen använda oss av denna tjänst. Läs mer
  • Svetlana D

2017-11-17

Svetlana D skrev om Lexly
    der kan bara inte vara enklare att fylla i .
    och sen utan gå dit och dit man plocka sin papper framför dör..kanon..och priset är utmärkt.
    varmt rekomendera till andra Läs mer
  • 2017-10-12

Roland G skrev om Lexly
    Roland Gustafsson
    Ett mycket vänligt bemötande och mycket god hjälp. Läs mer
  • Henrik G

2017-07-07

Henrik G skrev om Lexly
    Mitt ärende krävde två avtal och att få hjälp med hur de skulle hänga ihop. Det gick snabbt att komma fram via telefon. Där erbjöd de sig att göra allting åt mig för en summa pengar, som visserligen var rimlig, men mer än jag hade tänkt mig. Då berättade de vilka avtal jag behövde och hur jag själv kunde fylla i dem. Jag tycker att priset på tjänsten att fylla i mallar och få avtalet genererat var mycket överkomligt.
    Under tiden var jag flera gånger i kontakt med dem och fick snabb och bra hjälp.
    Är även nöjd med det avtal jag ännu köpt, ett kvarstår. Läs mer
  • 2017-06-29

Swea W skrev om Lexly
    Jättebra service, snabbt och enkelt. Toppen för just mitt ärende!!

Hälsningar
    Swea Winkler Läs mer
  • Jonas H

2017-06-05

Jonas H skrev om Lexly
    Utifrån vår kanske lite kryptiska behovsformulering, så framställde Avtal24 de skuldebrev, testamente och äktenskapsförord som vi behöver. Bra med snabb kommunikation per mail. Läs mer
  • 2017-05-06

Patrik K skrev om Lexly
    Ett genomgående professionellt, trevligt och hjälpsamt bemötande från Avtal24s Charlotte vid upprättande av nytt testamente för mormor ger högsta betyg. Produkten (testamentet) håller utan tvekan högre kvalité än det gamla som upprättats av traditionell jurist på storbankens private banking-avdelning.

Tydligt från avtal24:s sida med diskretion och förståelse för de frågor vi haft kring formuleringar och önskemål. Snabb återkoppling per mail. Fast pris med tydlighet kring vad som ingår är ett stort plus. Känns modernt och tryggt.

Har ännu bara testat juristhjälpen och inte mer än kikat på möjligheterna för de färdigskapade avtalen avtal24 erbjuder, verkar dock som denna tjänst ska kunna funka strålande för avtal av standardtyp med anpassning utifrån många valmöjligheter.Tipsar alla Avanzas Private Banking kunder om de riktigt förmånliga priser som erbjuds på redan konkurrenskraftiga priser för juristhjälp.

//Johan Läs mer
  • Matija P

2017-04-24

Matija P skrev om Lexly
    Väldigt enkelt och smidigt - kanske en aning dyrt för enklare kontrakt... men om man jämför med en riktig jurist så är det värt det! Läs mer
  • 2017-04-11

- skrev om Lexly
    Mycket bra online tjänst, detta är framtidens sätt att teckna avtal till ett mycket bra pris. Smidigt och lätt tolkade kontrakt. Tack för att ni finns! Läs mer
  • Daniel R

2017-04-04

Daniel R skrev om Lexly
    Tidens melodi för standardiserad formalia som bouppteckning, gåvobrev/avtal och liknande. Snabbt och till ett bra pris. Läs mer
  • Ingela G

2017-03-15

Ingela G skrev om Lexly
    Trevligt bemötande och bra hjälp till bra pris :) Läs mer
  • Lina J

2017-03-06

Lina J skrev om Lexly
    Smidigt och enkelt, vi gjorde både samboavtal och skuldebrev via avtal24. Trevlig personal via telefon också. Läs mer
  • 2017-03-06

Nina B skrev om Lexly
    Kristin var supertrevlig, effektiv och hjälpsam. Fick mycket bra hjälp och färdiga avtal väldigt fort. Läs mer
  • 2017-02-27

Urban R skrev om Lexly
    Enkelt och lärorikt att arbeta med er Läs mer
  • 2017-02-08

roger m skrev om Lexly
    Var mycket enkelt att göra det via internet. Och det blev väldigt bra.
    Kan rekommenderas . ...... Läs mer
  • 2017-01-26

Gunny H skrev om Lexly
    Det gick snabbt att skriva fullmakt, tack Läs mer
  • 2016-12-06

Gunnar U skrev om Lexly
    Nöjd med mottagandet och samarbetet med juristen, återkommer om jag får behov igen Läs mer
  • 2016-10-10

Margaretha L skrev om Lexly
    Har anlitat Avtal24 för såväl Gåvobrev som Testamente. Det har fungerat utmärkt. Särskilt i upprättandet av testamente har jag haft utmärkt rådgivning, guidning och utförande. Med taktkänsla och stor kunnighet har advokaten hjälp mig upprätta detta svåra dokument. Läs mer
  • 2016-07-28

marie b skrev om Lexly
    lätt och smidigt till ett bra pris! äntligen är det gjort Läs mer
  • 2016-06-16

Andreas W skrev om Lexly
    Jag var till en början ytterst tveksam om tjänsten verkligen skulle fungera och om avtalet skulle hålla tillräckligt hög klass jämfört med att anlita en (fysisk) jurist som utformar det.

För utvärdera tjänsten så använde vi Avtal24 för att skapa ett delägaravtal för ett av våra dotterbolag och resultatet blev riktigt bra och det är bara någon mindre omskrivning som vi velat göra för att förtydliga vissa delar lite extra.

Det enda som jag har att anmärka är att avtalet mailades i pdf istället för word vilket gör att det blir svårare att anpassa avtalet och exempelvis lägga till en företagslogga. Förslagsvis borde avtalet mailas både som word-fil och som pdf så har man möjligheten att använda det out of the box alternativt göra de små ändringar som man kan vilja göra utan att behöva konvertera pdf till word eller använda pdf-redigerare.

Vi kommer absolut använda Avtal24 för ytterligare avtal i vår verksamhet.
    //Andreas Läs mer
  • 2012-11-05

Stefania skrev om Lexly
    Jag och min man gjorde ett gåvobrev via avtal24 och jag fick precis igenom lagfarten. Supersnabbt gick det och kompetenta jurister! Läs mer
  • 2009-11-07

Margareta P skrev om Lexly
    Kan det vara så här enkelt? Visade mitt samboavtal som jag skapat via dem för en jurist jag känner och han sa att det var mycket bra.

Nöjd! Läs mer
  • 2009-10-21

Emma R skrev om Lexly
    Jag rekommenderar verkligen att använda sig av Avtal24 när du behöver skapa ett avtal. Det var väldigt smidigt och lätt. Det tog inte alls lång tid och jag mitt avtal i PDF-format. Jag använde Avtal24 när jag skulle hyra ut min lägenhet i andrahand och på bara några minuter hade du ett bra avtal i handen som dock kostade 195 kr men det var det värt! Läs mer

Bästa Juristerna nära Lexly:

Rättsakuten (440m)
EMIR R EMIR R tycker:
“Hade en tvist angående min läg...” Läs mer
Juristbolaget (2.1km)