Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Linda Mehrens Makeup Academy

Linda Mehrens Makeup Academy

St: Eriksgatan 96, 113 62 Stockholm — Visa karta

MAKEUP ACADEMY grundades 2009 av makeup artisten Linda Mehrens Flodin. Skolan erbjuder en mängd utbildningar och kurser ex. Makeup Artist, Hårstylist, Privatkurser, Makeup för salong, Företagsutbildningar. Vi samarbetar med de absolut bästa Makeup artisterna i Sverige och har ett otroligt brett kontaktnät att tillgå inom mode, tv, reklam och skönhets branschen.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Övriga företag nära Linda Mehrens Makeup Academy:

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 11 kunder tycker om Linda Mehrens Makeup Academy

• Rebecca N
    Rebecca N skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Jag gick en make-up artist utbildning hos Linda Mehrens. Jag fick ett väldigt bra och snabbt bemötande av skolan även under deras semester tider.
    Jag tycker att Makeup Academy är ett väldigt bra företag och de som arbetar där känns som en liten familj för oss som utbildar sig där.
    Jag hade hört innan jag började där att det skulle vara den bästa skolan att utbilda sig på och det tycker jag verkligen att det var.
    Jag kände mig alltid bra bemött och kände mig som hemma där, jag hade alltid en bra känsla när jag skulle dit under hela min utbildning.
    Jag rekommenderar starkt denna skola till dem som vill utbilda sig till Make-up Artist.
  • Matilda S
    Matilda S skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Jag har utbildat mig till Make up artist på Linda Mehrens make up academy och jag är nöjd till 110 procent! Helt fantastiska lärare som stöttar och hjälper en under hela utbildningen och även efteråt. Jätteroliga praktikplatser och otroliga möjligheter, en skola i världsklass med mycket värme och kärlek.
  • Jenny T
    Jenny T skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Jag gick och utbildade mig till makeup artist hos Makeup Academy Linda Mehrens, och fick som ett plus en andra liten familj. Genom dem har jag fått alla möjliga förutsättningar för att lyckas inom branschen, och jag kunde inte vara mer nöjd.
  • Rebecca W
    Rebecca W skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Makeup artist utbildningen kan inte bli bättre! Väldigt bra kontakt med lärarna både under kursens gång och efter utbildningen. Jag är supernöjd!
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Bästa skolan man kan tänka sig, man lär sig så mycket under åtta veckor!
  • Mauréne T
    Mauréne T skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    En helt fantastisk skola för den som vill arbeta inom mode och tv. Under utbildningens gång och efter så får man assistera dom största och bästa makeup artisterna i branschen samt gå ut på roliga uppdrag så som fashion week, Beckmans fashion show b la. Kunde inte ha valt en bättre skola.
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Jag är så glad att jag valde Makeup Academy, det är helt klart den bästa utbildningen om du vill bli makeup artist.
  • Mierab Y
    Mierab Y skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Jag tycker att utbildningen var väldigt bra men lite för dyr bara! Kort sagt kan man säga att man får valuta för pengarna!
  • Astrid E
    Astrid E skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Direkt när jag satte min fot på Makeup Academy så kände jag mig som hemma, väldigt välkomnande och framför allt proffsigt och seriöst!

Innan jag började min utbildning så hade jag skrivit ner en massa saker om hur jag ville vara som makeup artist, många av de målen hann bli uppfyllda på 8 veckor och vissa saker över min förväntan.

Lokalen i sig ligger helt utmärkt till, centralt och lättillgänglig. Allt är nytt och snygg och miljön känns lugn men kreativ. Jag känner fortfarande att skolan är som ett "andra hem" för mig.

Utbildningen var värd varenda krona och jag ser tillbaka på det som något av de bästa jag gjort!
  • Lisa O
    Lisa O skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Jag ger Linda Mehrens Makeup Academy högsta betyg! En fantastisk intensivutbildning och start för dig som vill bli makeup artist. Skolan är väldigt generös med sina kontakter och för den som visar framfötterna och verkligen vill finns alla möjligheter.
  • Simon R
    Simon R skrev om Linda Mehrens Makeup Academy
    Linda Mehrens - Makeup Academy är den bästa makeup utbildningen som finns i Sverige just nu. Förutom en grundläggande utbildning i makeup så fick vi även en stor insikt över hur mode -och reklambranchen fungerar och vad som förväntas av oss som makeup artister när vi är ute på uppdrag. Att bli utbildad av en person som Linda Mehrens som har mer än 15 års erfarenhet i branschen var otroligt givande. Hon har ett fantastiskt sätt att lära ut på. Hon är rättvis, inspirerande, ärlig och säger vad hon tycker. Utbildningen sker i otroligt fräsch lokal på st eriksgatan. Skolan hjälper även en efter utbildningen med att komma ut på olika uppdrag vilket är otroligt kul! Vill du bli makeup artist är det här skolan du ska gå! /Simon Rastamo

St: Eriksgatan 96, 113 62 Stockholm