Lindqvist Accounting

Vi hjälper er med att ta hand om den stödverksamhet som är företagets ekonomi.
Det handlar om att vi agerar för att skapa förutsättningar.
Att planera. Att ge möjligheter till utveckling.
Men det handlar också om att reagera, att vara händelsestyrda.
På en mångfald av rapporter och information.
På samhällets regler och lagar.
På all den ekonomiska information som företagandet bär med sig.

Du ansvarar för en verksamhet. Där finns kärnan för er existens. Det är där ni måste ha fokus för att förändra och utveckla. Helt enkelt bli bättre och mer framgångsrika.

Läs vad 125 kunder tycker om Lindqvist Accounting 2

2020-12-09
    Bokslut med moms inkomstdeklaration.
    Väldigt nöjd med allt från första mötet och tjänster mm.
    Rekommenderas starkt.
    2020-12-04
    Orienterar mig "pedagogiskt" gällande frågor om min enskilda firma.
    Kontaktar mig omgående när jag ber om hans professionella råd.
    Alltid trevligt bemötande.
    2020-12-04
    Lindqvist sköter allt för mitt företag och hjälper mig med mina privata deklarationer. Fantastiskt bra att ha att göra med. Litar helt på dem och känner mig trygg med dem. Och dessutom trevliga!
    2020-12-03
    Johan hjälper oss med delar av vår bokföring och redovisning. Kompetent och lugn, bra rådgivning vid frågor. Uppskattar vårt samarbete. Kan varmt rekommendera dem!
    2020-10-20
    Initialt gick det bra med Lindqvist. Vi var ett litet företag utan någon större omsättning.

Sen började vi växa och vi behövde mer och mer hjälp av Lindqvist. Då började fasaden krackelera. Skattebetalningar "glömdes bort" vilket skapade skulder hos skatteverket. Svarade inte på mail. Behövde flera dagar för att göra klart sådant som vi nu förstått bara ska ta ett knapptryck. Usel kommunikation och rent ut sagt okunniga.

Vi bytte firma och då började mer och mer saker nystas upp när våra nya redovisare tittade i bokföringen. Momsredovisning har helt sonika struntats i att göras. Vi behöver nu lägga många dagars arbete på att städa upp det som lagts i vårt knä och vi är väldigt rädda för att det här kan skapa stora kostnader/böter.

Dessutom var de dyra.
    Hej Kristian, det var verkligen tråkigt att höra. Vi strävar alltid efter nöjda kunder och här verkar något ha gått fel. Jag misstänker att ert missnöje delvis beror på missförstånd, för när jag undersöker de saker du tar upp ser de inte ut att stämma överens med varken våra eller skatteverkets uppgifter. Du är varmt välkommen att ta direkt kontakt med oss för att reda ut era frågor. Lycka till med företagandet framöver! Vänliga hälsningar Johan Lindqvist VD Lindqvist Accounting
  • JAN Z
    2020-06-29
    Johan är otrolig duktig på vad han gör!
    Vart kund nu i ca 10 år och lika nöjd varje gång👍
    2019-12-15
    Till en början var vi inte nöjda, pga slarv och viss okunskap hos medarbetare, samt svårt att få tag på Johan vid frågor.
    - men sedan bytte de vår handläggare till Mikael och nu är vi verkligen nöjda. Han svarar alltid snabbt och professionellt på alla våra frågor. är saklig och mycket noggrann. Nu känns det tryggt igen.
    2019-12-12
    Ett kompetent företag med trevlig personal!
    Redovisning.
    Trevligt bemötande.
    Noggrannhet, med beröm godkänt.
    Rekommenderar till andra.
    2019-12-11
    ALla mina förväntningar har bemötts på ett utomordentligt
    proffsigt sätt.
    Kan och vill därför rekommendera företaget till alla som
    behöver assistans i företagsekonomiska frågor.
    2019-12-11
    Proffsiga, kunniga, tillmötesgående och tillgängliga.
    Rekommenderas varmt av oss som är ett fastighetsbolag och tar hjälp av deras tjänster.
    2019-12-11
    Lindqvist Accounting har varit vår leverantör i flera år där de hjälper oss med allt som rör våra bolag. Vi är nöjda med arbetet då det är viktigt för oss att ha en leverantör som förstår vår verksamhet och våra behov.
    Bra!
    Jag är nöjd med tjänster och de är professionella.
    Han har tagit hand om min bokföring och ekonomi i över 10 år
    2019-12-09
    Har alltid blivit bemött på ett korrekt sätt.
    Har köpt tjänsten att starta ett nytt aktiebolag. Kommer att upphandla ytterligare tjänster vid avslut av årsredovisningen.
    2019-12-09
    Vänligt, seriöst och professionellt bemötande och kompetent personal.
  • Marie C
    2019-12-09
    Bra respons när man ställer frågor men hade uppskattat mer proaktiva råd om vad jag som företagare bör tänka på och göra för att dra största fördelarna av att vara egen.
    Lindqvist Accounting
    Väldigt professionella och kunniga, hos dem kan man få hjälp med allt.
    Jag blir alltid bemött med en positiv inställning, det är mycket uppskattat.
    2019-09-30
    Ny kund, mycket imponerad över snabb, kompetent och vänlig service!
    Tack Anders, ser fram emot vårat samarbete! Lindqvist Accounting
    2019-01-09
    Hög kompetens, kunnig och trevlig personal, och viktigaste för mig alltid där när man behöver en. Rekommenderas!
    2018-11-15
    Hög kompetens och trevlig bemötande. Jag är en mycket nöjd kund.
  • Kristoffer B
    2018-11-13
    Vi är väldigt nöjda med Lindqvist Accounting, dom är alltid trevliga och tillmötesgående och vi är mycket nöjda med vårt samarbete.
    2018-11-12
    Great service and advice, not over priced, to sum them up very
    Profesonal and friendly, we would recomend them highly.
    2018-11-12
    Som ny egen företagare har Lindqvist Accounting varit till enorm hjälp för mig när det kommer till att förstå allt som behöver fixas och hjälp i att förstå vad alla instanser efterfrågar från bolaget. Sen sköter de bokföringen föredömlig också.
  • Oskar A
    2018-11-12
    Inte bara sköts årsredovisningar och annat oklanderligt - jag får alltid snabbt svar på även de mest obskyra frågor!
    2018-11-12
    Mycket duktiga och hjälpsamma! Har fått den bästa servicen och ser framemot att fortsätta sammarbetet med Lindqvist accounting.
    2018-11-12
    Alltid service minded och proffsig!
  • Micha V
    2018-11-12
    Proffsigt och tydligt bemötande. Rak och öppen dialog i alla frågor och ämnen.
  • Andreas E
    2018-11-11
    Har anlitat Lindqvist i flera år och kan inte få en bättre service och hjälp än hos de.. Kan bara säga tack för att vi har er, 5 stjärnor är inte tillräckligt!
    2018-11-10
    Mycket mycket mycket mycket mycket mycket mycket bra.
    2018-11-10
    Väldigt duktiga! Vet vad dom gör!
    2018-11-10
    Jag har bokförings- och företagsrådgivning av Lindqvist Accounting, vilka jag kom i kontakt med efter rekommendation. Företaget motsvarar alla förväntningar. De är mycket kompetenta, flexibla och har ett fint bemötande. Jag rekommenderar företaget och ser fram emot det vidare samarbete jag har med dem.
    C. Granath
    2018-11-09
    Mycket duktig byrå som levererar hög kvalitet.
    Personlig service och djup kunskap.
    2018-11-08
    Jag köper bokförings tjänst och är alltid väl och vänligt bemött.
    Mycket nöjd med företaget.
    2018-11-08
    Bra valuta för pengarna (arvodet). Kompetenta och tillförlitliga. Alltid bemött på ett trevligt och engagerat sätt.
    Jag handlar upp privat deklaration.
    2018-11-08
    Jag har AB. Mycket nöjd med bemötande, effektiv arbete med redovisning och bokföring. Snabba svar på mina frågor via mail. Lätt att stämma en träff. Bara positiv upplevelse!
    2018-11-08
    Johan Lindqvist har hjälpt mig starta mitt enmansaktiebolag och sköter idag all bokföring och administration av företaget. Från första mötet har jag blivit otroligt bra bemött. Trevligt, sakligt och hjälpsamt. Det har varit enkelt att komma i kontakt med Lindqvist Accounting och jag får alltid bra svar på mina frågor. Dessutom är de mycket prisvärda. Kort sagt: Högsta betyg.
  • Annika C
    2018-11-08
    För mig som småföretagare är det skönt med kunnig bokföringshjälp och någon som håller ordning på fakturor, skatter och annat åt mig.
    Nyhetsbrevet är toppen!
    2018-11-08
    Bra leverans. Enkla att ha att göra med. Tillgängliga. Effektiva.
  • Mike V
    2018-09-14
    Tack för en bra service, supernöjd.
  • Jonas F
    2018-03-30
    Proffsiga, pålitliga & mycket trevliga! Vi känner oss trygga & är verkligen supernöjda!
  • K3 Gruppen
    2018-03-23
    Rekommenderas varmt! Jätteduktiga, snabba, trevliga. Vad kan man mer begära?
  • Eva H
    2018-03-21
    Väldigt professionella. Kunniga, trevliga och lätta att ha och göra med. Kan varmt rekommendera dem.
    2018-02-14
    Är jätte nöjd med Johan och Ericas jobb och att de står ut med våra alla frågor, så här i vårt uppskattnings skede. De är dessutom super snabba att återkoppla. Kan varmt rekommendera dem!
    2017-12-29
    Bra bemötande! Kunnig personal!
  • erika s
    2017-12-16
    Professionell bemötande, mycket fin mentorskap och framförhållning när det behövs!
    2017-12-16
    Mycket nöjda efter många försök att hitta en bra redovisningsfirma! 👍
    2017-09-03
    Tillmötesgående och kunnigt företag för redovisningstjänster, skatter och rådgivning. Lätt och snabb kommunikation med företagets medarbetare.
    2017-08-30
    Jag har fått ett mycket bra och personligt bemötande! Jag använder mig av deras tjänst för löpande bokföring, skatteberäkning, bokslut. Jag har även fått rådgivning med personligt möte. Mycket bra!
    2017-08-28
    Den bästa revisor jag någonsin har haft förvaltningen av min ekonomi. De hittar balans för att ta hand om min ekonomi och ge mig bra råd. Rekommenderas.