Luftmiljöbutiken

Luftmiljöbutiken

Luftmiljöbutiken etablerades 1994. Sedan dess har vi hjälpt företag,
kontor, butiker, bostadsrätts-föreningar och hushåll i hela Mälardalen
att spara energi och få en skönare inomhusmiljö med ren luft och rätt
temperatur året runt. Vi har egna certifierade kyltekniker som gör snygga och professionella installationer.

Vi på Luftmiljöbutiken är stolta över att kunna erbjuda marknadens
bästa produkter för värme, kyla och bättre luftmiljö. Hos oss hittar
du alla de etablerade leverantörerna: CTC, Daikin, Mitsubishi, Samsung och Toshiba värmepumpar och luftkonditionering.

219 omdömen om Luftmiljöbutiken

Sedan starten hos Reco 2013
    2023-03-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, serviceminded, snabb leverans och tack för bra tips !
    2023-03-13 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta. Den nya pumpen levererades inom utlovad tid och har fungerat bra. Väntar på fakturan. Ni tvingar oss att sätta ett betyg för kunna spara vårt svar. Vi kan därför inte sätta annat än sämsta betyg tills vidare.
    Lugna ner er tills affären är helt avslutad!
    2023-03-12 Verifierad kund
    Gott bemötande. Professionell installation.
    2023-03-10 Verifierad kund
    Helt ok leverans men man klantade sig med rotavdraget för mig , dåligt hanterat
    2023-03-06 Verifierad kund
    Egentligen inget fel alls.
    Förutom att det var lite födröjningar här och var.
    (Vilket jag har förståelse för egentligen, då pressen på Luftvärmepumpsföretagen just nu är hård pga Elpriserna och behoven av luftvärmepumpar.)

Just detta handlade om en reparation av en trasig innerdel till en luftvärmepump
    2023-03-02 Verifierad kund
    Bra och snabbt bemötande vid första kontakt.
    Bra information och vägledning vid val av värmepump vad gäller fabrikat, installation. placering mm
    Mycket bra och proffsigt genomförande av installationen.
    Hej Ronny, tack för din recension Luftmiljöbutiken
    2023-02-27 Verifierad kund
    Trevliga och mycket proffsiga.
    Gjorde en verkligt snygg installation på vårt landställe.
    Rekommenderas varmt!
    Hej Per, tack för din recension och tack för den goda lunchen. Luftmiljöbutiken
    2023-02-24 Verifierad kund
    Beställning och installation av AC gick smidigt, dock lång leveranstid från beställning till färdig installation
    Hej Magnus, tack för din recension, tyvärr ligger leveranstiderna utanför vårt kontroll. Luftmiljöbutiken
    2023-02-24 Verifierad kund
    Hej, Luftmiljöbutiken utförde rutinservice på min värmepump. Jag kontaktade dem eftersom tidigare ägare av villan hade köpt värmepumpen hos dem. Det var ganska lång väntetid tills de hade tid med det (flera månader). De var dock väldigt tillmötesgående när mitt flyg hem var inställd dagen innan service och det var oklart om jag skulle kunna möta dem vid avtalad tid. Vi kom överens att serviceteknikern skulle ringa mig innan han kör ut till mig och det gjorde han. Jag hade kommit hem under natten och servicen kunde genomföras som planerat. Sedan dröjde det oväntat länge tills jag fick fakturan.
    Hej Hanes, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2023-02-23 Verifierad kund
    Vi köpte en Daikin Stylish XRH30 och fick besök av en kompetent säljare redan dagen efter vår förfrågan.
    Bra dialog kring våra frågor.
    Leveranstiden hölls och installationen, som var mer komplicerad än standard, utfördes mycket elegant.
    Vi är mycket nöjda.
    Hej Gunnar, tack för din recension! Luftmiljöbutiken
    2023-02-18 Verifierad kund
    Installationen gick bra. De är dyra för hur mycket arbete de gör. Framför allt städar de inte efter installationen och strövar runt i sina uteskor i huset, de brydde sig inte ens om att ta av sig skorna på mattan i vardagsrummet.
    Hej Oskar, tack för din recension. I avtalet mellan oss så står det att du ska ta bort allt som är i vägen och täcka ömtåliga ytor så vi kan utföra vårt arbete. Vår och alla andras installatörer måste av arbetsmiljömässiga skäl jobba med skyddskor. Därför står det så i avtalet liksom att vi också utför grovstädning av installationsplatsen, om den var ofullständig så ber vi om ursäkt för detta. Kul att din installation blev bra. Luftmiljöbutiken
    2023-02-18 Verifierad kund
    Vi blev väldigt bra bemötta och företaget var det enda som gjorde sig besvär att uppsöka oss ge ett förslag om placering och genomförande.
    Genomförandet skedde enligt plan, varför vi är mycket nöjda.
    Vi köpte en Toshiba LVP
    Hej Bengt och tack för din recension. Luftmiljöbutiken
  • Tor E
    skrev om Luftmiljöbutiken
    2023-02-17 Verifierad kund
    De er vanskelige å få tak i på telefon
    Det går litt sent å få svar på mail
    De gjør sitt beste for å løse problemer på en god måte
    Hej Tor, tack för din recension. Vi gör så gott vi kan, det är många som ringer och vi försöker svara så snabbt det bara går, både i telefon och på mejl. Luftmiljöbutiken
    2023-02-11 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med installatörens kompetens och sätt att utföra sitt arbete
    Hej Göran och tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2023-02-09 Verifierad kund
    Alla👍👍upp på alla sätt. Vi är mycket nöjda
    Hej Mats, tack för din recension! Luftmiljöbutiken
    2023-02-06 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande med råd och hjälp med beställningen.
    Hej Torbjörn, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2023-02-04 Verifierad kund
    Luftvärmepumpen blev installerad utan problem.
    Hej och tack för din recension. Lycka till med nya luftvärmepumpen. Luftmiljöbutiken
    2023-02-03 Verifierad kund
    Bra produkt, rådgivning och pris, möjlighet att hämta i butik. Smärre fakturakrångel som löste sig
    2023-02-03 Verifierad kund
    Lång väntetid vid bokning för några månader sedan för service av luftvärmepump, men sedan gick det snabbt och utfördes av en mycket trevlig och kompetent tekniker! Vi är mycket nöjda med resultatet! Värmepumpen är effektivare än när den var ny! Toppen !
    Bert Byström
    Hej Bert, tack för din recension. Vi har nu lyckats korta ned vår väntetid . Luftmiljöbutiken
    2023-01-30 Verifierad kund
    Mycket fin installation. Bra service vid frågor.
    Hej Lennart, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2023-01-23 Verifierad kund
    Mycket bra.
    Tyvärr finns dom i Stockholm och vår värmepump finns i Katrineholm så vi fick använda en annan firma för montaget. Värmepumpen som Luftmiljöbutiken tyckte vi skulle införskaffa är vi mycket nöjda med.
    Hej, tack för din recension. Vad kul att det blev bra trots att vi inte kunde hjälpa er med installationen. Luftmiljöbutiken
    2023-01-18 Verifierad kund
    En packning fungerade inte. Har lämnat tillbaka för åtgärd. Är katastrof för företaget!! I beskrivningen är packningen beskriven och den går inte att använda.
    Dåligt!!!
    Hej Elon, tack för din recension, ditt tråg är åtgärdat. Förstår din upprördhet och vi ber så mycket om ursäkt för det besvär det orsakat dig. Luftmiljöbutiken
    2023-01-15 Verifierad kund
    Kunniga och seriösa...bra resultat
    Hej Hassan, tack för din recension! Luftmiljöbutiken
    2023-01-13 Verifierad kund
    Bra urval av produkter, bra beskrivningar på hemsidan. Beställde ett komplett kit med Pancake värmetråg, värmeslang m.m. för montering under luftvärmepump. Mycket snabb leverans. Lite för "lätt" att passera betalning, utan bankid.
    Hej Didrik, tack för din recension. Betalningen i webshopen sköts av Svea Webpay, de sätter den säkerhetsnivå som krävs för olika betalningar och din profil. Luftmiljöbutiken
    2023-01-13 Verifierad kund
    Service var bra Leverans tiden väldigt lång
    Köpte en luftvärmepump
    Hej Runtti, tack för din recension, leveranstiderna är tyvärr överlag väldigt långa pga hög efterfrågan i hela Europa och komponentbrist. Luftmiljöbutiken
    2023-01-08 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och kompetent personal. Produkten jag köpte, värme tråg med värmeslang till luftvärmepump, var precis så lätt att installera som de sa. Dessutom fungerar väldigt bra. Ett enkelt sätt att slippa isbildning under luftvärmepumpen.
    Hej Anders, tack för din recension och god fortsättning. Luftmiljöbutiken
  • Ronnie J
    skrev om Luftmiljöbutiken
    2022-12-31 Verifierad kund
    Jag blev bra bemött av säljaren som lyssnade och anammade vad jag ville ha.
    När det var dags för installation så tog installatörens långa erfarenhet över och han ändrade placering gentemot vad säljaren hade förespråkat för plats.
    Resultatet blev väldigt bra. Och vi är väldigt nöjda!
    Hej Ronnie, tack för din recension och Gott Nytt År! Luftmiljöbutiken
    2022-12-20 Verifierad kund
    Bra bemötande, höll leveranstiden och gjorde en snygg installation
    Hej L, tack för din recension och Gott Nytt År! Luftmiljöbutiken
    2022-12-20 Verifierad kund
    Snabb och tydlig offert, enkel beställning, leverans enligt beställning, effektiv leverans och installation.
    Hej J, tack för din recension och Gott Nytt År! Luftmiljöbutiken
    2022-12-04 Verifierad kund
    Gott bemötande. Snabbt svar och agerande utifrån problem med leverans.
    Hej Peder, tack för din recension, det är inte lätt med leveranserna i dagens läge men vi för så gott vi kan. Luftmiljöbutiken
    2022-11-30 Verifierad kund
    Kunskapen och informationen från installatören kunde varit bättre !
    Informationsbkadet var till en annan maskin !
    Supporten ordnade sedermera ett godtagbart resultat !
    2022-11-30 Verifierad kund
    Bra bemötande o arbete
    Hej Tyra, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-11-27 Verifierad kund
    Köpte dräneringstråg till värmepump , Pancake 3, med slang och värmekabel . Snabb leverans med komplett innehåll.
    Hej Annica, tack för din recension. Följ länken så hittar du en instruktionsvideo på Youtube. https://youtu.be/ViBhQa3EZEM Luftmiljöbutiken
    2022-11-20 Verifierad kund
    Snabb leverans. Bra packat. Rekommenderas.
    Hej Mats, tack för din recension och rekommendation. Luftmiljöbutiken
    2022-11-19 Verifierad kund
    Köpt på nätet. Det gick bra att hitta och orden gick väldigt fort söndag - onsdag
    Hej Benny tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-11-16 Verifierad kund
    Snabbt svar. Bra support.
    Stöd vid WiFi inkoppling värmepump!
    Hej Håkan, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-11-15 Verifierad kund
    Har blivit hjälpt på bästa sätt. Helnöjd
    Hej Pål, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-11-14 Verifierad kund
    Punktlig, kom utsatt tid. Bekräftade tid innan besöket.
    Effektiv o självständig service
    Hej Fredrik, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-11-14 Verifierad kund
    Topp leverans från början till slut.
    Hej Björn, tack för din topp-recension! Luftmiljöbutiken
    2022-11-09 Verifierad kund
    Köpte en pancake (uppsamlingstråg till luftvärmepump). Lång leveranstid för en vara som lagerfördes, samt hade önskat fler leveransalternativ (upphämtningsställe). Sympatiskt med länk till video för egen installation!
    Hej Frida, tack för din recension, kitten kapas till och plockas ihop efter beställning. Leveranstiden kan variera beroende på viken dag du gjorde beställningen. Luftmiljöbutiken
    2022-11-06 Verifierad kund
    Installerade på tid och gjorde ett bra arbete.
    Trevliga.
    Hej Hans, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-11-06 Verifierad kund
    Fantastiskt, utmärkt och helt underbart!!!
    Tack David, för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-10-31 Verifierad kund
    Säljprocessen har från företagets sida varit mycket bra. Mycket trevlig försäljare, som inte har varit för mycket ivrig att sälja. Plattformen för offert (den digitala plattformen) har bra, där jag kunde ställa frågor och fick bra och snabba svar av försäljaren.
    Hej Bernt, tack för din recension. Vi är själva väldigt nöjda med Oneflow och hur det fungerar. Luftmiljöbutiken
    2022-10-24 Verifierad kund
    Köpte filter. Vad ska jag skriva mer tycker ni?
    Hej Mathias, man behöver inte skriva något särskilt men meningen med reco är väl att du ska kunna ge feed-back på köpet, servicen eller hela upplevelsen. Vi arbetar hela tiden med att bli bättre med allt från att sälja filter till att göra stora installationer. Luftmiljöbutiken
    2022-10-13 Verifierad kund
    Bra service om än lång väntetid😄
    Tack Bodil för din recension, vi gör så gott vi kan. Luftmiljöbutiken
    2022-10-12 Verifierad kund
    Bra information samt att personalen var tillgänglig
    Tack Kenneth för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-10-12 Verifierad kund
    Köpte en pancake 4. Nöjd och lätt att montera.
    Hej Emma, tack för din recension. Pancake-systemet är utvecklat och designat för att man själv ska kunna installera det. Kul att höra det funkar. Luftmiljöbutiken
    2022-10-10 Verifierad kund
    Snabb, kunnig och serviceminded personal! Toppen.
    2022-10-10 Verifierad kund
    * Bemött bra
    *Uppfyllde förväntningarna
    * Servicen var bra och servicepersonalen förklarade tydligt vad han gjorde så allt var till min belåtenhet !
    2022-10-09 Verifierad kund
    En perfekt säljinsats som ledde till en otroligt kvalitativ och snygg installation. Vi är extremt nöjda!