Luftmiljöbutiken etablerades 1994. Sedan dess har vi hjälpt företag,
kontor, butiker, bostadsrätts-föreningar och hushåll i hela Mälardalen
att spara energi och få en skönare inomhusmiljö med ren luft och rätt
temperatur året runt. Vi har egna certifierade kyltekniker som gör snygga och professionella installationer.

Vi på Luftmiljöbutiken är stolta över att kunna erbjuda marknadens
bästa produkter för värme, kyla och bättre luftmiljö. Hos oss hittar
du alla de etablerade leverantörerna: CTC, Daikin, Mitsubishi, Samsung och Toshiba värmepumpar och luftkonditionering.

Läs vad 152 kunder tycker om Luftmiljöbutiken 2

2022-08-05 Verifierad kund
    Obeskrivligt!Katastrof!!!!Ingen kommunikation,enorma förseningar,ingen tog ansvar.
    2022-08-05 Verifierad kund
    Duktig säljare som på ett pedagogiskt sätt förklarade fördelarna med en luftvärmepump och hur den fungerar. Mycket proffsiga installatörer som visste vad dom gjorde. Drog fram el med egen elektriker men kunde köpas till av Luftmiljöbutiken.

Känns bra att kunna ringa på service när den tiden kommer och att då veta att firman finns kvar.
    2022-07-10 Verifierad kund
    Kom på utsatt tid och gjorde en snygg installation. Rekommenderas.
    Tack Jan, ha en sval och skön sommar:) Luftmiljöbutiken
  • Peter V
    2022-06-26 Verifierad kund
    All kontakt med Luftmiljöbutiken har varit mycket bra - de besökte oss för att på plats göra en bedömning av lokalen för att kunna ge oss ett förslag på luftvärmepump som täcker våra behov.
    - De föreslog en Daikin Caldo XR/XRH-R32.
    - Installation på exakt överenskommen tid.
    - Kan med gott samvete rekommendera dem.
    Tack Peter för din fina recension, ha en trevlig sommar. Luftmiljöbutiken
    2022-06-25 Verifierad kund
    Effektiva och trevliga. Jobbade intensivt utan paus. SNYGGT OCH PRYDLIGT.
    2022-06-11 Verifierad kund
    Köpte en L/L VP som ska gå som AC främst. Bra respons i säljskedet och ett pris som känns rimligt, men inte billigast vilket jag inte heller förväntade.

Det enda missnöjet är att den elektriker de tillhandahöll (man kan också ordna elanslutning själv) var både dyr och debiterade långt mer material än åtgång. Dessutom debiterar Luftmiljöbutiken 25% i påslag på elektrikerns arvode (normalt påslag för underentreprenör 10-15%) vilket inte framgick i avtalet. Men vi möttes på halva vägen och de var snabba att kreditera. Vill du ha bekvämt, låt de ordna elektrikern, annars ordna själv.

Installationen väldigt snyggt utförd!
    Tack Peter för din recension, ha en trevlig sommar. Luftmiljöbutiken
    2022-06-09 Verifierad kund
    De dök inte upp till bokad tid och hörde inte av sig. Jag fick reda ut det efter ett par samtal.
  • Anders B
    2022-05-28 Verifierad kund
    köpte luft till vattenvärmepump med installation och omplacering av en gammal luft till luft. Bra genomgång på plats innan beställning.
    Försening ca 1 månad pga världsläget, helt ok. Snygg installation.

Maskinleverantören Daikin strulade något med fel pump och saknad kontrollpanel vilket ledde till att elektrikern fick slutföra efter att rörmokarna hade lämnat och fick återkomma för konfiguration och test. Till detta kom en oplanerad smal spång som dom fick kånka 80kg appart heroiskt på.

Alltså försvårande omständigheter utanför luftmiljöbutikens kontroll men som dom alltså redde upp.

Ingen förskottsbetalning begärdes och fakturan kom först efter färdig leverans och driftsättning.

Kan nämnas att jag fick kontakt med 3 andra leverantörer, men dessa var ohövliga/ointresserade och veckor senare i respons än luftmiljöbutiken.
    Tack Anders för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-05-25 Verifierad kund
    Jag tycker att personalen på Luftmiljöbutiken är mycket kompetenta och mycket trevliga. Jag fick professionell hjälp när jag skulle beställa en luft/luftvärmepump.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Leveranser utlovas en dag, avbokas dagen innan. Därefter lämnas Inget besked om när/om de tänker leverera. Frågor om leverans besvaras inte.
    Tack Hans för din recension. Din leverans hade tyvärr inte kommit och då blir det tvunget att boka av. Vi kan inte boka om före vi fått bekräftelse på vilket datum aggregatet kommer hem, vad jag vet så är det uppbokat en ny tid. Luftmiljöbutiken
    2022-05-11 Verifierad kund
    Tack Peter, Luftmiljöbutiken
    2022-05-11 Verifierad kund
    Luftmiljöbutiken har varit bra att ha att göra med, däremot Daikin är det katastrof att ha att göra med. En luft/luft pump gick sönder, men Daikin ville inte byta ut den förren efter 6 månader. Men, Luftmiljöbutiken skötte det bra.
    Tack Hans-Göran, jag vet att Daikin jobbar hårt på att snabba upp sina rutiner. Luftmiljöbutiken
    2022-05-07 Verifierad kund
    Fantastiskt service och bemötande!
    Tack för din recension! Luftmiljöbutiken
    2022-04-24 Verifierad kund
    Installation av värmepumpar utfördes proffsigt av mycket service-minded personal. Kan verkligen rekommendera Luftmiljöbutiken. Stort Tack!
    Maria P
    Tack själv Maria Luftmiljöbutiken
    2022-04-11 Verifierad kund
    Service på värmepump.
    Bra bemötande, inget att anmärka på.
    Mycket nöjd
    Hej Åsa, tack för din recension, Naser hälsar. Luftmiljöbutiken
    2022-04-10 Verifierad kund
    kompetent och trevlig personal.
    Den service vi beställt utfördes proffsigt och
    med stor respekt för pandemin.
    Hej Ove, tack för din recension. Luftmiljöbutiken
    2022-04-08 Spontant omdöme
    Vaknade mitt i natten av skvalande ljud från elementen.Kollade i pannrummet och konstaterade en rejäl vattenläcka från innedelen på min Daikinpump.Panik! Ringde till Luftmiljöbutiken för att få hjälp.Mycket trevligt bemötande .Fick omgående kontakt med Fredrik som via videosamtal lotsade mig genom reparationsarbetet (byte av packning och lite annat).Som att nödlanda ett flygplan utan förkunskaper.Helt suverän service.Kommer att anlita enbart Luftmiljöbutiken för framtida husvärmeärenden förstås!
    Hej Fredrik, tack för din recension. Skönt att det löste sig snabbt. Trevlig helg. Luftmiljöbutiken
    2022-03-30 Verifierad kund
    allt var jättebra från början till slut!!!
    Tack Kjell Luftmiljöbutiken
    2022-03-29 Verifierad kund
    Kan inte klaga. Trevligt och kunnigt bemötande från support per telefon. Även personalen som sedan kom ut och utförde service på vår luftvärmepump var trevliga och kunniga.
    2022-03-21 Verifierad kund
    Trevliga människor , verkar kunna sitt jobb. Kom i rätt tid.
    Hej Roland, Tack för din recension! Luftmiljöbutiken
    2022-02-26 Verifierad kund
    Luftmiljöbutiken bytte ut min gamla värmepump mot en ny.

Bra kontakt och kommunikation hela tiden.

Demonteringen och installationen av den nya pumpen var väl utförd.

Anslutningen till elen var ett problem och Luftmiljöbutiken hjälpte till att boka in en elektriker åt oss.

Rekommenderas..
    Hej Michael,
    2022-02-21 Verifierad kund
    Bra bemötande...
    Kunniga hantverkare...
    Daikin luftvärmepump...
    Hej Mikael,
    2022-02-19 Verifierad kund
    Jag blev bra bemöt av företaget. Jag köpte en Dakin värmepump inklusive installation.
    Hej Kenth,
    Tack för din recension
    2022-02-16 Verifierad kund
    Snabb respons under inköpsfasen, duktiga och känstvilliga montörer.
    Hej Björn,
    2022-02-09 Verifierad kund
    Bra installation, dom höll vad dom lovade.
    Hej Hans,
  • Karin A
    2022-01-18 Spontant omdöme
    Fick rekommendation på LG luftvärmepump 2013. från Luftmiljöbutiken. Efter 8 år, trots service vartannat år, gick kretskort sönder och pump slutade fungera. Dyr och dålig pump.
    Hej Karin, tack för din recension. Tråkigt att du är missnöjd men värmepumpar går faktiskt sönder för eller senare, precis som allt annat vilka jobbar hårt.
    8 år är väldigt en lång tid och den har säkert betalt sig många gånger om så jag tycker nog du är lite hård, förstår dock att det känns surt, speciellt nu när elpriserna har stigit så mycket.
    Hör gärna av dig till butiken så ska du få ett erbjudande om utbyte.
  • 2021-12-05 Spontant omdöme
    Har bytt ut min 26 år gamla bergvärmepump mot en ny modern Daikin Altherma 3 Geo bergvärmepump. Viken fantastik utveckling som skett på dessa år. En mycket professionell snabb och snygg installation och driftsättning som gjordes av Luftmiljöbutiken. Jag kan varmt rekommendera detta företag.
    Tack Stig! Luftmiljöbutiken
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med bemötande och erbjudandet när jag beställde min Daikin vpf. Montören visste vad han höll på med så det kändes också tryggt.
    Tack Anneli Luftmiljöbutiken
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Jättebra tekniker på plats hos mig!
    Tack Richard! Luftmiljöbutiken
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Fått en Daikin Altherma 3 luft-/vattenvärmepump installerad av väldigt kompetent personal på Luftmiljöbutiken.
  • 2021-11-30 Insamlad av företaget
    Oklara prisuppgifter lämnade av tekniker
    Tack Jan-Olof, vår tekniker försökte nog bara vara hjälpsam om han lämnat dig en prisuppgift. Kostnadsförslag lämnas alltid från vår servicekordinator och då oftast skriftligt. Vi försöker alltid vara väldigt tydliga med vad det kommer att kosta för att undvika missförstånd. Luftmiljöbutiken
    2021-11-29 Insamlad av företaget
    Bra vägledning till val av produkt. Installatör superbra.
    Tack Björn! Luftmiljöbutiken
    2021-11-25 Spontant omdöme
    Trevlig personal och proffsig lösning för A/C i vår lägenhet.
    Mycket nöjda med lösningen.
    Tack Lennart Luftmiljöbutiken
    2021-11-25 Spontant omdöme
    Vi kontaktade Luftmiljöbutiken inför köp av AC till vår lägenhet då de fått goda rekommendationer. Allt gick väldigt smidigt och proffsigt från första besök för planering till installation. Väldigt nöjd!
    Tavk Danilo! Luftmiljöbutiken
    2021-10-27 Insamlad av företaget
    De kom på exakt utsatt tid och gjorde en ordentlig service av våra värmeväxlare! Gav tips och råd om skötsel och var supertrevliga! Vi har har köpt båda våra värmeväxlare av dem och beställer alltid service från dem! Bara positiva upplevelser!
    Tack Karin, Luftmiljöbutiken
    2021-03-15 Spontant omdöme
    Vi fick ett bra och trevligt bemötande i början av försäljaren och även installatören som kom var mycket trevlig och gjorde ett bra jobb. Elektrikern kom inte på utsatt tid då han hade glömt att han skulle komma den dagen. Han kom dagen efter, var sen igen, behövde åka två gånger för att köpa material men jobbet blev gjort och resultatet var helt okej.

På fakturan som sedan kom hade man tagit betalt för material som blivit installerat.
    När fakturan kom så hade vi blivit fakturerade på följande:

Blå, Gul och Gulgrön kabel som användas vid installation i vägg: 10m vardera.
    EXLQ kabel 3G1,5 15m
    EXLQ kabel 5G1,5 15m

Det vi reagerade var först längderna på EXLQ kablarna då dom var 15 m vardera och själva installationen inte ens var i närheten av att behöva 30m kabel. Då jag var hemma under hela installationen och även hjälpte elektrikern med vart kablarna gick så vet jag precis vart han jobbat och vart dessa kabelrör går. En del av jobbet kunde göras i befintliga rör (därav den blåa, gula och Gulgröna kablarna) och resten spikades utanpå. Då de utanpåliggande kablarna är synliga har vi kunnat mäta dom och ser att det endast är c:a 7m installerat, 6 m inomhus och 1m utomhus.

Efter att ha kontaktat kundtjänst och påpekat felet fick vi följande svar på det utförda jobbet av elektrikern:
    "Försökt att tråda fram till jord till uttag men det var rörstopp, spikat fram 15m kabel till lamputtag för att få fram jord, satt upp säkerhetsbrytare, provat av."

När vi påpekat igen att den spikade kabeln inte ens är 15 m och de tagit betalt för 30 meter så fick vi inget svar och tillslut kom förfallodatumet utan att vi fått någon lösning. Nu har vi valt att betala fakturan under protest och gå vidare med ärendet till ARN.

Det blev ett mycket tråkigt avslut på något som började så bra. Planen var att vi även skulle byta ut den andra gamla luftvärmepumpen vi har till hösten och då också använda oss av luftmiljöbutiken, men efter det här så kommer vi vända oss någon annanstans.
    2020-09-01 Spontant omdöme
    Vi kontaktade Luftmiljöbutiken efter ha fått goda rekommendationer. Fick ett mycket trevligt och professionellt bemötande från första kontakt till att vår luftvärmepump installerats. Efter ett kundbesök till vårt fritidshus fick vi en rekommendation för Toshiba Golvmodell Nordic 25. Den har fungerat perfekt. Installatören var mycket erfaren och gjorde en bra och professionell installation och gav bra rekommendationer. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Luftmiljöbutiken.
    Tack Per-Olof för din fina recension. Luftmiljöbutiken
    2020-07-10 Insamlad av företaget
    Jag valde luftvarubutiken för att jag hört bra om den.
    Köpte en Daikin pump där och fick ett bra bemötande i butiken och i telefonen.
    Snabb leverans och ett snyggt jobb gjordes då den monterades.

Tomas Åkerberg
    2020-07-01 Spontant omdöme
    Utmärkt service och proffsig personal!
  • ÖRJAN L
    2020-06-24 Spontant omdöme
    Bra och kompetent personal. Lång väntan på service
  • TOMMY A
    2020-06-09 Spontant omdöme
    Köpt ett luftvärmepump Toshiba o är mycket nöjd. En proffsig erfaren installatör som kunde sitt jobb mycket bra..”)obbig” installation då allt installeras på skärgårdsö utan bilförbindelse..det hela löstes smidigt.
    Tommy, tack för din recension😀 Luftmiljöbutiken
    2020-05-27 Insamlad av företaget
    Superbra - från offert till installation!
    2020-05-26 Insamlad av företaget
    Värmepump för kyla AirWell
    Allt från projektering i mycket speciell situation genom foton och filmer och samtal pga
    att min dotter är i mycket hög riskgrupp för covid19 till rörmokare och elektriker som fick arbeta i skyddsutrustning finns det inte tillräckligt många stjärnor för Luftmiljöbutiken fantastiska personals arbete ......
    Och med AirWell fick vi livskvalité !!!!
    10 STJÄRNOR
  • Roland C
    2020-03-16 Insamlad av företaget
    Köp, värmepump och installation.
    Butik, mycket kompetent och kommunikativ försäljare. Bra förslag på olika frågeställningar.
    Motering av värmepump och elinstallation utfördes på ett mycket bra och kvalificerat sätt.
    Resultatet är till full belåtenhet.
    2020-03-08 Insamlad av företaget
    Fick 3 st Daico Ac installerade som hjälpmedel.
    Blev väldigt proffesionellt o vänligt bemött av alla inblandade på företaget.
    Luftmiljöbutiken uppfyllde alla förväntningar jag hade angående tidsplan o smidighet vid installation.
    Fick beviljat 3st Ac som hjälpmedel mot värmekänslighet vid MS, ringde o fick snabbt en tid för besök o fick ha synpunkter på placering av enheten ute, då jag har väldigt liten balkong placerades den högst upp på väggen. Tid för installation bokades ett tag efter då jag ville vänta på att få omtapetserat innan. Montörerna som kom var väldigt vänliga o professionella och utförde arbetet snabbt och smidigt.
    2020-03-01 Insamlad av företaget
    Köpte luftvärmepump. Installation skedde mycket bra. Nöjd med hjälp från installatören.
    2020-02-07 Insamlad av företaget
    Luftvärmepump. Bra bemötande ok
    2020-02-06 Insamlad av företaget
    Hej!
    Vi köpte en Daikin Caldo XRH 30 med installation!
    Alt har fungerat perfekt från första besöket av Luftmiljöbutiken där vi fick råd om planering ..
    Installations dagen fungerade också utmärkt med en noggrann installatör vi rekommenderar verkligen Luftmiljöbutiken.
    2020-02-06 Insamlad av företaget
    1. Luftvärmepump, Daikin.
    2.väl bemött.
    3. Installatören duktig och noggrann. Han borde ringt efter hjälp med att placera utedelen på konsolen, som är placerad under trappen till entrén. Jag påpekade "den besvärliga" placeringen vid beställningen. Jag försökte lyfta, men fick tillkalla hjälp av min granne. Tyvärr ledde min hjälp till ryggskott. Har gått till naprapat för behandling och ska gå en tredje gång den 13 feb. Onödigt lidande!! Och utgift!!.
    4. Se ovan.
    2019-12-27 Spontant omdöme
    Utmärkt service och produkter av allra högsta kvalitet.
    Rekommenderas varmt.