Mäklarhuset Ekerö

Snittbetyg
4.9
Ring 08-545 005 00 Dela

Om företaget

Välkommen till Mäklarhuset Ekerö! Letar du bostad i Skärvik, Träkvista, Älvnäs, Ekerö sommarstad, Närsta, Bergvik eller Merhammar med omnejd? Vi på Mäklarhuset Ekerö hjälper dig med att sälja din bostad såväl som att hjälpa dig på vägen mot din nya bostad. Vi förstår att en bostadsaffär är ditt livs kanske viktigaste affär,...

126 omdömen om Mäklarhuset Ekerö

Sedan starten hos Reco 2014

Visar 126 omdömen med 4.9 i snittbetyg
Sirje K
Skrev om Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö

Pissdålig mäklare, sålde till underpris. Har blivit grundlurad för att han ville ha sin provision på 50 000. Han såg till att jag förlorade 500 000. Dessutom sitter hans son i styrelsen för vägföreningen som har gjort Färingsö till en förort! Jag är mycket ledsen över denna idiot, lurad in till benet..

Bli först att gilla detta omdöme!
Ingemar N
Ekerö

Trevligt bemötande. Effektiv handläggning.

Svar från Johan Siönäs

Tack Ingemar för det fina omdömet.

Tommy A
Stenhamra C

Mycket bra service och trygg och säker guidning genom säljprocessen!!

Svar från Johan Siönäs

Tack Tommy för det fina omdömet. Det värmer!

Stefan P
Ekerö

Tack Johan för ett proffsigt och bra jobb vid försäljningen av våran fastighet. 👍😊

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Stefan för ditt fina omdöme, det värmer!

MATTIAS L
Stenhamra

En utmärk mäklare som kan området väl. Är påläst, drivande och mån om att hela försäljningen från start till slut genomförs på bästa sätt. Snabb på att återkoppla om några frågor uppstår. Lyhörd men även rådgivande baserad på många års erfarenhet i branschen.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för ditt jättefina omdöme Mattias. Det värmer ska du veta🙏

Ann L
Stenhamra

Bästa mäklaren vid både köp och försäljning. Proffsig, effektiv och gör både köpare och säljare trygga under hela köpet/ försäljningen.

Svar från Johan Siönäs

TACK Ann, ditt jättefina omdöme värmer verkligen. Stort lycka till med ert framtida drömboende!

Jonas K
Färingsö - Iländavik

Trevligt, proffesionellt och effektivt!

Svar från Johan Siönäs

Tack för det jättefina omdömet Jonas, det värmer.

Joakim A
Färingsö - Iländavik

Saklig & tydlig. Följer sin rutin och lämnar inget åt slumpen.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Joakim för ditt fina omdöme, det värmer!

Johanna N
Ekerö - Färingsö - Stenhamra

Mycke nöjda med Johan genom hela processen. Proffsig på alla sätt och rekommenderas varmt!

Svar från Johan Siönäs

Jättetack för ditt fina omdöme Johanna! Lycka till med nästa steg i livet.

Helena B
Bromma - Beckomberga

Jag har varit i kontakt med Johan gällande köp av flera bostäder under åren men tidigare dragit mig för att köpa av honom pga att han uttryckt sig klumpigt gällande mig och min fru. Nu köpte jag till sist en lägenhet där han var mäklare ändå. Min upplevelse är att Johan gör allt för säljaren men som potentiell köpare är man inte riktigt lika intressant. Han svarar inte i telefon eller på sms efter visning förrän nästkommande morgon kl 08:30, inte ens när jag försökte lägga ett bud. Han svarar snäsigt på frågor om grannar...

Svar från Johan Siönäs

Hej Helena. Tack för ditt omdöme även om det var mycket ledsamt att läsa dina rader. Jättesorgligt när kommunikationen inte fungerar. Jag har uppenbarligen haft några "dåliga dagar" på jobbet men drar lärdom av din upplevelse. Tack än en gång. Med hopp om att du kommer stortrivas i ditt nya hem.

Nadia P
Stenhamra

Mycket proffsig och seriös mäklare som vill göra det bästa för säljare och köpare

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Nadia för ditt fina omdöme, det värmer!

Josefin B
Ekerö

Bra och seriös Mäklare med omtanke om både säljare och köpare.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Josefin för ditt fina omdöme. Vet att ni kommer att stortrivas i ert nya fina hus.

Jenny D
Ekerö

Bra lokalkännedom, information om köpprocessen och om köpeobjektet. Mycket trevlig mäklare!

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för det fina omdömet Jenny, vet att ni kommer att stortrivas i ert nya fina hus.

Marie S
Färingsö - Ölsta

Blev bemött på ett mycket professionellt sätt. Mina förväntningar var att få huset sålt snabbt och till ett bra pris,som mäklaren levde upp till med råge. Han var kunnig och serviceinriktad,han visade verkligen att han var en enormt duktig mäklare och var mån om mig som kund. Kan rekommendera honom på det varmaste.En toppenmäklare.

Svar från Johan Siönäs

Tack Marie och Linea för det enastående fina omdömet. Det värmer!

Erik N
Ekerö

En mycket proffsig mäklare som är mån om att både köpare och säljare är nöjda efter affären. Alltid tillgänglig. Bra på att komma till skott, inga långa ledtider. Duktig på att visa hus och dessutom trevlig!

Svar från Johan Siönäs

Tack för det jättefina omdömet Erik, det värmer.

Sanna R
Färingsö - Ölsta

Trevligt bemötande, inga speciella förväntningar men köpet och allt har varit smidigt,

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Sanna för det fina omdömet, det värmer.

Henrik A
Ekerö

Mycket korrekt, påläst & trevligt bemötande. Vi hade väldigt höga förväntningar på hur affären skulle genomföras. Johan uppfyllde våra förväntningar & höll flaggan väldigt högt genom hela säljprocessen, ett väldigt högt betyg förtjänar han nu med facit i hand!

Svar från Johan Siönäs

Tack för det jättefina omdömet Henrik, det värmer.

Ingrid A
Ekerö

Johan är en mycket erfaren mäklare, med stor kunnighet. Han jobbar proffsigt, strukturerat och snabbt. Lätt att samarbeta med. Johan uppfyllde våra förväntningar på mäklare med råge och vi rekommenderar honom varmt!

Tack Ingrid för det fina omdömet, det värmer ett mäklarhjärta. Johan S

Daniel B
Ekerö

Kunnig, trevlig och on point!

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för det fina omdömet Daniel.

Sofia F
Ekerö

Vi upplevde att vi fick ett trevligt och proffesionellt bemötande av vår mäklare Johan. Med sin tydlighet, lyhördhet och sitt engagemang så kände vi oss trygga genom hela processen.

Svar från Johan Siönäs

Tack för det jättefina omdömet Sofia.

Daniel Ö
Färingsö - Ölsta

Jag har blivit bra bemött av mäklaren!

Svar från Johan Siönäs

Tack Daniel för det fina omdömet.

Christoffer B
Ekerö - Färingsö - Stenhamra

Johan har varit tydlig och professionell genom hela processen, vi är mycket nöjda!

Svar från Johan Siönäs

Tack Christoffer för det fina omdömet, det värmer ett mäklarhjärta.

Jasmine G
Svartsjö

Johans erfarna, professionella och otroligt trevliga bemötande var långt över min förväntan och har varit till stor hjälp under min första bostadsaffär. Johan har på ett otroligt tydligt sätt hjälpt mig förstå processer och avtal som jag tidigare inte hade någon koll på samt hjälpt mig att få kontakt med banker och varit snabb och flexibel i mina behov. Han har helt enkelt gjort den här affären väldigt enkel för mig och en bättre mäklare får man verkligen leta efter! Han får full poäng från min sida! Rekommenderar starkt!

Svar från Johan Siönäs

Tack Jasmine för det enastående fina omdömet. Vet att du kommer att stortrivas i din nya bostad. Välkommen till Ekerö!

Anja G
Skrev om Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö

Föräldrarna köpte radhus via Johan. Vi bemöttes professionellt och bra.

Svar från Johan Siönäs

Tack för det fina omdömet Anja, det värmer.

Christer A
Sandudden

Trevlig, snabb och saklig. Tog snabbt fram svar på frågor vi hade och höll de tider vi kommit överens om.

Svar från Johan Siönäs

Tack för det fina omdömet Christer, det värmer.

Margareta L
Ekerö

Bemötande 100 procent proffsigt, vi lade tillsammans upp plan och genomförande strategi som vi tillsammans genomförde.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Margareta för det jättefina omdömet.

Gigi S
Färingsö

Proffsig, kunnig, engagerad, hjälpsam, snabb på att återkoppla frågor. Jag har både köpt hus och sålt hus via Johan, kan rekommendera honom till 100 %

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Gigi för det fina omdömet.

Elisabeth A
Skrev om Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö

Johan är kunnig och jag var helt trygg med att hans råd var det bästa. Försäljningen översteg mina förväntningar.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Elisabeth för det fina omdömet.

Maria Helena B
Stenhamra C

Hela försäljningsprocessen gick snabbt och smidigt.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Helena för det fina omdömet.

Arne D
Stenhamra / Rosenborg

Vänligt bemötande av Johan. Berättade vad som kommer att hända och förklarade bra ang fotograferingen. Hjälpte till med att få bra bilder. Även med budgivningen förklarade han vad som var bra köpare och vad man ska tänka på. Vi har förut använt oss av Johan och det var det självklara valet av mäklare även nu.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Arne för det fina omdömet.

Ann L
Sålde en tomt med hjälp av Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö
Stenhamra

Bästa mäklaren! Proffsigt, smidigt och tryggt.

Svar från Johan Siönäs

Tack Ann för det enastående fina omdömet.

Robert S
Stenhamra / Rosenborg

Toppen!! Det kändes tryggt och bra

Svar från Johan Siönäs

Tack för det fina omdömet Robert. Trevlig sommar.

MATTIAS L
Sålde en tomt med hjälp av Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö

Kunnig, Professionell, lyhörd och effektiv

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för det värmande omdömet Mattias.

Catharina B
Färingsö

Jag har nyligen köpt en fastighet där Johan var mäklare. Jag uppskattade Johans trevliga och professionella sätt och att vi kunde ha en väldigt öppen och bra kommunikation. Han överträffade mina förväntningar, särskilt vad gäller flexibilitet, och jag kan absolut rekommendera honom vidare.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för det fina omdömet Catharina, det värmer:)

Tommy T
Sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö
Sandudden

Sålt lägenheten med Johans kunnande och erfarenhet. Vi är nöjda med informationen om spekulanter och hur vi går vidare med försäljningen. Johan levde upp till mina förväntningar.

Svar från Johan Siönäs

Tack Tommy för ditt fina omdöme, alltid kul när förväntningarna infrias.

Heléne A
Sandudden

Vi har köpt en bostadsrätt av Johan. Vi upplevde Johan som mycket engagerad, trevlig, informativ och vänlig. Det var inga problem att få en andra visning ordnad. Han tog snabbt fram svar på de frågor vi hade utöver informationen i prospektet vid den andra visningen.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Heléne för ditt fina omdöme. Det värmer!

Mikael T
Prästnibbla

Ett sommarhus har vi sålt och förväntningarna uppfyllde Johan mer än bra! Tydlighet och bra agerande!

Svar från Johan Siönäs

Tack Mikael för de värmande orden! Önskar er också lycka till med ert fantastiska framtida projekt.

Annika E
Ekerö

Bra bemötande, driven, kunnig och erfaren.

Svar från Johan Siönäs

Tack för det fina omdömet Annika, det värmer!

Emma S
Ekerö

Jag har köpt av Johan två gånger och varit i kontakt med honom flertalet gånger. Han är alltid påläst, kunnig och otroligt tillmötesgående och måna om både sina säljare och köpare. Kan varmt rekommendera Johan!! //Emma

Svar från Johan Siönäs

Tack för det fina omdömet Emma, det värmer verkligen.

Carolina T
Prästnibbla

Johan är mycket kunnig och ingav ett högt förtroende genom hela säljprocessen. Hans långa erfarenhet i kombination med ett stort engagemang gjorde att vi blev mycket nöjda. Högsta betyg!

Svar från Johan Siönäs

Tackar ödmjukast för det värmande omdömet Carolina

Barbara T
Sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö
Sundbyberg

Han såld våra lgh Vi rekommenderar Johan Siönäs ! Han är proffs👏👌

Svar från Johan Siönäs

Tack för ditt fina omdöme Barbara.

Johanna Å
Svartsjö

Mycket seriös mäklare! Rekommenderar!

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Johanna för det fina omdömet.

Cecilia A
Ricksättra

Vi sålde vårt fritidshus. Johan har varit super bra att ha och göra med. Givit oss snabb och bra återkoppling samt kommit med ärliga råd. För oss blev det en väldigt smidig affär.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för det fina omdömet Cecilia, det värmer:)

Andreas K
Ricksättra

Johan gav en fantastisk köpupplevelse med många goda råd och tips inför husköpet. Professionellt, informativt och omhändertagande. Framför allt är Johan en vass förhandlare som lyckades få både oss, och säljarna, nöjda. Den dagen vi säljer kommer vi vända oss till Johan - utan tvekan!

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för det fina omdömet Andreas. Vet att ni kommer att stortrivas!

Catharina R
Ricksättra

Sålt fritidshus Johan är en mycket duktig och trevlig mäklare. Innan försäljningen träffade vi tre olika mäklare och Johan var den som gav ett väldigt gott intryck, påläst om fastigheten och området och mycket kunnig. Kan varmt rekommendera Mäklarhuset och Johan!

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för det fina omdömet Catharina!

Inger A
Ricksättra

Sålt sommarstugetomt trevlig bemötande rutinerad och kunnig mäklare.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Inger för det fina omdömet, det värmer:)

Jonas B
Ricksättra

Vi köpte en tomt med ett fallfärdigt hus i ett fritidshusområde. Johan var proffsig, snabb och hjälpsam och tog bl a på eget initiativ kontakt med kommunen för att reda ut avloppskrav. Trevligt och personligt avslut med säljaren.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för det jättefina omdömet Jonas.

Mikael T
Köpte en tomt med hjälp av Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö
Skå

En tomt Mycket bra bemötande. Mycket tydliga svar och va påläst Har gjort ett tiotal köp av hus i Sverige och i Spanien senaste 20 åren och johan är absolut en av dom bästa jag har stött på.

Svar från Johan Siönäs

Tack Mikael för det fina omdömet. Stort grattis också till det framtida fantastiska boendet ni kommer att skapa.👌

Carolina T
Köpte en tomt med hjälp av Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö
Skå

Mycket nöjd med hela processen i samband med köpet av tomt. Johan är mycket kunnig och han var tillmötesgående och svarade på alla våra frågor under hela tiden under köpets gång. Sammantaget en mäklare trevlig och proffsig jag verkligen rekommenderar!

Svar från Johan Siönäs

Stort tack för ditt fina omdöme Carolina, det värmer:)

Christopher H
Skrev om Johan Siönäs en del av Mäklarhuset Ekerö

Vi fick ett mycket bra bemötande av Johan, och vi upplevde han som proffsig, säker, tydlig och kunnig under hela processen.

Svar från Johan Siönäs

Stort tack Christopher för ditt jättefina omdöme.

Filtrera omdömen