Robert Blomster är mäklare på Mäklarhuset Vällingby - Hässelby

Robert Blomster har varit registrerad mäklare sedan 2004-07. Robert Blomster har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-10 och har fått 14 omdömen med ett betyg på 4.3. Robert Blomster har haft 8 försäljningar sen 2021-01 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2021-01 - 2021-08

Läs vad 14 Läs vad Robert Blomster

• köpte sin lägenhet med hjälp av Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    • Vällingby Centum
    2021-07-06
    Det viktigaste för mig är erfarenhet och professionalism. Just därför väljer jag alltid Robert vid mina bostadsaffärer. Jag har både köpt och sålt via honom tidigare och kommer förmodligen fortsätta med det i framtiden.

Robert är en väldigt kompetent mäklare med flera års erfarenhet på nacken. Han förstår sig på sina kunder och ser till att alltid vara påläst om både bostaden och området.
    • Vällingby Centrum
    2021-01-26
    Som köpare fick jag ett trevligt bemötande, och tydlighet och ärlighet inför köpet. Likaså var han tillmötesgående vad gäller tid och plats för visning och kontraktskrivning.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    • Vällingby Centrum
    2021-01-26
    Vi sålde våra lägenhet och mäklaren var jätte trevligt och duktig,jag skulle rekommendera honom utan att tveka.
  • 2019-03-19
    Jag sålde min bostadsrätt via Robert Blomster och jag döper honom härmed till Mäklarnas Magiker ! För det han lyckades med är rent utav magiskt.
    Jag hade min lägenhet tidigare ute på Hemmet , då marknaden va som bäst för att sälja, med en av sveriges bästa Mäklare som vunnit massa priser osv osv men tackade nej till buden jag fick då det va alldeles för lite för min bostad då .
    Nu när jag skulle sälja min bostadsrätt med Robert hade vi alla ods emot oss. Jag hade en deadline att gå efter för att sälja min lägenhet , vi befinner oss i Januari (årets värsta månad typ!) och marknaden är som värst för den som säljer ! Men !
    Robert gör magi och säljer min lägenhet för mycket mer när marknaden är som värst jämfört när jag försökte sälja den då när marknaden va som bäst !
    Utöver att jag kan tacka han för 1M i vinst på en orenoverad 2a utanför vällingby/hässelby så är jag även välldigt tacksam och nöjd över hans flexibilitet , service, strategi och kontakt ! Jag fick blixtsnabbt svar på alla frågor och funderingar jag hade både innan , under och efter försäljningen. Massor med goda råd och tipps ! Och välldigt snabba och smidiga lösningar kring allt fr nyckelhantering till skriva på överlåtelseavtal , vilket inte är så lätt att anpassa sig till min kaotiska och pressade schema i övrigt .
    Att bara säga att jag är nöjd känns så svagt sagt , att bara säga att jag kan rekommendera honom varmt känns lite lame t o m - Jag säger att NI MÅSTE HA ROBERT SOM MÄKLARE , bättre får ni länge leta efter !
    Tack Robert , TACK !
  • 2019-02-04
    Jag, mäklaren Robert Blomster och säljaren hade en överenskommelse om att ses i en lägenhet på Betsövägen 10 som jag redan tittat på för en sista visning och signering av kontrakt. Vid granskning av kontraktet och medförande dokument märkte jag att vissa moment saknades (t. ex. stod det i kontraktet som jag förväntades signera att jag fått tillgång till en aktuell energideklaration, vilket jag faktiskt inte fått). Vid poängtering av detta, liksom övriga önskemål om förtydligande i kontraktet samt en frågan om kommentar till bostadsrättsföreningens Betsövägens dåligt skötta ekonomi (med en skuldkvot som ligger på 8.8 och en belåning per kvadratmeter á 10 185 kr per kvadratmeter) - fick jag inget svar från mäklaren. När jag och min familj rest från Skåne till Stockholm enkom för den utlovade visningen av lägenheten och potentiella signeringen, märker jag plötsligt att mäklaren skickat mig ett fåordigt sms om att visningen är inställd. Ingen förklaring, ingen ursäkt. Givetvis har jag förståelse för att även mäklaren är utsatt för säljarens ombytlighet och att det är säljaren som har sista ordet om försäljning. Dock blev jag förbluffad över Robert Blomsters slappa hantering av situationen. Ett sms, några timmar innan visningen som jag lätt hade kunnat missa och begett mig till visningen ändå. När man ställer in någon typ av åtagande eller går tillbaka på ens ord finns en förväntan om att man åtminstone sköter det ordentligt, är tydlig och ursäktande, och än mindre när det här rör sig om ett såpass stort commitment som ett bostadsinköp och miljonbelopp är involverade. Ett sms duger helt enkelt inte och herr Blomster behöver visst jobba lite på sina people skills!
    Hej Sandrina Cerda

Tråkigt att du är så besviken.

Energideklarationen är den senaste som finns och ligger som bifogad som pdf på nätet samt var tillgänglig på visningen.

Gällande föreningens ekonomi har jag förklarat för dig över telefonen redan tidigare.

Att du inte hade fått svar på ditt mail har helt enkelt att göra med att visningen blev inställd så säljaren inte vill sälja innan den öppna planerade visningen. Samt du efter det förklarat att du inte längre var intresserad. Mailet fick jag ca 2 timmar innan beskedet att visningen inte skulle bli av. Svar på alla frågor finns, inga konstigheter.

Om du inte svarat på mitt sms hade jag självklart ringt dig. Anledning till att jag smsade och inte ringde var att jag befann mig på en färja över Ålands hav med dålig täckning på väg hem från landstället. Ville meddela dig så fort som möjligt.

Du önskade se lägenheten igen med din pappa. Vi har haft mycket kontakt i en veckas tid och jag har besvarat alla dina frågor. Även i långa samtal över telefon.

Jag kan inte se att jag kan ha gjort på något annat sätt, känslan är att du endast är missnöjd med mitt jobb för att du inte fick köpa lägenheten.
    Robert Blomster
    Jaha, så du visste om att energideklarationen var över 10 år gammal och därmed ogiltig, och ändå har du skrivit (eller bara inte ändrat) följande i kontraktet "Det finns en energideklaration avseende föreningens byggnad som upprättats för mindre än
    10 år sedan. Kopia av energideklarationen har uppvisats för köparen inför köpet och överlämnas till köparen i samband med undertecknandet av detta avtal" för köparen att signera? Det är irrelevant att du enbart erbjudit den senaste versionen som finns, kontraktet ska anpassas till verkligheten innan köparen förväntas signera.

Det är ditt jobb att svara på potentiella köpares frågor och särskilt i samband med kontraktpåskrivning. Du skickade även kontraktet med meddelandet att jag skulle vända mig till dig om jag hade några frågor. Du måste förstå att från min sida uppfattades det som oseriöst att inte få något svar på mina sista frågor innan kvällens avtalade privatvisning och sedan enbart få ett fåordigt sms (utan ursäkt) några timmar innan visningen om att ni inte kommer leva upp till det ni sagt. Oavsett om du är på Åland och jag i Skåne.

Jag är inte missnöjd med att jag inte fick lägenheten, nu känns det som tur i oturen. Utan som jag redan poängterat är jag missnöjd med din kommunikationshantering, som jag menar har varit slapphänt. Är det något i din senaste hantering här som du tycker förtjänar beröm?
    Sandrina C
    Läs mer genom att expandera tråden +
    • Spånga - Tensta
    2018-09-13
    Jag har både köpt och sålt med Robert Blomster på Mäklarhuset. Både gångerna har han överträffat alla mina förväntningar. Han har ett driv och engagemang som jag sällan skådat.

Därför vill jag rekommendera Robert till alla.
  • 2018-09-12
    Robert är verkligen en proffsig mäklare, gäller både bemötande samt hantering av säljprocessen. Varmt rekommenderat!
  • 2017-11-23
    We had to chase him all the time we needed anything. We had some important issues with the apartment once started living, and he wouldn't help despite pretending to be interested in doing it. After a year, it is very unfortunate that we are still in the same situation and he hasn't responded.
  • 2016-11-16
    Vänligt och korrekt och besvarade mina frågor. Precis som det skall vara.
  • 2016-11-14
    En mycket kompetent mäklare på alla sätt. Engagerad, lyhörd och lätt att få tag på.