Mäklarhuset Vällingby - Hässelby

Vittangigatan 47, 162 61 Vällingby — Visa karta

Vi som jobbar på Mäklarhuset har som mål att göra bostadsmarknaden lättare att förstå och hänga med i. Så ska du sälja eller köpa en bostad i något av våra områden? Gör det enkelt för dig och anlita oss. Vår mäklartjänst täcker alla behov du har inför en bostadsaffär.

Våra mäklare är experter på just sina områden och ska du byta bostad i Västerort har vi någon som kan just ditt område. Vi förmedlar alla typer av bostäder och tack vare vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden där du bor kan vi även hjälpa dig med värdering av din fastighet.

Välkommen till Mäklarhuset!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 92 kunder tycker om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby

• 2020-10-04

Helena b skrev om Hanna Hedlund en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    jag köpte en bostad, Blev väl bemött av mäklaren.
    Kanske hade hoppats att mäklaren skulle ringa upp efter visning och fråga om intresse, samt då det blev tyst kring budgivning höra av sig om intresse för enskilt bud. Valde att ringa själv istället och påvisa att jag var väldigt intresserad.

Men tyckte att mäklaren var trevlig och informativ och flexibel inför påskrift av överlåtande avtal. Läs mer
  • 2020-09-06

Niklas L skrev om Hanna Hedlund en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Allt vara mycket smidigt och precis vad jag förväntade mig. Läs mer
    2020-09-16 Hanna H svarar Niklas L
    Tack för din rekommendation! Vi ses på tillträdet.
  • 2020-08-13

Micael T skrev om Hanna Hedlund en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jag sålde en lägenhet. Mäklaren var bra på att anpassa tiden och ge mycket tid åt sitt job. Läs mer
    2020-08-17 Hanna H svarar Micael T
    Tack för din rekommendation, vi ses framöver!
  • 2020-05-18

Birgitta E skrev om Hanna Hedlund en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Positiv, engagerad rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-05-19 Hanna H svarar Birgitta E
    Tack för ditt omdöme Birgitta :) Det har varit ära att få representera er och ert fina hus. Vi ses på tillträdet!
  • 2020-05-01

Erik R skrev om Hanna Hedlund en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Hanna har hjälpt till att sälja en enrummare i Hässelby Strand. Hon har varit mycket vänlig och tillmötesgående mot oss som säljare i en lite personligt ansträngd situation. Samtidigt har hon skött själva försäljningen på ett föredömligt professionellt sätt. Läs mer
    2020-05-03 Hanna H svarar Erik R
    Tack Erik för ditt omdöme, uppskattas massor. Grattis till försäljningen!
  • 2020-04-09

Madiha C skrev om Hanna Hedlund en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jag har nyligen köpt en bostadsrätt. Jag blev väl bemött av mäklaren som tog hänsyn till att jag inte kunde ta emot samtal på jobbet och då enligt mitt önskemål tog kontakt med annan anhörig för all kommunikation.

Flexibel och tillmötesgående! Läs mer
    2020-04-09 Hanna H svarar Madiha C
    Tack för ditt omdöme och återigen grattis till en jättebra bostad!
  • 2020-03-15

Gabriel D skrev om Hanna Hedlund en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Om man ska beskriva mäklaren med ett ord. professionell! Läs mer
    2020-03-16 Hanna H svarar Gabriel D
    Stort tack för ditt omdöme Gabriel, vi ses på tillträdet!
  • 2020-03-11

Moa skrev om Hanna Hedlund en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Superduktig och engagerad mäklare! Läs mer
  • 2019-11-11

Rolf Gunnar E skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mattias har sålt mitt medfarna hus i Spånga. Genom sina kontakter har han hittat köpare utan omfattande marknadsbearbetning och till villkor som passade oss utmärkt.Mattias har visat god anpassningsförmåga till våra önskemål från val av fikabröd till pris för försäljningsobjektet.
    Vi rekommenderar honom med glädje. Läs mer
    2019-11-14 Mattias Söderberg svarar Rolf Gunnar E
    Tack för omdömet! Kul att ni gillade Gustav Adolfsbakelsen dagen till ära. Jag önskar er all lycka i nya bostaden på Medsolsbacken!/Mattias
  • 2019-10-24

Ana S skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Hej!
    Mattias väldigt lugn och mycket tålamod när processen drog på tiden.
    Han ger stöd och vill hjälpa kunden så bra så möjligt.
    Ana Sauñe Läs mer
    2019-10-24 Mattias Söderberg svarar Ana S
    Tack för omdömet! Problem är till för att lösas. Önskar dig all lycka i nya lägenheten!/Mattias
  • 2019-10-23

Dritan S skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mattias Söderberg är en duktig mäklare . Vi kontaktade honom från en annons i Hemnet . Vi funderade att köpa e lgh i Jakobsberg och det fans en lgh i området . Tanken var att det kunde bli en snabb affär .
    Det gick riktig bra !
    Mattias hjälpte med allt .
    Inom 20 dagar vi hade lgh nycklar i handen och lgh är vår nu .

Tack do mycket Mattias Söderberg Läs mer
    2019-10-24 Mattias Söderberg svarar Dritan S
    Tack för det fina omdömet! Lycka till med nya boendet. Ni vet var jag finns om ni har några frågor eller funderingar i framtiden./Mattias
  • 2019-10-19

Imad Q skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jag sålt min bostad via mäklare Mattias Söderberg en väldet duktig mäklare , svarar alltid på mina frågor även kväller och helger
    Svara tydlig vänlig och engagerade, en mäklare som man önskar , jag rekommenderar honom till alla som vill gör bästa affär i marknaden och känner sig trygg på ett professionellt sätt . Läs mer
    2019-10-24 Mattias Söderberg svarar Imad Q
    Tack för omdömet och förtroendet att genomföra försäljningen av din bostad! Lycka till med ditt nya boende. Du vet var jag finns om du har några frågor eller funderingar i framtiden./Mattias
  • 2019-05-29

Oskar S skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Väldigt trevlig och bra mäklare! Läs mer
    2019-05-29 Johan S svarar Oskar S
    Stort tack Oskar för ditt fina omdöme.
  • 2019-05-26

Therese H skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Kunnig, bra och trevlig mäklare. Lätt att ha att göra med. Rekommenderas! Läs mer
    2019-05-29 Johan S svarar Therese H
    Tack Therese för ditt omdöme. Välkommen till Stenhamra.
  • 2019-05-13

Fredrik H skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Johan lyckades or i hamn en svår och utmanande försäljning på ett tryggt, kommunikativt och proffsigt sätt! Full pott! Läs mer
    2019-05-29 Johan S svarar Fredrik H
    Stort tack Fredrik för ditt fina omdöme.
  • 2019-05-07

Rebecka A skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Köpte villa på Ekerö.
    Snabb och smidig kontakt, seriös och engagerad. Läs mer
    2019-05-29 Johan S svarar Rebecka A
    Stort tack Rebecka för ditt fina omdöme.
  • 2019-05-06

Carin K skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Ett inkluderande och engagerat bemötande! Läs mer
    2019-05-29 Johan S svarar Carin K
    Stort tack Carin för ditt fina omdöme.
  • Melisa B

2019-03-19

Melisa B skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jag sålde min bostadsrätt via Robert Blomster och jag döper honom härmed till Mäklarnas Magiker ! För det han lyckades med är rent utav magiskt.
    Jag hade min lägenhet tidigare ute på Hemmet , då marknaden va som bäst för att sälja, med en av sveriges bästa Mäklare som vunnit massa priser osv osv men tackade nej till buden jag fick då det va alldeles för lite för min bostad då .
    Nu när jag skulle sälja min bostadsrätt med Robert hade vi alla ods emot oss. Jag hade en deadline att gå efter för att sälja min lägenhet , vi befinner oss i Januari (årets värsta månad typ!) och marknaden är som värst för den som säljer ! Men !
    Robert gör magi och säljer min lägenhet för mycket mer när marknaden är som värst jämfört när jag försökte sälja den då när marknaden va som bäst !
    Utöver att jag kan tacka han för 1M i vinst på en orenoverad 2a utanför vällingby/hässelby så är jag även välldigt tacksam och nöjd över hans flexibilitet , service, strategi och kontakt ! Jag fick blixtsnabbt svar på alla frågor och funderingar jag hade både innan , under och efter försäljningen. Massor med goda råd och tipps ! Och välldigt snabba och smidiga lösningar kring allt fr nyckelhantering till skriva på överlåtelseavtal , vilket inte är så lätt att anpassa sig till min kaotiska och pressade schema i övrigt .
    Att bara säga att jag är nöjd känns så svagt sagt , att bara säga att jag kan rekommendera honom varmt känns lite lame t o m - Jag säger att NI MÅSTE HA ROBERT SOM MÄKLARE , bättre får ni länge leta efter !
    Tack Robert , TACK ! Läs mer
  • Carolin F

2019-02-14

Carolin F skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Vi är mycket nöjda! Främst uppskattade vi att Jan är en mästare på att bemöta människor och hans erfarenhet som försäljare märks - på ett bra sätt. Jan har också varit tillmötesgående och hittat lösningar på allt vi har stött på. Enkel och snabb kommunikation. Läs mer
  • Erkut Ö

2019-02-12

Erkut Ö skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Hej sålde mitt radhus och hade Jan Lindström som mäklare. Jan är ärligt och rak på sak. JL handlade rättvist både mot mig som säljare och köparen. Att sälja ett hus är inte lätt och man drömmer ofta bort sig på vägen. JL hjälpte mig att vara realistisk och förstå hur marknaden ligger till och hur vi skall gå tillväga för att komma till en försäljning som gynnade mig. Tack JL gör ett bra arbete👍 Läs mer
    Jan L gillar detta
  • Sandrina C

2019-02-04

Sandrina C skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jag, mäklaren Robert Blomster och säljaren hade en överenskommelse om att ses i en lägenhet på Betsövägen 10 som jag redan tittat på för en sista visning och signering av kontrakt. Vid granskning av kontraktet och medförande dokument märkte jag att vissa moment saknades (t. ex. stod det i kontraktet som jag förväntades signera att jag fått tillgång till en aktuell energideklaration, vilket jag faktiskt inte fått). Vid poängtering av detta, liksom övriga önskemål om förtydligande i kontraktet samt en frågan om kommentar till bostadsrättsföreningens Betsövägens dåligt skötta ekonomi (med en skuldkvot som ligger på 8.8 och en belåning per kvadratmeter á 10 185 kr per kvadratmeter) - fick jag inget svar från mäklaren. När jag och min familj rest från Skåne till Stockholm enkom för den utlovade visningen av lägenheten och potentiella signeringen, märker jag plötsligt att mäklaren skickat mig ett fåordigt sms om att visningen är inställd. Ingen förklaring, ingen ursäkt. Givetvis har jag förståelse för att även mäklaren är utsatt för säljarens ombytlighet och att det är säljaren som har sista ordet om försäljning. Dock blev jag förbluffad över Robert Blomsters slappa hantering av situationen. Ett sms, några timmar innan visningen som jag lätt hade kunnat missa och begett mig till visningen ändå. När man ställer in någon typ av åtagande eller går tillbaka på ens ord finns en förväntan om att man åtminstone sköter det ordentligt, är tydlig och ursäktande, och än mindre när det här rör sig om ett såpass stort commitment som ett bostadsinköp och miljonbelopp är involverade. Ett sms duger helt enkelt inte och herr Blomster behöver visst jobba lite på sina people skills! Läs mer
    2019-02-05 Robert B svarar Sandrina C
    Hej Sandrina Cerda

Tråkigt att du är så besviken.

Energideklarationen är den senaste som finns och ligger som bifogad som pdf på nätet samt var tillgänglig på visningen.

Gällande föreningens ekonomi har jag förklarat för dig över telefonen redan tidigare.

Att du inte hade fått svar på ditt mail har helt enkelt att göra med att visningen blev inställd så säljaren inte vill sälja innan den öppna planerade visningen. Samt du efter det förklarat att du inte längre var intresserad. Mailet fick jag ca 2 timmar innan beskedet att visningen inte skulle bli av. Svar på alla frågor finns, inga konstigheter.

Om du inte svarat på mitt sms hade jag självklart ringt dig. Anledning till att jag smsade och inte ringde var att jag befann mig på en färja över Ålands hav med dålig täckning på väg hem från landstället. Ville meddela dig så fort som möjligt.

Du önskade se lägenheten igen med din pappa. Vi har haft mycket kontakt i en veckas tid och jag har besvarat alla dina frågor. Även i långa samtal över telefon.

Jag kan inte se att jag kan ha gjort på något annat sätt, känslan är att du endast är missnöjd med mitt jobb för att du inte fick köpa lägenheten.
    2019-02-05 Sandrina C svarar Robert B
    Jaha, så du visste om att energideklarationen var över 10 år gammal och därmed ogiltig, och ändå har du skrivit (eller bara inte ändrat) följande i kontraktet "Det finns en energideklaration avseende föreningens byggnad som upprättats för mindre än
    10 år sedan. Kopia av energideklarationen har uppvisats för köparen inför köpet och överlämnas till köparen i samband med undertecknandet av detta avtal" för köparen att signera? Det är irrelevant att du enbart erbjudit den senaste versionen som finns, kontraktet ska anpassas till verkligheten innan köparen förväntas signera.

Det är ditt jobb att svara på potentiella köpares frågor och särskilt i samband med kontraktpåskrivning. Du skickade även kontraktet med meddelandet att jag skulle vända mig till dig om jag hade några frågor. Du måste förstå att från min sida uppfattades det som oseriöst att inte få något svar på mina sista frågor innan kvällens avtalade privatvisning och sedan enbart få ett fåordigt sms (utan ursäkt) några timmar innan visningen om att ni inte kommer leva upp till det ni sagt. Oavsett om du är på Åland och jag i Skåne.

Jag är inte missnöjd med att jag inte fick lägenheten, nu känns det som tur i oturen. Utan som jag redan poängterat är jag missnöjd med din kommunikationshantering, som jag menar har varit slapphänt. Är det något i din senaste hantering här som du tycker förtjänar beröm?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-09-13

Tobias Å skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jag har både köpt och sålt med Robert Blomster på Mäklarhuset. Både gångerna har han överträffat alla mina förväntningar. Han har ett driv och engagemang som jag sällan skådat.

Därför vill jag rekommendera Robert till alla. Läs mer
  • 2018-09-12

Aksana S skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Robert är verkligen en proffsig mäklare, gäller både bemötande samt hantering av säljprocessen. Varmt rekommenderat! Läs mer
  • Sandra W

2018-03-23

Sandra W skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jag är jättenöjd, Jan levde verkligen upp till alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2017-12-03

Alexander R skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Ett varmt proffsigt bemötande. För stod mig som köpare vad jag var ute efter, snabb och effektiv mäklare. Är väldigt nöjd hittills Läs mer
  • Fernando A

2017-11-23

Fernando A skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    We had to chase him all the time we needed anything. We had some important issues with the apartment once started living, and he wouldn't help despite pretending to be interested in doing it. After a year, it is very unfortunate that we are still in the same situation and he hasn't responded. Läs mer
    Sandrina C, Lars K gillar detta
  • 2017-11-22

Ann-kristin I skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Informativ om mäklartjänsten, om eventuella tillkommande kostnader, informerade fortlöpande statusen av försäljningen. Proffsig, entusiastiskt och intensiv. Erbjöd utmärkt flyttfirma! Läs mer
  • 2017-06-07

Lena J skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Väldigt fint bemötande och förståelse. Mycket hjälpsam och snabb! Allt gick snabbt så plågan med att sälja sin bostad man bott i 17 år blev väldigt kort och nästan smärtfri :) Rekommenderar Jan som mäklare. Läs mer
    2017-06-07 Jan L svarar Lena J
    Tack ! Det var roligt att sälja er bostad och att det blev riktigt bra ! JL
  • 2017-03-18

Lisbeth A skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jättetrevlig tjej och mycket kompetens
    Inspirerande och flexibel
    Med vänlig hälsning, Lisa Läs mer
  • 2017-02-20

Eleni S skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Super proffsig och duktig mäklare! Läs mer
  • Ann-caroline L

2017-02-17

Ann-caroline L skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Kunnig och engagerad mäklsre. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2017-02-17

Margaretha B skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Allt det bästa; positiv, engagerad och smart! Läs mer
  • 2017-02-15

Athanasia P skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    En professionell bemötande av mäklare Läs mer
  • Alexander G

2017-02-15

Alexander G skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Driven och personlig mäklare! Bara + Läs mer
  • Roger A

2017-02-15

Roger A skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mäklaren Jan Lindström på Mäklarhuset var mycket kompetent, effektiv och trevlig person. Vi blev väl omhändertagna och informerades fortlöpande vad som skulle hända och göras under försäljningen av vårt hus. Allt utfördes smidigt och professionellt. Vi kan därför varmt rekommendera Mäklarhuset. Läs mer
  • 2016-11-16

Margaretha B skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Vänligt och korrekt och besvarade mina frågor. Precis som det skall vara. Läs mer
  • 2016-11-14

Desiree C skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    En mycket kompetent mäklare på alla sätt. Engagerad, lyhörd och lätt att få tag på. Läs mer
  • 2016-11-02

Elvir M skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Oerhört glad och positiv person. Lyckades leva upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Anna-Karin J

2016-10-31

Anna-Karin J skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Sålde min lägenhet via Robert Blomster på Mäklarhuset i Vällingby. Är mycket nöjd med hans insats och hur han marknadsförde objektet. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Ulrika R

2016-10-29

Ulrika R skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Vi valde att anlita Mäklarhuset i Vällingby vid försäljningen av vårt hus, vi är mycket nöjda med vårt val. Hela affären fick smidigt tack vare deras kompetens, proffesionalism och lyhördhet inför oss som kund. Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2016-10-28

Daniel G skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Trevlig men hade missat att handpenningen inte kommit fram. Vart lite struligt när vi skrev på Läs mer
  • Senida M

2016-10-27

Senida M skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mycket nöjd med samarbete och hjälp från mäklaren Läs mer

Mattias M skrev om Robert Blomster en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Lyhörd för kundens behov, kunnig, erfaren och hög tillgänglighet Läs mer

Maria Z skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Trevlig, närvarande och duktig. Läs mer

Thomas L skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mycket bra och professionell mäklare. Läs mer

Helen M skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Jag var mycket nöjd med service jag fick. Definitivt den bästa mäklaren jag har träffat! Läs mer

Mats L skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Kompetent mäklare, väldigt serviceinriktad och tillmötesgående Läs mer

Mikael H skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Seriös och professionell mäklare. Pålitlig och informativ. Läs mer

Johanna R skrev om Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mäklaren gav ett kunnigt och seriöst intryck! Läs mer
  • Sylvia B

2016-10-27