Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg

Stora Gatan 54, 193 23 Sigtuna — Visa karta

Välkommen till Sigtuna kommuns marknadsledande fastighetsmäklare - Mäklarhuset!

Under 2000-talet förmedlade Mäklarhuset flest villor i hela Sigtuna kommun (Källa: Värderingsdata) och vi kan stolt säga att vi är ett välkänt begrepp i området. Vi har förmedlat bostäder i Sigtuna, Märsta och Rosersberg med omnejd sedan 1940-talet och vi kan bostadsmarknaden här utan och innan.

Vårt mål på Mäklarhuset är att göra fastighetsaffären så enkel som möjligt för dig. Med fri värdering och rådgivning hjälper vi dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 531 kunder tycker om Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg

• 2020-07-23

Tobias O skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Helena hjälpte oss att hitta nytt boende när familjen växte och sålde vår bostadsrätt snabbt och enkelt med gott om tips och hjälp på vägen. Läs mer
  • 2020-07-23

Nathali W skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Helena är en mycket trevlig, duktig och kunnig mäklare man får förtroende för! Läs mer
  • Sofia O

2020-07-23

Sofia O skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Proffsig ut i fingerspetsarna. Skötte vår husaffär delvis på sin semester, men var klok nog att delegera så att vi hade en bra assisterande mäklare på plats också. Läs mer
  • 2020-07-03

ENISA D skrev om Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Jag vann en budgivning på ett hus på Barrvägen i Märsta förra året. Patrik Gotthold ringde mig för att boka möte med mig för kontraktsskrivning samt för att meddela att han var på väg till säljaren med kontraktet för att säljaren skulle skriva på. Säljaren var en mycket gammal man som inte kunde ta sig till mäklarens kontor. Patrik mejlade mig kontraktet efter vårt samtal och tidsbokning för kontraktsskrivning.

Senare samma dag ringde Patrik mig för att meddela att säljaren hade ändrat sig under Patriks besök pga vårt (mitt och min mans) utländska efternamn och valde att sälja huset till en finländsk ”landsman”. Jag frågade då Patrik om säljaren också var finländsk (han hade ju ett svenskt för-och efternamn), Patrik svarade att han inte var det. Jag tyckte att det var konstigt sagt, hur kan en finländare vara landsman med en svensk? Är inte finländaren lika utländsk som jag (som har föräldrar från Balkan men är född och uppvuxen i Sverige)? Jag kände mig illa behandlad av säljaren och trodde att säljaren var en rasist. Det var första gången i mitt vuxna liv som jag hade upplevt rasism riktat mot mig.

Några dagar senare blev jag uppringd av säljarens dotter som fick reda på vad Patrik hade angett för anledning till att hennes pappa hade valt bort mig och min man i sista stund innan han skulle skriva på kontraktet. Hon hade bett Patrik att ringa mig och be om ursäkt eftersom detta var Patriks påhitt, hennes pappa hade inget emot vår utländska bakgrund. De valde den andra spekulanten av en helt annan anledning. Eftersom Patrik inte ringde mig valde hon att ringa upp mig och be om ursäkt å Patriks vägnar eftersom hon tyckte att det var fult gjort av Patrik. Jag började gråta under vårt samtal, det kändes bra att få en ursäkt även om det inte var av rätt person.

Det hade varit mycket bättre om Patrik inte angav någon anledning till att säljaren ändrade sig, men istället valde han medvetet att såra mig. Vilken människa som helst med sunt förnuft förstår att det är sårande att antyda att en person blir bortvald pga rasistiska motiv. Patrik borde ha erkänt och bett om ursäkt, istället undvek han att svara på mina frågor via mejl när jag konfronterade honom och frågade om han medvetet sållar bort spekulanter med utländsk bakgrund från vissa bostadsområden. Jag har fortfarande inte fått någon ursäkt från Patrik eller från Mäklarhuset. Läs mer
    2020-07-10 Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg svarar ENISA D
    Tråkigt att höra att du känner dig dåligt behandlad m.m. Det är bra att du hör av dig. Det finns dock en del detaljer som är felaktiga och en del som gör mig konfunderad, så för att undvika missförstånd så föreslår jag att vi träffas eller hörs på telefon. Återkom till mig med förslag på tid.
  • 2020-06-28

Sivert K skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    En mycket bra mäklare. Ger henne det bästa betyg för stor hjälpsamhet och
    gott omdöme för hennes professionella
    sätt mot oss säljare. Då vi är i riskgrupp
    för corona har hon gjort allt för att vi ska vara skyddade. Försäljningen gick fort
    Hon är värd många rosor🌹🌹🌹
    MVH
    Inger o Sivert Karlsson Läs mer
  • 2020-06-19

Eivor S skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Dotterns första lägenhetsaffär sköttes prickfritt av Lina! Mycket kompetent och trevlig. Professionell i sitt bemötande vilket ledde till en snabb och smidig affär. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-06-18

Kristofer M skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Toppen. Affären gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-06-18

Leif E skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Helt underbar kunnig människa man känner sig trygg i hennes närvaro. Läs mer
  • 2020-06-15

Carl A skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    VI har sålt en villa i Sigtuna och blev väl omhändertagna av Helena Boman genom hela processen.

Då det gällde en stor affär var våra förväntningar högt ställde och de levde Helena Boman väl upp till.

Vi är sammantaget mycket nöjda med att vi valde Mäklarhuset och Helen Boman att genomföra vår försäljning. Läs mer
  • 2020-06-12

Johan S skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Sålt en Villa. Fick Patrik rekommenderad av min bank.
    Han gjorde ett utmärkt arbete. Kugn, saklig, påläst, förstående och lovade inte mer än han kunde hålla.
    Skulle utan tvekan använda Patrik igen om jag skulle sälja i Sigtunatrakten. Läs mer
  • 2020-06-10

Ellen K skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Helena var alltid tillgänglig och hade en mycket bra känsla för marknaden. Läs mer
  • 2020-06-02

Åsa L skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Villa i Sigtuna. Patrik är professionell, balanserad och erfaren. Har is i magen och nära kunden i dialog.
    Mycket nöjd! Skulle anlita honom och Mäklarhuset igen. Läs mer
  • 2020-05-27

Therese S skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi sålde vårt radhus och har bara gott att säga om Patrik. Trevlig, engagerad och hör alltid av sig tillbaka när man sökt honom. Läs mer
  • 2020-05-26

Wilaiporn S skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Köpte hus via Patrik Gotthold. Super trevlig hjälpsam och snäll mäklare. Vissa mäklare kan upplevas som arroganta och lite kort i sitt snack. Men det upplevde vi inte med Patrik. Bra bemötande och bra första intryck. Hade inte så höga förväntningar men ifall vi hade haft våra förväntningar så hade han levt upp till dem. Vi gillar mäklare som är rak och ärlig men måste samtidigt vara ödmjuk. Rekommenderar verkligen Patrik Gotthold vidare till andra köpare/säljare. Läs mer
  • 2020-05-25

Jenny S skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Har både sålt och köpt bostäder med Linas hjälp och allt har gått till på bästa sätt. Snabba och smidiga affärer. Har varit hjälpsam och alltid ett trevligt bemötande. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-23

Cajsa G skrev om Sven-Erik Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Bostadsrätt.
    Vi har blivit väl bemötta, regelbunden uppdatering. Läs mer
  • 2020-04-27

Calvin A skrev om Matilda Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Köpt en lägenhet i märsta. Mycket trevlig och aktiv mäklare. Är driven och målmedveten! Fötterna på jorden! Jag hade inga direkt förväntningar, bättre att ha ett öppet sinne innan man dömer ut någon.
    Min upplevelse var jätte bra!

Mvh Calvin Läs mer
  • 2020-04-23

Petra P skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Engagerad, effektiv och pålitlig! Läs mer
  • 2020-04-23

Karolina L skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi fick hjälp med att hitta ett hus. Fick all hjälp man kan få vid ett husköp och lite till. Fick alltid snabba svar vid frågor och funderingar. Är jätte nöjda med Lina på Mäklarhuset! Läs mer
  • Monica L

2020-04-16

Monica L skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi har sålt vår villa. Vi bemöttes av en mycket trevlig, kunnig och hjälpsam mäklare.
    Trots Coronatider gick försäljningen snabbt,säkert och smidigt. Läs mer
  • 2020-04-14

Anders C skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Fantastiskt trevlig och otroligt Professionell. Läs mer
  • 2020-04-14

Ilona B skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Lina hjälpte oss på ett fantastiskt sätt att sälja ett hus i Märsta. Informerade oss tydligt genom hela processen.

Mycket bra koll på omgivningen och alla steg som ska göras i en försäljning. Snabb respons när vi undrade något.

Rekommenderar att kontakta Lina om ni ska sälja! Läs mer
  • 2020-04-03

Adrian F skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi köpte en villa, har även försäljning av bostadsrätt på gång med Lina.

Hon är engagerad, tydlig, och förstående. Professionell men avslappnad och inger förtroende. Våra förväntningar var råd och stöd kring både köp och försäljning då vi inte är särskilt erfarna och har upplevt en väldigt smidig process hittills. Läs mer
  • Yvonne L

2020-04-02

Yvonne L skrev om Matilda Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Har sålt mitt hus efter 32 år. Skedde med en viss vånda. Blev väl bemött av Matilda som jag tyckte var lätt att prata med och som förstod vilken typ av köpare jag önskade och som med fingertoppskänsla såg till att jag fick det.

Slutfasen blev positiv, vilket till stor del var Matildas förtjänst. Läs mer
  • 2020-04-02

Magnus A skrev om Matilda Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi köpte hus genom Matilda. Hon gjorde ett mycket professionellt jobb och gav mycket god service. Kändes tryggt! Läs mer
  • 2020-03-27

Kjell P skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Sålt villa, Patrik alert och bra på alla sätt, mkt proffisionell försäljningen gick över förväntan, jag och min syster är mkt nöjda👍 Läs mer
  • 2020-03-26

Kristina L skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Sålt fastighet som dödsbodelägare. Patriks bemötande väldigt informativ, ärlig, snabb på att återkoppla, jag känner mig trygg i affären och har inga dom helst tvivel att allt är ok. Läs mer
  • 2020-03-25

Maria E skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Trevligt bemötande, kunnig och effektiv vid försäljning av vår villa. Läs mer
  • Kent N

2020-03-24

Kent N skrev om Matilda Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Matilda har sålt min bostadsrätt i Märsta. Hon agerar proffisionellt, utan att. stressa fram en köpare, metodiskt skötte hon sitt uppdrag enligt mina förväntningar på snabb bra affär. Vänligen Kent Läs mer
  • 2020-03-21

Valbona D skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Hej.
    Jag har köpt min lägenhet med hjälp av Helena Bohman. Hon är jätte bra mäklare.
    Jag ska rekommendera henne till mina kompisar Läs mer
  • 2020-03-21

Albert D skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Jag har köpt lägenhet. En kompis av mig rekommenderar Helena Bohman.
    Hon är jätte bra mäklare Läs mer
  • 2020-03-19

Stefan V skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Helena hjälpte mig och min fru att köpa vår första bostadsrätt. Hon var mycket hjälpsam, trevlig och bemötte oss väldigt väl. Hon fick oss att känna oss trygga med köpet. Jag och min fru rekommenderar hjärtligt Helena Bohman. Läs mer
  • 2020-03-09

Kristian E skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Sålt en 3:a med Helena. Hon var mycket lugn, hjälpsam och professionell genom hela processen. Läs mer
  • 2020-03-08

Roxana-florentina V skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Helena hjälpte oss köpa vår första bostadsrätt! Hon var otroligt hjälpsam, kunnig och duktig på att få oss känna oss bekväma. Hon är en riktig problemlösare! ¹ Läs mer
  • 2020-02-26

Saara P skrev om Matilda Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Har köpt en bostad i Rosersberg för 1240 000 SEK.
    Hon var jätte trevlig och svarade på alla mina frågor.
    Totalt år hon helt fantastisk märklare. Läs mer
  • 2020-02-20

Emma S skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Har köpt Körsbärsvägen 1.
    Lina är en mycket trevlig, avslappnad och jordnära mäklare. Man blir omedelbart bekväm i hennes sällskap och jag upplever henne som ärlig och transparent.

Hon var lite stressad dock, upplevde jag. Lite mer lugn i sin framtoning så hade jag givit högsta betyg.

Vi gjorde också en bra affär via Lina, vilket ger extra högt betyg.

:-) Läs mer
  • 2020-02-16

Lennart J skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi fick från start ett gott intryck av Patrik.
    Han hjälpte oss med hela processen från start till mål
    Vi rekommenderar honom varmt Läs mer
  • 2020-02-13

Handrin H skrev om Patrik Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Bra mäklare som brinner för sitt jobb Läs mer
  • 2020-02-12

Kenth H skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Jag blev mycket bra bemött av mäklaren, professionellt, vilket gjorde mig lugn, som husköpare för första gången i mitt liv. Lätt att få tag i när det fanns frågor som ville ha svar. Bra info/genomlysning när kontraktet skulle skrivas. Med andra ord, mycket nöjd med allt från början till slut (eller början på något nytt). Tack! Läs mer
  • 2020-02-12

Sylvia A skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Jag har fått bra service och svar på de flesta frågorna som uppkommit. Läs mer
  • 2020-02-10

Patrice W skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Jag köpte en 2a av Lina samtidigt som hon även sålde min etta.
    Lina va väldigt pedagogisk å till mötesgående med allt. Då jag för första gången sålde en lägenhet så var hon till stor hjälp. Skulle jag få för mig att flytta igen så skulle jag aldrig kunna välja någon annan mäklare än Lina. Läs mer
  • 2020-02-07

Stina G skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Proffsig, rak och med stor uppgiftsglädje lotsade Lina oss genom affären. Väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-02-07

Pavil A skrev om Matilda Gotthold en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Köpte dn lägenhet i märsta, Matilda hade väldigt god bemötande, allt var bra! Läs mer
    2020-02-07 Matilda G svarar Pavil A
    Tack Pavil och välkomna till kommunen! :-)
  • 2020-02-03

Danijel L skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Väldigt hjälpsam, alltid tillgänglig och en riktig bra bemötande. Läs mer
  • 2020-02-02

Sarah K skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi har köpt hus som Lina ansvarade för försäljningen på.
    Lina har alltid varit tillmötesgående och tillgänglig på frågor av alla dess slag samt alltid sett till att huset varit tillgängligt för oss och olika hantverkare då huset var i stort renoverings behov innan inflyttning osv.
    Lina har gjort ett utomordentligt bra jobb och haft ett fantastiskt bemötande till oss som köpare på alla sätt och vis.
    Stort tack för en lyckad bostadsaffär!! Läs mer
  • 2020-01-28

Clara A skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Engagerad mäklare med en sympatisk approach Läs mer
  • 2020-01-27

Anita L skrev om Sven-Erik Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Saklig information. Vänligt bemötande. God tillgänglighet för frågor. Läs mer
  • Anki L

2020-01-27

Anki L skrev om Sven-Erik Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Sålde mitt föräldrahem och blev mycket väl omhändertagen - proffsigt över hela linjen.
    Har gjort affärer tidigare med Mäklarhuset så valet var enkelt. Läs mer
  • 2020-01-26

Birgitta L skrev om Lina Gustavsson en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi har sålt vårt hus och fått bästa hjälpen av Lina.
    Stort engagemang och bra tips och råd under processen.
    Linas bemötande och återkoppling är professionellt. Läs mer
  • 2020-01-26

Östen A skrev om Helena Bohman en del av Mäklarhuset Sigtuna Märsta Rosersberg
    Vi sålde ett enplanshus i Märsta.
    Helena Bohman är proffsig och kunnig. Hon hade svar på all frågor vi ställde, gav bra information och var väldigt hjälpsam. Vi fick stort förtroende för henne. Läs mer

Stora Gatan 54, 193 23 Sigtuna