Fastighetsbyrån Märsta

Nymärsta Gränd 4, 195 30 Märsta — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån strävar mot att ge både köpare och säljare en positiv upplevelse i bostadsaffären. Från vår sida innebär det personligt engagemang och affärsmässighet i varje unik affär. Vi har också verktygen och kunskapen som krävs för att göra bostadsaffären enkel, trygg och framgångsrik!

Märsta är ett expansivt område tack vare det växande logistikområdet i Rosersberg och närheten till Arlanda - och hela världen. Detsamma gäller bostadsmarknaden och vi följer utvecklingen med spänning.

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet här i Märsta är du alltid välkommen förbi vårt kontor på en pratstund!

Läs vad 674 kunder tycker om Fastighetsbyrån Märsta

• 2020-06-01

Anders A skrev om Ros-Marie Kokkonen en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Mycket erfaren. Fick utmärkt hjälp genom hela processen Läs mer
  • 2020-05-29

Isac L skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Emma är en energifylld mäklare som jobbar hårt för att tillgodose dina behov som säljare. Hon ger ett professionellt intryck och lyckades få till en bra affär som alla partner kände sig nöjda med, trots tuffa förutsättningar. Läs mer
  • REEM S

2020-05-21

REEM S skrev om Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Engagerad, seriös, flexibel och målmedveten!
    Victor hjälpte min familj köpa sitt första boende någonsin. Vi kände oss trygga genom hela processen. Tack, Victor! Läs mer
  • 2020-05-20

Funda Inan C skrev om Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Super trevlig och duktig.
    Tack för all hjälp. Läs mer
  • 2020-05-02

Thi Huong D skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Hon var snabb och effektiv samt engagerande. Läs mer
  • Vivianne J

2020-05-01

Vivianne J skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Sålt en bostadsrätt i Sigtuna, allt har fungerat smidigt och bra.
    Mäklaren har varit bra med att informera alla turer i försäljningen så jag har känt mig trygg.

Summa sumarium, så är jag nöjd. Läs mer
  • 2020-04-28

Adelaide R skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Jag köpte ett radbus via Carina, mötes med snabbt svar och nyttig information från början. Väldigt bra kontakt och hjälpsam har hon varit från start till slut. Carina överträffade mina förväntningar av vad en mäklare bör göra, lösningsorienterad som hon är fanns det inget problem vi möte som inte kunde lösas med sådan finess som Carina gjorde.

Jag rekommenderar henne starkt till andra inom området. Väldigt nöjd! Läs mer
    2020-04-29 Carina H svarar Adelaide R
    Tack Adelaide! Visst är det bra att vi har så många kontor runt om i landet så man smidigt och lätt kan få hjälp av andra fastighetsmäklarkollegor :)
    Varmt lycka till i nya bostaden och välkommen till kommunen!
  • 2020-04-25

ANNA G skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Jag är väldigt nöjd med samarbetet med Maria Lincoln!
    Maria är en skicklig mäklare som är trevlig , kunnig ,kompetent ,trygg och väldigt professionell dessutom hon är glad och positiv person som är lätt att jobba med. Hon gör allt på bästa sätt för både säljaren och köparen. Det jag uppskattar allra bäst är hennes tillgänlighet. Hon är alltid där när man behöver ställa frågor och är snabb på att återkoppla. Hon gör allt arbete med att sälja lägenheten själv och säljaren behöver inte tänka på någonting!
    Kompetent mäklare som jag varmt kan rekomendera till alla som vill sälja en lägenhet!!!!!!!! Läs mer
  • 2020-04-22

George M skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Engagerad, kunnig och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-04-11

Shler A skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Vi har både sålt och köpt ny bostad med hjälp av Erik Wennberg på fastighetsbyrån i Märsta. Vi kan tveklöst rekommendera Erik ifall någon vill sälja sin bostad. Bra och professionellt bemötande, vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-04-10

Björn B skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Toppen mäklare, professionellt bemötande! Läs mer
  • 2020-04-05

Leif N skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Köpt en brf, 1 rum och kök.
    Kicki har visat oss flera lägenheter och alltid bemöt oss på korrekt sätt.
    Hon har agerat utifrån säljarens och köparens bästa.
    All pappersexercis och kontakt med respektive bank sköttes på ett utmärkt sätt.
    Kicki har skött sitt uppdrag med den äran.
    Kan varmt rekommendera henne.. Läs mer
  • 2020-03-20

Kevser B skrev om Ros-Marie Kokkonen en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Köpt bostadsrätt på Södergatan. Ros-Marie har varit till hjälp under hela processen. Snabb med återkoppling och allt gick väldigt smidigt. Läs mer
  • Max B

2020-03-18

Max B skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Väldigt professionell i sitt yrke, och alltid med ett leende på läpparna. Läs mer
  • 2020-03-18

Maria W skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Sålt lägenhet 2a.
    Lättsam mäklare med professionellt bemötande. Läs mer
  • 2020-03-12

Fredrik H skrev om Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Viktor skötte affären proffsigt och gjorde min två intressant för många spekulanter. Läs mer
  • 2020-03-11

Reza A skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Hon var super trevlig med bra erfarenhet. Läs mer
  • 2020-03-06

Tetiana K skrev om Ros-Marie Kokkonen en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Jag köpte en bostadsrätt jag är jättenöjd . Tack. Läs mer
  • 2020-03-03

Abraham Z skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Carina har förmedlat både försäljningen av min nuvarande bostadsrätt och köpet av en ny bostadsrätt.

Jag har under våra kontakter lärt känna Carina som en korrekt, kommunikativ, noggrann och inte minst som en effektiv mäklare.

När man står inför en så viktig affär som köp och försäljning av en bostad är gör man nog bäst i att försöka hålla fötterna på jorden hellre än att hemfalla åt önsketänkande och solskenskalkyler.

De beräkningar och belopp som värderingssamtalet med Carina resulterat i har dock visat sig vara realistiska.

Kort och gott:
    både köp och försäljning hade knappast kunnat få ett snabbare och bättre förlopp!

// Abraham Zuiderveld Läs mer
    2020-03-03 Carina H svarar Abraham Z
    Tack Abraham, vad roligt att du är nöjd! Det var trevligt att få förmedla både den bostad du köpte samt få förtroendet att förmedla försäljningen av din lägenhet.
  • 2020-03-02

Dalia G skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Jag köpte radhus. Maria va väldigt engagerad trevligt och hjälpsam vi fick direkt svar när vi undrade något. Glad och trivs med det hon gör. Läs mer
  • 2020-03-02

Jonas I skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Emma har skött affären strålande! Hon har klivit in och stöttat där det behövts och engagerat sig i att få till en så smidig och bra affär som möjligt. Läs mer
  • Panagiota K

2020-03-02

Panagiota K skrev om Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Ambitiös, aktiv, seriös och snygg!😄 Läs mer
  • Yulia R

2020-03-02

Yulia R skrev om Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Victor är en otroligt professionell, engagerad, kompetent och trevlig mäklare som vi kan starkt rekommendera. Vi har försökt sälja vår fina lägenhet under ett halvår med en annan mäklare och märklarbyrå. Vi fick bud, men inte det vi riktigt önskade. Victor lyckades få vår lägenhet såld på drygt två dagar! Till super trevliga människor och pris som vi önskade! Oerhört nöjda och tacksamma. Bästa mäklaren! ⭐⭐⭐⭐⭐ Läs mer
  • 2020-02-23

Viktoria J skrev om Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Han är konflikträdd och osäker. Vill endast sälja. Dåligt bemötande mot mig som köpare.

Så länge jag var ”med på noterna”, trevlig hjälpsam etc. Men när jag kommer med frågor etc. Då lägger han ansvaret på mig alt. säljaren. Läs mer
  • 2020-02-20

Johan Erik D skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Vi har sålt vårt hus och fick mycket bra service och engagemang från Erik. Eriks fina arbete bidrog till att vi gjorde en bra och smidig försäljning. Läs mer
  • 2020-02-19

Beatrice S skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Emma gjorde ett fantastiskt jobb och sålde vår bostad snabbt och smidigt, precis som vi ville. En otroligt duktig och trevlig mäklare. Läs mer
    2020-02-19 Emma K svarar Beatrice S
    Hej Beatrice,
    Tack, glad att jag kunde uppfylla era förväntningar :)
    /Emma
  • 2020-02-10

Monica H skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Carina har ett trevligt sätt. Hon är snabb, kunnig och noggrann. Jag är mycket nöjd med hela processen. Läs mer
    2020-02-10 Carina H svarar Monica H
    Tack så mycket Monica! Det var ett bra samarbete!
  • 2020-02-10

Rachawan Y skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Hon har bra ansvar och jobbar utifrån kunds behov.
    Jag är nöjd med tjänsten . Läs mer
    2020-02-11 Emma K svarar Rachawan Y
    Hej Rachawan,
    Kul att höra att du är nöjd, jag hoppas du ska trivas i din fina lägenhet :)
  • 2020-02-09

Daniel I skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Erik sålde mitt hus, vänlig, seriöst och aktivt bemötande. Skötte affären smidigt och bra. Läs mer
  • Jennifer B

2020-02-03

Jennifer B skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Jag sålde en lägenhet.
    Från start har Emma varit glad, driven och positiv. Jag har alltid känt hopp efter jag pratat med henne även om jag efter bakslagen vi fick kände hopplöshet.

Tycker Emma har varit helt fantastisk och så mycket bättre än jag förväntat mig (jämfört med de få mäklare jag haft kontakt med innan är hon allt och dom inget).

Hon är snabb på att komma med info & svar om jag haft frågor. Hon är kunnig och påläst. Alltid legat några steg före och jag känner att det aldrig stått still även när det inte gått som vi velat.
    Aldrig känt mig riktigt orolig med henne vid min sida igenom detta!

Skulle verkligen rekommendera henne till andra jag känner :) Läs mer
    2020-02-07 Emma K svarar Jennifer B
    Stor tack snälla Jennifer, det glädjer mig verkligen! :)
  • 2020-02-02

Niclas T skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    nåbar
    kunnig
    problemlösare Läs mer
  • 2020-01-28

Clara A skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Engagerad och driven mäklare med kunden i fokus Läs mer
    2020-01-29 Carina H svarar Clara A
    Tack Clara! Så kul att ni hittat ert hus på landet så jag fick förmedla ert radhus.
  • Jenny K

2020-01-21

Jenny K skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Emma Kafle har hjälpt mig att sälja min bostadsrätt och den service hon givit mig är obeskrivligt bra! Kunde inte ha varit mer nöjd och rekommenderar Emma till alla som önskar en trygg affär med en mäklare som ger det lilla extra. Läs mer
    2020-01-21 Emma K svarar Jenny K
    Tack Jenny, vad glad jag blir :)
    Stort tack för förtroendet att få hjälp dig med din bostadsaffär!
  • 2020-01-15

Bo N skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Sålt bostadsrätt, det blev en fantastisk bra upplevelse hur duktigt och proffsig Carina arbetar . Läs mer
    2020-01-15 Carina H svarar Bo N
    Tack Bosse vi var ett bra team!
  • 2020-01-14

Ulf Niclas P skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Vi sålde vårt hus genom Erik Wennberg.
    Vi har tidigare haft kontakt med Erik gällande köp av tomt och fick från början ett mycket gott intryck av honom och hans engagemang.
    Rekommenderar Erik starkt. Läs mer
    2020-01-22 Erik W svarar Ulf Niclas P
    Tack för de fina orden, det var ett rent nöje att få hjälpa er i denna stora affär! :)
  • Tommy Kjell E

2019-12-22

Tommy Kjell E skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Köpt en villa. Proffsigt bemötande och aldrig några problem att få tag på vid frågor. Mäklaren levde upp till 100% av vår förväntan. Läs mer
    2020-01-07 Emma K svarar Tommy Kjell E
    Tack snälla Tommy! Jag hoppas att ni kommer trivas i ert nya boende :)
    /Emma
  • 2019-12-21

Lilja Ulf L skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Vi har köpt en bostadsrättslägenhet. Kicki uppträdde med omsorgsfullt bemötande, kollade/följde upp, kommunicerade. Läs mer
  • 2019-12-06

Maud E skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Sålt ett kjedjehus i steningehöjden märsta
    Mäklaren har varit bra Läs mer
  • Karl Johan Fredrik S

2019-12-04

Karl Johan Fredrik S skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Alltid glad och väldigt driven!
    Uppfyllde alla förväntningar.

Topp klass! Läs mer
    2020-01-09 Emma K svarar Karl Johan Fredrik S
    Det glädjer mig, stort tack Fredrik! Tack för förtroendet att hjälpa er med er bostadsaffär :)
  • 2019-11-29

Eva V skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    För två år sedan köpte jag min lägenhet och hade kontakt med Kicki. Då jag nu skulle sälja min lägenhet kom jag ihåg hennes positiva sätt och kontaktade henne. Nu har jag sålt här i Sigtuna. Hon är tydlig och förklarar bra. Ett varmt och förtroendegivande förhållningssätt. Lätt att skapa en relation till. Känner att jag kan fråga och prata om allt jag önskar. Jag har rekommenderat henne till andra som ska göra lägenhetsaffärer. Läs mer
  • 2019-11-28

Marcus S skrev om Ros-Marie Kokkonen en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Sålt vår lägenhet med hjälp av Ros-Marie och hon har skött allting perfekt. Från bemötande och kontakt till kontraktsskrivning och budgivning. Gick fort att få ett säljkontrakt påskrivet. Läs mer

Jan N skrev om Cecilia Pattyranie en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    När vi la vårt andra bud med villkoret att vi skriver avtal så var det ok, ett dygn. Sedan dök det upp flera intresserade så vi fick inte skriva avtal. Då ville vi ta tillbaka budet men fick inte göra det enligt Cecilia. Hon blev väldigt stressad av det.
    Vi har frågat andra mäklare om förfarandet och får besked om att bud med villkor är helt normalt och i vårt fall så skulle det dragits tillbaka. Läs mer

Ewa-pernilla N skrev om Cecilia Pattyranie en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Vi köpte en BRF. Vi lade det första budet, Cecilia ringde och sade att om vi höjden100.000kr så skulle vi skriva kontrakt dagen efter. Vi höjde vårt eget bud, men dagen efter när jag ringde för att veta tid för kontraktsskrivning hade hon bokat in 2 visningar till. Jag ville då dra tillbaka vårt andra bud men lämna det första budet, hon sa då att vi inte fick göra så.

Har hört av andra mäklare efter detta att hennes sätt var olagligt.

Fruktansvärt upprörd och förbannad, men vi ville ju ha boendet så kunde inte hoppa av för att slippa henne. Läs mer

Cecilia S skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Erik är proffsig, kunnig och tillmötesgående. Han gör alltid det där lilla extra som jag som kund uppskattar enormt. Läs mer

Fatma A skrev om Ros-Marie Kokkonen en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Jag har köpt en lägenhet och vilken stjärna är du Ross-Marie!!
    Alltså jag hade aldrig mött med en sån mäklare när vi letade efter någon lägenhet. Hennes beteende till oss så magisk, hon spred glädje och man kände sig trygg med henne utan tveka.

Jag hade inte så högt förväntning men hon ändrade hela mina fördomar. Hon är bara en stjärna!!

Sammanfattningsvis, jag och min man var så nöjda från det första träffen. Vi fick alltid svar på våra frågor, vi fick alltid träffa med hennes glada ögon och kände oss säkra/trygga kring vårt köp av lägenheten. Läs mer
  • 2019-11-24

Jörgen L skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Hej. Erik gjorde ett strålande arbete med vårt köp av bostad. Tydlig och vänlig dialog med god uppföljning. Läs mer
  • 2019-11-19

Marina E skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Engagerad, aktiv och i ständig dialog. Läs mer
  • 2019-11-17

Nina B skrev om Cecilia Pattyranie en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Cecilia har funnits till hands för oss under hela försäljningsprocessen. Hon är snabb i sin kommunikation och ger raka, bra och förklarande svar på våra frågor. Vi har bollat många tankar och ideer med henne och hon har varit ett bra stöd inför beslut.
    Vi kan verkligen rekommendera Cecilia!
    Hon är en erfaren mäklare med ett stort hjärta. Läs mer
    2019-11-17 Cecilia P svarar Nina B
    Nina och Christer, tack för fina rekommendationer! Det har varit ett rent nöje att få haft er som uppdragsgivare. Alltid så positiva och lösningsorienterade i såväl med som motgångar under försäljningsprocessen! Önskar er all lycka!
  • Christopher N

2019-11-15

Christopher N skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Sålt vår lägenhet belägen inom rätt trögsålt område.
    Maria var oerhört proffsig. Hon hade ett högt tempo, bra driv, otroligt engagerad samt flexibel efter våra behov.
    Det gick alltid att nå henne och man kände sig verkligen prioriterad som kund.
    Jag kan starkt rekommendera Maria till andra som letar efter en engagerad och professionell mäklare. Läs mer
  • 2019-11-13

Hans W skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Köpt villa i Sigtuna.
    Vi har blivit väl bemötta och snabbt fått svar på de frågor vi ställt.
    Allt har gått smidigt och Kicki har väl uppfyllt våra förväntningar. Läs mer
Ros-Marie Kokkonen
Kicki Gillbrand