Fastighetsbyrån Sigtuna

Fastighetsbyrån Sigtuna

Letar du efter en fastighetsmäklare i Sigtuna? Då har du kommit rätt!

Vårt mål är att skapa en bra bostadsaffär för alla inblandade genom personligt engagemang och affärsmässighet. Våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån och vår kännedom om Sigtunas bostadsmarknad gör att du kan känna dig trygg med att anlita oss inför din fastighetsaffär.

Tack vare många nya arbetstillfällen i Rosersbergs logistikområde och på Arlanda växer kommunen, och så också behovet av bostäder. Därför satsar vi även på att förmedla nyproduktion i området, men vi har inte tagit energi från vårt arbete med privatpersoner.

Har du frågor eller tankar om boende i Sigtuna? Kom gärna förbi och prata med oss så ska vi berätta hur vi kan hjälpa just dig!

Läs vad 773 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sigtuna 2

• sålde sitt hus med hjälp av Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    • Märsta - Nordöstra
    2021-05-14
    Lugn & trygg försäljning. Kicki är alltid anträffbar och ger uppdaterad information hela vägen.
  • sålde sitt hus med hjälp av Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    • Sigtuna - Munkholmen
    2021-05-11
    Kicki har på ett fullkomligt föredömligt sätt hjälpt oss att sälja huset! Hon är en mycket erfaren mäklare som hela tiden informerat och guidat oss genom försäljningen. Alltid väl förberedd och ett steg före. Vi kan varmt rekommendera henne!
    2021-05-07
    Vi har sålt vårt radhus med hjälp av Victor som överträffade våra förväntningar. På ett proffsigt och kunnigt sätt genomförde han försäljningen av vårt radhus till ett nytt rekordpris i området.
    Vi är mycket nöjda med hela processen och kan med varm hand rekommendera Victor, stort tack!
    2021-05-07
    Sålt min villa
    Emma är en mycket kompetent och seriös mäklare med engangemang och trevligt bemötande så jag kan verkligen rekommendera Emma till alla mäklartjänster i denna bransch!
  • skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    2021-05-01
    Praktisk, kunnig, tillmötesgående när jag sålde min bostadsrätt i Sigtuna. Inga frågor kändes dumma att ställa, tydlig struktur på upplägget av försäljningen. Rekommenderar Carina Helin varmt till den som behöver en mäklare. Dessutom hade vi trevligt också!
    Tack Maria för jättefint och trevligt samarbete! Carina Helin
    2021-05-01
    Rak och bra, supersnabb i kommunikation, rekommenderad varmt.
    2021-04-30
    Praktisk, kunnig och lätt att kommunicera med i samband med försäljningen av min bostadsrätt.
    Alla konstiga frågor jag hade fick jag snabbt svar på.
    Trevliga och effektiva möten. Jag rekommenderar henne varmt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    2021-04-13
    Har sålt en bostadsrätt och Maria har helt svarat upp på mina förväntningar på en duktig mäklare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    2021-04-10
    Det har varit ett nöje att få Maria Lincoln till mäklare när jag nu flyttar till en fin lägenhet i Valsta/Märsta. Hon är trevlig, kunnig och kreativ i sin yrkesutövning, därigenom en troligen omistlig hjälp i traktens pågående expansion.
    2021-04-07
    Emma sålde ett äldre historiskt hus åt mig.
    Jag fick ett mycket fint bemötande som levde väl upp till mina förväntningar och en bra bit till.
    Mycket bra samarbete och bra service.
    2021-03-16
    Vi har sålt vårt hus med hjälp av Victor som på ett mycket proffsigt sätt satte sig in i allt om huset, med ett trevligt o sakligt bemötande men framförallt lyhörd både mot oss o spekulanterna. Välplanerade täta kontakter och uppdateringar
    genom hela affären, och som genomfördes från start till kontrakt på två veckor och dessutom till nytt rekordpris för Rosersberg.
    Vi rekommenderar Victor alla dar i veckan. Stort tack !!
    2021-03-15
    She is fantastic in her work. She works very systematically. We were feeling very comfort when when were working with her.
    everything was very smooth.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    2021-03-10
    Han var inte engagerat
    Ingen intresse när vi fick ostädad lägenhet som enligt kontrakten skulle vara ren och tom. Jämfört med andra mäklarbyrån så kände vi inte oss väll bemötande
    2021-03-10
    Köpte en bostad. Hon var snabb med respons och tydlig.
    2021-02-24
    Har bara bra erfarenheter efter att ha sålt ett hus med hjälp av Erik. Han är ger ett otroligt ärligt, erfaret och avslappnat intryck och är fantastiskt kunnig på den lokala marknaden.

Erik har varit tillgänglig och hjälpsam under hela processen, kan inte nog rekommendera honom!
    2021-02-17
    Carina var ordentlig, noga samt tydlig med hur försäljningsprocessen fortlöpte. Inga konstigheter och rekommenderar Carina till andra säljare

Säljare av bostadsrätt
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    2021-02-16
    Jag har inte träffat honom så många gånger men det har varit bra.
    2021-02-13
    Sålt en jättefin lägenhet i Märsta.
    Mäklaren var toppen,duktig,kunnig
    samt trevlig.Blev bättre än jag trodde
  • Mila B
    2021-02-12
    En tydlig rådgivning och vägledning genom alla steg i försäljningen , ett effektivt och snabbt genomfört arbete samt ett trevligt och professionellt bemötande.
    • Steninge Slottsby
    2021-02-12
    Vid köp av hus så var Erik tillmötesgående och serviceinriktad Uppskattade hans återkoppling med oss under hela processen. Han var alltid tillgänglig.

Dock blev vi besvikna på att en annan spekulant kunde lägga ett bud över vårat bud även om vi muntligen trodde att vårt bud hade blivit accepterat av säljaren. Detta händelseförlopp tycker vi att Erik kunde ha informerat oss om tidigare och hanterat bättre. Detta blev en besvikelse men till slut kunde vi genomföra köpet ändå, dock med ett högre bud.
  • köpte sitt hus med hjälp av Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    2021-02-11
    Han kan hjälpa köpare för priset menar jag, när jag ska köpa innan visning.
    2021-02-10
    Kunnig,supertrevlig, påläst, tillmötesgående.
  • sålde sitt hus med hjälp av Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    2021-02-10
    Empatisk , Engagerad, gav det lilla extra som behövdes vid försäljningen,
    Mycket nöjd!
    2021-02-05
    Jag fick hjälp av Emma att för sälja min bostad. Jag träffat flera först förra året under vår för att få råd att hemförsäljning. Hon är kunnig, engagerad och proffesionellt, därför bestämde jag mig att få hjälp av henne.
    Förväntningar var sälja bostaden med bra pris. Den är sålt för bra pris som både jag och köpare är nöjda.
    Det tog tid att sälja min bostad pga pandemi, men även under den svåra tiden, gav hon sin tid och fortsatte kontakta kunder samt visat bostaden till kunder igen och igen.

Stort tacksam för Emma!

I strongly recommend Emma if you want to buy or sell your apartment or vila.
    2021-02-03
    Nej är inte riktigt nöjd ! Har inga vinster i lägenheten !!
  • köpte sitt hus med hjälp av Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    • Sigtuna - Tilsjödal
    2021-01-31
    Mycket proffsigt bemötande klass på mäklare i Sigtuna kommun
    • Sigtuna - Björkbacka
    2021-01-30
    Köpte villa via Erik, mycket nöjd med service, engagemang och kunskap.
    • Sigtuna - Björkbacka strand
    2021-01-22
    Vi sålde vår villa i Sigtuna och det gick fortare än vi kunnat föreställa oss. Victor har jobbat ihärdigt och med bra kommunikation hela tiden. Han gav oss rådet att använda styling innan fotograferingen och vi är glada att vi följde rådet, bilderna blev fantastiska! Han är dessutom en trevlig, glad och hjälpsam kille som vi haft förtroende för genom hela processen.
    • Steningehöjden
    2021-01-13
    Fantastiskt bemötande från första mötet. Alltid tydlig och rak i sin kommunikation. Vi köpte ett nytt hus med Emma som mäklare och det kändes självklart att hon skulle vara den som sålde vårt. Rekommenderar verkligen Emma!
    2021-01-12
    Emma är en perfekt mäklare, hon beskriver och förklarar allt som man inte förstår i en fastighets affär
    • Sigtuna - Björkbacka
    2021-01-12
    Köpte en villa med Erik som mäklare. Vi har blivit väl bemötta av Erik och är nöjda med tjänsten han erbjudit.
    2020-12-26
    Han är den bästa killen, trevlig och duktig
    2020-12-21
    Emma har hjälpt oss med att sälja vår villa. Emma har hela tiden varit tillgänglig och har alltid kunnat ge svar på våra frågor och funderingar. Är det något hon inte kunnat svara på direkt, har hon tagit sig tiden att ta reda på efterfrågad information.

Budgivningsprocessen var kort och intensiv, och Emma lät oss hela tiden vara delaktiga i allt som hände. Hon gav oss ärliga och professionella åsikter från dag ett, från det att vi började diskutera en eventuell försäljning, till att huset var sålt och kontraktet påskrivet.

Det har varit enkelt att samarbeta med Emma, en positiv, kunnig och engagerad mäklare!
    Tack snälla David för ett gott samarbete och förtroendet! :) Emma Kafle
  • köpte sitt hus med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    2020-12-16
    Vi har köpt ett hus där Carina var den säljande mäklaren och vi upplevde henne som mycket kompetent och trovärdig varpå vi anlitande henne som mäklare vid försäljningen av det hus vi snart ska flytta ifrån.

Carina är professionell, vänlig och mycket bra.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    2020-12-06
    Jag köpte en lägenhet där Carina var mäklare till den säljaren. Jag trodde att mäklare var unga män och kvinnor med stor ordsvada och mest intresserade av att allt ska gå snabbt och att de ska tjäna mycket pengar. Carina är precis tvärtom. Carina inger förtroende. Hon är lugn, noggrann och otroligt hjälpsam och informativ. Det märks att hon har lång erfarenhet och är bra på att läsa av människor. Jag skulle med glädje anlita henne igen om jag behöver en mäklare i framtiden.
    Tack så mycket Gunilla, dina ord värmer! Jag önskar dig allt gott och hoppas du ska trivas i din nya bostad! Carina Helin
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    • Sigtuna - Aludden
    2020-11-26
    Blev själv rekommenderad
    av granne och Kicki var snabb och sålde min etagevåning innan första visningen, hjälpsam och korrekt, gjort vacker folder som vi visserligen inte behövde denna gången - videosnutt av lägenheten på Hemnet - efter ett par dagar uppe på 2.400 visningar
    Jag kan varmt rekommendera Kicki Gillbrand
    Och nu välkomnas den nya grannen i lägenheten
  • köpte sitt hus med hjälp av Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    • Märsta - Sundveda
    2020-11-21
    Vi köpte ett parhus.

Trevlig
    Tillmötesgående
    Lättillgänglig
    Proffsig men samtidigt rolig
    Hade koll på det mesta, och om hon inte hade svar på frågor så kollade hon upp det.
    Vi är supernöjda!
  • köpte sitt hus med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    2020-11-20
    Köpt på Skolbacken. Proffsigt bemötande 👍🏼
    Tack Christina! Ser fram emot att få se bostaden efter er renovering. Hoppas ni kommer att trivas bra på Skolbacken! Carina Helin
    2020-11-20
    Jag har köpt o sålt vija Erik bemötande har vart av världsklass mina förväntningar av Erik har varit i topp förväntningar bästa mäklaren i Märsta o hans team
    • Steninge Slottsby
    2020-11-18
    Tillgänglig och kunnig om den lokala marknaden.
    2020-11-13
    Köpte en lägenhet innan visning och allt Erik gjorde för mig kan jag inte tacka han tillräckligt för, eftersom det var min första bostad gick han igenom allt noggrant med mig som man behöver hålla koll på. Stort tack, grym service utöver det vanliga. Ska ni köpa eller sälja bostad tveka inte på att höra av er till honom.
    Tack för allt Joe! Hoppas du trivs bra i lägenheten 🙌🏻 Erik Wennberg
    2020-11-06
    Kunnig och elegant person som stöttar sin kund hela vägen från början till slut.
    2020-11-05
    Vet mycket, ihärdig upplyser ordentligt.
    Bara possitivt
    2020-11-01
    Vi sålde hus med Victor, och är riktigt nöjda med Victors insats. Kunnig mäklare med tydlighet i utförande som ständigt höll oss uppdaterade, vilket gjorde att vi kände oss väldigt trygga!

Rekommenderar Victor alla dagar i veckan!
    2020-10-26
    Pigg mäklare med humor och gott humör. Entusiastisk och lätt att förstå.
    2020-10-25
    Tydligt o personligt bemötande
    2020-10-19
    Jag är supernöjd med mitt bostadsköp och mäklaren skötte allting på ett smidigt och bra sätt trots att jag bodde långt ifrån den nya bostaden !
    2020-10-16
    tydlig feedback om aktuellt läge
    2020-10-13
    Åh Tack för det här fina tillfället 👍🏼Under den tiden det tog att sälja fastigheten var jag alltid mycket väl informerad om allt som hände och en mycket optimistisk person som informerade mig om varje detalj 😆mycket nöjd kund—bra jobbat-Tack Emma/Alex
    Tusen tack för dina fina ord Alex och tack för förtroendet! :) Emma Kafle
    2020-10-12