Fastighetsbyrån Sigtuna

Stora Torget 1, 193 30 Sigtuna — Visa karta

Letar du efter en fastighetsmäklare i Sigtuna? Då har du kommit rätt!

Vårt mål är att skapa en bra bostadsaffär för alla inblandade genom personligt engagemang och affärsmässighet. Våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån och vår kännedom om Sigtunas bostadsmarknad gör att du kan känna dig trygg med att anlita oss inför din fastighetsaffär.

Tack vare många nya arbetstillfällen i Rosersbergs logistikområde och på Arlanda växer kommunen, och så också behovet av bostäder. Därför satsar vi även på att förmedla nyproduktion i området, men vi har inte tagit energi från vårt arbete med privatpersoner.

Har du frågor eller tankar om boende i Sigtuna? Kom gärna förbi och prata med oss så ska vi berätta hur vi kan hjälpa just dig!

Läs vad 671 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sigtuna

• 2020-02-20

Johan Erik D skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Vi har sålt vårt hus och fick mycket bra service och engagemang från Erik. Eriks fina arbete bidrog till att vi gjorde en bra och smidig försäljning. Läs mer
  • 2020-02-19

Beatrice S skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Emma gjorde ett fantastiskt jobb och sålde vår bostad snabbt och smidigt, precis som vi ville. En otroligt duktig och trevlig mäklare. Läs mer
    2020-02-19 Emma K svarar Beatrice S
    Hej Beatrice,
    Tack, glad att jag kunde uppfylla era förväntningar :)
    /Emma
  • 2020-02-10

Monica H skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Carina har ett trevligt sätt. Hon är snabb, kunnig och noggrann. Jag är mycket nöjd med hela processen. Läs mer
    2020-02-10 Carina H svarar Monica H
    Tack så mycket Monica! Det var ett bra samarbete!
  • 2020-02-10

Rachawan Y skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Hon har bra ansvar och jobbar utifrån kunds behov.
    Jag är nöjd med tjänsten . Läs mer
    2020-02-11 Emma K svarar Rachawan Y
    Hej Rachawan,
    Kul att höra att du är nöjd, jag hoppas du ska trivas i din fina lägenhet :)
  • 2020-02-09

Daniel I skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Erik sålde mitt hus, vänlig, seriöst och aktivt bemötande. Skötte affären smidigt och bra. Läs mer
  • Jennifer B

2020-02-03

Jennifer B skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Jag sålde en lägenhet.
    Från start har Emma varit glad, driven och positiv. Jag har alltid känt hopp efter jag pratat med henne även om jag efter bakslagen vi fick kände hopplöshet.

Tycker Emma har varit helt fantastisk och så mycket bättre än jag förväntat mig (jämfört med de få mäklare jag haft kontakt med innan är hon allt och dom inget).

Hon är snabb på att komma med info & svar om jag haft frågor. Hon är kunnig och påläst. Alltid legat några steg före och jag känner att det aldrig stått still även när det inte gått som vi velat.
    Aldrig känt mig riktigt orolig med henne vid min sida igenom detta!

Skulle verkligen rekommendera henne till andra jag känner :) Läs mer
    2020-02-07 Emma K svarar Jennifer B
    Stor tack snälla Jennifer, det glädjer mig verkligen! :)
  • 2020-02-02

Niclas T skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    nåbar
    kunnig
    problemlösare Läs mer
  • 2020-01-28

Clara A skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Engagerad och driven mäklare med kunden i fokus Läs mer
    2020-01-29 Carina H svarar Clara A
    Tack Clara! Så kul att ni hittat ert hus på landet så jag fick förmedla ert radhus.
  • 2020-01-28

Miriam H skrev om Fastighetsbyrån Sigtuna
    Trevligt bemötande. Kunnig
    Köpt en bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-01-21

Caroline L skrev om Fastighetsbyrån Sigtuna
    Mäklaren vi hade var otrevlig.
    Kom försent när vi skulle skriva kontrakt och var otrevlig mot ett annat par.
    Så pass otrevlig att dom valde att inte ha personen som mäklare när de skulle sälja sitt hus.
    Tycker att dom borde vara trevliga när man som säljare anlitar dom då det inte är lite pengar man betalar för tjänsten! När vi lämnade över nycklarna spelade de andra mäklarna boll inne på kontoret.
    Inte alls professionellt. Läs mer
    2020-01-22 Erik W svarar Caroline L
    Hej Caroline,
    Jag blir otroligt ledsen över att läsa om din upplevelse. Vår ständiga ambition är att vara trevliga och professionella, så det du beskriver är såklart tvärt om mot hur vi vill uppfattas. Jag vill önska dig allt gott och vi kommer göra allt för att vinna tillbaka din tilltro till Fastighetsbyrån. Med vänlig hälsning, Erik Wennberg, Franchisetagare Sigtuna
  • Jenny K

2020-01-21

Jenny K skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Emma Kafle har hjälpt mig att sälja min bostadsrätt och den service hon givit mig är obeskrivligt bra! Kunde inte ha varit mer nöjd och rekommenderar Emma till alla som önskar en trygg affär med en mäklare som ger det lilla extra. Läs mer
    2020-01-21 Emma K svarar Jenny K
    Tack Jenny, vad glad jag blir :)
    Stort tack för förtroendet att få hjälp dig med din bostadsaffär!
  • 2020-01-15

Bo N skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Sålt bostadsrätt, det blev en fantastisk bra upplevelse hur duktigt och proffsig Carina arbetar . Läs mer
    2020-01-15 Carina H svarar Bo N
    Tack Bosse vi var ett bra team!
  • 2020-01-14

Ulf Niclas P skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Vi sålde vårt hus genom Erik Wennberg.
    Vi har tidigare haft kontakt med Erik gällande köp av tomt och fick från början ett mycket gott intryck av honom och hans engagemang.
    Rekommenderar Erik starkt. Läs mer
    2020-01-22 Erik W svarar Ulf Niclas P
    Tack för de fina orden, det var ett rent nöje att få hjälpa er i denna stora affär! :)
  • Tommy Kjell E

2019-12-22

Tommy Kjell E skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Köpt en villa. Proffsigt bemötande och aldrig några problem att få tag på vid frågor. Mäklaren levde upp till 100% av vår förväntan. Läs mer
    2020-01-07 Emma K svarar Tommy Kjell E
    Tack snälla Tommy! Jag hoppas att ni kommer trivas i ert nya boende :)
    /Emma
  • 2019-12-21

Lilja Ulf L skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Vi har köpt en bostadsrättslägenhet. Kicki uppträdde med omsorgsfullt bemötande, kollade/följde upp, kommunicerade. Läs mer
  • Karl Johan Fredrik S

2019-12-09

Karl Johan Fredrik S skrev om Fastighetsbyrån Sigtuna
    Sålde villan!
    Kontakten med Mäkaren var väldigt bra och tydlig.
    Alltid hjälpsam och kontaktbar.

Proffsigt! Läs mer
  • 2019-12-06

Maud E skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Sålt ett kjedjehus i steningehöjden märsta
    Mäklaren har varit bra Läs mer
  • Karl Johan Fredrik S

2019-12-04

Karl Johan Fredrik S skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Alltid glad och väldigt driven!
    Uppfyllde alla förväntningar.

Topp klass! Läs mer
    2020-01-09 Emma K svarar Karl Johan Fredrik S
    Det glädjer mig, stort tack Fredrik! Tack för förtroendet att hjälpa er med er bostadsaffär :)
  • 2019-11-29

Eva V skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    För två år sedan köpte jag min lägenhet och hade kontakt med Kicki. Då jag nu skulle sälja min lägenhet kom jag ihåg hennes positiva sätt och kontaktade henne. Nu har jag sålt här i Sigtuna. Hon är tydlig och förklarar bra. Ett varmt och förtroendegivande förhållningssätt. Lätt att skapa en relation till. Känner att jag kan fråga och prata om allt jag önskar. Jag har rekommenderat henne till andra som ska göra lägenhetsaffärer. Läs mer
  • 2019-11-28

Marcus S skrev om Ros-Marie Kokkonen en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Sålt vår lägenhet med hjälp av Ros-Marie och hon har skött allting perfekt. Från bemötande och kontakt till kontraktsskrivning och budgivning. Gick fort att få ett säljkontrakt påskrivet. Läs mer

Jan N skrev om Cecilia Pattyranie en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    När vi la vårt andra bud med villkoret att vi skriver avtal så var det ok, ett dygn. Sedan dök det upp flera intresserade så vi fick inte skriva avtal. Då ville vi ta tillbaka budet men fick inte göra det enligt Cecilia. Hon blev väldigt stressad av det.
    Vi har frågat andra mäklare om förfarandet och får besked om att bud med villkor är helt normalt och i vårt fall så skulle det dragits tillbaka. Läs mer

Ewa-pernilla N skrev om Cecilia Pattyranie en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Vi köpte en BRF. Vi lade det första budet, Cecilia ringde och sade att om vi höjden100.000kr så skulle vi skriva kontrakt dagen efter. Vi höjde vårt eget bud, men dagen efter när jag ringde för att veta tid för kontraktsskrivning hade hon bokat in 2 visningar till. Jag ville då dra tillbaka vårt andra bud men lämna det första budet, hon sa då att vi inte fick göra så.

Har hört av andra mäklare efter detta att hennes sätt var olagligt.

Fruktansvärt upprörd och förbannad, men vi ville ju ha boendet så kunde inte hoppa av för att slippa henne. Läs mer

Cecilia S skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Erik är proffsig, kunnig och tillmötesgående. Han gör alltid det där lilla extra som jag som kund uppskattar enormt. Läs mer

Fatma A skrev om Ros-Marie Kokkonen en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Jag har köpt en lägenhet och vilken stjärna är du Ross-Marie!!
    Alltså jag hade aldrig mött med en sån mäklare när vi letade efter någon lägenhet. Hennes beteende till oss så magisk, hon spred glädje och man kände sig trygg med henne utan tveka.

Jag hade inte så högt förväntning men hon ändrade hela mina fördomar. Hon är bara en stjärna!!

Sammanfattningsvis, jag och min man var så nöjda från det första träffen. Vi fick alltid svar på våra frågor, vi fick alltid träffa med hennes glada ögon och kände oss säkra/trygga kring vårt köp av lägenheten. Läs mer
  • 2019-11-24

Jörgen L skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Hej. Erik gjorde ett strålande arbete med vårt köp av bostad. Tydlig och vänlig dialog med god uppföljning. Läs mer
  • 2019-11-19

Marina E skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Engagerad, aktiv och i ständig dialog. Läs mer
  • 2019-11-17

Nina B skrev om Cecilia Pattyranie en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Cecilia har funnits till hands för oss under hela försäljningsprocessen. Hon är snabb i sin kommunikation och ger raka, bra och förklarande svar på våra frågor. Vi har bollat många tankar och ideer med henne och hon har varit ett bra stöd inför beslut.
    Vi kan verkligen rekommendera Cecilia!
    Hon är en erfaren mäklare med ett stort hjärta. Läs mer
    2019-11-17 Cecilia P svarar Nina B
    Nina och Christer, tack för fina rekommendationer! Det har varit ett rent nöje att få haft er som uppdragsgivare. Alltid så positiva och lösningsorienterade i såväl med som motgångar under försäljningsprocessen! Önskar er all lycka!
  • Christopher N

2019-11-15

Christopher N skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Sålt vår lägenhet belägen inom rätt trögsålt område.
    Maria var oerhört proffsig. Hon hade ett högt tempo, bra driv, otroligt engagerad samt flexibel efter våra behov.
    Det gick alltid att nå henne och man kände sig verkligen prioriterad som kund.
    Jag kan starkt rekommendera Maria till andra som letar efter en engagerad och professionell mäklare. Läs mer
  • 2019-11-13

Hans W skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Köpt villa i Sigtuna.
    Vi har blivit väl bemötta och snabbt fått svar på de frågor vi ställt.
    Allt har gått smidigt och Kicki har väl uppfyllt våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-13

Måna W skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Vi har köpt en villa i Sigtuna.
    Kicki var mycket trevlig och professionell. Läs mer
  • 2019-11-12

Nancy M skrev om Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Köpt en bostadsrätt. bra bemötande Läs mer
  • 2019-11-10

Johanna H skrev om Fastighetsbyrån Sigtuna
    En fantastisk mäklare! Trevlig, tillgänglig och otroligt kompetent! Rekommenderas varmt, Läs mer
    2019-11-15 Fastighetsbyrån Sigtuna svarar Johanna H
    Tack för de snälla orden :) Det värmer ett gammalt mäklarhjärta!

Stefania T skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Maria Lincoln är Sigtunas vassaste mäklare. Hon är inte bara trevlig och pratsam utan där finns en säljare som engagerar sig, återkopplar, taktisk och erfaren. Alla tummar upp! Läs mer

Andreas Fredrik T skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Maria hjälpte oss att sälja.
    Hon var seriös och trevlig från första stund och gick verkligen in för att hjälpa oss.
    Vi kontaktade henne dagen innan hennes semester trots det kom hon ut samma dag för att hjälpa oss!
    Kan verkligen rekomendera Maria! Läs mer

Indridi Steinthor G skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Maria Lincoln
    Är enligt min uppfattning helt fantastisk
    Reco helt enkelt Läs mer
  • 2019-10-30

Therese H skrev om Cecilia Pattyranie en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Köpt villa i Sigtuna. Snabbt och korrekt bemötande genom hela affären som gjort att vi känt oss trygga med vårt husköp. Läs mer
    2019-11-13 Cecilia P svarar Therese H
    Tusen tack för fint omdöme! Det är viktigt att känna förtroende genom hela processen. Jag hoppas och tror att er familj kommer att trivas bra i er nya fina bostad!
  • 2019-10-24

Renee B skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Vi har köpt vår första bostad och fått trevligt bemötande och all hjälp vi behöver 😊 Läs mer
  • 2019-10-23

Astrid Carina E skrev om Cecilia Pattyranie en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Har köpt en lägenhet och sålt ett hus genom samma mäklare. Cecilia har jobbat snabbt, intensivt och gett mycket information. Är bra på att förklara olika situationer. Är mycket trevlig och lättsam att föra en diskussion med. Skulle absolut rekommendera henne till vänner och bekanta. Mina förväntningar är absolut uppnådda. Läs mer
    2019-10-24 Cecilia P svarar Astrid Carina E
    Tack Carina och Evan för fint omdöme!
    När man har att göra med trevliga och fina människor som er går allt lätt - dröm uppdragsgivare och köpare med andra ord!
    Jag vet att ni kommer att trivas i er nya fina lägenhet!
  • 2019-10-19

Mehert H skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Bostadsrätt köpte och Emma har bra bemötande.att hon är tydligt. Läs mer
    Emma K gillar detta
  • 2019-10-14

Marcus B skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Jag har sålt ett bostadsrättshus i utkanten av Sigtuna Stad. Jag vill särskilt framhålla Kickis professionalism med hög kompetens och utmärkt service kombinerat med uthållighet och precision. Under Kickis ledning har min parhuslägenhet sålts till ett mycket bra pris. Jag har under hela mäklarperioden fått goda råd. Bostaden har getts rättvisa i både mäklarmaterial och bilder. Jag kan ge de allra bästa rekommendationerna. Läs mer
  • 2019-10-14

Natalia N skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Emma är en fantastisk bra mäklare som kämpar för att få bostaden sålt! Läs mer
    2019-10-15 Emma K svarar Natalia N
    Hej Natalia,
    Tack för förtroendet och eloge till er! Vi har kämpat bra tillsammans :) Hoppa ni ska trivas i ert nya hus!
  • 2019-10-11

Johanna F skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Engagerad, pålitlig, positiv och glad!

Vi är super nöjda med Emma! Läs mer
    2019-10-15 Emma K svarar Johanna F
    Tack snälla Johanna och tack för förtroendet, att tillsammans med er, få hjälpa er med försäljningen av ert fina boende!

Stefan K skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Klok och kunnig med god kännedom om marknaden i Sigtuna Läs mer

Louise F skrev om Kicki Gillbrand en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Bostadsrätt. Upplevt genuint engagemang och proffesionellt sätt. Mina förväntningar blev uppfyllda. Läs mer

Yasaman S skrev om Victor Wiklund en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Allt gick smidigt och enligt plan. Läs mer

Kathleen Elaine L skrev om Robin Rodrigues en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Robin was prompt with answering our questions. He was friendly and willing to help. Läs mer
  • 2019-10-09

Elina K skrev om Emma Kafle en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Bra mäklare. Tydlig, hjälpsam och alltid kontaktbar 🙏👍 Läs mer
    2019-10-10 Emma K svarar Elina K
    Tack snälla för dina ord Elina, jag hoppas ni kommer trivas i ert nya boende :)

Haris C skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Köpte en villa genom Erik, han gjorde ett bra intryck vid visningen samt försäljningen av villan.

Valde sedan att anlita honom för att sälja min bostadsrätt och vi var lika nöjda då.

Erik är seriös,professionell,kunnig och svarar alltid när man ringer eller smsar honom. Det kändes tryggt att både köpa och sälja via honom. Läs mer

Denira C skrev om Erik Wennberg en del av Fastighetsbyrån Märsta
    Både köpt ett hus via Erik men även sålt lägenhet via honom. Snabbt, proffsig och alltid nåbar. Inget krångel Läs mer

Stefan D skrev om Maria Lincoln en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Maria är en väldigt bra mäklare som jag kan rekommendera starkt. Läs mer
Ros-Marie Kokkonen
Kicki Gillbrand