Malmö Flyttjänst AB

Företagsvägen 30, 232 37 Arlöv — Visa karta

Är du på jakt efter en flytt och städfirma Malmö, Lund eller övriga Skåne? Då har du kommit helt rätt! Vi på Malmö Flyttjänst är specialiserade på flyttning och vi kan hjälpa dig med det som just du behöver – stort som smått. Vi utför trygg flytthjälp, allt form utav städ, som flyttstäd, lokalstäd, kontorsstäd där ansvar och professionalism är våra ledord.

Oavsett om du behöver hjälp med att packa flyttlådor, transportera eller magasinera kan vi hjälpa till. Vi har en larmad lokal på hela 1000 kvadrat där vi kan förvara dina möbler och saker. Självklart erbjuder vi flyttstädning om du önskar.

Varmt välkommen att kontakta oss eller gör en offertförfrågan online!
Lör: 00:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 165 kunder tycker om Malmö Flyttjänst AB

• 2019-11-05

Bruno B skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Duktiga grabbar som var mycket hjälpsamma Läs mer
  • 2019-10-26

Ingrid P skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Allt fungerade jättebra! Flyttade bla ett piano Läs mer

Karin P skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Flyttjänst och magasinering
    Jag fick ett bra bemötande och information.
    Blev rekommenderad av släkting som själv anlitat Flyttjänst AB och var mycket nöjd.
    Jag kan bara instämma med min släktings upplevelse. Allt kring flytt och magasinering fungerade perfekt. Läs mer
  • Rebecca b

2019-10-22

Rebecca b skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Flytt av privat bohag samt magasinering,
    Fungerade utmärkt! Teamet jobbade i rask takt, var punktliga och serviceminded.

Rekommenderas! Läs mer

Rosmarie L skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Snabb och fin service, trevligt bemötande
    vid offertförfrågan

Mycket effektiv inflyttning, så nöjd
    Trevlig personal Läs mer

Peter C skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Trevligt och professionellt bemötande. Snabbt utfört arbete. Läs mer
  • 2019-10-11

Panos T skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Köpte flyttstäd, trevliga och proffsiga!
    Rekommenderar! Läs mer
  • 2019-10-08

Elisabeth L skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Beställde packning och flytt. Tackade ja till offert. Fick inte svar. Ringde och frågade efter avtal och undrade om de skulle titta på min lägenhet. Fick ingen respons. Ringde igen när det började närma sig flyttdatum. Fick en skärmdump på kalendern som visade att jag var bokad. Mycket oproffsigt! När jag frågade när de skulle komma o packa (detta hade jag beställt) fick jag veta att de inte räknat med det så de ville då lägga på 1500 kr. Ok! Fick bättre kontakt äntligen av Björn. Då han såg lägenheten på packningsdagen fick jag höra att jag hade så mycket grejer att det skulle ta längre tid. Detta fick jag höra upprepade gånger så jag fick känslan att det var mitt fel att flytten tog tid. Flytten ordnades men killarna kom 2 timmar för tidigt trots att jag påpekat att jag inte skulle få nycklar förrän kl 13. Utöver detta hade de inte tagit med min cykel pga av platsbrist sa de. Killarna som lastade av menar att den hade fått plats om de packat bättre. Med denna resumé så står det klart att jag inte kan ge så gott renommé till Mö Flyttjänst. Jag har mått dåligt av händelsen. Läs mer

Britt L skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Hej jag fick flytt det lilla paketet! Vänligt och artigt bemötande ! De var duktiga och samarbetade på ett snabbt och smidigt sätt hjälpe mig att ställa bord och möbler på plats.kommer att rekomentera dessa killar till vänner och bekanta och kommer självklart att kontakta dem igen om jag behöver hjälp. De var rädda om mina tavlor och plastade väl in in . Bättre service kan man nog inte få. Den ena killen hette Miko den andra charmiga herren har jag tyvärr glömt namnet på. Mvh Britt på slussen👍👏👏🤗 Läs mer

Sten h skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Jag bokade en flytt till fastpris och blev mycket väl bemött. De kom punktligt och var mycket trevliga. Allt blev väl flyttat de levde väl upp till mina förväntningar och har bara gott att säga om Malmö Flytttjänst Läs mer

Anders l skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Varsam men effektiv transport av bohaget. Mycket prisvärda. Kan varmt rekommenderas. Läs mer

Ehsan G skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Very fast and friendly staff and did their job great Läs mer

Ola Å skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Hjälp med att bära ut en hissmotor. Allting från början till slut var jättebra. Läs mer

Carina P skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Ett flyttföretag jag lätt kan rekommendera. 👍 Läs mer

Jörgen R skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Flyttjänst , 4 timmars som skulle räcka enligt flyttföretaget. Fick betala för 5,5 timme trots att dom körde till fel adress. Enligt dom som flyttade sp startade tiden från deras firma 07.30, 08.15 var dom hos mig. Inte helt nöjd med detta, är van vid att får man ett fast pris så gäller det. Läs mer
    2019-10-06 Malmö Flyttjänst AB svarar Jörgen R
    Självklart ska ni inte betala för felkörning.
    Dock så har vi inte gett er ett fast pris utan vårt paketpris 3200kr för 3 man i 4 timmar med 900kr/h extra vid behov.
    Skicka oss gärna ett mejl på info@flyttjanst.com
  • Sten H

2019-10-03

Sten H skrev om Malmö Flyttjänst AB
    mycket trevligt bemötande både från kontor och killar. Allt funkade jättebra. Tack! Sten Läs mer
  • Andreas C

2019-09-29

Andreas C skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Anlitade Malmöflytttjänst för ett lass Stockholm. Allt gick smidigt och jag fick vänligt bemötande. Proffesionellt helt enkelt.

Niko var min kontakt, kunde inte önska en bättre samordnare. Läs mer
  • 2019-09-26

Johan K skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Riktigt bra, punktliga,effektiva, mycket trevlig personal Läs mer
  • Maja L

2019-09-18

Maja L skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Trevligt bemötande, proffsigt utfört och lösningsfokuserade. Momo och Niko gjorde ett strålande jobb. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-06

Frida B skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Vi köpte flytthjälp av Malmö Flyttjänst. Mycket trevligt bemötande och ett mycket väl utfört arbete. De tog hand om våra tillhörigheter och flyttade dem med respekt. De såg till att allt hamnade där vi ville ha det och hjälpte oss att få en trevlig flytt. Dessutom flyttade de en soffa som vi trodde skulle vara omöjlig att flytta till nya lägenheten. Riktigt proffsigt! Läs mer
  • 2019-08-29

My E skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Superbra! Tre trevliga killar som flyttade alla våra saker utan problem! Läs mer
  • 2019-08-21

Emma P skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Fick en tid för pianoflytt dagen efter jag hörde av mig. Bra kommunikation och väl utfört arbete till ett bra pris. Äntligen ett flyttbolag som faktiskt går att lita på. Bara varit med om motsatta tidigare. Tack! Läs mer
  • Annika K

2019-07-23

Annika K skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Vänligt bemötande från första sekunden. Bra kommunikation (viktigt för mig=sms, samtal under resans gång som vidimerar aktiviteter/beslut) Lösningsfokuserade genom hela flyttprocessen. Flexibla, kunniga & kompetenta (Björn, du är min hjälte!) Prisvärt till tusen. Det enda jag kan önska beträffande denna 'knöliga flytt mellan tre orter' är att jag anlitat er från början. Ni förtjänar 🏆 Annika K. Läs mer
  • Linn A

2019-07-20

Linn A skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Supertrevlig personal, alla hälsade och presenterade sig. Och dessutom gjorde de ett riktigt bra jobb då de jobbade på väldigt effektivt. Skulle verkligen tipsa om denna flyttfirma! Kunde inte vara nöjdare! Läs mer
  • 2019-07-18

Göran B skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Köpte flyttning med flyttstädning, frånsett att de kom ca 40 min tidigare än bestämd tid, så gick det bra,trevliga killar, men det blev lite för " rörigt" för att plötsligt så kom det tre killar till i en annan bil, så att sex flyttmän, blev för mycket att hinna styra upp, och hinna förklara var allt skulle vara. Läs mer
  • 2019-07-10

Jonas W skrev om Malmö Flyttjänst AB
    De som utförde tjänsten gjorde ett gott jobb, men hade paus redan efter 45 min. Men det som jag reagerade mest var på atr slutsumman blev mer än dubbelt så hög mot det från företaget tänkta. Är det månne en medveten strategi med ett lågt ursprungspris, som man sedan kan öka...?
    Trevligt och kompetent bemötade av personalen Läs mer
  • 2019-07-10

Liv S skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Beställde både flytt och flyttstäd och var nöjd med båda tjänsterna. Läs mer
  • 2019-07-07

Jamal E skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Jag har anlitat Malmö flyttjänst AB 4 gånger och har alltid fått den bästa tänkbara servicen.

Kommer i tid och tar verkligen hand om alla möbler och kartonger. Läs mer
  • 2019-07-01

Ljubica V skrev om Malmö Flyttjänst AB
    FANTASTISK flyttfirma. Servicen var utomordentlig från första kontakten tills vi var färdigflyttade. Flyttkillarna Björn och Peter gjorde ett kanonjobb, noggranna, snabba, roliga och helt underbara.
    Tusen tack Malmö Flyttjänst!!!

Rekommenderar denna fantastiska flyttfirman till alla ! Läs mer
  • 2019-06-28

Rolf O skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet när vi beställde vår flytt själva flytten gick bra kom när dom skulle jätte trevliga rekommenderar flyttjänst AB. Läs mer
  • 2019-06-27

Marita O skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Bästa flyttfirman jag har haft. Trevliga, glada och positiva killar...... Läs mer
    2019-06-27 Malmö Flyttjänst AB svarar Marita O
    Hej Marita.

Vi tackar för att du tog dig tid att lämna ett ömdöme. Riktigt trevligt att våra killar levererar det vi strävar efter.

Hoppas ni trivs i ert nya hem.

Dick
  • 2019-06-26

Sabina L skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Hade beställt flyttning och det skulle komma 3 personer. Kom bara två. Flyttbilen kom ca 30 minuter efter utsatt tid.
    Personalen var trevlig som kom vilket gjorde det till roliga timmar ihop. Läs mer
    2019-06-27 Malmö Flyttjänst AB svarar Sabina L
    Hej Sabina.

Tack för du tog dig tiden att ge oss lite feedback.

Jag ser att ni klarade er på lilla paketet och sparade således 1000kr jämfört med om vi kommit 3 man även om det blev mer slitsamt för er som hjälpte till och våra killar tackar för hjälpen då vi fått sjuk personal och inte kunde leverera alla 3 killar.

Vi skulle självklart hört av oss så fort vi insett att tågen strulat och många av våra killar åker tåg till jobbet eftersom vårt kontor ligger precis vid stationen i Arlöv.

Skönt att flytten gick bra och att ni hade kul under flytt timmarna.

Hoppas ni trivs i ert nya boende.

Dick
  • 2019-06-24

Sandra P skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Förväntade mig att de skulle vara skickliga på att planera, bära och vara i hyfsat god kondition med både styrka och flås. Det vara bara en av tre som kunde planera så allt hängde på honom. De kom en halvtimme sent, de tog flera och långa pauser, lite klantighet med lyftandet, långsamma och så, så jag stannade hemma den dagen trots annat planerat för att se att det blev gjort och det ordentligt. Läs mer
    2019-06-27 Malmö Flyttjänst AB svarar Sandra P
    Hej Sandra.

Vi tackar för din feedback.
    Jag ska snacka med killarna och höra hur deras syn va på flytten och utvärdera med dem för att vi ska bli bättre och tydliga inför våra kunder.

Att de håller pauser nu i värmen är inget konstigt och självklart inget kunden betalar för.
  • 2019-06-15

Marcus E skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Fantastiskt professionellt bemötande och lösningsorienterat. En tidspressad flytt och tömning sköttes över förväntan och med ypperlig kommunikation. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-06-27 Malmö Flyttjänst AB svarar Marcus E
    Hej Marcus.

Trevlig att höra att allt gått bra och skött på ett bra och korrekt vis.

Hoppas ni trivs i ert nya boende.
  • 2019-06-10

Erik H skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Snabbt arbetat och ett trevligt bemötande, mycket nöjd! Läs mer
    2019-06-27 Malmö Flyttjänst AB svarar Erik H
    Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme till oss.

Hanna M skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Vi beställde en flytt av hela vårt hushåll från Lund till Alunda utanför Uppsala. Vi är generellt sätt väldigt nöjda med hela flytten och hur vi har blivit bemötta. Vi fick ett väldigt bra pris, de bjöd på milen från Stockholm till Alunda, vilket är ganska långt, så det var generöst!

Det negativa var dock att de kom med en mindre bil än de uppgett, så de fick inte plats med våra cyklar, men allt annat fick plats, dock har de lovat att ta ansvar för att få tillbaka dem, så vi hoppas att de löser det!

Annars var de effektiva och noggranna och skötte allt enligt överenskommelse, dessutom var de väldigt flexibla, de kunde tänka sig att lämna av godset i två olika hus för att ta ett exempel. Jag kan absolut rekommendera Malmö Flyttjänst AB! Läs mer
    2019-06-08 Malmö Flyttjänst AB svarar Hanna M
    Hej Hanna.

Trevligt att ni blev nöjda.

Vi kom dock inte med en mindre bil än utlovat. Våra b-körkorts bilar är 22 kubik och det är den minsta flyttbilen vi har.

Martina L skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Prisvärt och gick supersmidigt! Läs mer

Justyna S skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Toppen på alla sätt och vis. Mycket förstående personal som både lyckades skjuta fram min flytt tre dagar med knappt två dagars varsel och förlänga tiden på själva flyttdagen då min flytt visade sig vara ett större projekt än väntat. Bägge problemen berodde på min egen felplanering men Malmö Flyttjänst löste det hela gallant. Dessutom mycket duktiga och trevliga flyttkillar. Allt gick toppen. Rekommenderas hela vägen 👌👌👌 Läs mer
  • 2019-05-22

Kristina F skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Flytthjälp. Kom en timme för sent. Behövde ringa förstärkning, priset blev högre än avtalat. Annars gick det bra. Läs mer
    2019-06-08 Malmö Flyttjänst AB svarar Kristina F
    Vi ber om ursäkt för förseningen.
  • 2019-05-20

Ulf H skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Jag är mycket nöjd med flytten! De killarna var mycket varsamma och proffsiga! Kan verkligen rekommendera detta företag!
    //nöjd kund Läs mer
  • 2019-05-13

Oliver S skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Vi köpte 3 timmars flytt med 3 män o 1 bil . Blev bra o trevligt bemött.
    Vi förväntade oss att alla dessa 3 män skulle arbeta, men 1 var slö o 1 var gammal. Vilket resulterade i att vi själva fick bära mycket. Läs mer
    2019-05-13 Malmö Flyttjänst AB svarar Oliver S
    Hej Oliver. Jag uppskattar din ärlighet trots den lilla näsbrännan vi fick med att vår personal hade en sämre dag.
    Vi kommer givetvis ta och reda ut begreppen med den behöriga personal som var på plats och se efter vad som hänt. Men flytten verkar ha gått bra överlag och det är det viktigaste:)

Med soliga hälsningar: Malmö Flyttjänst.
  • 2019-05-02

Björn C skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Anlitade Malmö Flyttjänst för en lägenhetsflytt inom Malmö. Två killar kom ut, hade ett fantastiskt trevligt bemötande, jobbade effektivt och lösningsfokuserat. De tog hand om allt med ett leende på läpparna. Vi är fantastiskt nöjda. Tack! Läs mer
    2019-05-03 Malmö Flyttjänst AB svarar Björn C
    Alltid lika roligt att höra lovord från kunderna sina:) Malmö Flyttjänst önskar dig en Trevlig Helg
  • Lisa B

2019-05-02

Lisa B skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Supertrevliga och hjälpsamma från början till slut! Rekommenderar verkligen andra att anlita dem. Tydliga och ärliga om priser och tjänster från första kontakt, och mycket villiga att anpassa sig när de dök upp och jag plötsligt behövde köra ett varv till tippen. Dessutom både snabba och varsamma. Inga klagomål alls från mig, endast positiva erfarenheter! Läs mer
    2019-05-02 Malmö Flyttjänst AB svarar Lisa B
    Alltid lika trevligt med goda recensioner på morgonen. Tackar för detta Lisa. Mvh. Michael
  • Saeed P

2019-04-29

Verifierad kundrelation
    Saeed P skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Redan från första samtalet fick jag en bra känsla för detta företag. Flytt med lastbil och två killar gick smidigt och snabbt. Ska flytta igen om en månad, kommer definitivt att anlita Malmö flyttjänst igen. Läs mer
    2019-04-29 Malmö Flyttjänst AB svarar Saeed P
    Glädjande att du fick så bra respons Saeed. Jza vi står alltid redo för kunder som behöver flytthjälp. Hälsningar Michael Malmö Flyttjänst
  • 2019-04-26

Felix F skrev om Malmö Flyttjänst AB
    trevliga och duktiga flyttkillar!! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-04-17

Joakim O skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Anlitade Malmö flyttjänst för flytt inom Malmö. Punktiga, väldigt trevligt bemötande och tog väl hand om alla saker. Kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • Erik N

2019-04-17

Erik N skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Flytten gick otroligt snabbt och smidigt. Trevliga och professionella killar med ett gott bemötande. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-04-17

Jo P skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Jättetrevliga flytthjälpare! Gick supersmidigt! Läs mer
  • Cecilia N

2019-04-17

Cecilia N skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Vårt företag behövde hjälp med flytt och kassering av ett gammalt kassaskåp och vi tog kontakt med en firma som är experter på tunga lyft innan vi kontaktade Malmö Flyttjänst AB. De skulle ha 600 % (!) mer betalt än det pris jag fick av Malmö Flyttjänst.
    Hos Malmö Flyttjänst gick det snabbt att boka dag, jag fick prisuppgift direkt, det var billigt och han jag pratade med var jättetrevlig och tillmötesgående. När de kom och skulle hämta skåpet dök det upp 3 st. supertrevliga killar som tog i hand och presenterade sig med namn. Efter det dröjde det 10 minuter tills kassaskåpet stod i deras bil och allt var klart.
    Vi är supernöjda, smidigare och mer prisvärt kan det inte bli! Läs mer
  • 2019-04-16

Johanna L skrev om Malmö Flyttjänst AB
    Supertrevliga och hjälpsamma flyttkillar som jag rekommenderar varmt. Glada, effektiva och hjälpsamma. Allt gick så smidigt och bra. Läs mer
    2019-04-16 Malmö Flyttjänst AB svarar Johanna L
    Tack för härlig respons Johanna. Kul att du blev nöjd:) Mvh/ Michael